تیزهوشان نهم به دهم

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403-1402

هر سال متقاضیان بسیاری برای ورود به مدارس تیزهوشان در آزمون استعدادهای درخشان نهم به دهم شرکت می‌کنند، اما به دلیل شناخت ناکافی دانش آموزان از سوالات آزمون تیزهوشان در آزمون نتیجه مطلوبی کسب نمی‌کنند. اگر دانش آموزان با نمونه سوال‌های آزمون تیزهوشان نهم به دهم آشنا باشند و سرعت بالایی در حل مسائل داشته باشند قطعا در آزمون استعدادهای درخشان پذیرفته خواهند شد.
در ادامه‌ی مقاله لینک دانلود سوالات آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان در سال‌ تحصیلی 1402-1401 و سال پیش از آن برای بررسی سوالات آزمون سال‌های گذشته در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402
سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402

سوالات تیزهوشان 1403 نهم به دهم

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم دارای دو دفترچه سوال استعدادهای تحصیلی و استعدادهای تحلیلی است. دانش آموزان برای ثبت نام آزمون تیزهوشان باید از طریق سایت استعدادهای درخشان نهم به دهم به نشانی اینترنتی my.medu.ir اقدام کنند.

دانش آموزان برای موفقیت در آزمون باید از بهترین منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم برای کسب امتیاز قبولی استفاده کنند. آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم سالی یکبار به صورت هماهنگ کشوری در موعد مقرر برگزار می‌شود.

دفترچه سوالات آزمون از سال ۹۹-۱۴۰۰ به دو دفترچه آزمون تقسیم شد. سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل 50 سوال و سوالات استعدادهای تحصیلی در آزمون مدارس استعدادهای درخشان نهم به دهم شامل 50 سوال از پایه تحصیلی هشتم و نهم است.

لازم به ذکراست، بررسی تراز قبولی مدارس تیزهوشان نهم به دهم، به برنامه‌ریزی دقیق‌تر داوطلبان، کمک بسیاری خواهد کرد. در آزمون تیزهوشان نهم به دهم، پاسخ صحیح دارای 3 امتیاز مثبت و پاسخ غلط دارای 1 امتیاز منفی است.

سوالات آزمون تیزهوشان ورودی دهم
سال تحصیلی دفترچه سوالات استعداد تحصیلی دفترچه سوالات آزمون استعداد تحلیلی پاسخنامه
۱۴۰۰-۱۴۰۱ دفترچه سوالات تیزهوشان دهم-استعداد تحصیلی دفترچه سوالات تیزهوشان دهم-استعداد تحلیلی پاسخنامه سوالات تیزهوشان دهم
۱۴۰۱-۱۴۰۲ دفترچه شماره‌ی 1 سوالات تیزهوشان دهم – استعداد تحلیلی

دفترچه سوالات اقلیت دینی آزمون تیزهوشان دهم

دفترچه شماره‌ی 2 سوالات تیزهوشان دهم-استعداد تحصیلی پاسخنامه سوالات تیزهوشان دهم 1401-1402
1402-1403 دفترچه شماره‌ی 1 سوالات تیزهوشان دهم – استعداد تحلیلی دفترچه شماره‌ی 2 سوالات تیزهوشان دهم-استعداد تحصیلی پاسخنامه سوالات تیزهوشان دهم 1403-1402

داوطلبان برای اطلاعات بیشتر از آزمون و سوالات تیزهوشان نهم به دهم اینجا کلیک کنید.

محتوای آزمون تیزهوشان برای ورود به پایه دهم

سوالا آزمون تیزهوشان برای ورود به پایه‌ی دهم شامل دو دسته‌ی اصلی استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است. 50 درصد امتیاز سوالات مربوط به استعداد تحلیلی و 50 درصد امتیاز نیز مختص به استعداد تحصیلی است. داوطلبان باید ظرف 50 دقیقه به 50 سوال تحلیلی پاسخ بدهند.

منابع طرح سوالات تحصیلی، تمام کتاب‌های درسی پایه‌های هشتم و نهم است و به صورت چهار گزینه‌ای طرح می‌شود. به ازای هر پاسخ صحیح، 3 نمره‌ی مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 نمره‌ی منفی برای داوطلب منظور می‌شود. سوالات استعداد تحصیلی شامل درس‌های قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات است. داوطلبان باید ظرف 70 دقیقه به 50 سوال بخش استعداد تحصیلی پاسخ بدهند.

آزمون تیزهوشان نهم به دهم

آزمون تیزهوشان نهم به دهم به صورت هماهنگ کشوری برای علاقمندان به ادامه تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان برگزار می‌شود. داوطلبان ابتدا برای ثبت نام باید به سامانه سمپاد مراجعه نمایند و فرم ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم را با دقت تکمیل کنند، در صورتی که دانش آموز در فرایند ثبت نام سوالی داشت، می‌تواند به دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم مراجعه کند.

پس از ثبت نام در سامانه‌ی آزمون سمپاد با آدرس اینترنتی my.medu.ir، داوطلبان باید برای آزمون آماده شوند. توجه کنید کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم چند روز قبل از برگزاری آزمون در سایت استعدادهای درخشان در قسمت پنل شخصی دانش آموز قرار می‌گیرد. دقت کنید که برای ورود به جلسه آزمون به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم الزامی می‌باشد.

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم چند هفته پس از برگزاری آزمون در سایت استعدادهای درخشان قرار می‌گیرد، در صورت عدم پذیرش داوطلب در مدارس تیزهوشان با شرط اینکه حداقل 3 دلیل برای ناراضی بودن از نتیجه آزمون داشته باشد می‌تواند اعتراض خود را در سامانه سمپاد ثبت نماید.

? تمام اطلاعیه‌ها در خصوص آزمون تیزهوشان نهم به دهم در سایت سمپاد در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد.

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

در صورت داشتن هر سوالی درباره‌ی آزمون تیزهوشان، می‌توانید پرسش خود را در قسمت کامنت این مقاله ثبت کنید، کارشناسان ما در کمتر از 24 ساعت به شما پاسخ می‌دهند.

نتیجه گیری

آزمون تیزهوشان خرداد ماه هر سال داوطلبان علاقمند به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان برگزار می‌شود. سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم به دو گروه استعدادهای تحلیلی و استعدادهای تحصیلی تقسیم می‌شود، سوالات استعداد تحصیلی از دروس هشتم و نهم طرح شده و شامل 50 سوال با زمان پاسخگویی 70 دقیقه است.

سوالات استعداد تحلیلی منبع مرجعی ندارد و شامل 50 سوال هوش و استعداد با زمان پاسخگویی 50 دقیقه است. داوطلبان برای موفقیت در آزمون و پذیرش از مدارس تیزهوشان باید از بهترین منابع آزمون استفاده کنند. در این مقاله لینک دانلود سوالات آزمون تیزهوشان 1403 و 1402 ورودی پایه‌ی دهم برای علاقمندان ارائه شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم، روی هر کدام کلیک کنید.
ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم
آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم راه های قبولی در تیزهوشان نهم به دهم
آزمون مدارس سمپاد نهم به دهم بهترین منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم
آزمون مدارس استعدادهای درخشان نهم به دهم سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم
تیزهوشان نهم به دهم وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان
سایت تیزهوشان نهم به دهم کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم
دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم
زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم
شرایط ورود به مدارس تیزهوشان پایه دهم سهمیه های آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم
شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان نهم به دهم
مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم شهریه مدارس تیزهوشان تیزهوشان دهم
نمونه برگ ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم لیست مدارس پسرانه تیزهوشان نهم به دهم تهران
پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم لیست مدارس تیزهوشان دخترانه نهم به دهم تهران
ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

سوالات متداول

تعداد سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم چقدر است؟

تعداد سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 100 سوال است که نیمی از آن‌ها استعدادهای تحلیلی و نیمی دیگر سوالات استعداد تحصیلی است. لینک دانلود دفترچه سوالات تیزهوشان در این مقاله ارائه شده است

چرا باید با سوالات آزمون‌ سال‌های قبل آشنا شویم؟

داوطلبان برای شناخت از سبک، سطح سوالات و بودجه بندی آزمون باید آزمون سال‌های قبل را بررسی کنند.

برای موفقیت در آزمون تیزهوشان چه باید کرد؟

دانش آموزان برای کسب امتیاز کافی برای پذیرفته شدن در مدارس تیزهوشان باید از بهترین منابع آزمون برای تمرین و حل مسائل استفاده کنند.

میانگین امتیاز 3.7 / 5. جمع امتیاز 16

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

33 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر، من دارم میرم پایه ی نهم اما از الان میخوام خودم رو برای آزمون تیزهوشان اماده کنم میشه لطف کنید بگید که چه کار کنم؟خیلی ممنون.

    1. سلام وقت بخیر بهتر است تابستان علاوه بر مرور هشتم روی دروس تخصصی همانند ریاضی / علوم و هوش و استعداد زمان بیشتری بگذارید پیشنهاد میکنیم از بانک سوالات تراز استفاده کنید با سپاس

    1. سلام دوست عزیز، به محض دریافت سوالات و پاسخنامه، مقاله آپدیت خواهد شد و از همینجا به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد. موفق باشید.

  2. با سلام من امسال میرم نهم و میخوام برا تیزهوشان قبول شم و کتاب های کلاس هشتمی رو هم فراموش کردم الان وقتی ندارم من درسم خوبه راهنمایی کنید که چکار کنم راستش من ندونستم برا تیزهوشان کتاب های کلاس،هشتمی هم میاد وگرنه میخوندم تابستون رو الان ۲۴مهره

    1. سلام دوست عزیز، تا آزمون تیزهوشان خیلی زمان دارید و اصلاً جای نگرانی وجود نداره. روی این عنوان مقاله: «سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402-1401» کلیک کنید و نمونه سوالات سال گذشته رو دانلود کنید و توانایی خودتون رو بسنجید. آزمون تیزهوشان نهم به دهم هر ساله خرداد ماه برگزار می‌شود.

      1. اره میدونم خرداد ماه ۱۴۰۲ هستش ولی یعنی من هم کتابای نهمی و هم هشتمی رو امسال باید بخونم
        من مشاور و چیز نمیگیرم بنظر شما برای تحلیلی ها چه کتابی بگیرم؟هوش کمپلکس خوبه؟و برای تست درس ها چی کتاب بگیرم ؟و ای کیو چطور کتابیه البته جامع نهمیش

        1. سلام مجدد دوست عزیز، کتاب‌ها، نمونه سوالات و آموزش‌های ویدئویی زیادی رو می‌تونید با سرچ پیدا کنید و استفاده از همه‌‌‌ی این منابع سودمند است. سوالات تیزهوشان هر سال در سراسر کشور همسان است، اما با توجه به تعداد و ظرفیت مدارس تیزهوشان در هر شهر و استان، تراز قبولی هر استان با استان دیگر تفاوت دارد. شما می‌تونید برای مرور کتاب‌های سال هشتم و استفاده از تست‌های سطح‌بندی شده و مناسب از اپلیکیشن هم‌درس استفاده کنید. در این اپلیکیشن سوالات تمام دروس به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیره و امکانات زیادی مثل دفتربرنامه‌ریزی، لیگ رقابتی، رفع اشکال هوشمند و … به صورت 100 درصد رایگان ارائه می‌شه. اینجا کلیک کنید: «معرفی اپلیکیشن آموزشی هم‌درس + لینک دانلود رایگان»

          1. بنظر شما من کتاب هوش کمپلکس و جامع ای کیو رو هم بگیرم ؟
            میتونید بگید که چجور استفاده کنم؟

          2. دوست عزیز انتشارات آموزشی کتب زیادی برای کسب آمادگی برای شرکت در آزمون تیزهوشان منتشر کرده‌اند. از هر کدام که در دسترس شما هست استفاده کنید، مفید خواهند بود. خودآزمایی و حل نمونه سوال بسیار مفید خواهد بود.

  3. و راهنمایی کنید که چجوری از هردو تا بطور جدا استفاده کنم که بتونم کتاب های هشتمی رو هم بخونم و شما میتونید برنامه ریزی بچینید

  4. و سوالات اینجا با سوالات تیزهوشان که بری امتحان بدی فرق داره یا کپ همن یا لینا فقط یه نمونه سوال هستن

    1. سلام دوست عزیز، انتخاب رشته برای آغاز سال دهم تحصیلی صورت می‌گیرد و این آزمون پیش از ورود به دوره‌ی دوم متوسطه است و بنابراین تفاوتی وجود ندارد.

  5. سلام وقت بخیر
    شما پیشنهاد میکنید که بعد از زدن آزمون سالهای قبل تیزهوشان دوباره همون هارو بزنیم یا به آزمونای سال های قبل تر مراجعه کنیم؟

    1. سلام دوست عزیز، دست کم دو دوره آزمون بزنید. می تونید از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید و سوال های اپلیکیشن رایگان «هم‌درس» هم برای شما مفید خواهند بود.

      1. سلام وقت بخیر
        من میخوام برم نهم و میخوام خورم رو برای تیز هوشان تجربی آماده کنم
        اما شرایط نمیشه که بتونم برم کلاس های خصوصی و …
        چه کتاب های آموزشی خوب هستند و روزی حدودا چنتا تست بزنم موثره؟
        ممنون میشم پاسخ بدید

        1. سلام دوست عزیز، دانلود سوال‌های آزمون سال‌های گذشته و کار کردن روی آن‌ها بسیار اثرگذار است. کتاب‌های زیادی در بازار موجود هستند که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم: «بهترین منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم»
          با دانلود اپلیکیشن صد در صد رایگان هم‌درس هم می‌توانید از آزمون‌ها، سوالات، پاسخنامه‌ی تشریحی، فلش‌کارت و دیگر امکانات این اپ هم برای پیشبرد اهدافتان استفاده کنید.

  6. سلام روز یا شبتون بخیر
    ببخشید من میخاسدم بهترین کتاب های تست تحصیلی و تحلیلی رو معرفی کنین تو سایت ممنون

    1. سلام دوست عزیز، تراز قبولی در مدارس مختلف و شهرهای مختلف متفاوته، ضمن اینکه با توجه به تغییر ظرفیت ها و … هر ساله این تراز تفاوت داره. نمره‌ی مشخصی قابل ذکر نیست.

  7. سلام
    من امسال میخوام توی ازمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت کنم چه کتاب هایی رو باید برای ازمون بگیرم کتاب هوش مالتیپل خوب هست یا کتاب های دیگه بگیرم

    1. سلام دوست عزیز، این آزمون ورود به سال تحصیلی 1402- 1403 است. یعنی سال تحصیلی که الان نیمی از اون رد شده. آزمون سال آینده نیست.

  8. با سلام خدمت شما دوستان عزیز
    اگر ممکن هست میشه لطف کنید بگید ضریب هوش در آزمون تیزهوشان چنده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا