ادوبی کانکت Adobe Connect

سرعت اینترنت مورد نیاز در ادوبی کانکت

یکی از دلایل قطع شدن جلسات مجازی ضعیف بودن اینترنت کاربر و یا ارسال محتوا با حجم بالا توسط معلم در نرم افزار ادوبی کانکت می‌باشد که با بررسی تنظیمات وبکم و تنظیمات مربوط به نمایش فایل‌ها می‌توان حجم اینترنت را مدیریت کرد.
از طرفی سوال عمده برای کاربران ادوبی کانکت میزان اینترنت مورد نیاز در استفاده از این نرم افزار است، در ادامه مقاله به سوالات کاربران در این موضوع پاسخ داده شده است.

سرعت اینترنت مورد نیاز در ادوبی کانکت
سرعت اینترنت مورد نیاز در ادوبی کانکت

تست کیفیت سرور در ادوبی کانکت

کیفیت سرور در برگزاری کلاس‌های مجازی موثر است. برای مثال ما در این مقاله از دو سرور Google.com و AdobeOnline.ir جهت تست سرعت سرور استفاده کرده‌ایم، در ادامه دو روش برای تست کیفیت سرور را به طور کامل شرح خواهیم داد.

روش اول) در سیستم خود دو دکمه WIN + R را به صورت همزمان فشار دهید، در پنجره Run سیستم عامل در کادر کلمه CMD را تایپ کنید تا پنجره Command نمایش داده شود. در این پنجره ابتدا ping adobeonline.ir را تایپ کنید و enter را بزنید، نتیجه Ping Time هر چه به 0 نزدیک‌تر باشد کیفیت پاسخگویی سرور برای شما بهتر خواهد بود.

روش دوم) پس از چاپ نتیجه سرور Adobe Connect، کلمه ping google.com را تایپ کرده و enter را بزنید، نتیجه دوم پس از چند ثانیه نمایش داده می‌شود.

? اگر در هر دو روش عدد نمایش داده شده در ping time بالا بود نشان دهنده ضعیف بودن سرعت اینترنت شما می‌باشد.

تست کیفیت سرور
تست کیفیت سرور

تست سرعت اینترنت در ادوب کانکت

جهت تست سرعت اینترنت در مرورگر سیستم خود کلمه SpeedTest.net را تایپ کنید. در صفحه باز شده روی کلمه GO کلیک کنید تا سرعت اینترنت بررسی شود و نتیجه سرعت Upload و Download  نمایش داده می‌شود. دقت کنید سرعت آپلود اینترنت شما حداقل باید 1 مگابیت بر ثانیه باشد.

تست سرعت اینترنت
تست سرعت اینترنت

مدیریت حجم اینترنت ادوبی کانکت (Adobe Connect)

اگر از نسخه 9.5 ادوبی کانکت استفاده می‌کنید، طبق وب سایت رسمی ادوبی کانکت پیش می‌رویم. (برای دانلود آخرین نسخه ادوبی کانکت از این لینک استفاده کنید)

در صفحه اول ادوبی کانکت وارد تب Meeting و گزینه preferences و در نهایت بین گزینه‌های سمت چپ Video را انتخاب می‌کنیم، در این قسمت دسترسی برای تعیین کیفیت تصویر برای کاربران وجود دارد. برای مثال اگر کیفیت ویدئو را در حالت HD قرار دهیم بهترین کیفیت تصویر و در نتیجه بیشترین پهنای باند را مصرف می‌کند.

در قسمت اشتراک گذاری تصویر نیز می‌توان طبق مراحل زیر پهنای باند مصرفی را کنترل کرد.

 Meeting —-> Preferences —-> Video —-> Screen share setting —-> Quality

مهندسان شرکت ادوبی کانکت حالت‌های مختلف را با نرم افزار‌های تحلیل داده مانند وایرشاک* برای دانستن مقدار پهنای باند مورد نیاز برگزاری کلاس‌ها در ادوبی کانکت مورد بررسی قرار دادند، پهنای باند برای حالتی که کمترین کیفیت تصویر انتخاب شده ‌است 51 کیلوبایت بر ثانیه است. پهنای باند دانلود تصویر برای شرکت کنندگان در کلاس مجازی حدود 42 کیلوبایت بر ثانیه می‌باشد.

*وایرشاک نرم افزار متن باز است و در تجزیه و تحلیل داده برای عیب یابی و ترافیک شبکه کاربرد دارد.

? مقدار پهنای باند مصرفی برای شرکت کنندگان در کلاس مجازی همیشه کمتر از پهنای باند برگزار کننده جلسه است.

اینترنت مورد نیاز وبکم در نرم افزار ادوبی کانکت

در صفحه ورودی ادوبی کانکت در نوار بالایی روی گزینه Meeting کلیک کرده و از گزینه preferences کلمه video را انتخاب کنید. در ادامه کیفیت تصویر در Video Camera Pod را تغییر می‌دهیم تا هر یک از تغییرات پهنای باند مصرفی را مشاهده کنیم.

?? اگر در حالت Medium باشد پهنای باند مصرفی توسط شرکت کنندگان بین 100 تا 140 کیلوبایت در ثانیه می‌باشد.
?? در حالت Standard باشد پهنای باند بین 10 تا 15 کیلوبایت بر ثانیه خواهد بود.
?? اگر تصویر در حالت High Quality باشد، پهنای باند کاربران بین 300 تا 450 کیلوبایت بر ثانیه می‌باشد.

اینترنت مورد نیاز وب‌کم در نرم افزار ادوب کانکت
اینترنت مورد نیاز وب‌کم در نرم افزار ادوب کانکت

?? و در حالت آخر اگر کیفیت تصویر HD انتخاب شده باشد، پهنای باند مصرفی برای کاربران بین 400 تا 500 کیلوبایت بر ثانیه خواهد رسید.

اینترنت مورد نیاز وبکم در نرم افزار ادوبی کانکت
اینترنت مورد نیاز وبکم در ادوبی کانکت

? هر چه تعداد کاربران حاضر در کلاس آنلاین تصویری بیشتر باشد، پهنای باند بیشتری اشغال خواهد شد و در نتیجه سرعت اینترنت کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

به طور کلی پهنای باند مورد نیاز، ارتباط مستقیمی با اشتراک گذاری محتوا دارد. انتقال صوت برای یک کاربر در نرم افزار ادوبی کانکت نیاز به سرعت 64kbps دارد، پس سرعت مورد نیاز برای صحبت کردن دو کاربر 128kbps می‌باشد. توصیه ما برای ایجاد حداقل اینترنت مورد نیاز برای ارتباط معمولی 256kbps برای شرکت کنندگان و 512kbps برای برگزارکننده کلاس می‌باشد.

سامانه مدیریت آموزش تراز با در نظر گرفتن تمام نیازهای آموزش کشور، سامانه‌ای جامع در جهت افزایش کیفیت مدارس ارائه داده است. از جمله ویژگی‌های برتر تراز شامل بانک سوالات، ارسال تکالیف، حضور و غیاب آنلاین و بسیاری از امکانات دیگر که شما می‌توانید به مدت دو هفته به صورت رایگان با سرور دلخواه از سامانه تراز استفاده کنید. جهت آشنایی بیشتر با امکانات تراز روی لینک زیر کلیک کنید.

سامانه مدیریت آموزش تراز

سوالات متداول

حداقل سرعت اینترنت برای آپلود در ادوبی کانکت چقدر است؟

حداقل سرعت اینترنت مورد نیاز برای آپلود در نرم افزار ادوبی کانکت 1 مگابیت بر ثانیه می‌باشد.

چگونه سرعت اینترنت خود را تست کنیم؟

در مرورگر خود آدرس SpeedTest.net را وارد کرده و در صفحه نمایش داده شده روی GO کلیک کنید، چند ثانیه منتظر بمانید تا نتیجه تست را مشاهده کنید.

اگر کیفیت تصویر در نرم افزار ادوبی کانکت روی حالت HD باشد پهنای باند مصرفی چقدر خواهد بود؟

پهنای باند مورد نیاز زمانی که کیفیت تصویر در حالت HD باشد 400 تا 500 کیلو بایت بر ثانیه خواهد بود.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا