راهنمای ثبت نام کنکور

کد محل تولد برای ثبت نام کنکور 1401

دریافت کد محل تولد برای ثبت نام کنکور 1401 و درج آن در فرم ثبت نام کنکور سراسری الزامی است. داوطلبانی که می خواهند در کنکور سراسری ثبت نام کنند، لازم است نسبت به تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی اقدام نمایند. یکی از اطلاعات لازم برای تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی، کد محل تولد می باشد که به صورت غیر حضوری قابل دریافت است.

راهنمای تصویری دریافت کد بخش محل تولد برای ثبت نام کنکور سراسری به صورت گام به گام در این مقاله ارائه داده شده است.

کد محل تولد برای ثبت نام کنکور سراسری
کد محل تولد برای ثبت نام کنکور سراسری

کد محل تولد برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری را دارند، لازم است برای آگاهی از شرایط ثبت نام کنکور، مدارک ثبت نام کنکور سراسری، کد های لازم برای تکمیل فرم ثبت نام (کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی، کد منطقه، کد نظام وظیفه، کد 12 رقمی سهمیه ایثارگری) لازم است دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری را دانلود کرده و به دقت مطالعه نمایند.

یکی از اطلاعات لازم برای تکمیل فرم ثبت نام سنجش، کد بخش محل تولد می باشد که به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش قابل دریافت است. منظور از کد محل تولد، کد همان بخشی است که داوطلب در آنجا متولد شده و شناسنامه خود را دریافت کرده است. برای دریافت کد محل تولد از سایت سنجش لازم است به محل تولد خود که در صفحه اول شناسنامه درج شده است دقت داشته باشید.

کد بخش محل تولد برای ثبت نام کنکور هم به صورت اینترنتی از سایت سنجش و هم از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام (جدول شماره 7) قابل دریافت است.

چگونه کد محل تولد را دریافت کنیم؟

چگونه کد محل تولد را دریافت کنیم؟ در صورتیکه برای تکمیل فرم ثبت نام، به کد بخش محل تولد دسترسی ندارید، لازم است به سایت سنجش مراجعه کرده و کد مذکور را به صورت اینترنتی دریافت کنید. (محل تولد و محل صدور شناسنامه برخی از داوطلبان ممکن است متفاوت باشد، دقت داشته باشید که باید کد شهرستان محل تولد خود را در فرم ثبت نام کنکور درج کنید.)

مراحل دریافت کد بخش محل تولد از سایت سازمان سنجش:

✔️به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

✔️از طریق منوی سمت راست، گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.

✔️بر روی لینک “ثبت نام کنکور سراسری 1401” کلیک کنید.

✔️گزینه “کد بخش” را از منوی سمت راست انتخاب کنید.

✔️استان و شهرستان موردنظر را درج کرده و کد بخش محل تولد را دریافت کنید.

✔️متقاضی باید کد بخش محل تولد را ردیف 9 فرم ثبت نام درج کند.

داوطلبان می توانند کد بخش محل تولد را از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور نیز دریافت کنند. پس از دانلود دفترچه ثبت نام با مراجعه به جدول انتهای دفترچه می توانید کد بخش ها را به تفکیک هر استان و شهرستان مشاهده و دریافت نمایید.

دریافت کد محل تولد برای آزمون سراسری

راهنمای دریافت کد محل تولد برای آزمون سراسری به صورت تصویری برای داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در آزمون سراسری می باشند، ارائه داده شده است:

  • مراجعه به سایت سنجش و انتخاب گزینه”سراسری”
مراجعه به سایت سنجش و دریافت کد محل تولد
مراجعه به سایت سنجش و دریافت کد محل تولد
  • روی لینک ثبت نام کنکور سراسری 1401 کلیک کنید و در صفحه باز شده، از منوی سمت راست، “کد بخش” را انتخاب کنید:
  • در صفحه باز شده، “استان و شهرستان” موردنظر خود را انتخاب کرده و بر روی گزینه “جستجو” کلیک کنید:

درج اطلاعات برای دریافت کد محل تولد

جمع بندی

یکی از اطلاعات لازم برای تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام، کد محل تولد یا کد بخش محل تولد می باشد. برخی از داوطلبان برای دریافت کد محل تولد دچار سردرگمی یا اشتباه می شوند. کد محل تولد برای مشخص کردن سهمیه داوطلبانی استفاده می شود، که منطقه فارغ التحصیلی آنها مشخص نیست. (مثلا فردی که در یکی از مناطق ایران متولد شده و در خارج از کشور تحصیل کرده است و قصد ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری را دارد.)

درج کد محل تولد برای ثبت نام کنکور ضروری است. متقاضیان می توانند برای دریافت کد بخش محل تولد به سایت سنجش مراجعه نمایند و با درج اطلاعات خواسته شده ( استان و شهرستان) کد مذکور را به صورت اینترنتی دریافت کنند. لازم به ذکر است، متقاضیان می توانند برای دریافت کد بخش ها به انتهای دفترچه ثبت نام کنکور سراسری نیز مراجعه کنند.


سوالات متداول

سایت دریافت کد بخش محل تولد برای ثبت نام کنکور چیست؟

متقاضیان برای دریافت کد بخش تولد لازم است به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

کد محل تولد چیست؟

کد محل تولد همان بخشی است که داوطلب در آن متولد شده و شناسنامه خود را دریافت کرده است.(دقت داشته باشید که در فرم ثبت نام کد شهرستان محل تولد را درج کنید چون ممکن است محل تولد و محل صدور شناسنامه بعضی از داوطلبان متفاوت باشد.)

کد محل تولد در شناسنامه درج شده است؟

خیر. اما داوطلبان برای دریافت کد محل تولد از سایت سنجش لازم است به محل تولد خود که در صفحه اول شناسنامه درج شده است، توجه داشته باشند.

 

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. كسى كه در خارج متولد است ذكر شده كه براي كد محل تولد وكد صدور شناسامه بايد عدد٩٩٩٩ را وارد كند ولي عملا اين عدد ثبت نمي شود لطفا راهنمايي بفرماييد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا