تیزهوشان ششم به هفتم

ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1403-1402

دانش‌آموزان مستعد و علاقه مند به ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برای سال تحصیلی 1403-1402 می‌توانند در بازه‌ی زمانی مشخص (معمولاً فروردین ماه) با مراجعه به سامانه‌‌ی ثبت نام سنجش و پذیرش پایه‌ی هفتم، نام‌نویسی خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. دانش‌آموزان و والدین توجه داشته باشند، پذیرش در مدارس تیزهوشان هفتم، منحصراً از طریق شرکت در آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان، انجام می‌شود.

راهنمای کامل ثبت نام، شرایط و مدارک لازم برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان پایه‌ی هفتم در این مقاله ارائه داده شده است.

ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم
ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم

زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون تیزهوشان 03-1402

بر اساس دستورالعمل آزمون‌‌های ورودی دبیرستان‌های دوره‌ی اول و دوم استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی 03-1402، ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه‌ی هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه‌شنبه 1402/01/15 تا روز جمعه 1401/01/25 از طریق سامانه‌ی ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود.

در پاسخ به درخواست مکرر جمعی از دانش‌آموزان و اولیاء مقرر شد که سامانه ثبت‌نام روز یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت 1402 تا ساعت ۲۴ برای ثبت‌نام جاماندگان فعال شود.

آزمون ورودی پایه هفتم، رأس ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه مورخ 1402/04/01 و آزمون تکمیل ظرفیت پایه‌ی دهم رأس ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 1402/04/02 برگزار می‌شود.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

دانش‌آموزان در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 با مراجعه به سایت ثبت نام می‌توانند نام‌نویسی خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند. ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان برای پایه هفتم به قرار زیر است:

✔️داشتن تابعیت ایرانی.

ثبت‌نام اتباع غیرایرانی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور است. با توجه به اینکه مراحل ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان کاملاً به صورت اینترنتی انجام می‌شود، مسئولیت احراز شرایط ثبت‌نام و صحت مندرجات در تقاضانامه‌ی ثبت‌نام، تماماً برعهده‌ی داوطلب است و درصورت مغایرت، قبولی داوطلب لغو و از ثبت‌نام و ادامه‌ی تحصیل او در مدرسه استعدادهای درخشان جلوگیري به عمل می‌آید.

✔️اشتغال به تحصیل در پایه‌ی ششم ابتدایی در سال تحصیلی 1401-1402 و کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه‌ی پنجم ابتدایی و کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت اول پایه‌ی ششم برای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان پایه‌ی هفتم.

✔️در صورتیکه دانش‌آموزی در مجموع دو ارزشیابی ذکر شده، حداکثر در یک عنوان درسی مقیاس «خوب» را کسب کرده باشد، ثبت نام او مانعی ندارد و می‌تواند در آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم شرکت کند.

نکات: دروس تربیت بدنی و شایستگی عمومی، جزء مواد درسی است. شرکت دانش‌آموز در آزمون ورودی پایه‌ی هفتم با داشتن حداکثر یک مقیاس «خوب» در مجموع ارزشیابی نوبت دوم پایه‌ی پنجم و نوبت اول پایه‌ی ششم، مجاز است.

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

زمان ثبت‌نام، توزیع کارت و برگزاری آزمون تیزهوشان

دفترچه‌ی راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون‌های ورودی سمپاد، از طریق سامانه‌ی ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. مشخصات مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور، هنگام ثبت‌نام قابل مشاهده خواهد بود.

ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه‌ی هفتم و آزمون ورودی تكمیل ظرفیت پایه‌ی دهم از روز سه شنبه (15 فروردین 1402) تا جمعه (25 فروردین 1402) از طریق سامانه‌ی ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود. تمامی فرآیند ثبت‌نام به صرورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد شد و مدارس محل تحصیل دانش‌آموزان در خصوص این موضوع مسئولیتی ندارند. دانش آموزان اتباع خارجی نیز باید از کد اتباع استفاده کنند.

کارت ورود به جلسه که شامل اطلاعاتی از قبیل نام، نام‌خانوادگی و سایر مشخصات فردی، عكس داوطلب، مدارس استعدادهای درخشان انتخاب شده به ترتیب اولویت و نشانی دقیق حوزه است، هفت روز قبل از تاریخ برگزاری تا روز برگزاری آزمون، از طریق سامانه‌ی ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. شرکت داوطلبان در جلسه‌ی آزمون، بدون ارائه‌ی کارت ورود به جلسه، ممنوع است.

مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

اولین قدم تكمیل نمون‌برگ اینترنتی تقاضانامه‌ی ثبت‌نام است. داوطلبان باید پس از ورود به سامانه‌ی ثبت‌نام، به نشانی my.medu.ir نسبت به تكمیل تقاضانامه‌ی ثبت‌نام اقدام کنند.

? داوطلبان در انتخاب اولویت‌های مورد نظر دقت کافی داشته باشند. بعد از تكمیل فرایند ثبت‌نام، امكان تغییر و جابه‌جایی اولویت‌های انتخابی و رشته‌ی تحصیلی در دوره‌ی دوم متوسطه، وجود ندارد.

داوطلبان باید برای ثبت‌نام عکس خود را بارگذاری کنند. فایل عكس باید با ابعاد حداکثر 300 × 200 یا 400 × 300 پیكسل در فرمت jpg با زمینه‌ی سفید، مربوط به سال جاری دانش‌آموز باشد. در صورت استفاده از تصاویر قدیمی یا تصویر فردی غیر از دانش‌آموز شرکت‌کننده، ضمن محرومیت داوطلب از شرکت در آزمون، ثبت‌نام وي بی‌اثر خواهد شد.

مبلغ ثبت‌نام 700.000 ریال است که صرفاً از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت‌نام دریافت خواهد شد. داوطلبان باید جهت پرداخت وجه ثبت‌نام، از کارت‌هاس بانكی عضو شبكه‌ی شتاب استفاده کنند. هرنوع پرداخت خارج از سامانه‌ی ثبت‌نام آزمون، فاقد اعتبار بوده و مبلغ واریزی قابل استرداد نخواهد بود. مبلغ فوق ثابت بوده و به جز این مبلغ، دریافت هرگونه وجه تحت هر عنوان ممنوع است.

? ضروری است که داوطلبان پس از طی مراحل ثبت‌نام، شماره‌ی پیگیری را که به منزله‌ی ثبت‌نام قطعی است دریافت کرده و آن را جهت استفاده‌های بعدی نزد خود نگهداری کنند.

فرآیند ثبت نام شما در آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم زمانی تکمیل می‌شود که کد پیگیری ثبت نام را دریافت کرده باشید.

محتوای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در پایه هفتم

سوالات آزمون به شیوه‌ی چهارگزینه‌ای، به منظور سنجش «هوش»، «استعداد» و «خلاقیت» دانش‌آموزان توسط متخصصان و کارشناسان این حوزه طراحی می‌شود. در هر یک از سوالات، فقط یکی از گزینه‌ها که در مقایسه با سایر گزینه‌ها انتخاب مناسب‌تری است، به‌عنوان پاسخ صحیح آن سوال در نظر گرفته می‌شود.

به ازای هر پاسخ صحیح، 3 نمره‌ی مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 نمره‌ی منفی برای داوطلب در نظر گرفته می‌شود. برای سوالات بدون پاسخ، نمره‌ای منظور نخواهد شد.

چنانچه داوطلب در سوالی بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، 1 نمره‌ی منفی برای او منظور خواهد شد.

تعداد دفترچه‌ها و سوالات، سهم امتیاز هر یک از دفترچه‌ها و مدت زمان پاسخگویی به سوالات، هفته‌ی قبل از برگزاری آزمون مزبور از طریق سامانه‌ی my.medu.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جمع بندی

دانش‌آموزان علاقه مند به ادامه‌ی تحصیل در مدارس تیزهوشان، می‌توانند در زمان ثبت نام با مراجعه به سایت سمپاد پایه هفتم به نشانی my.medu.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی اقدام کنند.

اگر ابهامی در مورد ثبت نام در آزمون تیزهوشان پایه‌ی ششم به هفتم دارید، می‌توانید سوالات خود را در قسمت کامنت مطرح کنید. کارشناسان ما در کمتر از 24 سوالات پاسخگوی شما خواهند بود.


سوالات متداول

نشانی سایت ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان پایه هفتم چیست؟

کلیه مراحل ثبت نام و اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم به صورت اینترنتی و از طریق سایت my.medu.ir انجام می‌شود.

اطلاعات لازم برای ورود به سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان هفتم چیست؟

متقاضیان برای ورود به سامانه باید به کدملی و اطلاعات شخصی و تحصیلی دانش‌آموز دسترسی داشته باشند.

ثبت نام دانش‌آموزان اتباع در آزمون تیزهوشان هفتم چگونه است؟

دانش‌آموزان اتباع خارجی با استفاده از کد اتباع می‌توانند وارد سامانه‌ی ثبت نام شده و نام‌نویسی خود را انجام دهند.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 3

هنوز امتیازی ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا