سوالات کنکور سال های گذشتهکنکور

دانلود دفترچه و کلید سوالات کنکور 1402 (آزمون سراسری نوبت اول)

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (کنکور 1402) بر مبنای مصوبه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت برگزار می‌شود. آزمون نوبت اول، صبح و بعدازظهر 29 و 30 دی ماه سال 1401 و آزمون نوبت دوم صبح و بعدازظهر 14 و 15 تیرماه سال 1402 برگزار می‌شود و داوطلبان پس از طی مراحل ثبت‌نام می‌توانند بدون هرگونه محدودیتی در هر دو نوبت شرکت کنند. کنکور سراسری از سال 1402 با تغییراتی همراه خواهد بود. تغییر در تأثیر سوابق تحصیلی، دو مرحله‌ای شدن آزمون سراسری و حذف دروس عمومی در کنکور ازجمله‌ی این تغییرات هستند.
ما در این مقاله دفترچه‌ی سوالات آزمون سراسری (نوبت اول) برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه را ارائه داده‌ایم، با ما همراه باشید.
دانلود دفترچه سوالات کنکور 1402

دانلود سوالات و کلید کنکور ریاضی 1402

دفترچه‌ی آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی (گروه آزمایشی 1) برای داوطلبان شامل دو دفترچه به نام‌ دفترچه‌های 1 و 2 است. این دفترچه‌ها همراه با پاسخنامه‌های شماره‌ی (1 و 2) در یک بسته‌ی نایلونی به صورت شخصی‌سازی شده، در جلسه‌ی آزمون تحویل داوطلب خواهد شد. عنوان سوالات دفترچه‌ی آزمون اختصاصی (دفترچه‌ی شماره‌ی 1 و 2) گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تعداد سوالات و مدت پاسخگویی به آن‌ها به شرح جدول زیر است:

دانلود سوالات کنکور ریاضی 1402 (نوبت اول- دی‌ماه)
شماره دفترچه و پاسخنامه      (برای دانلود هر دفترچه روی شماره‌ی آن کلیک کنید) ماده امتحانی تعداد سوال مدت زمان پاسخگویی تعداد سوالات و زمان پاسخگویی دفترچه
شماره 1
ریاضیات
40
70 دقیقه
40 سوال – 70 دقیقه
شماره 2
فیزیک 35 45 دقیقه 65 سوال – 75 دقیقه
شیمی
30
30 دقیقه

برای مشاهده‌ی کلید اولیه‌ی کنکور ریاضی 1402 (نوبت اول-دی‌ماه) اینجا کلیک کنید و سپس بر اساس نوع دفترچه‌‌، کلید اولیه را مشاهده کنید.

برای دانلود دفترچه‌ سوالات نوبت دوم کنکور 1402، این مقاله را ببینید: «دانلود دفترچه و کلید سوالات کنکور 1402 (آزمون سراسری نوبت دوم)»

دانلود سوالات و کلید کنکور تجربی 1402

دفترچه‌ی آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی (گروه آزمایشی 2) برای داوطلبان، شامل سه دفترچه با عنوان دفترچه‌ی شماره‌ی 1 و 2 و 3 است. این دفترچه‌ها همراه با پاسخنامه‌های شماره‌ی (1، 2 و 3) در یک بسته‌ی نایلونی به صورت شخصی‌سازی شده، در جلسه‌ی آزمون تحویل داوطلب خواهد شد. عنوان سوالات دفترچه‌های آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی (دفترچه‌ی شماره‌ی 1 و 2 و 3)، تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی به آن‌‌ها به شرح جدول زیر است:

گروه آزمایشی علوم تجربی
شماره دفترچه و پاسخنامه  ماده امتحانی تعداد سوال مدت زمان پاسخگویی تعداد سوالات و زمان پاسخگویی دفترچه
شماره 1
زیست شناسی
45
45 دقیقه
45 سوال – 45 دقیقه
شماره 2
فیزیک 30 40 دقیقه 65 سوال – 75 دقیقه
شیمی
35
35 دقیقه
شماره 3
ریاضی 30 60 دقیقه 45 سوال – 60 دقیقه
زمین شناسی 15
شماره 4
بهیاری* (مخصوص بهیاران شاغل و همچنین داوطلبان دارنده‌ی دیپلم بهیاری) 30 20 دقیقه 30 سوال – 20 دقیقه

برای مشاهده‌ی کلید اولیه‌ی کنکور تجربی 1402 (نوبت اول-دی‌ماه) اینجا کلیک کنید و سپس بر اساس نوع دفترچه‌‌، کلید اولیه را مشاهده کنید.

*برای دیپلم‌های بهیاری که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده‌اند، آزمون درس بهیاری به‌عنوان یک درس اختصاصی با ضریب 12 برگزار می‌شود. آن دسته از داوطلبانی که روی کارت شرکت در آزمون آنان در مقابل عنوان نوع دیپلم (بند 7) دیپلم بهیاری و در مقابل بند 10 (بهیار) کلمه‌ی «بلی» درج شده است. علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه‌ی شماره‌ی 1 و 2 و 3 (آزمون اختصاصی) باید به سوالات دفترچه‌ی شماره‌ی 4 (درس بهیاری) نیز پاسخ دهند.

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

دانلود سوالات و کلید کنکور انسانی 1402

دفترچه‌ی آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی (گروه آزمایشی 3) برای همه‌ی داوطلبان دارای دو دفترچه‌ به نام دفترچه‌ی شماره‌ی 1 و 2 است. این دفترچه‌ها همراه با پاسخنامه‌های شماره‌ی (1 و 2) در یک بسته‌ی نایلونی به صورت شخصی‌سازی‌شده در جلسه‌ی آزمون تحویل داوطلب خواهد شد. عنوان سوالات دفترچه‌های آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی (دفترچه‌های شماره‌ی 1 و 2)، تعداد سوالات و مدت پاسخگویی به آن‌ها در جدول زیر ارائه شده است:

گروه آزمایشی علوم انسانی
شماره دفترچه و پاسخنامه ماده امتحانی تعداد سوال مدت زمان پاسخگویی تعداد سوالات و زمان پاسخگویی دفترچه
شماره 1 ریاضی 20 30 دقیقه 80 سوال – 85 دقیقه
زبان و ادبیات فارسی 30 30 دقیقه
علوم اجتماعی 15 25 دقیقه
روان‌شناسی 15
شماره 2 زبان عربی 20 20 دقیقه 80 سوال – 75 دقیقه
تاریخ 13 20 دقیقه
جغرافیا 12
فلسفه و منطق 20 20 دقیقه
اقتصاد 15 15 دقیقه
شماره 2*

ویژه‌ی دیپلمه‌های علوم و معارف اسلامی

زبان عربی** 20 20 دقیقه 80 سوال – 75 دقیقه
تاریخ** 13 20 دقیقه
جغرافیا 12
فلسفه و منطق 20 20 دقیقه
اقتصاد 15 15 دقیقه

برای مشاهده‌ی کلید اولیه‌ی کنکور انسانی 1402 (نوبت اول-دی‌ماه) اینجا کلیک کنید و سپس بر اساس نوع دفترچه‌‌، کلید اولیه را مشاهده کنید.

*برای داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت می‌کنند، منابع دروس امتحانی «زبان عربی تخصصی» کتاب‌های «عربی، زبان قرآن 1، 2 و 3» و منابع درس امتحانی «تاریخ» کتاب‌های «تاریخ اسلام 1 و 2 و تاریخ 3 (ایران در دوره اسلامی)» در نظر گرفته می‌شود. در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری در گروه آزمایشی علوم انسانی، داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی باید (با علامتگذاری بند 35 تقاضانامه) انتخاب می‌کردند که به یکی از دفترچه سوالات اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی از «منابع دیپلم علوم انسانی» پاسخ می‌دهند یا به دفترچه‌ی سوالات گروه آزمایشی علوم انسانی که «منابع چهار درس الهیات و معارف اسلامی، زبان عربی تخصصی و تاریخ آن»، کتاب‌های دیپلم علوم و معارف اسلامی است. لذا نوع دفترچه‌های سوالات اختصاصی برای این دسته از داوطلبان در گروه آزمایشی علوم انسانی بر اساس درخواست خودشان درنظر گرفته شده و در جلسه‌ی آزمون به آن‌ها تحویل خواهد شد.

** فقط دروس زبان عربی و تاریخ در دفترچه‌ی شماره‌ی 2 (ویژه‌ی دیپلمه‌های علوم و معارف اسلامی) متفاوت از دفترچه‌ی شماره‌ی 2 گروه آزمایشی علوم انسانی است.

بیشتر بخوانید: پاسخ سوالات کلیدی درباره کنکور 1402 | امکان شرکت در چند نوبت و رشته در کنکور وجود دارد؟

دانلود سوالات و کلید کنکور زبان 1402

دفترچه‌ی آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی (گروه آزمایشی 5) برای همه‌ی داوطلبان دارای یک دفترچه به نام دفترچه‌ی شماره‌ی 1 است. این دفترچه همراه با پاسخنامه‌ی شماره‌ی (1) در یک بسته‌ی نایلونی به صورت شخصی‌سازی شده، در جلسه‌ی آزمون تحویل داوطلب خواهد شد. عنوان سوالات دفترچه‌ی آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی (دفترچه‌ی شماره‌ی 1)، تعداد سوالات و مدت پاسخگویی به تناسب زبان خارجی انتخابی (انگلیسی، فرانسه، آلمانی، روسی و یا ایتالیایی) به آن‌ها به شرح جدول زیر است:

گروه آزمایشی زبان‌های خارجی
شماره دفترچه و پاسخنامه ماده امتحانی تعداد سوال مدت زمان پاسخگویی تعداد سوالات و زمان پاسخگویی دفترچه
شماره 1 (متقاضیان زبان انگلیسی)

شماره 1 (متقاضیان غیرانگلیسی)

زبان انگلیسی 70 105 دقیقه 70 سوال – 105 دقیقه
زبان آلمانی 70 105 دقیقه
زبان فرانسه 70 105 دقیقه
زبان روسی 70 105 دقیقه
زبان ایتالیایی 70 105 دقیقه

برای مشاهده‌ی کلید اولیه‌ی کنکور زبان 1402 (نوبت اول-دی‌ماه) اینجا کلیک کنید و سپس بر اساس نوع دفترچه‌‌، کلید اولیه را مشاهده کنید.

شرکت در آزمون سرنوشت‌ساز و رقابتی کنکور، می‌تواند میزان اضطراب شما را افزایش داده و مانع مدیریت صحیح زمان شود، برای آشنایی با راهکارهای موثر در این زمینه، می‌توانید با 11 راهکار برای مدیریت زمان در کنکور + (مدیریت زمان در تست زنی) آشنا شوید. همچنین آگاهی‌ از راه ‌های کاهش اضطراب امتحان در دانش ‌آموزان موثر خواهد بود. توجه داشته باشید که آماده کردن وسایل مورد نیاز در روز کنکور از قبل و به همراه نداشتن وسایل ممنوعه می‌تواند نقش مهمی در کاهش استرس و کنترل تنش و نگرانی‌های ناخواسته داشته باشد.

دانلود سوالات و کلید کنکور هنر 1402

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر (گروه آزمایشی 4) برای داوطلبان این گروه تنها شامل یک دفترچه به نام دفترچه‌ی شماره‌ی 1 است. این دفترچه همراه با پاسخنامه‌‌ی شماره (1) در یک بسته‌ی نایلونی به صورت شخصی‌سازی شده، در جلسه‌ی آزمون تحویل داوطلب خواهد شد. عنوان سوالات دفترچه‌ی اختصاصی گروه آزمایشی هنر (دفترچه‌ی شماره‌ی 1)، تعداد سوالات و مدت پاسخگویی به آن‌ها به شرخ جدول زیر است:

گروه آزمایشی هنر
شماره دفترچه و پاسخنامه ماده امتحانی تعداد سوال مدت زمان پاسخگویی تعداد سوالات و زمان پاسخگویی دفترچه
شماره 1 درک عمومی هنر 50 50 دقیقه 100 سوال – 115 دقیقه
درک عمومی ریاضی-فیزیک 30 40 دقیقه
خلاقیت تصویری و تجسمی 20 25 دقیقه

برای مشاهده‌ی کلید اولیه‌ی کنکور هنر 1402 (نوبت اول-دی‌ماه) اینجا کلیک کنید و سپس بر اساس نوع دفترچه‌‌، کلید اولیه را مشاهده کنید.

جمع‌بندی

کنکور سراسری 1402 با تغییراتی همراه بود. از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۲می‌توان به تاثیر قطعی 40 درصدی سوابق تحصیلی، دو مرحله‌ای شدن کنکور و همچنین حذف دروس عمومی از دفترچه‌ی سوالات اشاره کرد. بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ملاک عمل سابقه‌ی تحصیلی، نمرات امتحان نهایی تا پایان خرداد ماه سال پذیرش دانشجو و آخرین فایل دریافتی از وزارت آموزش و پرورش تا تاریخ تعیین شده توسط سازمان سنجش است.

در هر نوبت آزمون اختصاصی هر سال، دانش‌آموزانی می‌توانند در آزمون شرکت کنند که تا قبل از شروع سال تحصیلی مربوط به پذیرش آن آزمون (تا پایان شهریور ماه) دیپلم خود را اخذ می‌کنند. دانش‌آموزان پایه‌های پایین‌تر اجازه‌ی شرکت در آزمون را ندارند. هر داوطلب مختار به شرکت در یک نوبت یا در دو نوبت آزمون سراسری سال 1402 (دی‌ماه و تیرماه) است. در صورتی که گروه آزمایشی داوطلب در هر دو نوبت یکی باشد سازمان سنجش، آزمونی را که داوطلب در آن نمره‌ی بالاتری کسب کرده است، ملاک قرار می‌دهد. اما اگر داوطلب در دو گروه آزمایشی متفاوت آزمون داده باشد، نمر‌ه‌ی کل نهایی مربوط به گروه آزمایشی که داوطلب در آن قصد انتخاب رشته دارد، ملاک عمل قرار می‌گیرد.


سوالات متداول

با توجه به برگزاری کنکور سراسری 1402 در دو نوبت، پذیرش دانشجو چند بار در سال صورت می‌گیرد؟

با وجود برگزاری دو نوبت کنکور، فقط یک پذیرش برای ورودی مهرماه ۱۴۰۲ صورت می‌گیرد و نتيجه‌ی هر نوبت آزمون حداكثر 2 سال اعتبار دارد.

تاثیر معدل در کنکور 1402 چه میزان است؟

سهم نمره‌ی کل سابقه‌ی تحصیلی پایه‌ی دوازدهم نظام 3-3-6 در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال 1402 به میزان 40 درصد با تأثیر قطعی است.

آیا امکان شرکت در دو رشته مختلف در کنکور 1402 وجود دارد؟

داوطلبان کنکور 1402 می‌توانند در نوبت اول آزمون سراسری در دی‌ماه در یک رشته و در نوبت دوم در تیرماه در یک رشته‌‌ی دیگر شرکت کنند، اما امکان انتخاب رشته از هر دو گروه اصلی نیست.

میانگین امتیاز 4.4 / 5. جمع امتیاز 8

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا