ترازروش مطالعه و یادگیری دروس

معرفی اپلیکیشن آموزشی هم‌درس + لینک دانلود رایگان

«هم‌درس» به‌عنوان سرویس آموزش مبتنی بر تمرین سامانه‌ی مدیریت آموزشی تراز، یک اپلیکیشن هوشمند است که سطح یادگیری دانش‌آموزان و  دانشجویان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این نرم‌افزار کاربردی از سوالات بی‌شماری بهره می‌گیرد که اطلاعات تمام مباحث درسی را دربرمی‌گیرند. این سوالات بر اساس سطح دشواری دسته‌بندی شده‌اند.

این سرویس پس از تشخیص سطح علمی هر دانش‌آموز یک برنامه‌ی حساب‌شده‌ی تمرین‌دهی به او ارائه می‌کند. با توجه به سطح یادگیری هر دانش‌آموز، هم‌درس به او کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را پوشش داده و از تکرار اشتباهات خود در طی سال‌های تحصیلی اجتناب کند.

اپلیکیشن آموزشی هم‌درس
اپلیکیشن آموزشی هم‌درس

اپلیکیشن هم‌درس چیست؟

هم‌درس یک اپلیکیشن هوشمند است که سطح یادگیری شما را تحلیل و ارزیابی می‌کند. هنگام استفاده از این نرم افزار شما با آزمون‌های درسی بی‌شماری روبرو می‌شوید که درس به درس و بر اساس پایه‌ی تحصیلی و رشته‌ی شما طبقه‌بندی شده‌اند. سوالات درسی اپلیکیشن هم‌درس همچنین بر اساس هر مبحث درسی تفکیک شده‌اند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا تمرین خود را بر مباحثی که در آن‌ها ضعف بیشتری دارید، متمرکز کنید.

علاوه بر موارد مذکور، اپلیکیشن هم‌درس سوالات و آزمون‌های خود را بر اساس سطح‌بندی از بسیار ساده تا بسیار دشوار یا المپیاد تقسیم‌بندی‌ کرده است. هم‌درس بر اساس میزان پاسخگویی صحیح به سوالات، رشد شما در سطوح مختلف را اندازه‌گیری می‌کند. ثبت زمان مطالعه، شرکت در لیگ‌های رقابتی، رفع اشکال هوشمند و برگزاری آزمون‌های تعیین سطح از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن هم‌درس هستند.

امکانات اپلیکیشن هم‌درس
امکانات اپلیکیشن هم‌درس

اپلیکیشن هم‌درس چه مزایایی دارد؟

اپلیکیشن هم‌درس مزایای خاصی دارد که به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان سراسر کشور قرار گرفته‌اند. هدف از ارائه‌ی این قابلیت‎‌ها تحقق هدف برقراری عدالت آموزشی برای تمام فرزندان ایران زمین است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن هم‌درس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بانک سوالات سطح‌بندی‌ و طبقه‌بندی‌ شده هم‌درس

نمی‌توان از نقش نمونه سوال در افزایش سطح یادگیری غافل بود. بهره‌گیری از سوالات و تمرین‌های بی‌شمار، فواید زیادی برای افزایش دانش و تقویت حافظه‌ی دانش‌آموزان دارند. نحوه طراحی سوال‌های خوب و بهره‌گیری از آن‌ها از دغدغه‌های دیگر دبیران و دانش‌آموزان مدارس است و هم‌درس منبع مناسبی برای تحقق این هدف به شمار می‌آید.

هم‌درس سوالات بی‌شماری را که اطلاعات تمام مباحث درسی را دربرمی‌گیرند و براساس سطح دشواری دسته‌بندی شده‌اند، در قالب چند نوع آزمون ارائه می‌دهد:

✅ در بخش آزمون‌‎های اصلی، سوالات دارای پنج سطح ساده، متوسط، سخت، خیلی سخت و المپیادی هستند. همگام با حل صحیح سوال‌ها در هر مبحث درسی، سطح شما از یک تا پنج در این مباحث ارتقا می‌یابد.

معرفی امکانات اپلیکیشن هم‌درس

✅ در بخش آزمون‌‎‌های تعیین سطح دیگر لزومی ندارد که از سطح ساده آغاز کنید. در این آزمون‌ها با 20 سوال روبرو می‌شوید و تنها امکان بروز سه اشتباه در حل سوالات وجود دارد. اگر آزمون‌های تعیین سطح را با موفقیت طی کنید، سطح شما در همه‌ی مباحث سرفصل انتخاب شده یک پله ارتقا پیدا می‌‎‌کند.

✅ در بخش تمرین، هم‌درس سوالاتی را برای شما جمع‌آوری می‌کند که در طی تمرینات خود، غلط زده‎‌اید یا بی‌جواب گذاشته‌اید. با انتخاب بخش تمرین، شما می‌توانید روی اشکالاتتان تمرکز کنید.

✅ علاوه بر سطوح پنجگانه‌ای که در مورد سختی و آسانی سوالات هم‌درس ذکر شد، سطح دیگری نیز تحت عنوان سطح صفر وجود دارد. این سطح مربوط به دانش‌آموزانی است که در مرحله‌ی یادگیری مباحث درسی قرار دارند. در این سطح، تمرین‌های بسیار ساده‌ای مانند مثال‌های کتاب برای یادگیری صحیح مطلب به دانش‌آموزان ارائه می‎‌شود.

پاسخنامه تشریحی اپلیکیشن هم‌درس

در هم‌درس شما به پاسخنامه‌ی تشریحی تمام سوال‌ها دسترسی دارید. این پاسخنامه‌های تشریحی روند رفع اشکال و یادگیری مباحثی که هنوز در آن‌ها ضعف دارید و ثبت اطلاعات در حافظه‌ی بلندمدت را تسهیل می‌کنند.

پاسخنامه‌های تشریحی بستری مناسب برای افزایش سطح یادگیری دانش‌آموزان و رفع اشکال مؤثر به حساب می‌آیند. تحلیل صحیح آزمون و میزان درک هر دانش‌آموز از مباحث درسی تنها با مراجعه به پاسخنامه‌های تشریحی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید بعد از اتمام هر آزمون با مراجعه به پاسخنامه‌، روندی صحیح برای یادگیری مباحثی که در آن‌ها اشکال دارید را در پی بگیرید.

رفع اشکال هوشمند اپلیکیشن هم‌درس

هم‌درس از فناوری‌ای‌ بهره‌مند است که قادر به تشخیص نقاط قوت و ضعف هر دانش‌آموز به صورت هوشمند و بر پایه‌ی تکنولوژی است. در این روند، ارتقاء تحصیلی شما با ارائه‌ی تمرین‌های بیشتر بر اساس سطح یادگیری و اشکالاتتان ترسیم می‌شود.

? در واقع هم‌درس در حین پاسخگویی شما به سوالات، با استفاده از هوش مصنوعی در حال تحلیل داده‌ها و شناخت دقیق سطح یادگیری هر دانش‌آموز است. اپلیکیشن سپس با فراهم آوردن مجموعه‌ای از سوالات مناسب، مسیر مناسب پیشرفت را به شما پیشنهاد می‌دهد. در این روند، تمرکز بر یافتن راه‌حلی است که منجر به تمرکز بر سوالات مربوط به اشکالات هر دانش‌آموز شود.

ثبت برنامه مطالعاتی در هم‌درس

مدیریت زمان و ثبت برنامه‌ی مطالعاتی از دیگر مزایای هم‌درس است. شما می‌توانید ابتدا هدف‌گذاری کرده و سپس ساعات مطالعه‌ی خود را ثبت و برنامه‌ی مطالعاتی خود را با دانش‌آموزان دیگر مقایسه کنید.

راه‌حل نوآورانه‌ی اپلیکیشن هم‌درس در بخش دفتر برنامه‌ریزی (مطالعه) دارای ویژگی‌های زیر است:

? در دفتر برنامه‌ریزی هم‌درس، علاوه بر هدف‌گذاری برای مطالعه‌ی هر مبحث درسی، زمان‌هایی که قرار است مطالعه‌ی درسی داشته باشید را پیش‎بینی می‌کنید. در مقابل، اپلیکیشن نیز وضعیت پیشرفت یا پسرفت مطالعه‌ی شما را در تمام دروس گزارش می‌دهد.
? با مشاهده‌ی گزارش‌های بخش مطالعه، متوجه می‌شوید که از کل ساعات مطالعه‌، چه میزان را به مطالعه‌ی هر درس اختصاص ‎دادید و به چه میزان استراحت کرده‌اید.
? دفتربرنامه‌ریزی هم‎‌درس حتی امکان وارد کردن نمرات، تمرین‌ها و زمان برگزاری آزمون‌ها را دارد تا بتونید با دقت بیشتری روند پیشرفت خود را دنبال کنید. می‌توانید با دعوت از دوستان خود هم در قرعه‌کشی جوایز ماهانه شرکت کنید و هم در لیگ مطالعه با یکدیگر رقابت کنید.
? اما مشخصه‌ی خاص بخش مطالعه در اپلیکیشن هم‌‌درس، قابلیت یادآوری برای مرور منظم و ادواری مطالب درسی است. اگر از این قابلیت استفاده کنید، اپلیکیشن طی یک دوره‌ی 60 روزه و بر پایه‌ی نظریه‌ی «منحنی فراموشی» ابینگهاوس، روانشناس مشهور آلمانی، در شش مرحله مرور مباحث درسی را به شما یادآوری می‌کند.

برنامه‌ ریزی هوشمند

اگر از آن دسته افرادی هستید که برنامه‌ریزی دقیق مطابق با ساعاتی که برای مطالعه در اختیار دارید، برای شما سخت است، می‌توانید از امکان ویژه‌ی برنامه‌ریزی هوشمند استفاده کنید. با فعال کردن برنامه‌ریزی هوشمند، هم‌درس با توجه به اهمیت درس‌ها و مدت زمانی که شما برای مطالعه تعیین کرده‌اید، برایتان برنامه‌ریزی درسی هفتگی می‌‌کند.

با فعال‌سازی این بخش ویژه از اپلیکیشن هم‌درس، هر جمعه شب برنامه‌ی مطالعه‌ی هفتگی بعد به صورت کاملاً خودکار ایجاد می‌شود و کارت‌های مطالعه‌ی جدید در دفتر برنامه‌ریزی شما قرار می‌گیرند.

برنامه ریزی هوشمند با اپلیکیشن هم درس
برنامه ریزی هوشمند با اپلیکیشن هم درس

لیگ رقابتی

در هم‌درس همگام با پیش رفتن در مسیر موفقیت و ارتقا سطح یاگیری، شما در لیگ رقابتی هم‌درس نیز شرکت می‌کنید تا توانایی‌های خود را به چالش بکشید و در ازای کسب موفقیت، جایزه ببرید.

لیگ بر اساس امتیاز حاصل از حل سوالات به صورت هفتگی برگزار می‌شود. لیگ بین گروه‌های مشخص دانش‌آموزی بر اساس مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود. بر اساس برنامه‌ی لیگ در اپلیکیشن هم‌درس، دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم با هم رقابت می‌کنند. دانش‌آموزان پایه‌ی دهم و یازدهم با هم رقابت می‌کنند و دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم نیز به یکدیگر رقابت دارند.

شنبه‌ی هر هفته لیگ‌ها باز می‌شوند و دانش‌آموزان در گروه‌های 30 نفری تشکیل لیگ می‌دهند. با پر شدن 30 نفر، دسته‌ی جدیدی باز می‌شود و هر فرد در دسته‌ی خودش رتبه‌بندی می‌شود. رتبه‌های برتر به لیگ‌های بالاتر می‌روند و هفت رتبه‌ی آخر به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کنند.

لیگ رقابتی اپلیکیشن هم‌درس
لیگ رقابتی اپلیکیشن هم‌درس

بخش فلش‌کارت‌ هم‌درس

در بخش فلش کارت هم‌درس می‌توانید فلش کارت‌های مورد نظر خود را ایجاد کنید و یا از فلش‌کارت‌هایی که دیگران ایجاد کرده‌اند، از طریق بخش ویترین فلش‌کارت و یا جست‌و‌جو استفاده کنید. در زمان ایجاد دسته‌های فلش‌کارت جدید، می‌توانید تعیین کنید که این دسته برای همه به نمایش دربیاید، فقط به دوستانتان ارائه شود یا فقط برای خودتان به نمایش دربیاید.

سه کاربرد اصلی بخش فلش کارت هم‌درس

مطالعه – شما با انتخاب گزینه‌ی «مطالعه‌ی دسته‌ی فلش کارت»، فلش‌کارت‌های مربوط به آن دسته را پشت هم می‌بینید و میتوانید تعیین کنید فلش‌کارت را بلد هستید یا خیر.

آزمون – می‌توانید از کارت‌های موجود در یک دسته، آزمونی با تنظیمات دلخواه (نوع سوالات، تعیین پرسیدن سوال از پشت یا روی فلش کارت و تعداد سوالات) ایجاد کنید و پس از پایان آزمون، نتیجه‌ی کلی و پاسخ صحیح سوال به سوال را مشاهده خواهید کرد.

یادگیری – بخش یادگیری هر دسته‌ی فلش‌کارت را به بخش‌های کوچک‌تری تبدیل می‌کند و هر بخش در قالب یک دور (دست) یادگیری شناخته می‌شود. هر کارت در این بخش‌های کوچک، به شکل‌های مختلف از شما پرسیده می‌شود (خوداظهاری درباره‌ی بلد بودن و نبودن کارت و سوال چهار گزینه‌ای، یک بار از روی کارت و یک بار از پشت کارت) و اگر هر چهار بار، بلد بودن خود را ثابت کنید، آن فلش کارت به عنوان کارت یادگرفته‌شده شناخته می‌شود. کارت‌های یادگرفته‌شده در دورهای بعدی یادگیری به شکل مرور به شما نمایش داده می‌شوند.

آشنایی با واژگان استفاده شده در بخش فلش کارت هم‌درس

دسته: هر دسته از مجموعه‌ای از فلش‌کارت‌ها با موضوع یکسان تشکیل می‌شود (برای ایجاد فلش‌کارت، حتما باید یک دسته از آن‌ها ایجاد کرد).
پوشه: هر پوشه از تعدادی دسته با موضوعات مرتبط تشکیل شده است (تشکیل پوشه اجباری نیست و کاربر می‌تواند در صورت نیاز چند دسته را باهم یک پوشه کند).

معرفی امکانات اپلیکیشن آموزشی هم‌درس
معرفی امکانات اپلیکیشن آموزشی هم‌درس

رقابت‌های درسی و چالش‌های رفاقتی

هم‌درس علاوه بر لیگ رقابتی، یک فضای رقابتی و رفاقتی دو نفره هم دارد. در بخش رقابت و رفاقت هم‌درس، هر کاربر می‌تواند با دوستانش یا کاربران دیگر در رقابت‌ها و چالش‌های دو نفره شرکت کند تا ضمن دریافت جوایز و بالا رفتن سطح علمی هر دو نفر، باعث تشویق یکدیگر به یادگیری مهارت‌ها و مفاهیم جدید شوند.

رقابت دو نفره‌ی هم‌پایه‌ای‌ها

با ورود به بخش رقابت هم‌درس و انتخاب مبحث در هر یک از کتاب‌های درسی، دو امکان پیش روی کاربر قرار می‌‎گیرد. هم می‌تواند با دوستان خودش رقابت کند و هم می‌تواند با انتخاب گزینه‌ی رقابت جدید با یکی از هم‌پایه‌ای‌هایش که تقریباً هم‌سطح با اوست به رقابت بپردازد. رقابت شامل پنج سوال با درجات سختی متفاوت است و سوال‌های سخت‌تر امتیاز بالاتری دارند، بنابراین برنده بر اساس امتیاز بالاتر تعیین می‌شود، نه تعداد پاسخ صحیح.

افزایش انگیزه‌ی درس خواندن با ماجراجویی‌های رفاقتی

در بخش رفاقت اپلیکیشن هم‌درس، دنیایی از چالش‌های متنوع درسی انتظار کاربران را می‌کشد. برای شرکت در ماجراجویی رفاقتی باید دست‌کم در یک آزمون بخش یادگیریِ هم‌درس شرکت کنید. سپس یک چالش مشترک برای کاربر و یکی از دوستانش درنظر گرفته می‌شود. اگر این دو کاربر از پس این چالش زمان‌‎دار مشترک بربیایند، هر دو جایزه دریافت می‌‎کنمد. در بخش ماجراجویی‌های روزانه نیز سه چالش برای کاربران درنظر گرفته شده است که با به اتمام رساندن هر کدام از آن‌ها، الماس دریافت می‌کنند.

آموزش مبتنی بر تمرین چیست؟

برخی از روش‌های ارزیابی سنتی در مدارس کشور، به جای سنجش میزان درک دانش‌آموزان از مفاهیم درسی، فقط توانایی آن‌ها برای حفظ کردن دانش را اندازه‌گیری می‌کنند. خودارزیابی با روش هوشمندانه‌ی «هم‌درس»، می‌تواند بینشی در مورد درک واقعی دانش‌آموزان ایجاد کند. این بینش به شناسایی اشکالات اساسی و پایه‌ای دانش‌آموزان که گاهی تا سال‌ها گریبانگیر آن‌ها است، کمک می‌کند.

تشویق دانش‌آموزان به بررسی میزان یادگیری و سطح درک خود از مباحث درسی، می‌تواند یک زنگ بیدارباش مهم باشد. با بکارگیری این روش دانش‌آموزان می‌توانند زمینه‌هایی را که در آن‌ها نیاز به بهبود دارند، شناسایی کنند. این رویکرد، تغییر به سمت یادگیری دانش‌آموز محور را ترویج می‌کند که در آن دانش‌آموزان اهداف خود و مراحل مورد نیاز برای رسیدن به این اهداف را بازتعریف می‌کنند.

تحلیل دقیق آزمون‌های آزمایشی و تمرین‌های دانش‌آموزان از سوی دبیر بسیار وقت‌گیر و گاهی غیرممکن است. بهره‌‎گیری از ابزارهای آنلاین در حوزه‌ی فناوری آموزش، در این زمینه راهگشا است. اپلیکیشن هوشمند «هم‌درس» بیشمار سوال و تمرین سطح‌بندی‌شده از نظر دشواری را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. سپس سطح یادگیری آن‌ها را به شکلی هوشمند ارزیابی کرده و مسیر پیشرفت را برای آن‎‌ها ترسیم می‌کند.

دانش‌آموزان در روند استفاده از «هم‌درس» فعال هستند و مشارکت مستقیم دارند. بنابراین متوجه ایرادات درسی خود می‌شوند و هم‌گام با نمودار پیشرفت خود در اپلیکیشن «هم‌درس» به پیشبرد اهداف خود می‌پردازند.

فواید یادگیری مبتنی بر تمرین و خودارزیابی برای دانش‌آموزان

اما چرا حل نمونه سوالات امتحانی به دانش‌ آموزان کمک می کند؟ خودارزیابی از طریق تمرین برای یادگیرنده سودمند‌هایی نظیر موارد زیر دارد:

  • افزایش خودآگاهی از طریق تمرین، مشخص کردن معیارهای خودارزیابی و فهم شیوه‌های بهبود عملکرد برای یادگیری مداوم.
  • این روش با کمک به توسعه‌ی مهارت‌های تفکر انتقادی به یادگیرنده امکان می‌دهد تا عملکرد خود و دیگران را به طور عینی‌تر ارزیابی کند. در این روش، دانش‌آموزان به ارزیابی همتایان خود هم می‌پردازند. بنابراین در ارائه‌ی بازخورد سازنده و عمل بر اساس بازخورد دریافتی، مهارت بیشتری پیدا می‌کنند.
  • کمک به دانش‌آموزان برای شناخت سطح یادگیری خود و دادن فرصتی به آن‌ها برای مدیریت مستقل سطح یادگیری و توسعه‌ی فردی خود.
  • با دادن اختیار بیشتر به دانش‌آموزان در مورد ارزشیابی، یادگیری آن‌ها غنی می‌شود.
معرفی امکانات اپلیکیشن آموزشی هم‌درس
معرفی امکانات اپلیکیشن آموزشی هم‌درس

چرا شیوه آموزش مبتنی بر تمرین هم‌درس موثر است؟

به همان ‌شکلی که نوازندگان پس از یادگیری، با مداومت، سازهای خود را تمرین می‌کنند یا ورزشکاران، برای حفظ مهارت‌های ورزشی خود، همواره به تمرین می‌پردازند، یادگیری مؤثر هم منوط به تمرین و خودآزمایی است. روانشناسان حوزه‌ی آموزش معتقدند که اگر می‌خواهید اطلاعاتی را به خاطر بسپارید، بهترین کاری که می‌توانید انجام بدهید، تمرین کردن است.

هنگام نزدیک شدن به زمان امتحانات پایان ترم یا نهایی، شاید اولین چیزی که به ذهن یک دانش‌آموز برسد این است که باید آنقدر مطالب کتاب را بخواند تا ملکه‌ی ذهن او شود. اما روانشنا‌س‌های حوزه‌ی آموزش پس از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده‌اند که این روش، یکی از رایج‌ترین عادات بد مطالعه در دانش‌آموزان است. اما در مقابل هنگامی که دانش‌آموزان یک مسئله را به طور مکرر حل می‌کنند، با مفهوم و فرمول‌های حول آن مسئله آشنا می‌شوند.

توسعه‌ اپلیکیشن هم‌درس بر اساس پژوهش‌ های علمی

در یک مطالعه در سال 2013، دانش‌آموزان داوطلب طی چند هفته در آزمون‌های سنجشی و تمرینی شرکت کردند. در آزمون نهایی، نمره‌ی این دانش‌آموزان در مقایسه با آن‌هایی که به شیوه‌ی معمول درس خوانده و فقط آزمون نهایی داده بودند، رشد قابل‌توجهی داشت. [منبع]

چند سال پیش از این تحقیق، پژوهش دیگری انجام شده بود که در آن از داوطلبین خواسته شد تا مطالبی را مطالعه کنند و سپس در آزمون‌ شرکت کنند. یک گروه فقط در یک آزمون شرکت کردند، اما گروه دیگر در چندین آزمون با وقفه‌های کوتاه چند دقیقه‌ای شرکت کردند. درنهایت مشخص شد گروه دوم، یک هفته پس از برگزاری آزمون، مطالب را بهتر از گروه اول به خاطر می‌آوردند. [منبع]

تیم تحقیقاتی تراز نتایج مجموعه‌ای از تحقیقات بین‌المللی و معتبر در حوزه‌ی آموزش را جمع‌آوری کرده است. در این مقاله به دو نمونه‌ از این پژوهش‌ها اشاره شد. توسعه‌ی سرویس‌های آموزشی مبتنی بر تمرین ‌هم‌درس بر این اساس صورت گرفته است. ما در تراز سعی بر آن داریم که با بهره‌گیری از امکانات موجود در حوزه‌ی فناوری، تحولی بنیادین در میزان دسترسی دانش‌آموزان سراسر کشور به منابع درسی و روش‌های صحیح مطالعه و ارتقاء تحصیلی آن‌ها ایجاد کنیم.

جمع‌بندی

هم‌درس، اپلیکیشنی هوشمند است که به‌عنوان یک سرویس آموزش مبتنی بر تمرین، سطح یادگیری دانش‌آموزان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این نرم‌افزار کاربردی از سوالات بی‌شماری بهره‌ می‌برد که اطلاعات تمام مباحث درسی را دربرمی‌گیرند. سوالات بر اساس سطح دشواری دسته‌بندی‌ شده‌اند و همگام با پاسخ‌گویی کاربران، هم‌درس نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان را تشخیص می‌دهد. این اپلیکیشن بر اساس مدل تمرین‌دهی با توجه به سطح یادگیری هر دانش‌آموز، به او کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را پوشش داده و از تکرار اشتباهات خود اجتناب کند.

هم‌درس همچنین امکان یکپارچه‌سازی و اتصال ارکان مختلف آموزش را دارد. در یک پیوستگی اطلاعاتی، کادر آموزشی مدرسه، معلم، اولیا و خود دانش‌آموزان نسبت به نقاط ضعف آگاه می‌شوند و روند برطرف کردن اشکالات، تسهیل می‌‌شود.


سوال‌های متداول

اپلیکیشن هم درس چیست و چه کاربردی دارد؟

«هم‌درس» سرویس آموزش مبتنی بر تمرین سامانه‌ی مدیریت آموزشی تراز است. این اپلیکیشن هوشمند سطح یادگیری دانش‌آموزان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. هم‌درس با بهره‌گیری از سوالات بی‌شماری که اطلاعات تمام مباحث درسی را دربرمی‌گیرند و بر اساس سطح دشواری دسته‌بندی شده‌اند، نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان را تشخیص می‌دهد.

هزینه دانلود و استفاده از اپلیکیشن هم‌ درس چقدر است؟

دانلود و استفاده از اپلیکیشن هم‌درس در حال حاضر رایگان است و هیچ هزینه‌ای در بر ندارد.

اپلیکیشن هم درس برای دانش ‌آموزان چه پایه‌هایی کاربرد دارد؟

در حال حاضر دانش‌آموزان دو مقطع متوسطه‌ی اول و دوم می‌توانند از اپلیکیشن هم‌درس به عنوان سرویس آموزش مبتنی بر تمرین تراز، استفاده کنند.

میانگین امتیاز 4.5 / 5. جمع امتیاز 25

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

23 دیدگاه

    1. سلام دوست عزیز، از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید از شما سپاسگزاریم. خوشحالیم که استفاده از اپلیکیشن هوشمند «هم‌درس» تجربه‌ی مثبتی برای شما در بر داشته.

  1. سلام خواستم تشکر کنم برای اپلیکیشن خوبتون. من دانلود کردم خوبیش اینه که کلی نمونه سوال و تمرین داره که رایگانه. برای پاسخنامه هم هییییچ هزینه ای نداره. واقعا مگه میشه

    1. سلام دوست عزیز، از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید از شما سپاسگزاریم. خوشحالیم که استفاده از اپلیکیشن هوشمند «هم‌درس» تجربه‌ی مثبتی برای شما در بر داشته.

    1. سلام دوست عزیز، دانلود و استفاده از اپلیکیشن هم‌درس هیچ هزینه‌ای نداره و تمامی خدمات را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

    1. سلام دوست عزیز، اپلیکیشن هم‌درس در حال حاضر بیش از 60 هزار سال همراه با پاسخنامه‌ی تشریحی رو در خودش جا داده. علاوه بر تعداد بالای سوال، چیزی که هم‌درس رو به منبعی فوق‌العاده برای تمرین و یادگیری مبدل کرده، اینه که سوال‌ها هم سطح بندی شده هستند و هم بر اساس مباحث درسی کاملاً تفکیک شده هستند. بنابراین با تست زدن در هم‌درس سطح یادگیری شما مشخص می‌شه و متوجه نقاط ضعف خودتون می‌شید. در واقع همدرس به شکل هوشمند آزمون‌های شما رو تحلیل می‌کنه و برای پیش رفتن به شما کمک می‌کنه. شما همچنین می‌تونید از امکانات دفتر برنامه‌ریزی مطالعه هم در همدرس به صورت رایگان استفاده کنید.

    1. سلام دوست عزیز، شما با شرکت در آزمون‌ها و پاسخ دادن به سوال‌ها وارد لیگ می‎‌شوید. هرچقدر به سوالات بیشتری پاسخ صحیح بدهید، امتیاز بیشتری می‌گیرید و به لیگ‌های بالاتر صعود می‌کنید. موفق باشید.

  2. سلام وقت بخیر برنامه تون عالیه
    فقط من وقتی از برنامه میام بیرون و دوباره میرم میگه آپدیت جدیدش اومه و بروزرسانی کنید
    من هرکاری میکنم نمیدونم چجوری بروزش کنم حتی چندبار حذف و نصبش کردم تا شاید خوب بشه ولی نشد که نشد
    حالا نمیتونم از برنامه استفاده کنم:(
    لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام دوست عزیز، شما با مراجعه به مایکت یا استور، می‌تونید برنامه رو به روز رسانی کنید. اگر با بروز رسانی باز هم دچار مشکل می‌شید؛ در صفحۀ پروفایل (بالای صفحه سمت راست) روی گزینۀ پشتیبانی بزنید و با همکاران ما به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید. قطعاً ظرف چند دقیقه مشکل شما را رفع خواهند کرد.

    1. سلام دوست عزیز، در اپلیکیشن هم‌درس، سوال‌ها سطح‌بندی شده هستند، از سوال‌های تمرینی و ساده تا سوال‌های المپیادی.

    1. سلام دوست عزیز وارد صفحۀ پروفایل بشید و از بالای صفحه سمت راست با پشتیبانی ارتباط بگیرید. اگر امکان باز کردن این بخش را هم ندارید، با شمارۀ 021191017824 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا