راهنمای ثبت نام کنکور

کد اختصاصی اتباع سنجش l دریافت کد ۱۳ رقمی اتباع برای ثبت نام کنکور

دریافت کد 13 رقمی اتباع برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی است. داوطلبان غیرایرانی برای ثبت نام کنکور سراسری لازم است دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه نموده و از شرایط ثبت نام کنکور آگاهی یابند. یکی از اطلاعات لازم برای تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام، کد ۱۳ رقمی اتباع می باشد که لازم است اتباع خارجی در سایت سنجش درج کنند. شماره اختصاصی اتباع یک کد 13 رقمی است که توسط مراجع ذیربط برای اتباع خارجی صادر می شود.

داوطلبان غیرایرانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری را دارند، توجه داشته باشند، درج کد 13 رقمی برای تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه سنجش الزامی است. کد مذکور منحصرا به صورت اینترنتی قابل دریافت می باشد. راهنمای تصویری دریافت کد 13 رقمی داوطلبان غیر ایرانی در این مقاله بیان شده است.

کد اختصاصی اتباع سنجش دریافت کد 13 رقمی اتباع
کد اختصاصی اتباع سنجش دریافت کد 13 رقمی اتباع

کد 13 رقمی اتباع خارجی چیست؟

کد 13 رقمی اتباع خارجی چیست؟ داوطلبان غیر ایرانی برای ثبت نام در کنکور سراسری، ملزم به رعایت یکسری شرایط عمومی و اختصاصی می باشند. اتباع خارجی لازم است در ابتدا، دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1401، را دانلود نموده و در صورت دارا بودن شرایط لازم نسبت به تهیه مدارک ثبت نام کنکور سراسری اقدام نمایند. ثبت نام کلیه داوطلبان از جمله دانش آموزان اتباع از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

کد 13 رقمی اتباع یک کد اختصاصی است که برای داوطلبان غیرایرانی صادر می شود. دریافت کد اتباع و درج آن در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی الزامی است. متقاضیان لازم است برای دریافت کد مذکور به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و کد اختصاصی اتباع را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: رشته ها و مناطق ممنوعه برای داوطلبان اتباع غير ايرانی در کنکور 1401

دریافت کد 13 رقمی اتباع برای ثبت نام کنکور سراسری الزامی است لذا در زمان مقرر برای دریافت کد مذکور به سایت سنجش مراجعه نمایید.

دریافت کد اتباع برای ثبت نام کنکور

باتوجه به سوالات متداول داوطلبان، مراحل دریافت کد اتباع برای ثبت نام کنکور به صورت گام به گام در ادامه بیان شده است. متقاضیان توجه داشته باشند، پس از ثبت اطلاعات در سامانه ثبت اطلاعات اتباع خارجی متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون های سازمان سنجش کشور، کد 13 رقمی اتباع برای شما صادر می شود و می توانید در آزمون های سایت سنجش ثبت نام کنید.

مراحل دریافت کد 13 رقمی داوطلبان غیر ایرانی برای ثبت نام کنکور سراسری:

📌در ابتدا به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

📌پس از ورود به سایت سنجش بخش “ثبت اطلاعات اتباع خارجی” را انتخاب کنید.

📌در صفحه باز شده گزینه، “دارای کد اختصاصی اتباع نمی باشم” را انتخاب کنید.

📌اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کنید.

📌پس از ثبت اطلاعات درخواست شما ارسال می شود و کد اختصاصی برای متقاضیان صادر خواهد شد.

حداکثر 24 ساعت پس از ثبت درخواست، برای بررسی تایید یا عدم تایید اطلاعات، می توانید به بخش “قبلا ثبت نام کرده ام / مشاهده وضعیت” مراجعه کنید.

فقط اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را دارند. ثبت نام و شرکت اتباع غیر ایرانی مقیم سایر کشورها لغو خواهد شد.
مدارک لازم برای دریافت کد اتباع خارجی
مدارک لازم برای دریافت کد اتباع خارجی

مدارک لازم برای دریافت کد اتباع خارجی

متقاضیان لازم است پس از تهیه مدارک لازم برای دریافت کد اتباع خارجی نسبت به دریافت کد 13 رقمی اتباع به سایت سنجش مراجعه نمایند. بارگذاری مدارک شناسایی زیر جهت دریافت کد اتباع الزامی است. توصیه می شود قبل از ورود به سایت سنجش، اطلاعات و مدارک زیر را در دسترس داشته باشید تا در فرآیند ثبت اطلاعات با مشکلی روبرو نشوید.

اطلاعات و مدارک لازم برای دریافت کد اتباع خارجی ثبت نام کنکور 
اطلاعات لازم برای دریافت کد 13 رقمی اتباع مدارک شناسایی لازم برای دریافت کد ۱۳ داوطلبان غیر ایرانی (نوع مدرک شناسایی)
نام و نام خانوادگی برگ تردد آمایش
نام پدر برگ تردد خروجی مدت دار
نام جد شماره خانوار
تاریخ تولد (میلادی) کارت آمایش
کشور و شهر محل تولد کارت هویت ویژه اتباع خارجی
ملیت گذرنامه ( گذرنامه خدمت، سیاسی، تحصیلی، دریایی، سازمان ملل، عادی، خانواری)
شماره مدرک شناسایی دفترچه پناهندگی – دفترچه اقامت
تاریخ صدور مدرک شناسایی (میلادی) گواهی ولادت
تاریخ انقضای مدرک شناسایی (میلادی) فرم درخواست شماره اختصاصی
برگ تردد بین شهری
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

راهنمای دریافت کد ۱۳ رقمی اتباع

راهنمای دریافت کد کد ۱۳ رقمی اتباع خارجی به صورت تصویری برای آگاهی بیشتر داوطلبان در ادامه این مقاله بیان شده است. لازم به ذکر است، اطلاعات شما پس از ثبت در سایت سنجش برای مراجع ذیربط ارسال می شود و در صورت عدم تایید اطلاعات، ثبت نام داوطلب در هر مرحله از آزمون (ثبت نام، اعلام نتیجه) لغو خواهد شد.

📌در ابتدا به سایت سنجش مراجعه نموده و وارد بخش “اتباع خارجی” شوید.

📌یکی از مراحل زیر را انتخاب کنید:

  • دارای کد اختصاصی اتباع نمی باشم
  • دارای کد اختصاصی اتباع می باشم

دارای کد اختصاصی اتباع نمی باشم

📌اطلاعات خواسته شده را وارد کنید (در ثبت اطلاعات خود دقت کنید در یک روز فقط می توانید یکبار اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنید.)

  • نام خانوادگی، نام، نام پدر، نام جد (درج نام جد اختیاری است.)

**در صورتی که داوطلب از اتباع کشورهای عرب زبان می باشد نام جد اجباری می باشد.

درج اطلاعات فردی و دریافت کد اتباع

  • درج جنسیت، تاریخ تولد، کشور محل تولد، شهر محل تولد، ملیت

دریافت کد داوطلبان غیر ایرانی

  • انتخاب نوع مدرک شناسایی، شماره مدرک شناسایی، تاریخ صدور مدرک شناسایی، تاریخ انقضای مدرک شناسایی
  • بارگذاری مدرک شناسایی و عکس پرسنلی داوطلب

مدارک شناسایی برای دریافت کد اتباع

پس از کلیک بر روی گزینه “تایید و ادامه” اطلاعات شما ثبت و ارسال می شود.

جهت ورود به سامانه دریافت کد اتباع خارجی “اینجا” را کلیک کنید.

ثبت نام داوطلبان غیر ایرانی در آزمون سراسری

زمان ثبت نام داوطلبان غیر ایرانی در آزمون سراسری، همزمان با ثبت نام سایر داوطلبان می باشد. داوطلبان غیر ایرانی که براساس دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری، شرایط شرکت در آزمون سراسری را دارند، لازم است با مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و ورود به لینک “سامانه اتباع غیر ایرانی” پس از تکمیل اطلاعات، کد پیگیری 13 رقمی اتباع را دریافت نمایند. سپس با مراجعه به سایت سنجش در زمان ثبت نام کنکور سراسری، نام نویسی خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

جمع بندی

داوطلبان غیر ایرانی در صورتیکه قصد ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را دارند، لازم است به سایت سنجش مراجعه نموده و کد 13 رقمی اتباع خارجی را دریافت کنند. دریافت کد اتباع و درج آن در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی سنجش الزامی است. لازم به ذکر است، متقاضیان تحصیل غیر ایرانی، در هر مقطع فقط یکبار مجاز به تحصیل می باشند و تکرار مقاطع تحصیلی ممنوع است. (پیش از ثبت نام کلیه شرایط و ضوابط ثبت نام داوطلبان اتباع را مطالعه فرمایید.)


سوالات متداول

سایت دریافت کد 13 رقمی اتباع خارجی چیست؟

داوطلبان برای دریافت کد 13 رقمی اتباع لازم است به سایت سنجش sanjesh.org مراجعه نمایند.

شماره اختصاصی اتباع خارجی چند رقمی است؟

شماره اختصاصی اتباع یک کد 13 رقمی است که توسط مراجع مربوطه برای داوطلبان غیر ایرانی صادر می شود.

اطلاعات لازم برای دریافت کد اتباع خارجی چیست؟

داوطلبان برای تکمیل فرم و ارسال درخواست به اطلاعاتی از جمله تاریخ تولد، شماره مدرک شناسایی، تاریخ صدور و تاریخ انقضای مدرک شناسایی و ... نیاز دارند.

میانگین امتیاز 4.5 / 5. جمع امتیاز 4

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

44 دیدگاه

  1. سلام من پارسال برای ثبت نام کنکور کد 13 رقمی اتباع رو گرفتم. امسال میتونم دوباره از همون کد استفاده کنم؟

    1. سلام، دوست عزیز مجدد باید به سامانه مراجعه کرده تا کد 13 رقمی جدید دریافت کنید.

  2. سلام
    من از دیشب چند بار در سایت اطلاعاتمو وارد کردم، مدارک بارگذاری کردم ولی هر بار میگه خطایی رخ داده است مراحل را از ابتدا انجام دهید.
    شما میتونین راهنمایی کنین؟

    1. سلام، روز بخیر
      ابتدا مرورگرتون بررسي کنيد که مشکلي نداشته باشد؛ اگر برطرف نشد سامانه ایراد پيدا کرده. کمی صبر کنید، زمان میبره تا مشکل برطرف شود. خیلی از دوستان به این مشکل برخورد کردند.

    2. در قسمت آپلود مدرک شناسایی که دوتا هست هردو را به یک اسم آپلود کنید یا همون مدرک رو دوبار آپلود کنید

  3. سلام.ببخشید من اطلاعاتم رو وارد کردم تو سایت رسید 13 رقمی داده ایا این رسید همان کد اختصاصی است یا اینکه این رسید رو باید تو بخش وضعیت وارد کنم و کد اختصاصی بده.تو بخش وضعیت کد اختصاصی صفر هست.

    1. سلام دوست عزیز، اگر دانش آموز اتباع هستید در ابتدا باید کد اختصاصی دریافت کنید سپس مراحل ثبت نامو انجام بدید. در انتها پس از تکمیل فرم ثبت نام و درج اطلاعات کد پیگری ۱۶ رقمی دریافت می‌کنید.

      1. سلام ، اتباع خارجی نمیتونن یک مقطع تحصیلی رو دوبار بخونن؟ اونایی که نتونستن نمره قبولی رو برا ورود به سال بعد بگیرن و مجبورن اون مقطع رو دوباره بخونن چی ؟

        1. سلام، همه می تونند دوبار بخونند ولی هزینه تحصیلی رو باید بدهند و رایگان نیست براشون
          .اما بخش دوم سوال شما، مفهوم نیست

    1. سلام دوست عزیز، حرف اول را به صورت بزرگ و بقیه حروف را با کوچک بنویسید، دقایق ابتدایی آغاز ثبت نام ترافیک سایت افزایش دارد، مجدد تلاش کنید.

  4. سلام خسته نباشید . من گزینه دارای کد اختصاصی اتباع نمیباشم رو وارد کردم و فرم رو پر کردم یک رسید سامانه اتباع که ۱۳ رقمی بود در کنار اطلاعاتم برام فرستاده شد آیا این رسید همون کد پیگیری ۱۳ رقمی هستش؟ و اینکه من مجددا وارد سایت شدم و این بار گزینه دارای کد اختصاصی اتباع میباشم رو زدم با توجه به اینکه من کارت هویت اتباع دارم و روی این کارت یک شماره اختصاصی هم هست من این شماره رو رو وارد کردم و سایت باهمون اطلاعات قبلیم این بار یه رسید سامانه اتباع جدید بهم داد . یعنی من با هردو گزینه تونستم وارد سایت بشم و هربار این شماره اختصاصی که روی کارت شناساییم هست رو وارد سایت میکنم یه رسید ۱۳ رقمی جدید بهم میده . چکار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز، هر دفعه ویرایش کنید کد جدید میده بهتون که یعنی ویرایش جدید معتبر است.

  5. باسلام من برای اتباع خارجی کد فراگیر گرفتم که 12 رقمی است بعد با توجه به صدور کد فراگیر 13 رقمی اقدام به ثبت نام مجدد کردم ولی کد فراگیری که ارسال شده دوباره 12 رقمی است علت را بفرمایید لطفا

    1. سلام دوست عزیز، کد فراگیر شخصی (حقیقی) 12 رقمی برای امور بانکی، بیمه و ادارات و جهت شناسایی اتباع خارجی است، احتمالاً شما این کد را دریافت کرده‌اید. این بار شناسه 13 رقمی برای ثبت نام کنکور و آزمون های سامانه سنجش را دریافت کنید.

  6. سلام خسته نباشید.
    من توی سایت، اطلاعاتم رو وارد کردم اما خطا داد. دوتا کافی نت هم رفتم ولی اونجا هم نشد.
    چند روزه دارم امتحان میکنم اما متاسفانه نمیشه. مشکل از سامانه‌ست؟

    1. سلام دوست عزیز، از اونجایی که کد اختصاصی اتباع سنجش به ثبت نام کنکور مربوطه، احتمالاً فقط در بازه‌ی زمانی خاصی امکان دریافت اون وجود داره. چون الان زمان ثبت نام در کنکور نیست.

      1. ولی الان زمان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه‌ایه. میخوام کنکور فنی حرفه ای بدم.

          1. قبلا درخواستمو ثبت کردم. در حال بررسی توسط کارشناسانه.

            ممنون از راهنماییتون

  7. سلام خسته نباشید
    ببخشید من میخواستم برای کنکور فنی ثبت نام کنم
    اما هر بار اطلاعات رو وارد میکنم میگه دچار خطا شده و مراحل را از ابتدا انجام دهید
    همه چی رو هم امتحان کردم اما جواب نمیده
    مهلت ثبت نام کنکور فنی هم فقط تا سه شنبه 21 تیر هستش
    میشه بگین من چیکار کنم ؟؟؟
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز، دوستان دیگری هم همین مشکل رو دارند، یا باید به یه نحوی با سازمان سنجش تماس بگیرید یا از طریق قسمت پاسخگویی سایت سنجش درخواستتون رو مطرح کنید و منتظر پاسخ کارشناسانشون باشید.

        1. سلام دوست عزیز، سازمان سنجش فقط از طریق بخش پاسخگویی روی سایت به سوالات جواب می‌ده و شماره‌ی تماس نداره، اما اگر تهران باشید، مراجعه‌ی حضوری می‌تونید داشته باشید.

  8. بله چند جا نظرات رو خوندم همین مشکل رو دیدم دارن
    گفتن برو کافی نت، کافی نت هم رفتم اصلا خبر نداشتن از وجود سامانه اتباع
    ولی موضوع این هستش که هم زمان ندارم
    هم اینکه من درخواستم رو به سایت سنجش دادم اما از صبح سایت سنجش باز نمیکنه

    1. سلام دوست عزیز، اگر تهران هستید، می‌تونید به محل سازمان سنجش مراجعه کنید. متاسفانه این سازمان اطلاعیه‌ای در این مورد منتشر نکرده.

  9. سلام خسته نباشید
    یه سوال داشتم اینکه قسمت سری و سریال شناسنامه برای اتباع باید چی بنویسیم؟
    نکته بعد اینکه
    برای کنکور ارشد این قسمت ((ثبت اطلاعات اتباغ خارجی)) نیست! و کد 13 رقمی رو سایت میخواد
    تو روند ثبت نام هم به یه سایتی میفرستن که هیچی داخل اون سایت نیست باگ خورده !

    1. سلام دوست عزیز، آن دسته از داوطلبان اتباع غیر ایرانی که فاقد شناسنامه هستند، در فیلدهای عددی بند سری و سریال شناسنامه باید اعداد 999999 و 99 را درج کنند. به جای کد ملی هم باید از تکرار عدد 9 استفاده کنید.

    2. سلام دوستان امشب اخرین روز ثبتنامه .برای دوستان اتباع اگه دوباره فرصت ثبتنام بدهند .کد 13 رقمی اتباع میشه همون کد 12 رقمی فراگیر اخرش یک صفر بزارید که بشه 13 رقم .یا علی

  10. سلام دوستان من هرچی داخل سایتو نگاه می کنم چیزی به عنوان دریافت کد 13 رقمی اتباع پیدا نمیکنم

  11. سلام
    بمن گفتن باید از سایت saorg کد سیزده رقمی بگیرم برای ثبت نام دانشگاه بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی
    ولی وقتی وارد سایت میشم هیچ گزینه ای نداره برای اتباع

  12. دوستان عزیز کسی میدونه چطوری برای انتخاب رشته با سوابق تحصیلی کد ۱۳ رقمی رو از کجا دریافت کنم سازمان سنجش که پیدا نکردم بخش ثبت اطلاعات اتباع رو .

      1. من امروز رفتم کافی نت دانشگاهمون برا ثبت نام. اونجا بهم گفتن تا کد ۱۳ رقمی نباشه نمیشه ثبت نام کرد بهشون گفتم از کجا بگیرم گفتن باید بری توی دانشگاه دفتر اتباع و اونجا از خانوم فلانی بخوای که کد ۱۳ رقمی رو بهت بده..
        حالا نمیدونم راسته یا نه. ولی فردا من میرم دانشگاه اگه اوکی شد بهتون خبر میدم که شمام همینکارو بکنید.

  13. سلام دوستان خسته نباشید
    من نتونستم از saorg کد ۱۳ رقمی بگیرم .دوسال پیش که کد ۱۳ رقمی گرفتم برای کنکور ،همون رو بزنم مشکلی پیش میاد بنظرتون؟

    1. سلام دوست عزیز، دوستانی که در بخش کامنت پیام گذاشته و پیگیر بودند اعلام کردند که تا آخر هفته سایت باز می‌شه و امکان دریافت کل هست.

  14. سلام خدمت هموطنان عزیزم..
    برای پیش ثبت نام دانشگاه ما نیاز به کد پیگیری ۱۳ رقمی اتباع داریم و برای دریافت این کد باید اتبدا در سایت saorg ثبت نام کنیم و بعد از ثبت نام بهتون یه کد ۶ رقمی میده . بعد باید برید سایت سنجش و تو قسمت کد ۱۳ رقمی اتباع کد شش رقمی سائورگتون رو بزنید و قبلش ۷ تا صفر بزارید.
    مثال:
    0000000123456
    کد ۱۳ رقمی = کد ۶ رقمی سائورگ+0000000

  15. سلام سال بعد یعنی 403 کنکور دارم من برگه سر شماری اتباع که یه کد داره با نام کد اختصاصی دارم دارم البته امسال کد یکتا دادن بهم میشه با همون این کد 13 رقمی رو گرفت و تو کنکور شرکت کرد یا باید پاسی چیزی داشته باشم ؟؟ اخه یسری ها گفتن باید پاسپورت داشته بشی دو ماه علاف پاسم بدون نتیجه لطفا راهنمایی کنید با سپاس

  16. تاکید میکنم که فقط کد یکتا و اختصاصی دارم امایش و برگه اقامت اینا ندارم ایا میتونم کنکور شرکت کنم ؟؟؟؟!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا