آموزش و تحصیل فرزندان

چگونه فرزند خود را برای آزمون و ارزشیابی آماده کنیم؟

فرزند شما ممکن است در طول سال تحصیلی، در آزمون های متعددی شرکت کند. به‌عنوان والدین، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید قبل و بعد از شرکت در یک آزمون استاندارد از فرزندتان حمایت کنید. والدین می توانند نقش مهمی در کاهش اضطراب و استرس دانش آموزان قبل از برگزاری آزمون ایفا کنند و فرزند خود را برای شرکت در آزمون آماده نمایند. در ادامه مقاله راه حل هایی ارائه شده تا به والدین کمک کند دانش آموز خود را برای شرکت در یک آزمون و ارزشیابی آماده کنند.

چگونه فرزند خود را برای آزمون و ارزشیابی آماده کنیم؟
چگونه فرزند خود را برای آزمون و ارزشیابی آماده کنیم؟

چگونه به فرزند خود کمک کنیم برای شرکت در آزمون آماده شود؟

فرزندان شما ممکن است در طول سال تحصیلی، بارها مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرند و در امتحانات متعددی شرکت کنند. والدین و اولیای دانش آموز نقش مهمی برای آماده سازی فرزند و کاهش اضطراب و استرس او برای شرکت در آزمون دارند. معلمان می گویند که شرکت کنندگان موفق در آزمون معمولا دانش آموزانی هستند که حضور، تکالیف و عادات مطالعه خوبی دارند. بنابراین، کمک روزانه شما در انجام تکالیف و نگرش نسبت به مدرسه بیشترین تأثیر را بر عملکرد فرزندتان دارد. با این حال، راه‌های کلیدی وجود دارد که می‌توانید توانایی او را برای شرکت در آزمون تقویت کنید.

سامانه مدیریت آموزش تراز TARAZ.ORG، امکانی را فراهم آورده که والدین می توانند به صورت روزانه، عملکرد تحصیلی فرزند خود را بررسی نموده و اطلاعات لازم در رابطه با وضعیت حضور و غیاب، نمرات و کارنامه دانش آموز را کسب کنند.

بیشتر بخوانید:

 تاثیر آموزش مجازی در اضطراب

3 نکته کلیدی برای موفقیت در آزمون آنلاین

تقویت نقاط ضعف دانش آموز

اگر فرزند شما در موضوعی خاص ضعف دارد، ممکن است بتوانید با ارائه تمرین های اضافی به او کمک کنید تا بر بخشی از آن مشکل غلبه کند. می توانید از کتاب های کار و آمادگی آزمون برای تمرین بیشتر دانش آموز استفاده کنید. تمرین خود را به جای نقاط قوت فرزندتان بر روی نقاط ضعف او متمرکز کنید تا از تمرینات خسته نشود.

بیشتر بخوانید: چگونه یک سیستم مدیریت مدرسه به والدین کمک می کند؟

ایجاد فضایی مناسب برای مطالعه

فرزند شما به محیطی آرام و منظم برای مطالعه نیاز دارد. سعی کنید فضایی راحت برای مطالعه دانش آموز فراهم کنید. درحالی که، نمی‌توانیم عملکرد فرزندانمان را در طول آزمون کنترل کنیم، اما برای خواب و رژیم غذایی آنها که نقش مهمی در یادگیری دارد، می توانیم به آنها کمک کنیم.

بحث با دانش آموز در مورد روش ارزیابی

با فرزندتان صحبت کنید که آزمون چگونه برگزار می شود. چه کسی قرار است برای شرکت در آزمون حاضر شود. بعد از این آزمون چه نتیجه ای حاصل می شود؟ والدین باید این موارد اساسی را با فرزند خود در میان بگذارند تا آنها را برای آزمون آماده کنند. به دانش آموز بگویید که بعد از این آزمون معلم یا مدیریت مدرسه مسائل را شناسایی کرده و راه هایی برای کمک به شما پیدا می کند.

همچنین بگویید آزمون پذیرش یا ارزشیابی واقعا نوعی امتحان یا آزمون نیست، بلکه می تواند مجموعه ای از فعالیت ها باشد. این فعالیت ها می تواند در کلاس یا خارج از کلاس باشد. در نهایت فرزند خود را تشویق کنید که روی آزمون تمرکز نموده و برای موفقیت در امتحان تلاش کند. خواب کافی و عدم احساس گرسنگی به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بتوانند روی آزمون تمرکز کنند.

صحبت در مورد نتیجه ارزشیابی

سعی کنید فرزندتان را آرام کنید که نتیجه از نظر اجتماعی او را تحت تأثیر قرار نمی دهد. مهم نیست که نتیجه چه خواهد بود. اما آزمون ارزشیابی بهترین راه برای مدیریت مدرسه یا معلمان است تا بهترین تصمیم را برای دانش آموز بگیرند. شما باید بگویید که این آزمون تصمیم می گیرد و برای معلم مفید خواهد بود تا به شما برای موفقیت بیشتر کمک کند.

برقراری ارتباط با معلم دانش آموز

وقتی با معلم صحبت می کنید، دریابید که او معمولا عملکرد دانش آموز را در آزمون ها چگونه ارزیابی می کند. معلم قرار است چه مطالبی را پوشش دهد؟ آیا آزمون بر اساس کتاب درسی، جزوه ها یا درس های کلاس است؟ او دانش آموزان را چگونه ارزیابی می کند؟ آزمون به صورت تستی برگزار می شود یا تشریحی؟ پس از دریافت اطلاعات مربوطه، می توانید به دانش آموز برای آمادگی در آزمون کمک کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های خلاقانه‌ تدریس ریاضی اول ابتدایی

آماده کردن وسایل موردنیاز آزمون

برخی از مدارس ممکن است ابزارهای مورد نیاز فرزند شما را برای آزمون فراهم کنند، مانند مداد، پاک کن، کاغذ و ماشین حساب. برخی دیگر ممکن است از دانش آموزان بخواهند که وسایل مورد نیاز امتحان را خودشان بیاورند. با معلم فرزندتان مشورت کنید تا ببینید لازم است چه وسایلی را برای شرکت در آزمون برای دانش آموز تهیه کنید.

مرور سوالات آزمون
مرور سوالات آزمون

مرور سوالات آزمون

پس از برگزاری آزمون و دریافت نتایج، پاسخ و سوالات آزمون را با فرزند خود مرور کنید. سوالاتی که دانش آموز در آن ضعف دارد را شناسایی نموده و در راستای حل آن برنامه ریزی کنید.

به عنوان والدین، مهم‌ترین راهی که می‌توانید به فرزندتان کمک کنید آزمون‌ها را به خوبی انجام دهد این است که به طور منظم با فرزندتان مطالعه کنید و بر تکالیف آنها نظارت داشته باشید. درباره تجربیاتش با او صحبت کنید و یک فضای کاری آرام در خانه فراهم کنید.

باتوجه به آنکه والدین نقش مهمی در آماده سازی و کاهش اضطراب دانش آموزان دارند، در این مقاله راه حل هایی ارائه شد تا والدین بتوانند فرزند خود را برای شرکت در آزمون و ارزیابی آماده کنند. برقراری ارتباط با معلم دانش آموز، آگاهی از نحوه ارزیابی ها، کمک به ایجاد فضایی مناسب برای مطالعه، آماده کردن وسایل موردنیاز دانش آموزان برای شرکت در امتحان و … می تواند در کاهش اضطراب دانش آموز برای شرکت در آزمون موثر باشد.

سوالات متداول

والدین چگونه می توانند دانش آموز خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند؟

گفتگو در مورد آزمون با دانش آموز، آماده سازی وسایل شرکت در آزمون، ایجاد محیطی آرام برای مطالعه، توجه به رژیم غذایی و ساعت خواب دانش آموز، کمک به فرزند خود برای تقویت نقاط ضعف او.

وظایف والدین پس از برگزاری آزمون چیست؟

با دانش آموز خود درباره آزمون صحبت کنید و به او بگویید نگران نمره و نتیجه آزمون نباشد. پس از برگزاری امتحان، سوالات را بررسی کنید و برای تقویت نقاط ضعف فرزند خود به او کمک کنید.

والدین برای کمک به آمادگی آزمون لازم است چگونه عمل کنند؟

مطمئن شوید که فرزندتان زمان و فضایی برای انجام تکالیف در اختیار دارد، اطمینان حاصل کنید که کودک شما به اندازه کافی استراحت می کند و یک رژیم غذایی متعادل دارد، با معلم فرزندتان مشورت کنید تا بدانید که آیا مهارت های خاصی وجود دارد که می توانید در خانه با او تمرین کنید، برای تقویت نقاط ضعف دانش آموز به او کمک کنید.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا