اسکای روم Skyroom

مشکلات اسکای روم l خطای اسکای روم (+ رفع مشکلات)

اسکای روم نرم افزار برگزار کننده جلسات مجازی است که قابلیت استفاده در موبایل و کامپیوتر را دارد. گاهی اوقات نرم افزار با ارورهایی همراه می‌شود که با به روزرسانی مرورگر و نرم افزار اغلب مشکل برطرف خواهد شد، ما در ادامه به ارورهایی می‌پردازیم که با به روزرسانی حل نشده‌اند.

خطاهای رایج در اسکای روم Skyroom + (راهکار رفع)
خطاهای رایج در اسکای روم Skyroom + (راهکار رفع)

خطاهای نرم افزار اسکای روم

اگر با نرم افزار اسکای روم کار کرده باشید قطعا با ارورهایی روبه‌رو شده‌اید، رفع مشکلات اسکای روم به راحتی انجام خواهد شد، اما اگر با راه حل‌های زیر ارور برطرف نشد حتما با پشتیبانی اسکای روم تماس بگیرید. در ادامه خطاهای نرم افزار اسکای روم و راه حل آن ارائه داده شده است.

پیغام متاسفانه مرورگر شما پشتیبانی نمی‌شود در اسکای روم

روش‌هایی برای حل این مشکل بیان شده است. برای بهره‌گیری از نرم افزار اسکای روم در کامپیوتر و گوشی‌های اندرویدی از مرورگر کروم و در تبلت و لپ تاپ اپل از مرورگر سافاری استفاده کنید زیرا سایر مرورگرهای گوشی سامسونگ با محیط اسکای روم سازگار نیست. با مراجعه با بخش تنظیمات گوشی اندروید و مراجعه به قسمت برنامه‌ها و انتخاب گزینه برنامه‌های پیش فرض در قسمت مرورگر، مرورگر کروم را به عنوان پیش فرض انتخاب کنید. همین طور سعی کنید گوگل کروم را همواره به روزرسانی کنید تا از بروز خطا جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

پیغام نام کاربری پیدا نشد در اسکای روم

در صورت مشاهده این پیغام نام کاربری یا رمز عبور خود را اشتباه وارد کرده‌اید، رمز عبور خود را حتما با اعداد انگلیسی و به طور کامل هر 10 رقم را وارد کنید.

پیغام شما نمی‌توانید با این نام کاربری وارد شوید در اسکای روم

زمانی این پیام برای شما نمایش داده می‌شود که با یک دستگاه وارد کلاس شده‌اید اما به طور کامل از کلاس خارج نشده‌اید. بنابراین باید بررسی کنید که آخرین بار با کدام دستگاه در کلاس حاضر شدید، پس از دانستن آن دستگاه وارد فضای اسکای روم شوید و در بالای کلاس گزینه سه خط را انخاب کنید و روی گزینه خروج کلیک کنید تا بتوانید با دستگاه دیگروارد کلاس مجازی اسکای روم شوید.

پیغام شما نمی‌توانید با این نام کاربری وارد شوید
پیغام شما نمی‌توانید با این نام کاربری وارد شوید

پیغام ورود به کلاس با خطا روبه‌رو شد (ERR_JOIN_ROOM_FAILED(

ممکن است مشکل از سمت سرورهای اسکای روم باشد پس اندکی صبر کنید تا مشکل برطرف شود و سپس روی گزینه ورود کلیک کنید تا وارد کلاس مجازی شوید.

خطای 502 در اسکای روم

این مشکل از سمت سرورهای اسکای روم می‌باشد که با کمی صبر مشکل حل می‌شود.

منتظرماندن در صف کلاس در اسکای روم

زمانی که تعداد دانش آموزان در کلاس مجازی زیاد باشد، دانش آموزان در صف مجازی کلاس منتظر می‌شوند. برای حل این مشکل، صفحه کلاس مجازی را بسته و مجدد باز کنید به عبارتی صفحه را تازه سازی نمایید.

واضح نبودن صدای معلم در Skyroom

ابتدا از همکلاسی‌های خود سوال کنید که آیا آن‌ها نیز صدای معلم را نامطلوب می‌شنوند یا خیر. اگر این مشکل فقط روی دستگاه شما باشد باید میکروفن خود را یکبار قطع و وصل کنید یا از کلاس خارج شوید و مجدد وارد کلاس خواهید شد.

واضح نبودن صدای معلم در Skyroom
واضح نبودن صدای معلم در Skyroom

قابل مشاهده نبودن تخته و تصویر اشتراکی توسط معلم

اگر با این مشکل برخوردید کافی است از کلاس خارج شده و مجدد وارد کلاس شوید، تا مشکل قابل مشاهده نبودن اسناد برطرف شود.

قابل مشاهده نبودن تخته و تصویر اشتراکی توسط معلم
قابل مشاهده نبودن تخته و تصویر اشتراکی توسط معلم

اکو صدای معلم در اسکای روم

زمانی که صدای معلم از تلفن و لپ تاپ شنیده می‌شود و همزمان میکروفن دانش آموز نیز فعال است، صدای معلم اکو خواهد شد. در صورت امکان حتما از هنذفری یا هدست در کلاس مجازی استفاده کنید.

کوچک بودن تصویر ارائه شده در اسکای روم

با کلیک روی تصویر نشان داده شده توسط معلم و سپس با استفاده از گزینه‌های زوم پایین تصویر می‎‌توانید صفحه به اشتراک گذاشته شده را کوچک یا بزرگ کنید.

تغییر دوربین از سلفی به دوربین پشت و برعکس

اگر قصد دارید تلفن همراه شما زمانی که در کلاس هستید از دوربین پشت به دوربین جلو و یا برعکس تغییر کند باید روی منو اسکای روم کلیک کنید و تنظیمات را انتخاب کنید، سپس در صفحه نمایش داده شده وارد قسمت صدا و تصویر شوید و در بخش وبکم دوربین خود را انتخاب کنید و در آخر روی گزینه تایید کلیک کنید.

تغییر دوربین از سلفی به دوربین پشت و برعکس
تغییر دوربین از سلفی به دوربین پشت و برعکس

فعال نشدن دوربین و میکروفن دانش آموز در اسکای روم

در موبایل اندرویدی و کامپیوتر ابتدا روی علامت قفل در کنار آدرس سایت کلیک کنید و به قسمت تنظیمات بروید، بررسی کنید که گزینه میکروفن و دوربین در حالت اجازه دادن (Allow) باشد.
سپس وارد تنظیمات تلفن همراه شوید، وارد بخش برنامه‌ها شده و قسمت مجوز‌های گوگل کروم را بررسی کنید که دسترسی دوربین و میکروفن گوگل در حالت مجاز قرار داشته باشد.

قطع شدن صدای معلم پس از اتصال میکروفن دانش آموز

ابتدا مرورگر مورد استفاده خود را به روزرسانی کنید، سپس روی علامت قفل در قسمت آدرس کلاس مجازی کلیک کنید و گزینه Cookies را انتخاب کنید و روی سطل زباله کلیک کنید. در کامپیوتر خود نیز تا مرحله بالا پیش بروید بعد از انتخاب Cookies در صفحه نمایش داده شده روی Skyroom.online کلیک کنید و گزینه Remove را انتخاب کنید و در آخر باید روی Done کلیک کنید. بعد از پایان تغییرات بیان شده پنجره کلاس آنلاین را Refresh کنید.

به طور کلی قبل از ورود به اسکای روم مرورگر‌های خود را با آخرین نسخه موجود به روزرسانی کنید. سرعت اینترنت خود را بررسی کنید همچنین کنترل کنید زمانی که شما در کلاس آنلاین حضور دارید، دستگاه‌های دیگر از اینترنت استفاده نکنند تا سرعت اینترنت دستگاه شما کم نشود. قبل از شروع کلاس آنلاین می‌توانید با استفاده از سایت Speedtest.net سرعت اینترنت خود را بررسی کنید. با توجه به خطاها و راه حل‌های بیان شده در نرم افزار اسکای روم به تنهایی قادر به حل آن‌ها خواهید بود.
سامانه مدیریت آموزش تراز به کاربران کمک می‌کند تا خدمات ارزشمند آموزشی خود را سریع‌تر و ساده‌تر انجام دهند و به طور کلی آموزشی هدفمند خواهند داشت. تراز این امکان را برای علاقمندان فراهم می‌کند تا به مدت دو هفته به صورت رایگان از تمام امکانات سامانه تراز استفاده کنند. جهت آگاهی بیشتر روی لینک کلیک کنید.

سوالات متداول

چگونه مشکل اکو صدای معلم را در نرم افزار اسکای روم حل کنیم؟

برای حل مشکل اکو صدای معلم در اسکای روم دانش آموز باید از هنذفری یا هدست استفاده کند.

زمانی که صدای معلم واضح شنیده نمی‌شود، چه باید کرد؟

برای حل این مشکل باید از اسکای روم خارج شویم و مجدد وارد کلاس مجازی شویم.

خطای 502 در چه صورتی رخ می‌دهد؟

این خطا از سمت سرور اسکای روم می‌باشد و با اندکی صبر مشکل برطرف خواهد شد.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

2 دیدگاه

  1. سلام ، با خطای لینک اتاق اشتباه است و یا اتاق دیگر وجود ندارد ، چه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا