بیگ بلو باتن BigBlueButton

رفع خطای 10xx,1001,1002و… در بیگ بلو باتن (BBB)

بیگ بلو باتن یکی از نرم افزارهای پرطرفدار برای برگزاری کلاس های آنلاین است که به واسطه خدمات و امکانات متنوعی که برای برگزاری کلاس های مجازی ارائه داده، مورد استقبال بسیاری از مدارس و موسسات آموزشی قرار گرفته است. با تمامی امکانات منحصر بفردی که این نرم افزار برای کاربران فراهم آورده است، عاری از مشکل نیست و کاربران هنگام کار با بیگ بلو باتن ممکن است با یکسری خطاها روبرو شوند که در این مقاله به بررسی ارورهای بیگ بلو باتن و ارائه راه حل برای آن پرداخته ایم.

رفع خطای 10xx,1001,1002و... در بیگ بلو باتن (BBB)
رفع خطای 10xx,1001,1002و… در بیگ بلو باتن (BBB)

خطاهای نرم افزار BigBlueButton

با آنلاین شدن آموزش، بسیاری از مدارس برای برگزاری کلاس های آنلاین از نرم افزار بیگ بلو باتن استفاده می کنند. این نرم افزار امکانات بسیاری زیادی را برای کاربران فراهم نموده است و مدارس می توانند به راحتی کلاس های مجازی خود را برگزار کنند. کاربرانی که از نرم افزارهای آموزش مجازی از جمله بیگ بلو باتن برای برگزاری کلاس های خود استفاده می کنند، ممکن است با ارورهایی روبرو شوند. برخی از این خطاها توسط کاربر رفع می شود و برخی دیگر باید توسط ارائه دهنده برطرف شود.

خطای 1001 یا ارور ارتباط سوکت وب قطع شد در بیگ بلو باتن

در صورت مشاهده خطای 1001 بیگ بلو باتن یا “ارتباط سوکت وب قطع شد” در بیگ بلو باتن، لازم است از ارتباط اینترنت خود مطمئن شوید. این خطا زمانی رخ می دهد، که ارتباط کاربر با سرور قطع شده باشد. برای رفع خطای 1001 در BigBlueButton، اینترنت خود را بررسی کنید سپس صفحه را رفرش نموده و مجدد وارد شوید.

بیشتر بخوانید:

خطای 1002 یا امکان برقراری سوکت وب وجود ندارد در بیگ بلوباتن

خطای 1002 بیگ بلو باتن یا “امکان برقراری سوکت وب وجود ندارد” در بیگ بلو باتن، دلایل مختلفی دارد. در صورت مشاهده ارور 1002 در نرم افزار بیگ بلو باتن، موارد زیر را بررسی کنید:

?اجازه دسترسی به میکروفون یا وبکم به مرورگر در کامپیوتر یا گوشی را بررسی کنید.

?گزینه فایروال در تنظیمات کنترل پنل ویندوز کامپیوتر؛ باید در حالت غیرفعال قرار داشته باشد.

?بررسی کنید که وی پی ان یا فیلترشکن شما در کامپیوتر یا گوشی خاموش باشد.

?آنتی ویروس باید در حالت غیرفعال باشد. (در صورت فعال بودن آنتی ویروس، لازم است از بخش تنظیمات بیگ بلو باتن اجازه دسترسی داده شود.)

?از مرورگرهای بروز نظیر کروم و فایرفاکس استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کنترل کاربران در بیگ بلو باتن (BigBlueButton) + قفل و حذف کاربران

خطای  1003 یا نسخه مرورگر پشتیبانی نمی شود در bigbluebutton

اگر مرورگر شما غیراستاندارد و یا قدیمی باشد، خطای 1003 بیگ بلو باتن برای شما نمایش داده می شود. برای رفع خطای “نسخه مرورگر پشتیبانی نمی شود” در بیگ بلو باتن، لازم است مرورگر خود را بروزرسانی کنید و از مرورگرهای اینترنتی کروم یا فایرفاکس استفاده کنید.

خطا در تماس در بیگ بلو باتن
خطا در تماس در بیگ بلو باتن

خطای 1004 یا خطا در تماس در بیگ بلو باتن

ارور  1004 بیگ بلو باتن یا “خطا در تماس” در نرم افزار بیگ بلو باتن، زمانی رخ می دهد که صدای محیط کلاس قطع شود. این خطا گاهی اوقات برای کاربرانی که از مرورگر سافاری یا فیلترشکن استفاده می کنند نیز ممکن است رخ دهد. برای رفع خطای 1004 در بیگ بلو باتن، وی پی ان و فیلترشکن خود را خاموش کنید، مرورگر خود را بروزرسانی کنید و ترجیحا از کروم یا فایرفاکس استفاده کنید.

ارور 1005 یا تماس به دلیل نامشخص قطع شد در BigBlueButton

خطای 1005 بیگ بلو باتن زمانی رخ می‌دهد که کاربر در کلاس درحال صحبت باشد و صدا و ارتباط او به طور ناگهانی قطع شود. دلیل این خطا که معمولا به ندرت رخ می دهد، ممکن است قطع ارتباط اینترنت یا سرور یا مشکل داخلی سرور ارائه دهنده باشد. برای رفع ارور “تماس به دلیل نامشخص قطع شد” تنظیمات اینترنت خود را بررسی کنید. صفحه را رفرش نموده و مجددا وارد کلاس شوید. در صورت حل نشدن این مشکل، با پشتیبانی تراز تماس بگیرید.

سامانه تراز، با ارائه سرور های اختصاصی برای هر مدرسه، امکان بروز خطا و قطع و وصل شدن سرور را تا حد زیادی کاهش داده است. برای برگزاری کلاس در بیگ بلو باتن بر روی لینک کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: ارور preparing the room در ادوب کانکت

خطای 1006 یا تماس تایم اوت شد در بیگ بلو باتن

خطای 1006 بیگ بلو باتن اغلب برای کاربرانی که از سیستم عامل های IOS و Mac استفاده می کنند رخ می‌دهد. در صورتی که کاربران از نسخه قدیمی مرورگر فایرفاکس نیز استفاده کنند، ممکن است با این خطا روبرو شوند. برای رفع این خطا لازم است مرورگرهای سافاری و فایرفاکس خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

خطای 1007 یا خطا در اتصال در bigbluebutton

هنگامی کاربری می خواهد ویدئو به اشتراک بگذارد یا کلید درخواست گوینده را می‌زند، با خطای 1007 مواجه می شود. برای رفع این خطا ابتدا اتصال اینترنت را بررسی کنید و در صورتیکه از وی پی ان یا فیلترشکن استفاده می کنید آن را غیرفعال نموده و سپس صفحه را رفرش کنید و مجدد فرآیند اشتراک گذاری را انجام دهید.

ارور 1008 یا انتقال با خطا مواجه شد در بیگ بلو باتن

در هنگام برگزاری کلاس مجازی، ممکن است صدا اکو شود و برای کاربران آزاردهنده باشد. در این زمان با خطای 1008 بیگ بلو باتن یا ارور “انتقال با خطا مواجه شد” مواجه می شوید. برای رفع این خطا لازم است کاربران از هندزفری استفاده کنند. در ضمن، بهتر است تنظیمات FREESWITCH را مجدد بررسی نمایید.

خطای امکان دریافت اطلاعات سرور STUN/TURN وجود ندارد
خطای امکان دریافت اطلاعات سرور STUN/TURN وجود ندارد

خطای 1009 یا امکان دریافت اطلاعات سرور STUN/TURN وجود ندارد

ارور 1009 یا “امکان دریافت اطلاعات سرور STUN/TURN وجود ندارد” یک مشکل از سمت نرم افزار بیگ بلو باتن است. برای رفع خطای 1009، ارتباط با سرور و و اینترنت را بررسی کنید و در صورت برطرف نشدن، با ارائه دهنده سرویس تماس گرفته و درخواست نصب نسخه جدید بیگ بلو باتن را داشته باشید.

خطای 1010 یا تایم اوت در اتصال اولیه در بیگ بلو باتن

در صورتی که سرعت اینترنت شما ضعیف باشد، با ارور 1010 بیگ بلو باتن یا “تایم اوت در اتصال اولیه” در نرم افزار بیگ بلو باتن مواجه می شوید. برای رفع خطای 1010 در بیگ بلو باتن، تنظیمات اینترنت را بررسی کنید، تعداد تب های مرورگر خود را بررسی کنید و صفحات اضافی را ببندید، فیلترشکن خود را غیرفعال کنید و تنظیمات میکروفون را روی گزینه allow قرار دهید.

ارور 1020 یا امکان دریافت مدیا از سرور وجود ندارد در بیگ‌بلوباتن

زمانی که امکان برقراری ارتباط ب سرور وجود نداشته باشد، کاربر با خطای 1020 بیگ بلو باتن یا “امکان دریافت مدیا از سرور وجود ندارد” مواجه می شود. برای رفع خطای 1020 در بیگ بلو باتن، ابتدا تنظیمات اینترنت خود را بررسی کنید و سپس فایروال سیستم خود را خاموش نموده و مجدد تست کنید.

تراز به عنوان برگزار کننده کلاس های آنلاین در سه محیط بیگ بلو باتن، ادوبی کانکت و اسکای روم امکانات و خدمات فراوانی به مدارس ارائه میکند. از جمله این امکانات میتوان به برگزاری آزمون آنلاین، حضور و غیاب، بانک سوال، صدور کارنامه و … اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت تعرفه با شماره های زیر تماس حاصل نمائید.

پشتیبانی تراز: 91017523-021 | 91017423-021

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا