بیگ بلو باتن BigBlueButton

ابزارهای کاربردی بیگ بلو باتن

با گسترش کلاس‌های مجازی و پیشرفت تکنولوژی مخاطبان بسیاری به این روش آموزش جذب شده‌اند. شرکت در کلاس‌های مجازی ممکن است برای دانش آموزان کسل کننده باشد برای حل این مشکل نباید محیط مجازی تدریس خشک باشد، تا حد ممکن حس صمیمیت باید میان دانش آموز و معلم ایجاد شود.

بیگ بلو باتن یک سامانه برگزاری کلاس آنلاین است که به ما در داشتن یک کلاس مجازی خوب کمک می‌کند، بیگ بلو باتن ابزارها و امکاناتی در آموزش مجازی برای کاربران فراهم کرده است تا ارتباط صمیمی میان دانش آموزان و معلمان برقرار شود. در ادامه مقاله به توضیح اجمالی هر یک از این ابزارها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ابزارهای کاربردی بیگ بلو باتن
ابزارهای کاربردی بیگ بلو باتن

ابزارهای ارائه در بیگ بلو باتن

ابزارهای ارائه در بیگ بلو باتن به ما در داشتن ارائه‌ای خوب کمک بسیاری می‌کنند. در ادامه چندمورد از این ابزارها را شرح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: 10 امکان فوق العاده بیگ بلو باتن

ابزار ارائه فایل در بیگ بلوباتن

زمانی که برگزار کننده جلسه در بیگ بلو باتن هستید در پایین صفحه اصلی علامت + را مشاهده می‌کنید، با کلیک روی این علامت، گزینه Upload a presentation را انتخاب کنید و فایل مورد نظر را بکشید و در صفحه نمایش داده شده رها کنید. فایل ارائه مورد نظر در بیگ بلوباتن به صورت خودکار به pdf تبدیل می‌شود اما بهتر است قبل از آپلود، فایل خود را تبدیل به pdf کنید. با کلیک روی گزینه بارگزاری فایل مورد نظر در کلاس آنلاین نمایش داده خواهد شد.

ابزار ارائه فایل در بیگ بلوباتن
ابزار ارائه فایل در بیگ بلوباتن

 

ابزار ارائه فایل در BBB
ابزار ارائه فایل در BBB

در پایین صفحه ارائه ابزارهایی هستند که به کاربر اجازه می‌دهد تا اسلایدها را پیش ببرد.( با علامت > اسلاید قبلی و با علامت < اسلاید بعدی نمایش داده می‌شود.) با کلیک در منوی وسط ارائه به شما امکان انتقال به اسلایدهای دیگر را نیز می‌دهد.

ابزار presentation فایل در BBB
ابزار presentation فایل در BBB

در سمت چپ اسلاید نوار حاشیه‌ای مشاهده می‌کنید، تنها برگزار کننده جلسه دسترسی برای نوشتن در صفحه نمایش دارد. در ادامه به توضیح کاربرد هر یک از علامت‌ها می‌پردازیم.

شماره1) نماد مستطیل رنگی، اجازه تغییر رنگ به کاربران می‌دهد.

شماره2) نماد پیکان روبه عقب، آخرین تغییرات انجام شده را پاک می‎‌کند.

شماره3) این نماد تمام تغییراتی که در اسلاید از طریق نوار حاشیه انجام داده‌ایم را حذف می‌کند.

شماره4) این نماد صفحه‌های سفید چند کاربره ایجاد می‌کند. (در ادامه توضیح داده شده است)

علامت T نشان دهنده تکست است، اگر بخواهید روی اسلاید متنی یادداشت کنید می‌توانید به راحتی با این گزینه انجام دهید. نماد مداد، مربع، مثلث، دایره و نماد خط مورب به شما اجازه می‌دهد تا علامت گذاری اسلاید را به راحتی انجام دهید.

ابزارهای ارائه فایل در BBB
ابزارهای ارائه فایل در BBB

استفاده از تخته سفید چند کاربره

فعال کردن تخته سفید چند کاربره (اشتراکی) امکان دسترسی به نوار حاشیه‌ای برای دانش آموزان شرکت کننده در جلسات را فراهم می‌کند. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند، تا مطلب یا سوالمورد نظر خود را روی تخته سفید یادداشت کنند. برای فعال و یا غیر فعال کردن تخته سفید چند کاربره می‌توانید روی علامت آن کلیک کنید.

بیگ بلوباتن پلتفرمی با محیط کاربری ساده، برای برگزاری کلاس‌های مجازی و وبینارها می‌باشد که امکانات منحصر به فردی برای کاربران فراهم می‌کند از جمله این امکانات حضور و غیاب دانش آموزان در بیگ بلو باتن است که به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می‌شود. سامانه مدیریت آموزش تراز، سامانه‌ای برای هدفنمد شدن آموزش کشور بوده، همچنین با مدارس برتر کشور همکاری داشته و تعداد دانش آموزان این مدارس 20 درصد افزایش داشته است. باعث افتخار تیم تراز است که مدارس می‌توانند به مدت دو هفته رایگان با سرور دلخواه از سامانه تراز استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

سامانه مدیریت آموزش تراز

سوالات متداول

اشتراک گذاری فایل در بیگ بلوباتن با چه فرمتی امکان پذیر است؟

اشتراک گذاری فایل با هر فرمتی امکان پذیر است اما خود سامانه فرمت فایل را به PDF تبدیل می‌کند. توصیه می‌کنیم قبل از بارگذاری فایل خود شما به PDF تبدیل کنید سپس اشتراک گذاری را آغاز کنید.

تخته سفید چندکاربره چست؟

تخته سفید چند کاربره به معنی اشتراک گذاری تخته بین دانش آموز و معلم می‌باشد، تا اگر نیاز به یادداشت مطلبی روی تخته دارند بتوانند مشخص کنند.

آیا می‌توان روی اسلاید به اشتراک گذاشته شده در بیگ بلوباتن تغییراتی انجام داد؟

زمانی که فایل به صورت PDF با کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود از نوار حاشیه سمت چپ می‌توان مطلبی یادداشت کرد و یا تغییرات گرافیکی انجام داد.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا