بیگ بلو باتن BigBlueButton

10 امکان فوق العاده بیگ بلو باتن برای برگزاری کلاس آنلاین

امروزه بسیاری از کلاس های درسی دانش آموزان، کلاس های آموزشی دانشگاه ها، جلسات و … به صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شود. کاربران از نرم افزارهای گوناگونی برای برگزاری کلاس آنلاین خود استفاده می‌کنند. انتخاب نرم افزار مناسب برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، همواره یکی از چالش های معلمان، اساتید و کادر آمورشی مدرسه بوده‌است. از جمله نرم افزارهای پرطرفدار برای آموزش مجازی، نرم افزار بیگ بلو باتن می باشد که خدمات و امکانات متنوعی را برای کاربران خود فراهم نموده است. برای کسب اطلاعات تکمیلی‌تر در رابطه با امکانات بیگ بلو باتن، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

10 امکان فوق العاده بیگ بلو باتن برای برگزاری کلاس آنلاین
10 امکان فوق العاده بیگ بلو باتن برای برگزاری کلاس آنلاین

بیگ بلو باتن چیست؟ بیگ بلو باتن یا به اختصار BBB یک نرم افزار منبع باز است که به منظور برگزاری جلسات به صورت مجازی و آنلاین طراحی شده است. نرم افزار بلوباتن به واسطه امکانات و خدمات متنوعی که برای کاربران به وجود آورده است، طرفداران بسیاری دارد و امروزه بسیاری از مراکز آموزشی برای برگزاری کلاس های آنلاین خود از این نرم افزار استفاده می کنند. به طور کلی، تمامی امکاناتی که برای برگزاری کلاس های مجازی خود نیاز دارید، در بیگ بلوباتن جمع آوری شده است و به راحتی می توانید کلاس های خود را برگزار کنید.

رابط کاربری ساده و آسان، امکانات و خدمات متنوع، سبکی و سرعت و … باعث شده بسیاری از مراکز آموزشی برای برگزاری کلاس های مجازی خود از این نرم افزار استفاده نمایند. برگزاری کلاس مجازی در بلوباتن هیچ محدودیتی ندارد و می توانید در هر زمان و مکانی کلاس های آنلاین خود را برگزار کنید.

امکانات بیگ بلو باتن برای برگزاری کلاس

نرم افزار بیگ بلو باتن هرآنچه برای برگزاری کلاس های مجازی نیاز دارید را در اختیار شما قرار داده است و می توانید در محیطی امن و مطمئن، کلاس های خود را برگزار کنید. در ادامه به معرفی 10 امکان فوق العاده بیگ بلوباتن برای برگزاری کلاس آنلاین پرداخته‌ایم.

امکان ضبط کلاس های آنلاین
امکان ضبط کلاس های آنلاین

1- امکان ضبط کلاس های آنلاین

در نرم افزار بیگ بلوباتن می‌توانید بدون محدودیت کلیه کلاس‌ها و جلسات آنلاین خود را ضبط نموده و مجددا بررسی نمایید. برای ضبط کلاس‌ها در بیگ بلوباتن، نیاز به نصب و راه اندازی نرم افزاری ندارید و تنها با فشردن یک کلید می‌توانید کلاس‌های خود را ضبط و ذخیره کنید.

2- امکان اشتراک گذاری صوت و تصویر

در نرم افزار بیگ بلوباتن امکان اشتراک‌گذاری صدا و تصویر به‌صورت همزمان وجود دارد. دانش آموزان و معلمان از طریق وب‌کم می‌توانند به‌صورت تصویری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در ضمن، کاربران می‌توانند براساس سرعت اینترنت، کیفیت صدا و تصویر خود را کاهش یا افزایش دهند.

استفاده از تخته مجازی
استفاده از تخته مجازی در بیگ بلو باتن

3- استفاده از تخته مجازی

یکی از امکانات بیگ بلو باتن برای برگزاری کلاس‌های آنلاین، استفاده از تخته سفید مجازی و ابزارهای آموزشی برای تدریس می‌باشد. معلمان می توانند برای ارائه مطالب و تدریس آنلاین از تخته مجازی استفاده کنند. معلمان و همچنین دانش آموزان می‌توانند محتواهای آموزشی را روی تخته تایپ کنند و یا از موس و قلم نوری استفاده نمایند.

(در صورت فعالسازی گزینه “چندکاربره” دانش آموز نیز قابلیت این را دارد که محتوای آموزشی را روی تخته تایپ کند.) در ضمن امکان دسترسی اختصاصی کاربران به صورت جداگانه به تخته مجازی وجود دارد.

اشتراک گذاری صفحه
اشتراک گذاری صفحه در بیگ بلو باتن

4- اشتراک گذاری صفحه

کاربران علاوه بر اشتراک‌گذاری فایل‌های آموزشی، می‌توانند صفحه دسکتاپ خود را نیز به اشتراک بگذارند.

5-پشتیبانی از زبان فارسی

یکی از ویژگی‌های نرم افزار بیگ بلوباتن پشتیبانی از زبان فارسی می‌باشد. در نرم افزار بلوباتن می توانید از بخش تنظیمات نرم افزار را فارسی کنید و به‌راحتی از آن استفاده کنید. در ضمن در محیط چت عمومی و خصوصی، تخته مجازی و … امکان فارسی نویسی وجود دارد.

6- عدم نیاز به نصب برنامه

نصب و راه اندازی نرم افزارهای کلاس مجازی ممکن است برای دانش آموزان و معلمان کمی سخت باشد. یکی از ویژگی های نرم افزار بیگ بلوباتن عدم نیاز به نصب برنامه می‌باشد و برای برگزاری و یا شرکت در کلاس های مجازی نیازی به نصب و راه اندازی نرم افزاری ندارید.

7- پشتیبانی از موبایل

از دیگر ویژگی های نرم افزار بیگ بلوباتن، این است که در سیستم های مختلف اعم از کامپیوتر، تبلت و تلفن همراه قابلیت اجرایی دارد. نرم افزار بیگ بلوباتن، به گونه ای طراحی شده است که در تلفن همراه کاربران به‌راحتی اجرا شده و کاربران می‌توانند بدون محدودیت در کلاس‌های آنلاین خود شرکت نمایند. تنها محدودیتی که نرم افزار بلوباتن در موبایل دارد این است که، مرورگرها از اشتراک صفحه گوشی پشتیبانی نمی‌کنند.

8-محیط کاربری ساده

نرم افزار بیگ بلوباتن، در مقایسه با سایر نرم افزارهای آموزش آنلاین محیط کاربری ساده‌ای دارد و کاربران بدون نیاز به دانش تخصصی می‌توانند از امکانات نرم افزار استفاده کنند. از دیگر مزایای آن محیط و مدیریت فارسی می‌باشد که دانش آموزان و معلمان می‌توانند به‌آسانی از آن استفاده نمایند. دانش آموزان با چند کلیک ساده وارد کلاس شده و در کلاس مجازی خود شرکت می‌کنند.

انتخاب تصادفی کاربران
انتخاب تصادفی کاربران در بیگ بلوباتن

9- انتخاب تصادفی کاربران

با استفاده از این امکان، معلم می‌تواند هربار به صورت تصادفی، یکی از دانش آموزان را برای پرسیدن سوال و یا مشارکت در کلاس انتخاب کند.

چت عمومی و خصوصی
چت عمومی و خصوصی در نرم افزار بیگ بلو باتن

10-چت عمومی و خصوصی

یکی از امکانات بیگ بلو باتن ، چت عمومی و خصوصی می باشد. با استفاده از این قابلیت، مدرس و دانش آموزان می توان علاوه بر برقراری ارتباط صوتی و تصویری، بایکدیگر چت کنند و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.

نرم افزار بیگ بلو باتن امکان برگزاری نظرسنجی را نیز برای کاربران فراهم آورده است. برای کسب اطلاعات تکمیلی‌تر، به مقاله‌ی نظرسنجی در بیگ بلو باتن مراجعه کنید.

سامانه مدیریت آموزش تراز، پلتفرمی کامل و جامع برای مدیریت مدارس می باشد که امکانات گوناگونی از جمله برگزاری آزمون آنلاین، نظرسنجی، حضور و غیاب آنلاین، صدور کارنامه آنلاین و … را دارد. یکی از امکانات سامانه آموزش آنلاین تراز، برگزاری کلاس های مجازی در نرم افزار بیگ بلوباتن می باشد. به منظور آشنایی بیشتر، کاربران تا دو هفته به صورت رایگان می‌توانند از کلیه خدمات سامانه از جمله برگزاری کلاس در بیگ بلو باتن استفاده نمایند.

در صورت هرگونه ابهام می‌توانید با پشتیبانی تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

021-91017523
021-91017423

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا