تراز

سامانه جامع مدیریت مدارس

در این مقاله توضیحاتی در رابطه با سامانه مدیریت مدارس و مزایای آن در اختیار شما قرار داده‌ایم. سامانه مدیریت آموزش مدارس تراز به منظور مدیریت امور آموزشی مدارس به صورت الکترونیکی طراحی شده است. نرم افزار مدیریت مدارس تراز سامانه‌ای یکپارچه است که برای مدیریت هر بخش از مدرسه، راهکاری هوشمندانه برای شما ارائه می‌دهد. سامانه تراز به شما کمک می‌کند تا کلیه‌ی فرآیندهای مدرسه‌ی خود، اعم از حضور و غیاب دانش‌آموزان، برگزاری کلاس‌ها، برگزاری امتحانات و … را به بهترین نحو ممکن مدیریت و کنترل کنید.

در ادامه توضیحاتی در رابطه با مزایا و نحوه‌ی ثبت‌نام در سامانه‌ی جامع مدیریت مدارس تراز ارائه شده است.

سامانه جامع مدیریت مدارس
سامانه جامع مدیریت مدارس

سامانه مدیریت مدارس

سامانه مدیریت مدارس تراز یک پلتفرم است که به منظور مدیریت امور آموزش مدارس طراحی شده است. نرم افزار مدیریت مدرسه‌ی تراز قابلیت اجرا بر روی دستگاه‌های مختلف ازجمله تبلت، گوشی، لپ‌تاپ و کامپیوتر را دارد و شما می‌توانید کلیه‌ی امور آموزشی مربوط به مدرسه‌ی خود اعم از حضور و غیاب، برگزاری کلاس‌ها، برگزاری امتحانات و حتی جلسات اولیا و مربیان را به راحتی برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل کنید.

در نرم افزار مدیریت مدارس، هریک از معلمان، معاون آموزشی، معاون انضباطی، مسئول پایه، دانش‌آموزان و اولیا، به فراخور نقش خود دسترسی جداگانه‌ای دارند. در سامانه تراز می‌توانید امتحانات تستی و تشریحی دانش‌آموزان را به راحتی برگزار کنید، برای دانش‌آموزان کارنامه صادر کرده و نتایج را با اولیای آن‌ها به اشتراک بگذارید.

نرم افزار مدیریت مدارس باعث مشارکت بیشتر والدین و همچنین آگاهی اولیا از وضعیت تحصیلی دانش آموز می‌شود و والدین می‌توانند به صورت آنلاین بر نحوه‌ی آموزش فرزند خود نظارت داشته باشند. در ضمن، امکان ارتباط بین والدین و معلم به راحتی میسر می‌شود.

برای ثبت نام رایگان در سامانه تراز روی لینک زیر کلیک کنید:

ثبت نام در سامانه مدیریت آموزش تراز

سامانه مدیریت مدرسه

امکانات سامانه مدرسه تراز به منظور آشنایی بیشتر کاربران در ادامه بیان شده است. با استفاده از سامانه مدیریت آموزش مدارس تراز می‌توانید مدرسه‌ی خود را هوشمند کرده و به راحتی دانش‌آموزان را مدیریت کنید. سامانه مدیریت امور آموزشی تراز امکانات و خدمات متنوعی را به کاربران ارائه داده است که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید تمامی فعالیت‌های مدرسه‌ی خود را کنترل و مدیریت کنید.

سامانه مدیریت مدرسه

امکانات سامانه مدیریت مدارس تراز

از جمله امکانات سامانه مدیریت مدارس تراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هم‌درس: سرویس آموزش مبتنی بر تمرین تراز

هم‌درس، به‌عنوان سرویس آموزش مبتنی بر تمرین تراز، یک اپلیکیشن هوشمند است که سطح یادگیری دانش‌آموزان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این نرم‌افزارِ کاربردی با بهره‌گیری از سوالات بی‌شماری که اطلاعات تمام مباحث درسی را دربرمی‌گیرند و بر اساس سطح دشواری دسته‌بندی‌ شده‌اند، نقاط قوت و ضعف دانش‎‌آموزان را تشخیص می‌دهد.

این سرویس پس از تشخیص سطح علمی هر دانش‌آموز با ارائه‌ی یک برنامه‌ی حساب‌شده‌ی تمرین‌دهی، با توجه به سطح یادگیری هر دانش‌آموز، به او کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را پوشش داده و از تکرار اشتباهات خود در طی سال‌های تحصیلی اجتناب کند.

ازجمله مزایای اپلیکیشن هم‌درس، مدیریت زمان و ثبت برنامه‌ی مطالعاتی هر دانش‌آموز است. دانش‌آموزان می‌توانند ابتدا هدف‌گذاری کرده و سپس ساعات مطالعه‌ی خود را ثبت و برنامه‌ی مطالعاتی خود را با دانش‌آموزان دیگر مقایسه کنند.

دانش‌آموزان با پاسخ دادن به سوالات سطح‌بندی‌شده، به هم‌درس اجازه می‌دهند تا نقاط ضعف‌شان را در مباحث مختلف کشف کند و مسیر درست را به آن‌ها نشان بدهد. همزمان با پیش رفتن در مسیر موفقیت، دانش‌آموزان در لیگ رقابتی هم‌درس نیز شرکت می‌کنند تا توانایی‌های خود را به چالش بکشند و در ازای کسب موفقیت، جایزه ببرند!

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

آموزش آنلاین

یکی از امکانات سامانه مدیریت مدرسه، آموزش آنلاین و برگزاری کلاس‌های درسی دانش‌آموزان است. با استفاده از سامانه مدیریت مدارس می‌توانید کلاس‌های درسی دانش‌آموزان را در سه محیط ادوبی کانکت، بلوباتن و اسکای روم به صورت آنلاین برگزار کنید. باتوجه به آنکه در سامانه مدیریت آموزش تراز برای هر یک از مدارس، سرور جداگانه‌ای اختصاص داده شده است، امکان قطع و وصل شدن هنگام برگزاری کلاس وجود ندارد و همچنین امکان مشاهده‌ی دانش‌آموزان و دبیر از طریق وب کم وجود دارد و معلمان می‌توانند به صورت مستقیم با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند.

از دیگر امکانات سامانه مدیریت آموزش تراز برای برگزاری کلاس‌های آموزشی آنلاین می‌توان به استفاده از تخته‌ی مجازی و به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و فیلم‌های آموزشی و تصاویر کتاب برای دانش‌آموزان اشاره کرد.

با استفاده از سامانه‌ی مدیریت آموزش تراز می‌توانید لیست حضور و غیاب دانش‌آموزان را پس از برگزاری کلاس مشاهده کرده و برای لیست حضور و غیاب دانش‌آموزان کارنامه صادر کنید و در اختیار والدین و دانش‎آموزان قرار دهید.

امکانات سامانه مدیریت مدارس تراز

کلاس آنلاین

برگزاری کلاس آنلاین و مجازی همواره یکی از دغدغه‌های کادر آموزشی مدارس بوده است. بسیاری از همکاران هنگام برگزاری کلاس آنلاین با مشکل قطعی صدا، قطعی تصویر، اکو شدن صدا و … روبرو بوده‌اند. استفاده از سامانه‌ی مدیریت آموزش تراز برای برگزاری کلاس‌های آنلاین تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کرده و دبیران می‌توانند بدون قطعی، کلاس‌های آنلاین خود را برگزار کنند.

ثبت تکالیف آنلاین

با استفاده از سامانه‌ی مدیریت آموزش تراز می‌توانید برای دانش‌آموزان تکلیف تعیین کنید، ساعت مطالعه مشخص کرده و درنهایت برای تکالیف دانش‌آموزان کارنامه صادر کنید. در صورتی که دانش‌آموزان تکالیف خود را در موعد مقرر تحویل نداده باشند، زمان تاخیر برای شما نمایش داده می‌شود.

حضور و غیاب آنلاین مدارس

با استفاده از سامانه‌ی مدیریت آموزش مدارس تراز، می‌توانید بر ساعات ورود و خروج دانش‌آموزان نظارت داشته باشید. همجنین امکان اطلاع‌رسانی به اولیا از طریق ارسال پیامک و ایمیل نیز وجود دارد. با بهره‌گیری از امکانات سامانه‌ی مدیریت آموزش تراز می‌توانید تعداد هر ورود و خروج دانش‌آموز و همچنین تاخیر دانش‌آموزان را مشاهده و پیگیری کنید.

مشاوره آنلاین

از مزایای هوشمندسازی مدارس و استفاده از سامانه‌ی مدیریت آموزش تراز، امکان تعامل و مشارکت دانش‌آموزان و اولیا است. اولیا می‌توانند از امکانات مشاوره‌ی آنلاین استفاده کرده و با برقراری ارتباط مجازی با دبیر و مشاور مدرسه از وضعیت تحصیلی دانش‌آموز خود مطلع شوند و دیگر نیازی به مراجعه‌ی حضوری به مدرسه نخواهد بود.

دفتر کلاسی آنلاین و ثبت مطالعات

در سامانه مدیریت آموزش تراز کلیه‌ی اطلاعات آموزشی دانش‌آموز به صورت منسجم در دسترس است. دبیر می‌تواند برای هریک از دانش‌آموزان و یا کلیه‌ی دانش‌آموزان کلاس، ساعت و الگوی مطالعه تعیین کند و دانش‌آموزان موظف می‌شوند در زمان تعیین شده به مطالعه‌ی دروس خود بپردازند و ساعت مطالعه‌ی خود را برای دبیر مربوطه ثبت کنند.

نرم افزار مدیریت مدارس

مدیریت همکاران و دانش آموزان

در سامانه مدیریت آموزش تراز، مدارس می‌توانند کلیه‌ی فعالیت‌های همکاران اعم از ساعت شروع کلاس‌ها، برنامه‌ی هفتگی کلاس‌ها، نحوه‌ی برگزاری کلاس‌های آنلاین، زمان و نحوه‌ی برگزاری امتحانات، لیست حضور و غیاب کلاس‌ها و … را مشاهده و بررسی کنند. همچنین امکان مشاهده‌ی تمامی فعالیت‌های درسی دانش آموزان به صورت دقیق در سامانه‌ی تراز وجود دارد.

آزمون آنلاین مدارس

در سامانه‌ی مدیریت آموزش تراز می‌توانید آزمون‌های تستی و تشریحی برای دانش‌آموزان برگزار کرده و درنهایت نمرات را در اختیار دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها قرار دهید. با استفاده از سامانه مدیریت آموزش تراز، دیگر دغدغه‌ای برای برگزاری امتحانات و شیوه‌ی برگزاری امتحانات تستی و تشریحی نخواهید داشت.

آزمون آنلاین تشریحی

دانش‌آموزان می‌توانند پاسخ سوالات تشریحی را به دو شیوه‌ی فایل پی دی اف و یا تصویر بارگذاری کنند. امکان چینش تصادفی سوالات امتحان، امکان تقلب را در این سامانه بسیار کاهش داده است. پس از اتمام زمان آزمون، امکان بارگذاری پاسخنامه توسط دانش‌آموز وجود ندارد. دبیر می‌تواند سوالات آزمون را به دو شیوه‌ی فایل و یا تصویر بارگذاری کرده و در اختیار دانش‌آموز قرار دهد. همچنین امکان طراحی سوالات به دو شیوه‌ی دفترچه‌ای و یا سوال به سوال در سامانه وجود دارد.

آزمون آنلاین تستی

سوالات تستی در سامانه مدیریت آموزش تراز به دو شیوه‌ی چهارگزینه‌ای و پنج‌گزینه‌ای طراحی می‌شوند. در نهایت امکان صدور کارنامه‌ی تجمیعی برای آزمون‌های تستی وجود دارد. پس از بارگذاری سوالات تستی و کلید آزمون، سامانه به صورت خودکار آزمون را تصحیح می‌کند و کارنامه‌ای حاوی نمره، تراز و رتبه‌ی دانش‌آموز در اختیار شما قرار می‌دهد.

تصحیح آزمون آنلاین

دبیران پس از بررسی پاسخ‌های تشریحی دانش‌آموزان و تصحیح فایل‌های بارگذاری شده، باید نمرات دانش‌آموزان را وارد سایت کنند. اما در آزمون‌های تستی پس از بارگذاری کلید سوالات، آزمون به صورت خودکار تصحیح می‌شود و نمرات در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

ضبط و ذخیره کلاس های درسی

در سامانه تراز امکان ضبط و ذخیره‌ی کلاس‌های درسی و بازبینی آن‌ها توسط دبیران و دانش‌آموزان وجود دارد. در سامانه تراز می‌توانید بدون هیچ محدودیتی فایل‌های خود را تا یک ماه ذخیره کنید.

سامانه جامع مدیریت آموزش تراز
سامانه جامع مدیریت آموزش تراز

کارنامه ساز آنلاین

با استفاده از سامانه مدیریت آموزش تراز می‌توانید نمرات دانش‌آموزان را ثبت کرده و برای دانش‌آموزان کارنامه صادر کنید. در سامانه تراز امکان صدور کارنامه برای امتحانات تستی و تشریحی، صدور کارنامه برای تکالیف دانش‌آموزان و لیست حضور و غیاب وجود دارد.

ثبت نمرات آنلاین

امکان ثبت نمرات آنلاین از دیگر خدمات سامانه مدیریت آموزش تراز است. دبیران می‌توانند به آسانی نمرات دانش‌آموزان را ثبت کرده و برای هریک از دانش‌آموزان کارنامه صادر کند. پس از ثبت نمرات در صورتی‌ که دسترسی دانش‌آموز فعال باشد، امکان مشاهده‌ی نمرات توسط دانش‌آموز نیز وجود دارد. با استفاده از این امکان به راحتی می‌توانید به فهرست نمرات تمام دانش‌آموزان دسترسی داشته باشید.

یکپارچه سازی

امکان یکپارچه‌سازی با سرور کلاس مجازی و وبسایت شما در سامانه مدیریت آموزش تراز وجود دارد.

نظرسنجی

در سامانه تراز امکان نظرسنجی از دانش‌آموزان، دبیران و … وجود دارد و در نهایت می‌توانید از نظرسنجی‌های انجام شده، فایل اکسل تهیه کنید.

برگزاری جلسات آنلاین

با استفاده از سامانه‌ مدیریت آموزش تراز می‌توانید به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری جلساتی با والدین برگزار کنید.

ارسال پیامک

در صورتی که دانش آموز غایب باشد و یا با تاخیر وارد کلاس شده باشد، در صورت لزوم می‌توانید با ارسال پیامک به والدین دانش‌آموز اطلاع رسانی کنید. امکان ارسال پیامک به والدین همه‌ی دانش آموزان و یا یک دانش‌آموز وجود دارد.

مزایای سامانه مدیریت مدارس

مزایای سامانه مدیریت مدرسه تراز

مزایای سامانه مدیریت مدارس تراز در مقابل سایر نرم افزارهای مدیریت مدارس چیست؟

  • ارائه‌ سرور و فضای اختصاصی 24 ساعته به ازای هر دانش ‌آموز مدرسه
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • جامع و در دسترس بودن تمامی امکانات آموزشی
  • مصرف نیم بهای اینترنت
  • دسترسی رایگان مدیران، معلمان و مسئولان پایه
  • پیام رسان درون برنامه ای و امکان ارسال پیامک
  • برگزاری کلاس‌های درسی در سه محیط
  • برگزاری آزمون‌های تستی و تشریحی آنلاین
  • و …

در این مقاله توضیحاتی در رابطه با مزایای سامانه‌ی مدیریت آموزش تراز ارائه شد. با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای مدیریت مدرسه، می‌توانید در هر زمان و مکان به صورت آنلاین بر فعالیت‌های مدرسه اعم از برگزاری کلاس‌ها، نحوه‌ی برگزاری کلاس‌های آنلاین، برگزاری آزمون‌ها، حضور و غیاب دانش‌آموزان و … نظارت داشته باشید.

در صورتی که کماکان درباره‌ی فعالیت‌های سامانه‌ی مدیریت آموزش تراز دچار ابهام هستید، جهت دریافت راهنمایی بیشتر با شماره‌‌های  02191017523 | 02191017423 تماس بگیرید.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 6

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. مزایای سامانه تراز نسبت به دیگر سامانه‌های آموزشی موجود در کشور شامل ارائه‌ سرور و فضای اختصاصی 24 ساعته به ازای هر دانش ‌آموز مدرسه، پشتیبانی 24 ساعته، صرفه جویی در وقت و هزینه، جامع و در دسترس بودن تمامی امکانات آموزشی، مصرف نیم بهای اینترنت، دسترسی رایگان مدیران، معلمان و مسئولان پایه، پیام رسان درون برنامه ای و امکان ارسال پیامک، برگزاری کلاس های درسی در سه محیط، برگزاری آزمون های تستی و تشریحی آنلاین و… می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا