سوالات کنکور سال های گذشتهکنکور انسانی

سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی 1401 (+ دانلود دفترچه علوم و معارف اسلامی)

کنکور سراسری سال 1401 که نسبت به سال‌های گذشته با تغییراتی همراه بود، تیرماه برگزار شد. از تغییرات کنکور ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ می‌توان به تغییر در دفترچه‌ها، زمان پاسخگویی به سوالات و تعداد سوالات کنکور اشاره کرد. در کنکور 1401 تاثیر سوابق تحصیلی نیز به صورت مثبت و به میزان 40 درصد بود. داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط لازم، مشمول اعمال سوابق تحصیلی شدند.

داوطلبانی که قصد ثبت‌نام و شرکت در کنکور انسانی 1402 را دارند، می‌توانند با دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی 1401، آگاهی لازم در رابطه با نحوه‌ی طراحی سوالات، تعداد سوالات کنکور انسانی و زمان پاسخگویی به سوالات دفترچه عمومی و اختصاصی این گروه را کسب کنند.

دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی 1401
دانلود دفترچه سوالات کنکور انسانی 1401

در ادامه‌ی این مقاله لینک دانلود سوالات عمومی و اختصاصی کنکور 1401 در گروه آزمایشی علوم انسانی در داخل و خارج از کشور به همراه پاسخنامه و سوالات مخصوص دانش‌آموزان رشته‌ی علوم و معارف اسلامی قرار داده شده است.

دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی 1401

داوطلبان با دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی 1401 می‌توانند آگاهی بیشتری درباره‌ی نحوه‌ی طراحی سوالات، سطح آن‌ها، شیوه‌ی چینش سوالات، تعداد آن‌ها و زمان پاسخگویی به دفترچه‌های دروس عمومی و اختصاصی در کنکور کسب کنند. ارزیابی و تحلیل سوالات کنکور سال‌های گذشته، در کنار شبیه‌سازی و سپس مراجعه به کلید آزمون‌ها، می‌تواند نقاط قوت و ضعف داوطلبان را روشن کند.

گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور 1401، دارای سه دفترچه سوال (یک دفترچه سوال عمومی و دو دفترچه سوال اختصاصی) و سه پاسخنامه بود. لینک دانلود دفترچه‌‌های سوالات عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی انسانی در کنکور 1401 به همراه پاسخنامه‌ی کلیدی در جدول زیر قرار داده شده است:

لینک دانلود دفترچه سوالات کنکور سراسری علوم انسانی 1401 + پاسخنامه
دانلود دفترچه عمومی کنکور علوم انسانی 1401
دانلود دفترچه اختصاصی اول کنکور علوم انسانی 1401
دانلود دفترچه اختصاصی دوم کنکور علوم انسانی 1401
دفترچه فرهنگ و معارف اقلیت‌های دینی و زبان‌های خارجی غیرانگلیسی کنکور علوم انسانی 1401
پاسخنامه کنکور علوم انسانی 1401 (کلید اولیه)

توصیه می شود داوطلبان برای موفقیت بیشتر و آگاهی در رابطه با نحوه‌ی طراحی سوالات و نحوه‌ی مطالعه دروس، سوالات کنکور سال‌های گذشته را دانلود و به دقت بررسی کنند. می‌توانید سوالات کنکور انسانی سال‌های گذشته را اینجا بیابید: سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری رشته انسانی 1400 و دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی ۹۹.

تعداد و زمان پاسخگویی به سوالات کنکور انسانی 1401

اگر داوطلب شرکت در کنکور علوم انسانی هستید، اطلاع از منابع کنکور انسانی، رشته‌های بدون کنکور انسانی ۱۴۰۱ و ضرایب کنکور انسانی می‎‌تواند به شما کمک کند. همچنین اگر علاقمندید که بدانید رتبه‌‌ی برتر کنکور سراسری انسانی در سال گذشته از چه روش‌هایی برای کسب موفقیت استفاده کرده‌ است، می‌توانید در وبلاگ تراز از نحوه‌ی مطالعه و درصدهای رتبه یک کنکور انسانی 1400 آگاه شوید.

گروه آزمایشی علوم انسانی
تعداد سوال عمومی زمان پاسخ به سوالات عمومی تعداد سوال اختصاصی زمان پاسخ به سوالات اختصاصی تعداد داوطبان زمان برگزاری کنکور
100 سوال 75 دقیقه 175 سوال (دو دفترچه با دو پاسخنامه اختصاصی) 160 دقیقه 412 هزار و 577 نفر (249 هزار و 51 زن و مابقی مرد) پنجشنبه 9 تیر 1401

برای گروه علوم انسانی دو دفترچه اختصاصی با دو پاسخنامه‌ی مجزا در نظر گرفته شده بود. دفترچه‌ی اول شامل دروس ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی و علوم اجتماعی بود. این دفترچه شامل ۸۵ سوال و زمان پاسخگویی به آن ۸۰ دقیقه بود. در دفترچه‌ی دوم اختصاصی، سوالات زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و روان‌شناسی آمده بود. این دفترچه شامل ۹۰ سوال و زمان پاسخگویی به آن ۸۰ دقیقه بود.

دفترچه‌های کنکور سراسری انسانی 1401
دفترچه دروس تعداد سوالات زمان پاسخگویی
دفترچه‌ اختصاصی شماره 2 ریاضی 20 سوال 25 دقیقه
اقتصاد 15 سوال 10 دقیقه
زبان و ادبیات‌فارسی 30 سوال 30 دقیقه
علوم‌اجتماعی 20 سوال 15 دقیقه
دفترچه‌ اختصاصی شماره 3 زبان عربی 20 سوال 20 دقیقه
تاریخ و جغرافیا 15 سوال / 15 سوال مجموع 25 دقیقه
فلسفه و منطق 20 سوال 20 دقیقه
روان‌شناسی 20 سوال 15 دقیقه
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

دانلود دفترچه سوالات و پاسخنامه رشته علوم و معارف اسلامی 1401

دانش‌آموزان پس از اتمام دوره‌ی دبیرستان در رشته‌ معارف اسلامی می‌توانند به صورت بدون آزمون (در دانشگاه‌های خاص دارای مصاحبه برای ورود) یا با شرکت در کنکور علوم انسانی در رشته‌هایی مانند حقوق، الهیات، علوم سیاسی، روانشناسی، زبان و ادبیات فارسی، فلسفه و … پذیرفته شوند.

درست است که دانش‌آموزان گروه علوم و معارف اسلامی در کنکور انسانی شرکت می‌کنند، اما هم دفترچه‌ی عمومی و هم یکی از دفترچه‌های اختصاصی دانش‌آموزان این رشته مجزا از دفترچه‌های گروه علوم انسانی است. در ادامه لینک دانلود دفترچه‌ی عمومی و یک دفترچه‌ی اختصاصی سوالات و پاسخنامه‌ی علوم و معارف اسلامی در کنکور علوم انسانی سال 1401 ارائه شده است:

لینک دانلود دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی رشته علوم و معارف اسلامی در کنکور انسانی 1401
دانلود دفترچه سوالات عمومی ویژه علوم و معارف اسلامی در کنکور علوم انسانی 1401
دانلود دفترچه سوالات اختصاصی ویژه علوم و معارف اسلامی در کنکور علوم انسانی 1401
کلید کنکور علوم انسانی 1401 ویژه رشته علوم و معارف اسلامی 

اگر علاوه بر کنکور انسانی، در آزمون‌های سراسری هنر و زبان‌های خارجی نیز شرکت خواهید کرد، دفترچه‌ی سوالات و پاسخنامه‌های کلیدی آن‌ها را اینجا بیابید: سوالات و پاسخنامه کنکور هنر 1401 و سوالات و پاسخنامه کنکور زبان های خارجی 1401.

تعداد و زمان پاسخگویی به سوالات ویژه علوم و معارف اسلامی در کنکور انسانی 1401

در کنکور سراسری پنج گروه آزمایشی وجود دارد که شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر می‎‌شوند. دانش‌آموزان رشته‌ی علوم و معارف باید در کنکور گروه علوم انسانی شرکت کنند. البته دانش‌آموزان این رشته همچنین می‌توانند در یکی از دو گروه شناور کنکور یعنی هنر و زبان‌های خارجی شرکت کنند. سوالات کنکور ویژه‌ی رشته‌ی علوم و معارف اسلامی در سه گروه درسی عربی، تاریخ و معارف اسلامی با علوم انسانی تفاوت دارند. در ادامه جدول تعداد و زمان پاسخگویی به سوالات کنکور ویژه‌ی علوم و معارف اسلامی آمده است:

تعداد و زمان پاسخگویی به سوالات کنکور ویژه‌ی علوم و معارف اسلامی
نوع دفترچه مواد امتحانی تعداد سوال زمان ملاحظات
عمومی زبان و ادبیات فارسی 25 18 دقیقه 100 سوال

75 دقیقه

زبان عربی 25 20 دقیقه
فرهنگ و معارف اسلامی 25 17 دقیقه
زبان انگلیسی 25 20 دقیقه
اختصاصی زبان عربی 20 20 دقیقه 90 سوال

80 دقیقه

تاریخ و جغرافیا 30 25 دقیقه
فلسفه و منطق 20 20 دقیقه
روان‌شناسی 20 15 دقیقه

دانلود سوالات کنکور علوم انسانی خارج از کشور 1401

توصیه می‌شود که داوطلبان کنکور علوم انسانی، علاوه بر بررسی دفترچه‌ی سوالات عمومی و اختصاصی داخل کشور، به بررسی سوالات کنکور  انسانی در خارج از کشور نیز بپردازند. لینک دانلود سوالات کنکور سراسری انسانی خارج از کشور 1401 (عمومی و اختصاصی) به همراه پاسخنامه در جدول زیر قرار داده شده است:

لینک دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی 1401 (خارج از کشور)
دفترچه عمومی کنکور علوم انسانی 1401 (خارج از کشور)
دفترچه اختصاصی اول کنکور علوم انسانی 1401  (خارج از کشور)
دفترچه اختصاصی دوم کنکور علوم انسانی 1401 (خارج از کشور)
دفترچه سوالات عمومی ویژه علوم و معارف اسلامی 1401 (خارج از کشور)
دفترچه سوالات اختصاصی ویژه علوم و معارف اسلامی 1401 (خارج از کشور)
کلید اولیه سوالات کنکور انسانی 1401 (خارج از کشور) منبع عمومی: علوم و معارف اسلامی

جمع‌بندی

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور علوم انسانی را دارند، برای برنامه ریزی بهتر، آشنایی با نحوه‌ی طراحی سوالات آزمون و شناخت نقط قوت و ضعف خود، می‌توانند سوالات کنکور سال‌های گذشته را ارزیابی و تحلیل کنند. بهره‌گیری از سوالات مختلف در سطوح گوناگون، روند حفظ مطالب درسی را در مغز، بهبود می‌بخشد. نمی‌توان نقش نمونه سوال در افزایش سطح یادگیری را نادیده گرفت. تراز با معرفی اپلیکیشن آموزشی هم‌درس شرایطی را فراهم کرده است که دانش‌آموزان سراسر کشور بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، به مجموعه‌ی بی‌نظیری از سوالات، همراه با پاسخنامه‌ی تشریحی، رفع اشکال هوشمند و دفتر برنامه‌ریزی دست پیدا کنند.

در این مقاله دفترچه‌ی سوالات و پاسخنامه‌ی کنکور علوم انسانی سال 1401 برای بهره‌گیری داوطلبان شرکت در کنکور سراسری ارائه شده است. استفاده از این سوالات و شبیه‌سازی کنکور، می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا با سابقه‌ی ذهنی و آگاهی بالاتری در این آزمون سرنوشت‌ساز شرکت کنند.

سوالات متداول

دانلود سوالات تستی مناسب برای شرکت در کنکور انسانی 1402 از چه طریقی ممکن است؟

تراز با معرفی اپلیکیشن آموزشی هم‌درس شرایطی را فراهم کرده است که دانش‌آموزان سراسر کشور بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، به مجموعه‌ی بی‌نظیری از سوالات، همراه با پاسخنامه‌ی تشریحی، رفع اشکال هوشمند و دفتر برنامه‌ریزی دست پیدا کنند.

مواد امتحانی دفترچه عمومی کنکور انسانی چیست؟

مواد امتحانی دفترچه سوالات عمومی کنکور انسانی زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی است و داوطلبان باید در مدت 75 دقیقه به مجموع 100 سوال پاسخ دهند.

زمان پاسخگویی به دفترچه سوالات اختصاصی کنکور سراسری انسانی چگونه است؟

داوطلبان انسانی باید در مدت زمان 160 دقیقه به 175 سوال اختصاصی پاسخ دهند.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا