مدیریت کلاس و مدرسه

ضرورت اعمال قوانین برای برگزاری کلاس آنلاین

امروزه کلاس‌های سنتی در حال تبدیل شدن به کلاس‌های مجازی هستند، قطعا مدیریت کلاس‌های مجازی دشوارتر از کلاس‌های عادی است. این تبدیل برای معلمان چالش بزرگی ایجاد کرده است، معلمان تلاش می‌کنند تا با ایجاد قوانینی، مدیریت کلاس‌های مجازی را برای خود و دانش آموزان آسان‌تر کنند. ما در ادامه به بیان نکاتی برای مدیریت ساده‌تر کلاس‌های آنلاین می‌پردازیم.

ضرورت اعمال قوانین برای برگزاری کلاس آنلاین
ضرورت اعمال قوانین برای برگزاری کلاس آنلاین

اعمال قوانین برای مدیریت دانش آموزان در کلاس‌ مجازی

دانش آموزان در منزل به راحتی در کلاس‌های مجازی شرکت می‌کنند، شما به عنوان معلم باید تلاش کنید تا دانش آموزان کلاس‌های خود را جدی بگیرند. یکی از راه‌هایی که به شما در مدیریت دانش آموزان کمک می‌کند ایجاد قوانین مناسب است، قوانینی که منطقی و قابل اجرا باشند. در ادامه چند نمونه ساده از قوانین قابل اجرا برای دانش آموزان بیان کرده‌ایم. با مجله خبری تراز همراه باشید.

پوشش مناسب

پوشش دانش آموزان روی احوالات آن‌ها موثر است. برای مثال اگر دانش آموز با لباس خواب در کلاس آنلاین حاضر شود احتمالا خواب‌آلود می‌شود و در نهایت به درس توجه نمی‌کنند وبه دنبال آن نمره خوبی کسب نخواهند کرد. بنابراین توصیه می‌کنیم تا قانونی اعمال کنید تا دانش آموزان با لباس خواب و موهای نامرتب در کلاس مجازی حاضر نشوند.

درست نشستن در کلاس‌های مجازی

ممکن است دانش آموزان روی تخت خود دراز کشیده باشند و در کلاس حاضر شوند، در این صورت می‌توانید دانش آموزان را از خوابیدن و دراز کشیدن روی تخت منع کنید تا در مکانی مناسب بنشینند و ذهن دانش آموزان از درس منحرف نشود. آن‌ها را تشویق کنید تا در جای درست بنشینند.

وقت شناس بودن

برای ایجاد نظم و انضباط در کلاس مجازی، باید دانش آموزان را موظف کنید تا در زمان معین در کلاس حاضر شوند و تا اتمام کلاس مجازی در کلاس حضور داشته باشند. قانونی اعمال کنید تا دانش آموزانی که در زمان مشخص وارد کلاس نشوند، دیگر اجازه ورود در کلاس‌ را نداشته باشند. این قانون علاوه بر آموزش وقت شناس بودن به دانش آموزان، کمک می‌کند تا کلاس‌های مجازی را مانند کلاس‌های معمولی بدانند و به موقع وارد کلاس شوند.

احترام و خوش رفتاری

یکی از ساده ترین و در عین حال مهم ترین قوانینی که در کلاس‌های مجازی و همچنین کلاس‌های حضوری باید اعمال شود، احترام گذاشتن به معلم و همکلاسی‌های خود است. احترام گذاشتن از قوانین اخلاقی بوده و باید نسبت به تمام افراد احترام بگذارند. دانش آموزان باید در کلاس‌های مجازی با هم کلاسی‌های خود خوش رفتاری کنند و با آن‌ها رابطه صمیمی برقرار کنند.

تدریس با بازی

یکی از نکاتی که در تدریس می‌توانید رعایت کنید، آموزش به همراه بازی است. از آن‌جایی که دانش آموزان اهل بازی کردن هستند، آن‌ها را به یادگیری تشویق کرده و همچنین آن‌ها را درگیر کلاس شما خواهد کرد. در نتیجه عملکرد خوبی در کلاس مجازی داشته و فضای کلاس صمیمی و دوستانه خواهد شد. در ادامه روش‌هایی برای استفاده از بازی در کلاس مجازی بیان کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: 6 نکته برای درگیر نگه داشتن دانش آموزان در کلاس

تدریس با بازی
تدریس با بازی
  • با توجه به موضوع از بازی‌های مجازی محبوب استفاده کنید: بازی‌های مجازی زیادی هستند که معلم با توجه به موضوع و سطح دانش آموزان می‌تواند از آن‌ها برای تدریس استفاده کند. برای مثال می‌توانید دانش آموزان را به دو گروه تقسیم کنید، گروه اول ایده‌ای را رسم کند و گروه دوم آن را حدس بزند و در نهایت گروهی که بیشترین تعداد پاسخ درست را داشته باشد برنده است.
  • انجام تکالیف با بازی‌های آنلاین
    انجام تکالیف به صورت بازی برای دانش آموزان بسیار جذاب است و انگیزه دانش آموزان را افزایش می‌دهد. زمانی که دانش آموزان مبحثی را یاد می‌گیرند ترغیب می‌شوند تا تکالیف مبحث مورد نظر را سریع تر انجام دهند. در ادامه سایت‌هایی برای انجام بازی بیان کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها در تعیین تکالیف دانش آموزان کمک بگیرید.
    https://www.funbrain.com/
    https://www.education.com/
    https://www.commonsense.org/

استفاده از زبان بدن 

شما باید در کلاس‌های عادی و کلاس‌های مجازی زبان بدن مخصوص خود را داشته باشید. زبان بدن به شما کمک می‌کند تا تدریس ساده‌تری داشته باشید و دانش آموزان را به یادگیری تشویق کنید. زبان بدن یک ابزار معتبر برای مدیریت کلاس‌های مجازی می‌باشد. در ادامه نکاتی بیان شده که به انتخاب زبان بدن شما کمک می‌کند.
دستان خود را آزادانه حرکت دهید :
شما به طور طبیعی از دستان خود برای تدریس استفاده می‌کنید، توصیه میکنیم راحت‌تر و آزادانه دستان خود را حرکت دهید تا در مقابل دانش آموزان معتبرتر حاضر شوید.
صاف بنشینید:
نشستن بخش قابل توجهی از زبان بدن شماست و باید به بهترین شکل ممکن بنشینید. توصیه می‌کنیم هنگام نشستن روی صندلی صاف بنشینید، زیرا توجه دانش آموز را به خود جلب می‌کنید و برای یادگیری تحریک می‌شوند.
همواره لبخند ملیحی داشته باشید:
داشتن لبخند روی لب به شما و دانش آموزان اعتماد به نفس القا می‌کند، دانش آموزان خوش برخورد و سرشار از انگیزه خواهند شد. سعی کنید هنگام صحبت با دانش آموزان حتما لبخند بر لب داشته باشید.

گفتگوی مرتب با دانش آموزان

در آموزش عادی دانش آموزان با معلم ارتباط عاطفی مستقیم دارند، اکنون ایجاد ارتباط عاطفی در آموزش آنلاین دشوار شده است، اما شما می‌توانید با گفتگوی مرتب با دانش آموزان در مورد مسائل مختلف ارتباط صمیمی ایجاد کنید تا در قلب دانش آموزان وارد شوید.

بیشتر بخوانید:

قدردان دانش آموزان بودن

یکی از ساده‌ترین مراحل برای ارتباط بهتر دانش آموزان، قدردان بودن آن‌ها است. زمانی که از دانش آموز قدردانی می‌کنید، احساس هیجان خواهد کرد و برای از دست ندادن این حس، دانش آموز تلاش می‌کند تا بهترین خود را به نمایش بگذارد.

مدیریت یک کلاس مجازی از مدیریت کلاس حضوری دشوار‌تر است. مدیریت کلاس مجازی کار پیچیده‌ای است که با نکاتی که در مقاله بیان شد می‌توان این کار را کمی ساده‌تر انجام داد. امیدواریم تجربه‌ خوبی از اعمال این قوانین در کلاس مجازی خود داشته باشید.
سامانه مدیریت آموزش تراز  یک سامانه جامع و کامل برای مدیریت کلاس‌های شما است، امکانات تراز شامل بانک سوالات، برگزاری کلاس‌ها، تحلیل مطالعاتی و… می‌باشد. تراز با شناخت نقاط قوت و ضعف دانش آموزان، آمار قبولی آن‌ها را افزایش خواهد داد. سامانه تراز این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا به مدت دو هفته به صورت رایگان از این سامانه استفاده کنند.

سوالات متداول

بهترین زبان بدن برای معلم چیست؟

برای انتخاب زبان بدن باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید دانش آموزان را به خوبی مدیریت کنید، از جمله این امکانات شامل موارد زیر می‌باشد.

1.دستان خود را آزادانه حرکت دهید.
2.صاف بنشینید.
3.همواره لبخند ملیحی داشته باشید.

چگونه در کلاس‌های مجازی با دانش آموزان ارتباط صمیمی برقرار کنیم؟

در کلاس‌های مجازی باید سعی کنید تا مرتب با دانش آموزان صحبت کنید، از حال آن‌ها باخبر باشید. این کار منجر به نزدیک شدن به دانش آموز می‌شود و ارتباط دوستانه و صمیمی ایجاد خواهد شد.

چطور یادگیری را برای دانش آموزان راحت‌تر کنیم؟

شما به عنوان یک معلم می‌توانید تدریس را با بازی همراه کنید، از بازی‌های آنلاین برای تکالیف استفاده کنید تا برای یادگیری تشویق شوند.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا