مدیریت کلاس و مدرسه

6 نکته برای درگیر نگه داشتن دانش آموزان در کلاس

به عنوان معلم، کار علاقه مند نگه داشتن دانش آموزان و درگیر کردن آنها اغلب می‌تواند مانند یک چالش سخت به نظر برسد. معلمان با حواس‌پرتی‌های بی‌پایان، خواب‌آلودگی و فقدان انگیزه‌ بی‌پایان رقابت می‌کنند. ممکن است یافتن راه‌های جدید و مبتکرانه برای کمک به شکل‌گیری دیدگاه مثبت‌تر از تجربه مدرسه برای دانش‌آموزان چالش برانگیز باشد، اما با این وجود چالشی ارزشمند است.
با اجرای چند تکنیک جدید درگیر شدن، معلمان ممکن است بتوانند دانش آموزان را تشویق کنند تا در کلاس مشارکت بیشتری داشته باشند. در ادامه 6 نکته برای درگیر نگه داشتن دانش آموزان در کلاس ارائه داده شده است. باما همراه باشید.

6 نکته برای درگیر نگه داشتن دانش آموزان در کلاس
6 نکته برای درگیر نگه داشتن دانش آموزان در کلاس

6 نکته برای جذب دانش آموزان در کلاس

اگر می‌خواهید معلم موفقی باشید و مطمئن شوید که دانش آموزانتان در حال یادگیری هستند، باید آنها را در کلاس درس درگیر کنید. این وظیفه و مسئولیت شماست که به پیشرفت و رشد آنها در طول زمان کمک کنید. راه‌های زیادی وجود دارد که معلمان تلاش می‌کنند تا دانش‌آموزان را درگیر نگه دارند: آنها سؤالات زیادی می‌پرسند، درس‌ ها را با شیوه های جالبی توضیح می دهند، فعالیت‌های متنوعی ارائه می‌دهند، و حتی سبک تدریس خود را به امید سرگرم کردن دانش‌آموزان تغییر می‌دهند.

6 نکته برای درگیر نگه داشتن و جذب دانش آموزان در کلاس درس:

 

از فناوری استفاده کنید

با توجه به اینکه برخی مدارس در سراسر کشور به سمت فناوری یک به یک (یک دستگاه برای هر دانش آموز) حرکت می کنند، فرصت های بیشتری برای گنجاندن این دستگاه ها در فرآیند یادگیری وجود دارد. دانش آموزان عاشق آزمایش با وسایلی مانند تبلت، تلفن و کامپیوتر هستند. فناوری و ویدئوها، زمانی که در کلاس درس به مقدار کم مورد استفاده قرار می گیرند ، راهی موثر برای علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ایجاد می کنند.

ساخت یک وب سایت یا استفاده از پلتفرم های آنلاین مانند تراز، می‌تواند برای شرکت در آزمون‌ها و نظرسنجی‌های تعاملی که دانش‌آموزان می‌توانند از طریق دستگاه‌های خودشان در آن شرکت کنند، استفاده شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر فناوری در آموزش دانش آموزان

یادگیری را به دنیای واقعی متصل کنید

مواد آموزشی که به زندگی واقعی مربوط می شوند، تأثیر بیشتری دارند. اگر فکر می کنید دانش آموزان شما توجه خود را از دست می دهند یا آنچه را که شما تدریس می کنید متوجه نمی شوند، سعی کنید مثال های واقعی را وارد کنید.

به عنوان مثال، اگر دانش آموزی از شما می پرسد که چرا در مورد پول تدریس می کنید، از پاسخ «زیرا» استفاده نکنید. از یک مثال زندگی عملی مانند “ما برای خرید چیزهایی در زندگی به پول نیاز داریم” استفاده کنید. شما می توانید آن را با نمایش یا استفاده از مثال ها روشن کنید.

6 نکته برای جذب دانش آموزان در کلاس

از کار گروهی و همکاری استفاده کنید

کار گروهی راهی آسان و بی خطر برای ترغیب دانش آموزان به حرکت و صحبت کردن است. دانش‌آموزان را می‌توان به گروه‌هایی تقسیم کرد تا روی هر تعداد تکلیف کار کنند، از پاسخ دادن به سؤالات بحث پیچیده گرفته تا ایجاد یک ارائه در یک فصل کتاب درسی برای آموزش به همکلاسی‌های خود.

اگر دانش‌آموزان در بحث کلاسی بی‌تفاوت هستند، سعی کنید آنها را در گروه‌ های کوچک 3 تا 5 نفری قرار دهید و مجموعه‌ای از سؤالات را به آنها بدهید. آنها را به چالش بکشید تا 5 دقیقه را صرف بحث در مورد هر سؤال کنند و از آنها بخواهید که آماده باشند تا افکار خود را با کلاس در میان بگذارند. با دادن زمان به دانش آموزان برای رد کردن ایده ها از یکدیگر در یک محیط کوچکتر، ممکن است آمادگی بیشتری برای به اشتراک گذاشتن این ایده ها با کلاس بزرگتر را داشته باشند.

به دانش آموزان حق انتخاب دهید

آیا دانش آموزان شما در مورد آنچه در کلاس اتفاق می افتد نظری دارند؟ وقتی دانش‌آموزان را در تصمیم‌گیری مشارکت دهید، کلاس احساس قدردانی می‌کند و اشتیاق به دست می‌آورد. به عنوان مثال، می توانید به دانش آموزان اجازه دهید بین انجام پروژه ای در مورد دایناسورها یا خزندگان یکی را انتخاب کنند.

مهم نیست که چقدر جوان باشند، دانش آموزان ایده هایی دارند که ممکن است به بهبود محیط یادگیری کمک کند. می‌توانید این کار را بدون واگذاری کنترل انجام دهید، مثلاً به آنها گزینه‌ هایی برای انتخاب بدهید یا فعالیتی ایجاد کنید که نیاز به تصمیم‌گیری دارد .

6 نکته برای جذب دانش آموزان در کلاس

از دانش آموزان سوال بپرسید

اگر می خواهید دانش آموزان خود را در کلاس درس مشغول نگه دارید، بهتر است همیشه صحبت نکنید. درعوض، سوالاتی بپرسید و آنها را در طرح درس مشارکت دهید. حتی بخواهید برخی از بچه‌ها بلند شوند و مطالب را به دانش‌آموزان دیگر آموزش دهند تا به آنها کمک کند اطلاعات را بهتر درک کنند. سوال پرسیدن همه را آماده نگه می‌دارد و آنها را درگیر می کند زیرا نمی‌خواهند توسط شما غافلگیر شوند.

بیشتر بخوانید: سامانه آموزش آنلاین چگونه به مدارس و دانش آموزان کمک میکند؟

روابط قوی با دانش آموزان برقرار کنید

برای اینکه دانش آموزان را در مورد یادگیری خود هیجان زده نگه دارید، باید زمان و انرژی خود را صرف شناخت واقعی دانش آموزان خود کنید. این به این معنی است که برای پرسیدن سؤالات از آنها، بررسی احساس آنها و دادن زمان کافی برای پاسخگویی به آنها وقت بگذارید.

اگر این نکات را در کلاس درس خود به کار ببرید، شانس بیشتری برای جذب دانش آموزان در مدرسه خواهید داشت. همه از این کار خوشحال خواهند شد و احتمالا بازخورد مثبت بیشتری در مورد سبک تدریس و عملکرد سالانه خود دریافت خواهید کرد. در مورد یادگیری مشتاق و هیجان زده باشید و احتمالا دانش آموزان شما نیز همین احساس را خواهند داشت.

میانگین امتیاز 4.2 / 5. جمع امتیاز 5

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا