مدیریت کلاس و مدرسه

مزایای نرم افزار آزمون آنلاین

نرم افزار آزمون آنلاین یک پلتفرم مبتنی بر وب است که موسسات آموزشی برای برگزاری امتحانات در محیطی امن از آن استفاده می کنند. تنها چیزی که دانش آموزان برای شرکت در آزمون های خود به صورت آنلاین نیاز دارند اتصال به اینترنت خوب و دسترسی به دستگاه هایی نظیر لپ تاپ، کامپیوتر و یا موبایل است.

علاوه بر این، مدارس و موسسات آموزشی می‌توانند از فناوری‌های تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط نرم‌افزار آزمون آنلاین برای ساده‌سازی فرآیند آزمون و ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند و به صورت کامل از وضعیت تحصیلی و نقاط ضعف و قوت هر دانش آموز آگاهی یابند.

مزایای نرم افزار آزمون آنلاین
مزایای نرم افزار آزمون آنلاین

نرم افزار آزمون آنلاین چیست؟

از سال گذشته، با شیوع ویروس کرونا آموزش و یادگیری دانش آموزان مجازی شد. باوجود چالش های آموزش آنلاین، معلمان خود را با هنجارهای جدید وفق دادند. در حالی که جایگزینی روش‌های سنتی آسان نبود، بسیاری از آنها با کمک فناوری مشکلات را پشت سر گذاشتند. نرم افزار آزمون آنلاین یک سیستم کامل و جامع برای برگزاری آزمون های آنلاین تستی و تشریحی است که معلمان می توانند برای برگزاری آزمون های دانش آموزان از آن استفاده نمایند. با استفاده از تحلیل و ارزیابی هایی که به صورت خودکار انجام می شود، می توانید نقاط ضعف هریک از دانش آموزان را شناسایی نموده و مطابق آن برای دانش آموزان برنامه ریزی درسی کنید.

سامانه مدیریت آموزش تراز، نرم افزاری جامع برای برگزاری آزمون آنلاین است که امکان برگزاری آزمون های تستی و تشریحی و تحلیل و ارزیابی هریک از دانش آموزان را به صورت جداگانه برای معلمان فراهم آورده است. برای آشنایی با خدمات منحصر به فرد نرم افزار آزمون آنلاین سامانه تراز TARAZ.ORG کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

نرم افزار آزمون آنلاین چه مزایایی دارد؟

نرم افزار آزمون آنلاین نه تنها باعث تسهیل و تسریع روند برگزاری آزمون برای معلمان می شود، برای دانش آموزان نیز مزایایی را دارد و می توانند به راحتی و پس از اتصال به اینترنت، در آزمون های خود شرکت کنند. همچنین با بررسی تحلیل و ارزیابی هایی که به صورت خودکار انجام می شود، می توانند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی نموده و در راستای تقویت نقاط ضعف خود برنامه ریزی کنند.

دریافت سریع نتایج امتحانات

با استفاده از نرم افزار آزمون آنلاین، نتایج ارزیابی‌ ها با لمس یک دکمه ارائه می‌شود و حجم کاری معلمان را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. پس از برگزاری آزمون یک وضعیت کلی از نمرات، درصد های دروس، رتبه و تراز هریک از دانش آموزان در اختیار شما قرار داده می شود و شما می توانید نتایج آزمون را برای دانش آموزان نیز ارسال کنید.

امنیت در نرم افزار آزمون آنلاین
امنیت در نرم افزار آزمون آنلاین

امنیت آزمون

برای مؤسسات آموزشی هزینه بالایی برای حفظ امنیت اوراق و سوابق امتحانی است. نرم افزار آزمون آنلاین برای کمک به مدارس و مؤسسات آموزشی طراحی شده است تا دانش آموزان را به صورت آنلاین ارزیابی کنند و در عین حال اطلاعات مربوط به امتحان را ایمن نگه می دارد. علاوه بر این، از آنجایی که همه چیز آنلاین است و فقط توسط کاربران مجاز در دسترس است، مدیریت اطلاعات مربوط به امتحان برای معلمان و مدیریت مدرسه آسان می شود.

ارزیابی آسان دانش آموزان

با سیستم آزمون آنلاین، فرآیند برگزاری و ارزیابی آزمون ها با سرعت بیشتری انجام می شود. دیگر فعالیت‌های زمان‌بر از جمله ایجاد و چاپ دستی کاغذ سؤال، تخصیص وظایف به معلمان، مدیریت دانش آموزانی که در امتحانات شرکت می‌کنند، اختصاص فضایی برای برگزاری آزمون و موارد دیگر وجود ندارد. بهره گیری از نرم افزار آزمون آنلاین برای برگزاری امتحانات علاوه بر بهبود کیفیت آموزش به تسهیل و تسریع روند برگزاری آزمون نیز کمک می کند.. سامانه های آزمون آنلاین دارای چندین ویژگی هستند تا دانش آموزان بتوانند به راحتی و تنها با چند کلیک ساده در آزمون خود شرکت کنند.

نرم افزار آزمون آنلاین تراز، به معلمان این امکان را می دهد تا بانک سوالات دروس مختلف را ایجاد کرده و فایل ها، سوالات، پاسخنامه و کلید آزمون را در آنها آپلود کنند. این فرآیند روند ارزیابی و تصحیح آزمون ها را نیز آسانتر می کند.

صرفه جویی در هزینه آزمون

هنگامی که مدارس از نرم افزار آزمون آنلاین استفاده می‌کنند، نیازی به تعیین محل برگزاری امتحان و استخدام مراقب برای نظارت در طول امتحان نیست. بنابراین نه تنها روند برگزاری آزمون را بهبود می بخشد، بلکه به مدارس کمک می کند تا نیازی به صرف هزینه های اضافی برای برگزاری آزمون نداشته باشند.

دریافت گزارش های جامع برای شناسایی نقاط ضعف دانش آموزان

در نرم افزار آزمون آنلاین گزارش های دقیقی را در مورد پارامترهای مختلف (نمره، تراز، رتبه، درصد دروس و …) دریافت می کنید که بینش بیشتری در مورد پیشرفت دانش آموزان می دهد. با دریافت گزارش های دقیق از وضعیت تحصیلی هریک از دانش آموزان می توانید نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی نموده و در جهت بهبود نقاط ضعف دانش آموزان برنامه ریزی کنید. باتوجه به آنکه این گزارش‌ها به صورت خودکار و اتوماتیک بدست می آید، حتی می‌تواند به فرآیند اعتباربخشی موسسه نیز کمک کند.

چرا به نرم افزار آزمون آنلاین نیاز داریم؟

ارزشیابی و ارزیابی فرآیندهای اجباری یک سیستم آموزشی است. فقط از طریق امتحانات، مربیان و مدارس متوجه خواهند شد که دانش آموزان در طول کلاس های خود چقدر آموخته اند. ارزیابی دانش آموزان به شیوه سنتی برای معلمان و کادر آموزشی مدرسه کمی سخت و زمانبر است. نرم افزار آزمون آنلاین به شما این امکان را می دهد تا بدون محدودیت زمان و مکان برای دانش آموزان آزمون برگزار کنید.

چگونه بهترین نرم افزار آزمون آنلاین را انتخاب کنیم؟
چگونه بهترین نرم افزار آزمون آنلاین را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین نرم افزار آزمون آنلاین را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین پلتفرم نرم افزار آزمون آنلاین برای مدارس اهمیت زیادی دارد و گاهی اوقات ممکن است محبوب ترین پلتفرم برای شما بهترین نباشد. یک سیستم باید با نیازهای موسسه شما سازگار باشد. برای انتخاب بهترین و مناسب ترین نرم افزار آزمون آنلاین برای مدارس و موسسات آموزشی لازم است به چند نکته اساسی توجه داشته باشید:

?دسترسی به نرم افزار باید برای دانش آموزان و معلمان آسان باشد.

?توانایی مدیریت کاربرانی که به صورت همزمان در آزمون شرکت می کنند را داشته باشد. (محدودیتی برای تعداد کاربرانی که به صورت همزمان در آزمون شرکت می کنند وجود نداشته باشد.)

?باید ارزیابی و گزارش خودکار داشته باشد.

?باید گزینه های انتخاب تصادفی سوال داشته باشد.

?باید مکانیزم امنیتی خوبی برای محافظت از امتحانات و سوالات داشته باشد.

?یک نرم افزار آزمون آنلاین، باید قابلیت استفاده در نرم افزارها و سیستم عامل های مختلفی را داشته باشد.

سوالات متداول

برای شرکت در آزمون های آنلاین به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

یک دستگاه مناسب (گوشی، تبلت، کامپیوتر یا لپ تاپ)، اینترنت، وبکم یا میکروفون

مزایای استفاده از نرم افزار آزمون آنلاین برای مدارس چیست؟

دانش آموزان فورا نتایج آزمون را دریافت می کنند، ارزیابی ها به صورت استاندارد انجام می شود، گزارشات به صورت خودکار و اتوماتیک ارائه می شود، فرآیند صدور کارنامه با سرعت بیشتری انجام می شود.

ویژگی های بهترین پلتفرم آزمون آنلاین چیست؟

در این مقاله توضیحاتی در رابطه با بهترین و مناسب ترین نرم افزار آزمون آنلاین ارائه داده شده است.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا