مدیریت کلاس و مدرسه

مقایسه مدارس هوشمند و عادی

مدرسه برای هر فردی پر از خاطرات شیرین است که با پیشرفت تکنولوژی و فناوری مدارس هوشمند شدند. مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است که خدمات آموزشی به وسیله پرژکتور و لپ تاپ به صورت آنلاین برگزار می‌شود. یکی از دستاوردهای مهم در فناوری و تکنولوژی برگزاری کلاس‌های مجازی برای آموزش و یادگیری دانش آموزان است. با استفاده از کلاس‌های هوشمند، آموزش مجازی، ساده، سریع و هدفمندتر می‌شود. در ادامه به توضیح تفاوت‌ های هر دو می‌پردازیم.

مقایسه مدارس هوشمند و عادی
مقایسه مدارس هوشمند و عادی

تفاوت مدارس هوشمند و عادی

مدرسه‌های هوشمند به دلیل داشتن ویژگی‌هایی با مدرسه‌های عادی متفاوت است. مدرسه هوشمند با بکارگیری ابزار مجازی، آموزش را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند و باعث افزایش یادگیری دانش آموزان می‌شود، در نتیجه دانش آموزان را به تحصیل، تشویق می‌کند. در ادامه به تفاوت‌های مدارس هوشمند و عادی می‌پردازیم:

?? آموزش آسان و جذاب

آموزش حضوری از طریق کتاب و جزوه صورت می‌گیرد که برای دانش آموز کسل کننده است اما امروزه با استفاده از تجهیزات هوشمند و نرم افزارهای مختلف، آموزش برای دانش آموزان در محیطی شاد و سرگرم کننده برگزار می‌شود زیرا دانش آموز در آموزش سهیم می‌شود. معلم با بهره‌گیری از ویدئوهای آموزشی و تصاویر جذاب در آموزش تنوع ایجاد می‌کند که این موضوع باعث می‌شود تا تدریس از حالت یکنواخت خارج شود و بازدهی یادگیری دانش آموزان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

?? تعامل دانش آموزان

در آموزش مجازی تعامل دانش آموزان با یکدیگر و با معلم بیشتر است و آن‌ها در تدریس دخیل هستند، در مدارس هوشمند آموزش دو طرفه است یعنی علاوه براینکه معلم تدریس می‌کند، بچه‌ها نیز می‌توانند ارائه داشته باشند و یا به سوالات همکلاسی‌های خود پاسخ بدهند. به طور کلی دانش آموزان به دلیل استفاده از ابزارهای هوشمند ارتباط قوی و موثری نسبت به کلاس حضوری خواهند داشت.

?? کاهش هزینه‌ها

هرسال والدین و دولت هزینه قابل توجهی را صرف تحصیل دانش آموزان می‌کنند از جمله خرید میز، صندلی و… که در آموزش مجازی این هزینه‌ها وجود ندارد. هنگامی که دانش آموزان نیاز به رفت و آمد به مدرسه ندارند در زمان و پول صرفه جویی می‌شود. همچنین استفاده از تجهیزات آموزشی باعث می‌شود تا در یادداشت برداری زمان زیادی از دانش آموزان گرفته نشود و زمان بیشتری به یادگیری اختصاص دهند.

?? بهبود منابع آموزشی

با استفاده از پروژکتور در مدارس هوشمند می‌توانیم مطالب آموزشی را با کیفیت بالاتر در اختیار دانش آموزان قرار دهیم. ما در هر لحظه از طریق اینترنت می‌توانیم به آخرین مطالب در حوزه مورد نظر دسترسی داشته باشیم، علاوه بر این معلمان با توجه به شرایط دانش آموزان می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای موجود به شیوه‌های متنوعی تدریس کنند.

?? ارتباط با اولیا در هرساعت از شبانه روز

در مدارس هوشمند والدین به صورت مجازی در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند با کادر آموزشی در ارتباط باشند و از وضعیت دانش آموز با خبر شوند تا با توجه به توانایی‌های فرزند خود از او انتظار پیشرفت داشته باشند. در مدارس عادی والدین فقط در ساعت کاری می‌توانند با مراجعه به مدرسه از وضعیت فرزند خود با خبر شوند.

?? دسترسی نامحدود دانش آموز به کلا‌س‌ها

دانش آموز در هر ساعت از شبانه روز می‌تواند وارد حساب کاربری خود شود و کلاس‌ها و برنامه‌های خود را مشاهده کند و به یادگیری بپردازد. در صورتی‌که دانش آموز نتواند در کلاس حاضر شود ویدئو کلاس ضبط می‌شود و در دسترس همه دانش آموزان قرار می‌گیرد.

?? ارزشیابی دانش آموزان

در مدارس هوشمند تلاش می‌شود تا مفاهیم آموزشی برای دانش آموز کاملا درک شوند و یادگیری به صورت عمیق انجام شود. امتحانات دانش آموزان در مدارس هوشمند به صورت منظم و آنلاین برگزار می‌شود که کاملا متفاوت از مدارس عادی می‌باشد. به طور کلی ارزیابی با استفاده از نرم افزارهای آنلاین و شیوه‌های نوین صورت می‌گیرد.

ارزشیابی دانش آموزان
ارزشیابی دانش آموزان

?? ثبت دقیق ورود و خروج دانش آموزان

در مدارس هوشمند ساعت ورود و خروج دانش آموزان به وسیله نرم افزار حضور و غیاب ثبت می‌شود و به پدر و مادر دانش آموز اطلاع داده خواهدشد، اما در مدارس معمولی معاونین از طریق تماس تلفنی والدین دانش آموز را از تاخیر و یا غیبت او مطلع می‌کنند که تماس تلفنی هزینه و زمان زیادی از کادر آموزشی می‌گیرد. سامانه تراز به عنوان یک نرم افزار مدیریت آموزش به کاربران کمک می‌کند تا فعالیت‌های آموزشی خود را سریع‌تر و ساده‌تر انجام دهند. بخش حضور و غیاب دانش آموزان در سامانه تراز به گونه‌ای عمل می‌کند که تعداد دفعات ورود و خروج دانش آموزان را با جزئیات نمایش می‌دهد. شما می‌توانید به مدت دو هفته رایگان از سامانه تراز استفاده کنید، باعث افتخار تراز است که با مدارس برتر کشور همکاری داشته باشد.

نتیجه گیری

مدارس هوشمند و عادی هر دو شامل ویژگی‌هایی هستند که با توجه به شرایط می‌توان به دلخواه از هر یک استفاده کرد. در مدارس هوشمند مطالب با ترتیب مشخصی تدریس می‌شود و به همین دلیل دانش آموز هر لحظه فرصت یادگیری دارد. دانش آموز در مدارس هوشمند با ابزارهای دیجیتال و تکنولوژی آشنا می‌شود و در مسیر رشد و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

سوالات متداول

امکان ضبط کلاس‌ها در مداری هوشمند وجود دارد؟

بله. اگر دانش آموزی نتواند در کلاس حضور پیدا کند همگی جلسات ضبط شده است و می‌توانند به صورت نامحدود تماشا کند.

آموزش در مدارس هوشمند جذاب‌تر است یا مدارس عادی؟

در مدارس عادی آموزش برای دانش آموز یکنواخت است، اما در مدارس هوشمند به دلیل استفاده از ویدئوها و تصاویر جذاب آموزشی، تدریس جذابیت  بیشتری برای دانش آموزان خواهد داشت.

میانگین امتیاز 3.7 / 5. جمع امتیاز 3

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا