راهنمای ثبت نام کنکور

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری، باید در مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 1402، با مراجعه به سایت سنجش نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور به صورت الکترونیکی اقدام کنند. کلیه داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، پس از اعلام نتایج اولیه و تحلیل کارنامه کنکور باید در مهلت تعیین شده، با مراجعه به سامانه sanjesh.org نسبت به انتخاب رشته محل‌های انتخابی خود براساس اولویت و علاقه مندی اقدام کنند.

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری
مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

مهلت انتخاب رشته کنکور 1402

داوطلبانی که کارنامه‌ی ملاک عمل خود را دریافت کرده‌اند، باید در مهلت انتخاب رشته کنکور 1402، برای انتخاب رشته اقدام کنند. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید با مطالعه‌ی دفترچه‌ی راهنما و آگاهی از شرایط و ضوابط، فرم انتخاب رشته کنکور را در سایت سنجش تکمیل کنند. فرآیند انتخاب رشته‌ از 31 مردادماه 1402 آغاز می‌شود و تا 4 شهریور ماه سال 1402 ادامه دارد.

دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته را اینجا دانلود کنید: «دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 + لینک دانلود»

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

داوطلبانی که در بازه‌ی زمانی تعیین شده موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته نشده‌اند، می‌توانند در زمان تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 با مراجعه به سایت سنجش فرآیند اینترنتی انتخاب رشته خود را انجام دهند. سازمان سنجش هرساله زمان مجددی را برای متقاضیانی که در مهلت مقرر موفق به انتخاب رشته نشده اند در نظر می گیرد تا فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

مطابق با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، مهلت انتخاب رشته تا ساعت 24:00 (12 شب) روز دوشنبه به تاريخ 1402/06/06 تمدید شده است.

امکان تصحیح اطلاعات، جابجایی و حذف و اضافه رشته‌های درج شده در فرم سنجش در بازه تمدید مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان وجود دارد و  متقاضیان در صورت اشتباه در انتخاب رشته کنکور با مراجعه به سایت سنجش می‌توانند رشته‌های انتخابی خود را تصحیح کنند.

موشن گرافیک آشنایی با مراحل انتخاب رشته در کنکور 1402

سازمان سنجش آموزش کشور، این موشن گرافیک را برای آشنایی داوطلبان آزمون سراسری 1402 با مراحل انتخاب رشته و نکات مهم مربوط به آن منتشر کرده است:

سازمان سنجش اعلام کرده است که داوطلبان می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگويي اينترنتی درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني: Request.sanjesh.org يا با شماره‌ تلفن‌: 42163 (كد 021) در ميان بگذارند.

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

زمان دقیق و مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402، از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می‌شود. آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری 1402شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند، می‌توانند از تاریخ 31 مرداد اقدام به انتخاب 100 رشته محل از میان رشته محل‌های ارائه شده کنند.

فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته‌های پزشکی از طریق سایت سنجش انجام می‌شود. داوطلبان برای انتخاب رشته‌های تحصیلی غیر پزشکی دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه کنند. (انتخاب رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی آزاد از طریق سایت سنجش است.) زمان دقیق انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق همین مقاله اطلاع رسانی می‌شود.

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد را دارند، می‌توانند با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اولیه و کد ملی به سامانه وارد شده و پس از پرداخت هزینه، نسبت به انتخاب حداکثر 100 رشته محل اقدام کنند.

جمع بندی

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، کلیه‌ی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند در بازه‌ی زمانی تعیین شده توسط سایت سنجش برای تکمیل فرم انتخاب رشته سراسری به سایت sanjesh.org مراجعه کنند. سازمان سنجش هرساله پس از اتمام زمان تعیین شده، مهلت مجددی را برای ویرایش اطلاعات در نظر می گیرد تا داوطلبانی که دچار اشتباه شده‌اند و یا می‌خواهند رشته‌های انتخابی خود را حذف، اضافه یا جابجا کنند با مراجعه به سایت سنجش فرم خود را تصحیح کنند.

زمان دقیق شروع فرآیند انتخاب رشته دانشگاه  آزاد و همچنین تمدید مهلت انتخاب رشته 1402 از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.


سوالات متداول

آیا مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری تمدید می‌شود؟

معمولاً پس از اتمام زمان تعیین شده برای انتخاب رشته، سازمان سنجش مهلت مجددی را برای تکمیل فرم انتخاب رشته و تصحیح فرم مذکور در نظر می‌گیرد. زمان دقیق تمدید مهلت انتخاب رشته سراسری از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا انتخاب رشته‌ی دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت همزمان انجام می‌شود؟

بله، فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org آغاز می‌شود.

تا چه زمانی برای انتخاب رشته کنکور 1402 فرصت داریم؟

انتخاب رشته کنکور 1402 از 31 مردادماه 1402 آغاز می‌شود و تا 6 شهریور ماه سال 1402 ادامه دارد.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام
    مهلت ثبت نام دانشگاه های غیرانتفاعی و بر اساس سوابق تحصیلی برای بهمن کی تمدید میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا