برنامه ریزی کنکورراهنمای ثبت نام کنکورکنکور

تاثیر معدل در کنکور (تاثیر معدل در کنکور: 1402 تا 1404)

داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را دارند، در صورت دارا بودن شرایط لازم مشمول اعمال سوابق تحصیلی خواهند شد. تاثیر معدل در کنکور 1403 به میزان 50 درصد و به صورت قطعی است. داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را سال 91 به بعد دریافت کرده اند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری می‌شوند و لازم است با مراجعه به سایت مربوطه برای دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند.

باتوجه به سوالات متداول داوطلبان، در این مقاله به بررسی تاثیر معدل در کنکور 1402 و سال های آتی پرداخته‌ایم.

تاثیر معدل در کنکور
تاثیر معدل در کنکور

تاثیر معدل در کنکور سراسری 1402 و 1403

از جمله تغییرات کنکور 1402 نسبت به سال‌های قبل می‌توان به افزایش تاثیر معدل امتحانات نهایی در کنکور سراسری اشاره کرد. تاثیر معدل در کنکور سراسری 1402 به میزان 40 درصد و قطعی بود. در کنکور 1403 نیز تأثیر معدل امتحانات نهایی پایه‌ی دوازدهم 50 درصد و قطعی خواهد بود.

ممکن است این سوال برای داوطلبان پیش بیاید که منظور از تاثیر قطعی معدل در کنکور چیست؟ تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور سراسری یعنی آن دسته از داوطلبانی که دارای معدل بالاتری هستند، از تاثیر مثبت معدل خود در کنکور بهره‌مند می‌شوند و در صورتیکه معدل داوطلبی پایین باشد، این معدل در کنکور او تاثیر منفی نخواهد داشت. اما تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری یعنی، معدل دیپلم و نهایی دانش‌آموزان چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی، در تعیین رتبه‌ی قبولی داوطلب تاثیرگذار خواهد بود.

با مطالعه‌ی مقاله‌ی «جزئیات تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402» به طور دقیق با میزان تاثیر معدل پایه‌ی دوازدهم و دیپلم و ضرایب دروس دیپلم نظام جدید و قدیم در کنکور سراسری آشنا شوید.

تاثیر معدل در آزمون سراسری 1403 به صورت قطعی و 50 درصدی خواهد بود.
دانلود اپلیکیشن آموزشی هم‌درس
دانلود اپلیکیشن آموزشی هم‌درس

ترمیم معدل کنکور

همانطور که بیان شد، معدل نهایی دانش‌آموزان در کنکور سراسری تاثیر قطعی دارد. لازم به ذکراست، آموزش و پرورش برای آن دسته از داوطلبانی که نگران معدل پایین خود بودند، امکان ترمیم معدل را فراهم کرده‌ و داوطلبان می‌توانند در دروسی که نمرات پایینی کسب کرده‌اند، مجدد امتحان دهند و در صورت کسب نمره‌ی بالاتر، نمره‌ی جدید ملاک سنجش قرار گیرد.

(توجه داشته باشید، ترمیم معدل فقط برای کنکور سراسری است و نمرات جدیدی که در آزمون مجدد کسب می‌کنید، در کارنامه‌ی کتبی شما اصلاح نخواهد شد.)

مشمولان اعمال سوابق تحصیلی در کنکور

داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط زیر لازم است در زمان مقرر با مراجعه به سایت سوابق تحصیلی دیپلم برای دریافت کد مربوطه به صورت اینترنتی اقدام و سپس کد سوابق تحصیلی را در فرم ثبت نام کنکور سراسری درج کنند. (دریافت کد سوابق تحصیلی برای تکمیل فرم ثبت نام الزامی است.) مشمولان اعمال سوابق تحصیلی در کنکور 1401 به صورت زیر است:

✔️ داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد دریافت کرده‌اند.

✔️ داوطلبانی که مدرک تحصیلی خود را در نظام آموزشی جدید دریافت کرده و در امتحانات نهایی پایه‌ی دوازدهم شرکت کرده‌اند.

✔️ داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده‌اند.

دیپلمه‌های فنی حرفه ای و کار و دانش، مشمول اعمال سوابق تحصیلی نخواهند بود.

تاثیر معدل در کنکور 1403 تا 1404

براساس آخرین اخبار منتشر شده، مصوب شده است که در سال‌های آتی، علاوه بر معدل پایه‌ی دوازدهم، معدل پایه‌ی دهم و یازدهم دانش‌آموزان نیز در کنکور سراسری تاثیر قطعی داشته باشد. در سال 1402 تنها معدل پایه‌ی دوازدهم (40 درصد) و در سال 1403 معدل پایه‌ دوازدهم در کنکور به میزان 50 درصد تاثیرگذار خواهد بود.

تازه‌ترین اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور تأیید می‌کند که تاثیر معدل در کنکور سال 1402 براساس معدل پایه‌ی دوازدهم به میزان 40 درصد و قطعی خواهد بود. در کنکور 1403، تاثیر معدل 50 درصد و در نهایت در کنکور 1404 سوابق تحصیلی شامل معدل هر سه پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم و به میزان 60 درصد خواهد بود.

میزان تاثیر نمره دروس عمومی و اختصاصی در کنکور

✅ حداکثر سهم دروس عمومی و سهم دروس تخصصی در نمره‌ی کل سابقه‌ی تحصیلی (به جز سهم دروس تخصصی سوابق تحصیلی برای گروه‌های هنر و زبان) به شرح جدول ذیل است:

سهم دروس عمومی و تخصصی در نمره‌ی کل سابقه‌ی تحصیلی
سال عمومی تخصصی جمع
1402 26 14 40
1403 28 22 50
1404 و بعد از آن 30 30 60

جمع‌بندی

تاثیر معدل پایه‌ی دوازدهم در کنکور سراسری 1403 به میزان 50 درصد و قطعی خواهد بود. آن دسته از داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی می‌شوند، لازم است در زمان ثبت نام آزمون سراسری با مراجعه به سایت دیپ کد، کد مربوطه را دریافت و در فرم ثبت نام درج کنند. (کلیه‌ی مراحل دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم به صورت اینترنتی است.)

سوال‌های متداول

تاثیر معدل در کنکور 1403 چگونه است؟

معدل نهایی داوطلبان در کنکور سراسری 1403 به میزان 50 درصد و قطعی خواهد بود.

منظور از تاثیر قطعی معدل در کنکور چیست؟

تاثیر مثبت سوابق تحصیلی یعنی داوطلبانی که دارای معدل بالاتری هستند از تاثیر مثبت معدل خود در کنکور بهره‌مند می‌شوند و اگر معدل داوطلبی پایین باشد، این معدل در رتبه و کنکور او تاثیر منفی ندارد. اما تاثیر قطعی یعنی معدل پایین نیز در نتیجه‌ی کنکور اثرگذاری منفی دارد.

تاثیر معدل در کنکور 1404 چگونه است؟

بر اساس مصوبه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی در کنکور 1403 تاثیر قطعی و 60 درصدی خواهند داشت. چراکه این سوابق شامل معدل نهایی پایه‌های دوازدهم، یازدهم و دهم خواهد بود.

میانگین امتیاز 3.9 / 5. جمع امتیاز 19

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

57 دیدگاه

    1. سلام یاسین عزیز تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری یعنی، معدل دیپلم و نهایی دانش‌آموزان چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی، در تعیین رتبه‌ی قبولی داوطلب تاثیرگذار خواهد بود.

  1. باسلام �نش آموزان پایه دوازدهم که امتحان نهایی دارند در کنکور ۱۴۰۲ لحاظ می‌شود ولی دانش آموزان پایه یازدهم در کنکور ۱۴۰۳ اعمال شود نظارتی بر روی پایه یازدهم نبوده و از دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی نمره کبلویی می گرفتند و حالا باید این دو با هم مقایسه بشه فقط دانش آموزانی که الان پایه یازدهم هستنذ باید معدلشون در سال ۱۴۰۳ لحاظ بشه نه اونایی الان دوازدهمن

    1. سلام دوست عزیز، مطابق قانون معدل فقط زمانی در کنکور تاثیر خواهد گذاشت که امتحانات نهایی باشند.

      1. امتحان نهایی که تقلب صورت میگیره مدیر و عوامل مدرسه قدرت گرفتن و معلم مربوطه هنگام تصحیح برگه آزمونی سلیقه ای عمل میکنه به چه دردی کی خورده

  2. سلام وقت بخیر
    کسی که با نظام قدیم فارق التحصیل شده و میخواد خودشو برای کنکور 1404 آماده کنه باید برای هر 3سال دهم یازدهم دوازدهم ترمیم معدل انجام بده؟
    ترمیم معدل دهم رو کی باید انجام بده؟ میشه شهریور امسال انجام داد؟

    1. سلام دوست عزیز، لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله رو مطالعه کنید: «نحوه و مهلت ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور 1402 [نحوه دریافت کد سابقه تحصیلی]» همچنین برای کسب اطلاع دقیق از نحوه‌ی ترمیم معدل با توجه به شرایط تحصیلی خودتون، به اداره‌ی آموزش و پرورش منطقه‌ی محل تحصیلتون مراجعه کنید.

    2. سلام دوست عزیز، برای کنکور 1404 به بعد هنوز قوانین و آیین نامه های تاثیر معدل نهایی و ترمیم پایه ها مدون نشده است. در حال حاضر فقط برای ترمیم دوازدهم می توانید اقدام کنید.

    1. سلام دوست عزیز، برای رعایت عدالت فقط نتایج آزمون هایی در کنکور اثر دارد که به صورت نهایی برگزار شده باشند.

  3. سلام امسال که دوتا از ازمون های خرداد دهم نهایی هستن نمره اونا تو کنکور تاثیر داره؟ یا معدل دهم امسال؟؟

    1. سلام دوست عزیز، تا زمانی که امتحانات پایانی سال تحصیلی به صورت کامل، نهایی برگزار نشوند، معدل آن سال تحصیلی به خاطر رعایت عدالت در کنکور اثر ندارد. فعلا نمرات و معدل دهم در کنکور اثرگذار نیست.

  4. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید
    من دانش اموز سال دهم تجربی هستم میخواستم ببینم برای کنکور سال 1404 نمره ی دهم تاثیر داره ؟
    چون ما امسال فقط دو درس رو نهایی امتحان دادیم و معلم خودمون صحیح میکنه برگه ی امتحانیمون رو فکر نکنم تاثیر داشته باشه؟؟؟؟
    ممنون میشم جواب من رو بدید:))))))

      1. پس بر این اساس برای ما که دهم هستیم داخل کنکور نمرات یازدهم و دوازدهم که کاملا نهایی هستن لحاظ میشه درسته ؟

        1. سلام دوست عزیز، هیچ نمره ای که مربوط به امتحان نهایی نباشد، در کنکور اثر ندارد. چون اگر آزمون های نهایی نباشند، عدالت وجود نخواهد داشت.

  5. سلام وقتتون بخیر
    من دانش آموز پایه دوازدهم هستم و تاثیر معدل توی سال 1402. 40 درصد هست و اگر بخوام سال 1403 کنکور بدم تاثیر معدل همون 40 درصد هست یا نه میشه 50 درصد

  6. سلام. من رشته انسانی نظام قدیم هستم.میخوام واسه کنکور 1403 فقط ترمیم معدل(دوازدهم)، شرکت کنم.اگه یه وقتی دانشگاه فرهنگیان قبول نشم تصمیم دارم واسه سال بعدش 1404 دوباره کنکور بدم.اگه کارم به کنکور 1404 کشید که امتحانات نهایی یازدهم اضافه میشه باید پایه یازدهم رو هم امتحان بدم یا واسه من که نظام قدیم انسانی حساب میشم همون دوازدهم کافیه؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز، با افزایش تاثیر معدل در کنکور امکان ترمیم معدل هم وجود دارد. دقت بفرمایید برای رعایت عدالت نمراتی فقط در کنکور تاثیر دارند که آزمون‌ آن‌ها به صورت نهایی برگزار می‌شوند، پس در صورت امکان، معدل خود را ترمیم کنید و در این ارتباط و نحوه‌ی تاثیر معدل با اداره‌ی آموزش و پرورش منطقه‌ی محل تحصیل خود در ارتباط باشید.

  7. سلام وقتتون بخیر
    من پایه یازدهم گرافیک هستم اما میخوام کنکور تجربی شرکت کنم و احتمال اینکه بتونم تغییر رشته بدم پایینه اکه تغییر رشته ندم شصت درصد از کنکور از دست میدم؟

  8. سلام ببخشید من داوطلب کنکور ۱۴۰۳هستم و اینکه ، با توجه به اینکه هم دروس عمومی و تخصصی برای یازدهم نهایی شده ، من اگر بخوام دروس تخصصی سال یازدهم رو ترمیم کنم باید همراه آنها عمومی هم ترمیم کنم ؟یعنی اجباریه ؟

    1. سلام دوست عزیز، با توجه به این‌که نمره کدام درس را می‌خواهید ترمیم کنید، می‌توانید دروس را انتخاب کنید و یا کل درس‌ها را شرکت کنید. محدودیتی وجود ندارد.

    2. سلام تاثیر سوابق تحصیلی برای رشته هنر چجوریه سوابق یازدهم هنر توی کنکور ۱۴۰۴ تاثیر داره؟

      1. سلام دوست عزیز، سوابق تحصیلی شامل معدل و نمراتی است که از امتحانات نهایی حاصل می‌شود. در کنکور امسال معدل نهایی سوابق تحصیلی به صورت ۲۸ درصد قطعی در رتبه کنکور هنر ۱۴۰۳ تاثیرگذار است. به عبارت دیگر رتبه نهایی شما در کنکور هنر ۱۴۰۳، از مجموع نمره دروس تخصصی در کنکور هنر، با سهم ۷۲ درصد و معدل سوابق تحصیلی با سهم ۲۸ درصد محاسبه می‌شود.

  9. سلام وقت بخیر
    من تو خیلی از سایت ها نوشته کنکور۱۴۰۳ فقط معدل دوازدهم روش اثر داره
    شما نوشتین یازدهم و دوازدهم؟

    1. سلام دوست عزیز، بنا بود که از کنکور 1403 امتحانات یازدهم هم نهایی برگزار شده و معدل یازدهم هم در کنکور اثر گذار باشد، اما بر اساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده، فقط معدل دوازدهم در کنکور 1403 به میزان 50 درصد و به صورت قطعی اثرگذار است.

      1. سلام وقتتون بخیر
        ببخشید معدل نوبت اول در پایه یازدهم کنکوری ۱۴۰۴ در کنکور تاثیر داره یا فقط معدل امتحانات نهایی هست که برای کنکور تاثیر داره

        1. سلام دوست عزیز، برای رعایت عدالت، تنها نمراتی در کنکور اثرگذار هستند که آزمون آن‌ها نهایی است.

  10. سلام
    من فارغ‌التحصیل نظام قدیم هستم و سال 1404 کنکور تجربی دارم
    1_ خرداد امسال برای ترمیم میتونم هم نهایی های دوازدهم رو بدم هم نهایی های یازدهم ؟ یا فقط نهایی های دوازدهم رو میشه ؟
    سال آینده اگه بخوام هردو پایه رو برای نهایی ثبت نام کنم خیلی سخت و تعداد زیاد میشه 😪

    2_ از ی طرف به نتایج امسال که نگاه کردم دیدم نمرات برابر 1402 تراز بیشتری رو داده نسبت به نمرات سالهای گذشته ( منظورم اینه مثلا کسی که امسال همه درسها رو 18 گرفته ترازش بالاتر شده نسبت به کسی که در سالهای قبل درسها رو 18 گرفته ) میگم شاید امسال شرکت کنم برای ترمیم ولی تراز کمتری رو نسبت به سال بعد بهم بدن ‌‌‌‌… 😭

    خلاصه نمی‌دونم چیکار کنم لطفا در خصوص دو مورد بالا اگه ممکنه منو راهنمایی کنید 🌹

    1. سلام دوست عزیز، شما باید به شکل حضوری به اداره‌ی آموزش و پرورش منطقه‌ی محل تحصیل خودتون مراجعه کنید. در اونجا راهکارهای مورد نظر به شما ارائه می‌شه. به هر صورت برای دریافت برنامه‌ی مربوط به ترمیم معدل باید به این اداره رجوع کنید.

  11. سلام من دوزادهمم و فکر نمی کنم برای کنکور ۱۴۰۳ رشته ی دلخواهم رو قبول بشم
    برای کنکور ۱۴۰۴ که یازدهم هم نهایی میشه من با اینکه معدلم خوبه باید نهایی یازدهم هم بدم ؟

    1. سلام دوست عزیز، خیر نیازی به آزمون نیست، اما فقط معدل سال دوازدهم شما در کنکور موثر خواهد بود.

  12. سلام، ممنون از سایت خوبتون. من سال 1400 دیپلم تجربی ام رو با امتحان نهایی گرفتم. معدلم هم خوب بود. میخوام سال 405 تو کنکور شرکت کنم.
    1- اگه امسال و سال بعد برای دهم و یازدهم هم امتحان نهایی بگیرن، آیا من باید دوباره تو این امتحان نهایی ها شرکت کنم یا همون معدل دوازدهمم که نهایی دادم رو محاسبه میکنن؟
    2- اگه فرضا نیازی به امتحان نهایی دهم و یازدهمم نباشه و قرار باشه همون معدل دوازدهمم رو فقط اعمال کنن، آیا نسبت به داوطلبی که دهم و یازدهمش رو هم نهایی داده، امتیاز کمتری خواهم داشت یا فرقی نداره؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام دوست عزیز، نیازی به شرکت در آزمون نیست. همون معدل دوازدهم شما اعمال می‌شه. اینکه آیا به نفع شما میشه یا به ضرر شما، پاسخ روشنی نداره. بستگی به موارد زیادی از جمله شیوه‌ی ترازدهی سازمان سنجش داره.

  13. سلام وقت بخیر من یازدهم تجربی هستم و میخواستم بدونم نمره های دی ماه روی سوابق تحصیلی تاثیر داره یا فقط نمره های خرداد ماه تاثیر داره

    1. سلام دوست عزیز، نمرات نهایی جزو سابقۀ تحصیلی به حساب می‌آیند.

  14. سلام یک سوال برای کنکور ۱۴۰۴ یعنی فقط نمره امتحانات نهایی یازدهم و دوازدهم در کنکور تاثیر دارد یا نوبت اول هم تاثیر دارد؟

    1. سلام دوست عزیز، فقط نمراتی در کنکور اثرگذار هستند که نهایی باشند، چون اگر اینطور نباشد، عدالت رعایت نمی‌شود. چون امتحانات نهایی در یک سطح در همه جای کشور برگزار می‌شود در کنکور اثرگذار است.

  15. سلام من امسال دوازدهمم امتحان نهایی دارم یعنی تا سال قبل یازدهم دهم نهایی نداشتن بعد میخاستم بدونم اگه امثال کنکور قبول نشدم باید برای 1404کدوم کتابای یازدهم امتحان نهایی شو بدم

    1. سلام دوست عزیز، هنوز قوانین در این ارتباط نیامده اما امتحان نهایی نمی‌گیرند و نمرات دوازدهم رو با ضریبی که اعلام خواهند کرد به عنوان سابقه‌ی تحصیلی در نظر می‌گیرند.

  16. سلام . امسال دوازدهم هستم . اگه در کنکور ۴۰۳ به نتیجه دلخواهم نرسم ، کنکور ۴۰۴ باید برای نمرات یازدهم ایجاد سابقه کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز، خیر نیازی به ایجاد سابقه نیست. اما اگر از نمرات خود راضی نیستید، می‌توانید به ترمیم معدل بپردازید.

  17. سلام، وقت بخیر، خیلی از دبیرها میگن که برای کنکور 404 معدل نهایی دوازدهم 40 درصد و معدل نهایی یازدهم 20 درصد (روی هم 60 درصد) روی تراز تاثیر داره. اونهایی که سالهای قبل دوازدهمشون رو نهایی گرفتن هم باید یازدهم رو دوباره نهایی امتحان بدن؛ وگرنه اون 20 درصد یازدهم براشون لحاظ نمیشه و خیلی ضرر میکنن. آیا این موضوع درسته؟

    1. سلام دوست عزیز، هنوز آئین نامه‌ای برای شرکت در آزمون‌های نهایی برای این دسته از دانش آموزان نیامده و به نظر می‌رسه که همان دوازدهم به قدر 60 درصد در کنکور این دسته اثرگذار باشه.

  18. سلام 18 سالمه امتحان خرداد نهایی1402 قبول نشدم شهریور هم برای امتحان ها نرفتم دی ماه امتحان دادم چند تا رو قبول نشدم خرداد باید دوباره امتحان نهایی بدم وقتی 1403 دیپلمم گرفتم بخوام کنکور 1404 شرکت کنم معدل یازدهم و حساب میشه آخه من یازدهم بودم کرونا بود یا فقط معدل همون دوازدهم برای من حساب‌میشه

    1. سلام دوست عزیز، تنها نمراتی در کنکور اثر گذار هستند که امتحان نهایی هستند.

  19. سلام وقتتون بخیر🌸
    یه سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید واقعا گیج شدم
    من سال ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شدم و میخوام برای کنکور ۱۴۰۴ شرکت کنم
    ولی از اونجا که ۱۴۰۴ تاثیر معدل شصت درصده و هم یازدهم و هم دوازدهم هست باید هردو پایه رو ترمیم کنم ولی میگن که فقط یه پایه رو میشه ترمیم کرد
    خب اگه اینجوری باشه که خیلی ضرر میکنن پشت کنکوریا
    خواستم بدونم تکلیف چیه و باید چکار کرد؟
    و اینکه آیا سال ۱۴۰۴ تراز و ضریب نهایی ها نسبت به ۱۴۰۳ تغییر میکنه؟
    یعنی اگر امسال بخوام دوازدهم رو ترمیم کنم، واسه کنکور ۴۰۴ بی فایدس و از اول باید ترمیم کنم؟

    ممنون میشم جواب بدید♥🙏🏻

    1. سلام دوست عزیز، فقط معدلی در کنکور اثرگذار است که امتحانات آن نهایی باشد. ترمیم دوازدهم (چون امتحانات شما نهایی بوده) کافی است و اثرگذار خواهد بود.

  20. سلام من فارغ‌التحصیل نظام قدیم هستم میتونم ترمیم معدل شهریور یا دی ۱۴۰۳ شرکت کنم و کنکور ۱۴۰۴؟

  21. سلام وقتتون بخیر. من هدفم کنکور 1404 هست و فارغ التحصیل نظام قدیمم از دانشگاه انصراف دادم و برای سال بعد میخونم سوالی که دارم اینه که ایا سال بعد باید یازدهم رو هم ترمیم کنم؟ اخه درسای ما فرق میکنه نهایی ما همون درسای یازدهم نظام جدید بود. و اینکه اگر بنا باشه یازدهم ایجاد سابقه کنیم باید درسایی مثل تاریخ و محیط زیست که نداشتیم رو هم ترمیم کنیم؟

  22. سلام
    ببخشید من سال ۹۲ فارغ التحصیل رشته تجربی شدم و میخوام واسه کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنم. برای من که رشتم تجربی بوده و کنکورم تجربی میخوام بدم باید چه درسایی رو ترمیم کنم؟ کنکور که عمومیا حذف شده و فقط ۵ درس اصلی رشته تجربیه حالا باید فقط همون ۵ درس رو واسه سال دوازدهم ترمیم کنم؟
    درسایی مثل عربی و … که تو کنکور سوال نمیاد رو هم باید ترمیم کرد؟
    لطفا جواب بدید خیلی ممنون

    1. سلام دوست عزیز، معدل شما در همه ی دروس از جمله عمومی ها در قبولی اثرگذار است، پس باید تمام دروس را ترمیم کنید.

  23. من میخواستم بدونم سال دیگه بمونم پشت کنکور باید کلاس۱۱رو هم امتحان نهایی بدم یا فقط مال ۱۲رو حساب میکنن برا کنکور ۱۴۰۴

  24. سلام
    من اگه 1404 کنکور بدم سال چهارم کنکورم میشه
    برای کنکور 1403دهم ثبت نام کردم ولی اماده نبودم یکبار رفتم تمدید ولی کارتمو بهشون ندادم و نمیدونم نمرات ثبت شده یا نه
    سوالم ابنه اگه بخوام باز کنکور بدم باید حتما ترمیم معدل کنم و میشه اونموقع ترمیم معدل کنم یا نمیشه برای 1404؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا