راهنمای ثبت نام کنکور

کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1402

کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1402 یکی از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور است. داوطلبان مرد در صورتیکه قصد ثبت نام کنکور را دارند، با آگاهی از شرایط و ضوابط مقررات عمومی باید ثبت نام خود را انجام دهند. داوطلبان آقا باید وضعیت نظام وظیفه خود را در زمان ثبت نام کنکور سراسری مشخص کنند. داوطلبان لازم است وضعیت نظام وظیفه خود را به صورت عددی در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند. دریافت کد وضعیت نظام وظیفه و درج آن در فرم ثبت نام کنکور الزامی است.

به منظور تسهیل دسترسی داوطلبان، کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری در این مقاله ارائه داده شده است.

کد نظام وظیفه کنکور سراسری
کد نظام وظیفه کنکور سراسری

کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1402

دریافت و درج کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1402 در فرم ثبت نام الزامی است. داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را دارند، باید با دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور از کلیه شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور آگاهی یابند و در صورت دارا بودن کلیه شرایط ثبت نام کنکور 1402 نسبت به تهیه مدارک ثبت نام کنکور اقدام کنند. یکی از مدارک و اطلاعات لازم برای تکمیل فرم ثبت نام، کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا است.

داوطلبان مرد، در صورتیکه می خواهند در کنکور سراسری شرکت کنند، باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کرده و از نظر مقررات وظیفه عمومی منعی برای ثبت نام در کنکور نداشته باشند.

کد وضعیت نظام وظیفه به صورت عددی در دفترچه ثبت نام کنکور درج شده است و داوطلبان باید وضعیت نظام وظیفه خود را در زمان ثبت نام مشخص کنند. (محل درج کد وضعیت نظام وظیفه در فرم تقاضانامه ثبت نام سایت سنجش است.)

دریافت کد نظام وظیفه

متقاضیان لازم است برای دریافت کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور سراسری به دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور مراجعه نمایند. داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را باتوجه به مقررات وظیفه عمومی که در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است، مشخص کنند. ردیف 47 فرم تقاضانامه ثبت نام، محل درج کد وضعیت نظام وظیفه است.

دانش‌آموزانی که در سن 17 سالگی و قبل از سن مشمولیت موفق به دریافت دیپلم می‌شوند، درصورتیکه حداکثر تا 6 ماه پس از رسیدن به سن مشمولیت وارد دانشگاه شوند، مجار به ادامه تحصیل هستند. در غیر اینصورت به دلیل ورود به غیبت، مجاز به ادامه‌ی تحصیل نخواهند بود.

براساس مقررات وظیفه عمومی، متقاضیان مرد باید در زمان پذیرش در دانشگاه (قبول قطعی و ثبت نام) در آزمون سراسری سال 1402، یکی از شرایط زیر را دارا بوده و کد مربوطه را در فرم ثبت نام درج کنند:

کد وضعیت نظام وظیفه در کنکور سراسری 1402
کد وضعیت نظام وظیفه توضیحات
کد 1 دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند
کد 2 دارا بودن کارت معافیت (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)
کد 3 مشمولان دارای برگ معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت (پزشكی و كفالت) در مدت اعتبار آن.

**این افراد در صورت قبولی باید از معاونت وظیفه عمومی مجوز لازم را برای ثبت نام در دانشگاه دریافت کنند.

کد 4 مشمولان محصل سال آخر دوره‌ی متوسطه که در سال تحصیلی 1402-1401 معافیت تحصیلی دانش‌آموزی اخذ کرده و تا تاریخ 1402/6/31 در سنوات مجاز تحصیلی (حداکثر تا 20 سالگی تمام) فارغ‌التحصیل می‌شوند.
کد 5 دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت (18 سال تمام) موفق به دریافت دیپلم نظام جدید شده‌اند. (به شرط نداشتن غیبت)

توضيح: دانش‌آموزانس كه در سن 17 سالگی و قبل از سن مشموليت موفق به دريافت ديپلم مي‌شوند، چنانچه حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت (18 سالگس تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه‌ی تحصيل هستند؛ در غير اين صورت به دليل ورود به غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود؛ مگر اينكه در مهلت شش ماه، خود را معرفی كرده و بدون غيبت به خدمت اعزام و يا دارای برگ اعزام بدون غيبت باشند.

کد 6 کارکنان وظیفه (سربازان درحال خدمت)  بدون غیبت اولیه دارای مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید حضوری و پیوسته (به شرطی که در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند.)
کد 7 کارکنان وظیفه ای که که خدمت دوره ضرورت آن‌ها تا تاریخ 1402/06/31 به پایان می‌رسد. (این دسته از افراد باید به هنگام ثبت‌نام در دانشگاه، گواهی یا کارت پایان خدمت ارائه کنند.)
کد 8 کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نیروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل
کد 9

دانشجویان انصرافی در صورتیکه در سنوات اولیه تحصیلی، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آن‌ها در دانشگاه و رشته قبولی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از 1 سال سپری نشده باشد. مضافاً مشروط به اینکه قبلاً (از تاریخ 1390/8/22 به بعد) از امتیاز یک بار انصراف استفاده نکرده باشند.

کد 10 فارغ التحصیلان مقطع کاردانی فقط می‌توانند در رشته‌هایی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل کنند که برابر اعلام وزارتخانه های علوم و بهداشت، آن رشته مقطع کارشناسی ناپیوسته بالاتر ندارد.
مقررات وظیفه عمومی ثبت نام کنکور
مقررات وظیفه عمومی ثبت نام کنکور

مقررات وظیفه عمومی ثبت نام کنکور 1402

نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه، یکی از شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری است. داوطلبان مرد باید به مقررات وظیفه عمومی ثبت نام کنکور سراسری 1402 که در ادامه بیان شده است، توجه داشته باشند:

?مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند. (در صورت شرکت در آزمون سراسری و قبولی، برای این افراد معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد و دانشگاه مجاز به ثبت نام آن‌ها نیست.)

?دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها، تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا دریافت معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند. (به استثنای افرادی که قبل از ورود به سن مشمولیت اخراج شده‌اند.)

?معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط، یک بار صادر می‌شود. بنابراين فارغ‌التحصيلان هر مقطع مجاز به تحصيل مجدد در همان مقطع نیستند. ضمناً تأكيد می‌شود فارغ‌التحصيلان مشمول مقطع كاردانی مجاز به شروع به تحصيل در مقاطع كارشناسی پيوسته، كارشناسی ارشد پيوسته و دكتری پيوسته نیستند و نيز فارغ‌التحصيلان مقطع كارشناسی مشمول، مجاز به شروع به تحصيل در مقطع كارشناسی ارشد پيوسته و دكتری پيوسته پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی و دامپزشكی نيستند.

?ترخیص سربازان حین خدمت، فقط جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر، مجاز است. (ترخیص سربازان جهت ادامه تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نیست.)

? دانشجويان مقاطع كارشناسی و بالاتر پيوسته كه با دريافت مدرک مقطع پايين‌تر از ادامه‌ی تحصيل انصراف و يا اخراج می‌شوند، تا پايان خدمت دوره ضرورت يا دريافت معافيت دائم، مجاز به ادامه تحصيل نیستند. مگر با رعايت تبصره‌ی 1 ماده 7 آيين‌نامه اجرايی معافيت تحصيلی مشروط به رعايت سقف مجاز سنوات تحصيلی اوليه‌ مقطع فارغ‌التحصيل شده، مجاز به ادامه‌ی تحصيل در مقطع بالاتر شناخته شوند (يعنی مقطع معادل كارداني را حداكثر در 2.5
سال فارغ‌التحصيل شده باشند).

?کارکنان وظیفه (سربازان حین خدمت)، مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت نیستند. (این افراد در صورت قبولی در دانشگاه و دارا بون شرایط ادامه تحصیل، از خدمت ترخیص می‌شوند.)

?کلیه داوطلبان آقا که در کنکور سراسری 1402 پذیرفته شده اند، به منظور دریافت مجوز برای ثبت نام در دانشگاه، باید به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و معافیت تحصیلی دریافت کنند. در غير اين صورت از ادامه‌ی تحصيل آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

سنوات مجاز تحصیل برای مشمولان در مقطع کاردانی 2/5 سال، کارشناسی پیوسته 5 سال، کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال و دکترای پیوسته 8 سال است.

داوطلبان علاوه بر تهیه کد سوابق تحصیلی، کد دانش آموزی، کد منطقه، کد محل تولد و … باید کد نظام وظیفه را نیز در فرم ثبت نام خود وارد نمایند. داوطلبان آقا جهت مشاهده و دریافت کد وضعیت نظام وظیفه لازم است به دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور مراجعه کنند. به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان کلیه کدهای نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور را در این مقاله گردآوری کرده ایم. درج کد نظام وظیفه جهت تکمیل فرم ثبت نام الزامی است.


سوالات متداول

کد نظام وظیفه مشمولان غایب برای ثبت نام کنکور سراسری چیست؟

براساس مقررات وظیفه عمومی، مشمولان غایب مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری نیستند.

سنوات مجاز تحصیل برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد چند سال است؟

سنوات مجاز تحصیل برای مشمولان در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال است.

کد نظام وظیفه داوطلبان دارای کارت معافیت چه عددی است؟

کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان دارای کارت معافیت، عدد 1 است.

کد وضعیت نظام وظیفه دانشجویان اخراجی چه عددی است؟

دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها، تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا دریافت معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا