راهنمای ثبت نام کنکور

کد دانش آموزی l دریافت کد دانش آموزی با کد ملی از سایت سنجش sanjesh org

یکی از اطلاعات لازم دریافت کد سوابق تحصیلی، کد دانش آموزی می باشد. داوطلبان هریک از گروه های آزمایشی برای ثبت نام کنکور سراسری، لازم است کد سوابق تحصیلی دیپلم را در فرم ثبت نام خود درج نمایند. داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سایت دیپ کد، باید به کد دانش آموزی خود دسترسی داشته باشند. راهنمای دریافت کد دانش آموزی برای دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت dipcode.medu.ir در این مقاله بیان شده است.

کد دانش آموزی راهنمای دریافت کد دانش اموزی
کد دانش آموزی راهنمای دریافت کد دانش اموزی

کد دانش آموزی چیست؟

کد دانش آموزی چیست؟ داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری را دارند؛ لازم است قبل شروع زمان ثبت نام کنکور سراسری، نسبت به تهیه اطلاعات و مدارک ثبت نام کنکور اقدام نمایند. یکی از اطلاعاتی که برای تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری لازم است، کد سوابق تحصیلی دیپلم می باشد.

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی لازم است به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری (سایت دیپ کد) به نشانی اینترنتی dipcode.medu.ir مراجعه نمایند و پس از درج اطلاعات خواسته شده (کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مدرسه، کد مقطع و تاریخ تولد) کد سوابق تحصیلی ثبت نام کنکور سراسری را دریافت کنند.

کد دانش آموزی در بالای کارنامه دبیرستان دانش آموزان درج شده است. عده ای از متقاضیان ممکن است کد دانش آموزی خود را فراموش کرده باشند یا به کد دانش آموزی خود برای ثبت نام کنکور سراسری دسترسی نداشته باشند. سازمان سنجش امکانی را فراهم نموده تا داوطلبان بتوانند به صورت آنلاین کد دانش آموزی خود را دریافت کنند.

به همراه داشتن کد دانش آموزی برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم از سایت دیپ کد الزامی است.

کد دانش آموزی سوابق تحصیلی

کد دانش آموزی سوابق تحصیلی یک عدد 8 تا 11 رقمی است که برای ثبت نام کنکور سراسری و دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم لازم است. کد دانش آموزی در بالای کارنامه دبیرستان دانش آموزان درج شده است. داوطلبان می توانند با مراجعه به مدرسه یا بررسی یکی از کارنامه های دوره دبیرستان، کد دانش آموزی خود را دریافت کنند.

ممکن است برخی از داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی که می خواهند کد سوابق تحصیلی را دریافت کنند، به کارنامه دبیرستان خود دسترسی نداشته باشند تا کد دانش آموزی را مشاهده نمایند.

📌افرادی که به کارنامه دبیرستان برای دریافت کد دانش آموزی دسترسی ندارند، با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور و درج کد ملی می توانند کد دانش آموزی سوابق تحصیلی را دریافت کنند.

کد دانش آموزی سوابق تحصیلی

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

دریافت کد دانش آموزی از سایت سنجش

برای دریافت کد دانش آموزی از سایت سنجش لازم به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید و پس از درج اطلاعات خواسته شده، کد خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید، دریافت کد دانش آموزی از سنجش منحصرا به صورت اینترنتی می باشد. لطفا از مراجعه حضوری به سازمان سنجش کشور برای دریافت کد دانش آموزی خودداری فرمایید.

به منظور آشنایی بیشتر متقاضیان، راهنمای دریافت کد دانش آموزی سوابق تحصیلی دیپلم از سایت سازمان سنجش کشور، به صورت تصویری و گام به گام در ادامه بیان شده است:

نحوه دریافت کد دانش آموزی از سایت sanjesh.org:

📌در ابتدا به سایت سنجش مراجعه نمایید و از طریق منوی سمت راست گزینه “سراسری” را انتخاب کنید:

دریافت کد دانش آموزی از سایت سنجش
دریافت کد دانش آموزی از سایت سنجش

📌گزینه “سوابق تحصيلی دانش آموزان – وضعيت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش” را انتخاب نموده و سپس اطلاعات خواسته شده را درج کنید:

از طریق روش دوم : جستجو بر اساس کد دانش آموزی و مشخصات فردی برای ورود به سامانه استفاده کنید.درج کد دانش آموزی در این روش اختیاری است. پس از درج سایر اطلاعات شامل نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و کد امنیتی می توانید وارد سامانه شده و کد دانش آموزی خود را دریافت کنید.

درج اطلاعات برای دریافت کد دانش آموزی از سایت سنجش

📌پس از ورود به سامانه “کد دانش آموزی” برای شما نمایش داده می شود:

کد دانش آموزی سایت سنجش

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، لازم است کد های ثبت نام کنکور سراسری از جمله کد دانش آموزی، کد منطقه، کد عنوان دیپلم و … را تهیه کرده و در دسترس داشته باشند. یکی از اطلاعات لازم برای دریافت کد سوابق تحصیلی، کد دانش آموزی می باشد که در بالای کارنامه تحصیلی دبیرستان درج شده است.

ممکن است داوطلبان به کارنامه دبیرستان خود دسترسی نداشته باشند یا کد دانش آموزی را فراموش کرده باشند. در اینصورت با مراجعه به سایت سنجش و درج نام، نام خانوادگی و شماره شناسنامه، می توانید کد دانش آموزی را به صورت اینترنتی دریافت کنید. دریافت کد دانش آموزی با کدملی از طریق سایت سنجش امکانپذیر است.

بازیابی کد دانش آموزی از طریق سایت سنجش

داوطلبانی که کد دانش آموزی خود را برای ورود به سایت dipcode.medu.ir فراموش کرده اند، لازم است جهت بازیابی کد دانش آموزی به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. (درج کد دانش آموزی در این بخش اختیاری است و متقاضیان با درج سایر اطلاعات می توانند وارد سامانه شده و کد دانش آموزی خود را دریافت کنند.)

مراحل بازیابی کد دانش آموزی از طریق سایت سازمان سنجش
به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.
از طریق منوی سمت راست گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.
لینک “سوابق تحصیلی دانش آموزان – وضعیت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش” را انتخاب کنید.
با استفاده از روش دوم (درج نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و کد امنیتی تصویر) وارد سامانه شوید.
در صفحه بعدی، کد دانش آموزی برای شما نمایش داده می شود.

لینک ورود به سایت سنجش جهت دریافت کد با کدملی


سوالات متداول

طریقه دریافت کد دانش آموزی چگونه است؟

کد دانش آموزی در بالای کارنامه دبیرستان درج شده است. داوطلبانی که به کارنامه دسترسی ندارند برای دریافت کد دانش آموزی می توانند به سایت سنجش مراجعه کنند.

نحوه دریافت کد دانش آموزی با کدملی چگونه است؟

داوطلبان برای دریافت کد دانش آموزی با کدملی لازم است به سایت سنجش مراجعه کنند.

کد دانش آموزی چند رقمی است؟

کد دانش آموزی یک عدد 8 تا 11 رقمی است که در بالای کارنامه دانش آموزان درج شده است.

میانگین امتیاز 4.1 / 5. جمع امتیاز 8

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

28 دیدگاه

  1. سلام من کد دانش آموزی سوابق تحصیلی دیپلم رو فراموش کردم. آیا امکان بازیابی کد دانش آموزی وجود داره؟

    1. سلام. کد دانش آموزی در بالای کارنامه دبیرستان درج شده است. درصورتیکه به کارنامه دسترسی ندارید، می توانید با مراجعه به سایت سنجش و با استفاده از کدملی کد دانش اموزی را بازیابی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله دریافت کد دانش اموزی با کدملی مراجعه کنید.

    1. سلام دوست عزیز. کد دانش آموزی سوابق تحصیلی در بالای کارنامه دبیرستان شما درج شده است.

      1. با سلام.بنده دیپلم نظام قدیم دارم. توی کارنامه اون موقع کد دانش آموزی نیست.
        کد رو از کجا تهیه کنم؟

        1. سلام دوست عزیز با مراجعه به آموزش و پرورش منطقه ی محل تحصیل خود می توانید این کد را دریافت کنید.

    1. سلام، کد دانش آموزی در بالای کارنامه دبیرستان شما درج شده است.

    1. سلام خیر. کد دانش آموزی در بالای کارنامه دبیرستان درج شده و با کدملی متفاوت است.

      1. سلام میشه برای اطباع هم کد دانش آموزی گرفت ک
        اطباعی ک تا حال اینجا کارنامه نداشتن چون برای ثبت تان مدارس گفتن ضروریه چجوری میتونم بگیریم

        1. سلام دوست عزیز، مطابق با اخبار جدید دانش‌آموزان اتباعی که غیر قانونی داخل کشور هستند ابتدا باید در سامانه سهما وزارت کشور آمار و اطلاعات خود را ثبت کنند تا از تحصیل برخوردار شوند. ثبت نام کلیه دانش آموزان اتباع خارجی مجاز هم در سامانه هوشمند مدیریت اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت به آدرس https://irmigrationorg.ir امکان‌پذیر است. درج شناسه یکتا «ده رقمی» برای ثبت نام دانش آموزی اتباع خارجی در سامانه هوشمند مدیریت اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت الزامی است.

    1. سلام کد مدرسه در قسمت بالایی کارنامه دبیرستان شما درج شده است.

  2. من کد دانش آموزیم بالای کارنامم همون کد ملی نوشته بعد چطور سوابق تحصیلی بگیرم
    رشته کاردانش

    1. سلام دوست عزیز، اگر منظور شما دریافت کد 19 رقمی سابقه تحصیلی است، با توجه به به‌روزرسانی سامانهٔ وزارت آموزش و پرورش، می‌توانید از روز یکشنبه به تاریخ 1402/06/05 به سامانهٔ مربوط به آدرس my.medu.ir مراجعه و کد سابقه تحصیلی دریافت کنید.

  3. سلام دوستان بنده دیپلم فنی حرفه ای در سال 1383 فارغ التحصیل شدم چطوری کد دانش اموزی بگیرم؟از سامانه جدید؟

    1. سلام دوست عزیز، اگر موفق به دریافت سوابق تحصیلی خود از my.medu.ir نشدید، به اداره‌ی آموزش و پرورش منطقه‌ی محل تحصیل خود رجوع کنید.

  4. سلام ببخشی من اتباع هستم کد دانش آموزی من قبلاً ۱۱ رقمی بود و با ۰۰۲ شروع میشد ولی از وقتی که تو سایت سهما ثبت نام کردم کد دانش آموزیم ۱۲ رقمی شده و با ۹۹۰ شروع میشه ؟ چرا اینطوری شده؟ برا سوابق تحصیلیم مشکلی پیش نمیاد؟ باید به کجا مراجعه کنم اداره اتباع یا آموزش و پرورش؟

    1. سلام دوست عزیز، چیزی که اعلام شد چند روز پیش این بود که دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه ابتدا باید در سامانه‌ «سهما» وزارت کشور به آدرس irmigrationorg.ir سپس (حدود سه روز بعد) در پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir آمار و اطلاعات خود را ثبت کنند تا از تحصیل برخوردار شوند. اگر بعد از گذشت سه روز از ثبت اطلاعاتتون در سامانه سهما، با ورود به سایت آموزش و پرورش موفق به ورود نشدید، به اداره‌ی آموزش و پرورش منطقه‌ی محل تحصیل خودتون مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا