بدون کنکورکنکور زبان خارجی

رشته‌ های بدون کنکور زبان 1401

رشته زبان از رشته‌های شناور و پرطرفدار می‌باشد که داوطلبان به دلیل متنوع بودن رشته‌های ارائه شده، علاقمند به تحصیل در این گروه آزمایشی هستند، از میان رشته‌های گروه زبان تعدادی از آن‌ها صرفا براساس سوابق تحصیلی پذیرش انجام می‌دهند. رشته‌های بدون کنکور به صورت دوره‌های روزانه، شبانه ارائه می‌شوند، داوطلبان گروه آزمایشی زبان باید در زمان معین برای ثبت‌نام به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش رشته دلخواه خود را انتخاب کنند.
طبق دفترچه ثبت‌نام بدون کنکور با توجه به سوابق تحصیلی می‌توانند رشته دلخواه را انتخاب کنند. در ادامه تعدادی از رشته‌های بدون کنکور در گروه آزمایشی زبان را در جدول ارائه داده‌ایم.

رشته‌ های بدون کنکور زبان 1401
رشته‌ های بدون کنکور زبان 1401

رشته‌های بدون کنکور زبان

گروه آزمایشی زبان از جهت دانشگاه و رشته‌های بدون آزمون بسیار متنوع هستند. از مزایای پذیرش بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی این است که رقابت جدی‌تر بوده و داوطلب باید سطح علمی بالایی داشته باشد تا بتواند به دانشگاه و رشته دلخواه خود دست پیدا کنند. هر داوطلب بنا به علاقه می‌تواند رشته مورد نظر خود را از بین لیست رشته‌ های بدون کنکور دفترچه انتخاب کند. در حالی که امروزه پذیرش برحسب سوابق تحصیلی وجود دارد، اما همچنان رقابت برای تحصیل در رشته‌ و دانشگاه‌‍‌های برتر سراسری وجود دارد. ورورد به دانشگاه‌ها برای برخی از داوطلبان ساده‌تر شده است جدول زیر تعدادی از رشته‌های بدون آزمون ارائه شده است.

برای اطلاع از جزئیات نحوه‌ی انتخاب رشته‌های دانشگاهی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مقاله‌ی «زمان ثبت‌ نام در رشته‌ های بدون کنکور 1401» را مطالعه کنید. برای دانلود دفترچه‌ راهنمای ثبت نام رشته های تحصیلی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 1401، اینجا کلیک کنید. برای مشاهده‌ی اصلاحات جدید و جدول رشته محل‌های جدید نیز اینجا را کلیک کنید.

تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون کنکور (بهمن 1401)

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول كدرشته محل‌های مربوط به پذيرش بر اساس سوابق تحصيلی سراسری بهمن ماه سال 1401 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را از اینجا دانلود کنید.

متقاضيان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرايط مندرج در دفترچه‌ی راهنمای مربوطه، برای ثبت‌نام در روزهای چهارشنبه مورخ 1401/09/30 تا شنبه مورخ 1401/10/10 به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام و تكميل فرم انتخاب رشته (حداكثر 100 كدرشته) به روش اينترنتی، اقدام کنند.

رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی گروه آزمایشی زبان مقطع کارشناسی
مترجمی زبان انگلیسی زبان و ادبیات فرانسه
زبان و ادبیات انگلیسی زبان روسی
آموزش زبان انگلیسی زبان و ادبیات ارمنی
رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی گروه آزمایشی زبان مقطع کاردانی
کاردانی آموزش زبان انگلیسی کاردانی مترجمی زبان انگلیسی

نکاتی در خصوص ثبت‌نام بدون کنکور زبان

? رشته‌های روزانه در تمامی رشته‌ها رایگان است، حتی داوطلبانی که نحوه پذیرش آن‌ها از طریق روزانه بدون کنکور باشد از پرداخت شهریه معاف هستند، به جز پردیس خودگردان دوره روزانه که برخلاف تصور داوطلبان رایگان نبوده و دانشجویان موظف به پرداخت هزینه برای تحصیل خود هستند.

? توجه داشته باشید که در دفترچه لیست رشته‌های نوبت دوم شبانه ارائه شده است که این گروه ملزم به پرداخت شهریه هستند، اما تحصیل با همان گروه روانه در یک کلاس است.

? داوطلبانی که به هر دلیلی امکان شرکت در کنکور را ندارند یا به هردلیلی نتوانستند در رشته‌ی مورد نظر خود قبول شوند، می‌توانند با توجه به جدول ارائه شده در این مقاله رشته‌ی دلخواه خود را انتخاب کنند تا بدون شرکت در آزمون بتوانند ادامه تحصیل بدهند.

? تاثیر سوابق تحصیلی براساس دو فاکتور، نوع دیپلم و رشته تحصیلی بررسی می‌شود.

? داوطلبانی که مدرک دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت نکرده‌اند، تا تاریخ 1400/06/31 فرصت دارند تا مدرک خود را تحویل‌ دهند، همچنین توجه کنید که معدل کتبی خود را دقیق وارد کنید، در صورت عدم مغایرت معدل، مجوز ثبت‌نام نخواهید داشت.

? داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام قدیم و یا کاردانی نظام قدیم را ندارند، اجازه ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور را نخواهند داشت.

? داوطلبان با هرمعدلی اجازه انتخاب رشته بدون آزمون در تمام گروه‌های آزمایشی را دارند، در صورتی‌که درسی را مردود نشده باشند.

? تنها منبع رسمی برای ثبت نام، انتخاب رشته و اعلام نتایج سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org است.

? داوطلبانی که دوره کاردانی گذرانده‌اند، معدل دوره کاردانی برای انتخاب رشته بدون کنکور ملاک قرار می‌گیرد.

شرایط عمومی برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور در یکی از گروه‌های آزمایشی ابتدا باید به یکی از ادیان قانون اساسی کشور ایمان داشته باشند، برای آقایان مشکل نظام وظیفه وجود نداشته باشد. یکی دیگر از ضوابط عمومی انتخاب رشته‌ بدون آزمون نداشتن فساد اخلاقی، عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و نداشتن اعتیاد می‌باشد.

برای انتخاب رشته بدون کنکور ابتدا باید دفترچه را به خوبی بررسی کرد، رشته و دانشگاه محل ارائه را انتخاب کرد و در نهایت از تجربه‌های افراد برای انتخاب بهترین رشته و دانشگاه استفاده کرد. داوطلبان باید رشته‌های پر درآمد و مورد علاقه خود را انتخاب کنند تا با توجه به آن‌ها انتخاب رشته انجام دهند. پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش داوطلب تصمیم نهایی برای ثبت‌نام حضوری در دانشگاه را می‌گیرد، در زمان ثبت‌نام حضوری تمام مدارک و سوابق تحصیلی خود را همراه داشته باشید.

سایر رشته/دانشگاه های بدون کنکور

رشته‌ های بدون کنکور زبان 1401

رشته‌ های بدون کنکور هنر 1401

رشته‌ های بدون کنکور ریاضی 1401

رشته‌ های بدون کنکور تجربی 1401

رشته‌ های بدون کنکور انسانی 1401

رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401

رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

آیا برای گروه زبان رشته‌های بدون کنکور ارائه می‌شود؟

بله، تعدادی از رشته‌های زبان مانند دیگر گروه‌های آزمایشی بدون کنکور ارائه می‌شود

از چه طریقی از رشته‌های بدون کنکور زبان مطلع شویم؟

رشته‌های بدون کنکور زبان در دفترچه ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود

رشته‌های بدون کنکور زبان در چه مقاطعی ارائه می‌شوند؟

رشته‌های بدون کنکور در گروه آزمایشی زبان در دو مقطع کارشناسی و کاردانی ارائه می‌شود

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

8 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید، من دیپلم ریاضی دارم و کنکور زبان شرکت کردم ، نمی تونم تو همون لیست انتخاب رشته از زیر گروه های تجربی که بر اساس سوابق تحصیلی هست انتخاب کنم چرا ؟

    1. سلام. میتونین در فرم انتخاب رشته تون رشته های بر اساس سوابق تحصیلی گروه تجربی رو هم انتخاب کنین .

  2. سلام خسته نباشین خواستم بدونم تو رشته های زبان و ادبیات بدون کنکور کاردانی به کارشناسی رشته زبان و ادبیات کره ای هم هست؟

  3. سلام یسوال دیگه داشتم اینه که رشته های بازیگری نوازندگی ساز خارجی و موسیقی و آهنگسازی و نقاشی و تربیت بدنی کدوما برای اقدام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور هستن میشه بگین؟

    1. دوست عزیز شرط لازم برای ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته رشته های بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی، داشتن مدرک کاردانی یا فوق دیپلم است. دانشگاه علمی کاربردی در سال های اخیر در دو نوبت و به صورت بدون آزمون، اقدام به جذب دانشجو می کند؛ که یکی در مهرماه و دیگری در بهمن ماه است. برای کسب اطلاعات بیشتر با این دانشگاه تماس بگیرید.

  4. سلام،من رشته ام انسانی هستش میخواستم بپرسم بدون کنکور میشه در رشته زبان کره ای و انگلیسی در دانشگاه تهران (تهران) ثبت نام کرد؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا