نمونه دولتی نهم به دهم

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی (نهم به دهم 1402)

آگاهی از زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1402 برای دانش‌آموزانی که قصد شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی دارند، اهمیت زیادی دارد. مدارس نمونه دولتی از مدارس خاصی هستند که از طریق آزمون ورودی اقدام به پذیرش متقاضیان می‌کنند. دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی را دارند باید در زمان مقرر با مراجعه به سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان خود، فرآیند نام نویسی را انجام دهند.

ثبت نام مدارس نمونه دولتی معمولاً در فروردین ماه آغاز می‌شود. هریک از دانش‌آموزانی که دارای شرایط لازم بودند، می‌توانند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی و غیرحضوری انجام دهند.

زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم
زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1402

داوطلبان می‌توانند برای دریافت دستورالعمل و ثبت‌نام در آزمون ورودی، از روز سه شنبه تاریخ پانزدهم فروردین ماه 1402 به سامانه‌ی پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند. تمامی مراحل ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج، درخواست تجدید نظر و دریافت پاسخ آن از طریق سامانه‌ی مذکور انجام خواهد شد.

مشخصات و ظرفیت پذیرش هر رشته در مدارس نمونه دولتی استان که دانش‌آموزان می‌توانند در آزمون ورودی آن شرکت نمایند، هنگام ثبت‌نام برای داوطلبان قابل مشاهده خواهد بود.

تمدید زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1402

دانش آموزانی که در بازه‌ی زمانی تعیین شده موفق به ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی نشدند، می‌توانند در زمان تمدید ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 با مراجعه به سایت my.medu.ir در این امتحان ثبت‌نام کنند.

مهلت ثبت نام در آزمون ورودی دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی دوره‌ی دوم متوسطه که پیش از این تا ۲۵ فروردین درنظر گرفته شده بود تا روز چهارشنبه (۳۰ فروردین ماه) تمدید شد.

در نهایت در پاسخ به درخواست مکرر جمعی از دانش‌آموزان و اولیاء مقرر شد که سامانه‌ی ثبت‌نام روز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت 1402) تا ساعت ۲۴ برای ثبت‌نام جاماندگان فعال شود.

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، رأس ساعت هشت صبح روز جمعه مورخ نهم تیرماه سال 1402 در سراسر کشور به‌ صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد. داوطلبان این آزمون باید به ۱۰۰ سوال آزمون در مدت ۱۲۰ دقیقه پاسخ دهند.

سؤالات آزمون از کتب درسی آموزش قرآن و پیام‌های آسمانی، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی (جغرافیا، تاریخ، مدنی)، زبان انگلیسی، علوم تجربی و ریاضی پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ طرح می‌شوند.

شرایط شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی و نحوه ثبت‌نام

در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۵۸۰۰۰ دانش آموز در سراسر کشور برای ورود به پایه‌ی دهم در ۷۳۲ دبیرستان نمونه دولتی، از طریق برگزاری آزمون ورودی، پذیرفته خواهند شد.

ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه‌ی دهم مدارس نمونه دولتی، کسب حداقل معدل کتبی ۱۷ در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خردادماه بدون اعمال نمرات تکوینی) برای فارغ التحصیلان پایه‌ی نهم است و هر داوطلب صرفاً می‌تواند در نمون‌برگ تقاضای ثبت‌نام، یک رشته‌ی تحصیلی از شاخه‌ی نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی) را انتخاب کند.

داوطلبان می‌توانند برای دریافت دستورالعمل و ثبت‌نام در آزمون ورودی، از روز سه شنبه تاریخ پانزدهم تا روز جمعه بیست و پنجم فروردین ماه به سامانه‌ی پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند. تمامی مراحل ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج، درخواست تجدید نظر و دریافت پاسخ آن از طریق سامانه مذکور انجام خواهد شد.

مشخصات و ظرفیت پذیرش هر رشته در مدارس نمونه دولتی استان که دانش‌آموزان می‌توانند در آزمون ورودی آن شرکت نمایند، هنگام ثبت‌نام برای داوطلبان قابل مشاهده خواهد بود.

مبلغ ثبت­‌نام برای شرکت در آزمون ورودی  ۷۰۰.۰۰۰ ریال (هفتصد هزار ریال) است؛ مبلغ فوق ثابت بوده و به جز این مبلغ، دریافت هرگونه وجه تحت هر عنوان ممنوع است.

جمع بندی

ثبت نام در مدارس نمونه دولتی دارای شرایط و ضوابط خاصی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کسب حداقل معدل کتبی 17 در ارزشیابی پایانی نوبت دوم در پایه‌ی تحصیلی نهم اشاره کرد. دانش‌آموزان در صورت دارا بودن شرایط ثبت‌نام می‌توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت my.medu.ir ثبت نام را به صورت اینترنتی انجام دهند.

ورود به سامانه‌ی ثبت‌نام نمونه دولتی نیازمند دسترسی به کد ملی است. پس از درج مشخصات خواسته شده و پرداخت هزینه‌ی ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی، سامانه یک کدپیگیری در اختیار شما قرار می‌دهد.

ثبت نام شما زمانی تکمیل می‌شود که کد رهگیری ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی را دریافت کرده باشید.


سوالات متداول

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 چه زمانی آغاز می‌شود؟

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی از تاریخ 15 فروردین ماه 1402 آغاز می‌شود.

آیا زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی تمدید می‌شود؟

پس از اتمام زمان ثبت نام، معمولاً زمانی برای نام‌نویسی جاماندگان در نظر گرفته می‌شود که متقاضیان می‌توانند در بازه‌ی زمانی تعیین شده با مراجعه به آدرس اینترنتی my.medu.ir، نام‌نویسی خود را انجام دهند.

ثبت نام مدارس نمونه دولتی چگونه است؟

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا