سوالات کنکور سال های گذشتهکنکور تجربی

سوالات و پاسخنامه کنکور تجربی 1401 (+ دانلود)

کنکور سراسری سال 1401 که نسبت به سال‌های گذشته با تغییراتی همراه بود، تیرماه برگزار شد. از تغییرات کنکور ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ می‌توان به تغییر در دفترچه‌ها، زمان پاسخگویی به سوالات و تعداد سوالات کنکور اشاره کرد. در کنکور 1401 تاثیر سوابق تحصیلی نیز به صورت مثبت و به میزان 40 درصد بود. داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط لازم، مشمول اعمال سوابق تحصیلی شدند.

داوطلبانی که قصد ثبت‌نام و شرکت در کنکور سراسری تجربی 1402 را دارند، می‌توانند با دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری تجربی 1401، آگاهی لازم در رابطه با نحوه‌ی طراحی سوالات، تعداد سوالات کنکور تجربی و زمان پاسخگویی به سوالات دفترچه عمومی و اختصاصی این گروه را کسب کنند.

سوالات و پاسخنامه کنکور تجربی 1401
سوالات و پاسخنامه کنکور تجربی 1401

در ادامه‌ی این مقاله لینک دانلود سوالات عمومی و اختصاصی کنکور 1401 گروه آزمایشی تجربی در داخل و خارج از کشور به همراه پاسخنامه قرار داده شده است.

لینک دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور تجربی 1401

گروه آزمایشی تجربی در کنکور سراسری، دارای سه دفترچه سوال (یک دفترچه سوال عمومی و دو دفترچه سوال اختصاصی) و سه پاسخنامه است. دفترچه اختصاصی شماره‌ی 4 در گروه آزمایشی تجربی، ویژه متقاضیانی است که قصد شرکت در کنکور بهیاری را دارند.

گروه آزمایشی علوم تجربی
تعداد سوال عمومی زمان پاسخ به سوالات عمومی تعداد سوال اختصاصی زمان پاسخ به سوالات اختصاصی تعداد داوطبان زمان برگزاری کنکور
100 سوال 180 دقیقه 165 سوال (دو دفترچه با دو پاسخنامه اختصاصی) 180 دقیقه 574 هزار و 472 نفر (347 هزار و 712 زن و مابقی مرد) جمعه 10 تیر 1401

مواد امتحانی دفترچه عمومی کنکور تجربی شامل، زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی است. مواد امتحانی دفترچه اختصاصی آزمون سراسری تجربی شامل دروس زمین شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی است.

لینک دانلود سوالات عمومی، اختصاصی و پاسخنامه‌ی کنکور سراسری تجربی سال 1401 در جدول زیر قرار داده شده است. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون بهیاری را دارند، می‌توانند از طریق جدول زیر، دفترچه‌ی اختصاصی بهیاری 1401 را نیز دانلود و بررسی کنند. (سهمیه بهیاری یکی از سهمیه های کنکور سراسری است که تنها به داوطلبان کنکور سراسری تجربی تعلق می‌گیرد.)

دانلود دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور تجربی به همراه پاسخنامه 1401
دانلود دفترچه سوالات عمومی کنکور سراسری تجربی
دانلود دفترچه سوالات اختصاصی کنکور سراسری تجربی (شماره 2)
دانلود دفترچه سوالات اختصاصی کنکور سراسری تجربی (شماره 3)
دفترچه فرهنگ و معارف اقلیت های دینی و زبان های خارجی غیر انگلیسی
دانلود دفترچه اختصاصی بهیاری
پاسخنامه کنکور سراسری تجربی 1401 (کلید اولیه)

می‌توانید سوالات کنکور تجربی سال‌های گذشته را نیز اینجا بیابید: سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری تجربی 1400، دانلود سوالات و پاسخنامه کنکور تجربی ۹۹.  داوطلبان برای قبولی در رشته و دانشگاه‌های پرطرفدار گروه آزمایشی تجربی، باید برنامه ریزی دقیقی برای مطالعه‌ی دروس داشته باشند. یکی از مواردی که به موفقیت داوطلبان کمک بسیاری می‌کند، بررسی و تحلیل کنکورهای سال‌های گذشته است.

دانلود رایگان اپلیکیشن هم‌درس
دانلود رایگان اپلیکیشن هم‌درس

دانلود سوالات کنکور سراسری تجربی خارج از کشور 1401

داوطلبان برای آگاهی از نحوه طراحی سوالات آزمون، مدیریت زمان در کنکور سراسری، برنامه‌ریزی بهتر برای مطالعه دروس می توانند سوالات کنکور سراسری سال های گذشته را دانلود و بررسی کنند. توصیه می شود علاوه بر تحلیل سوالات کنکور تجربی داخل کشور، دفترچه سوالات کنکور سراسری خارج از کشور را به دقت بررسی کنید. در جدول زیر لینک دانلود سوالات کنکور سراسری تجربی خارج از کشور سال 1401 به همراه پاسخنامه کلیدی آزمون ارائه داده شده است:

لینک دانلود سوالات عمومی و اختصاصی کنکور تجربی 1401 – خارج از کشور
دانلود دفترچه عمومی کنکور سراسری تجربی 1401 (خارج از کشور)
دفترچه اختصاصی اول کنکور سراسری تجربی (خارج از کشور)
دفترچه اختصاصی دوم کنکور سراسری تجربی (خارج از کشور)
دفترچه اختصاصی بهیاری کنکور سراسری تجربی (خارج از کشور)
کلید اولیه سوالات کنکور تجربی خارج از کشور 1401

اگر علاوه بر کنکور تجربی، در آزمون‌های سراسری هنر و زبان‌های خارجی نیز شرکت خواهید کرد، دفترچه‌ی سوالات و پاسخنامه‌های کلیدی آن‌ها را اینجا بیابید: سوالات و پاسخنامه کنکور هنر 1401 و سوالات و پاسخنامه کنکور زبان های خارجی 1401.

تعداد و زمان پاسخگویی به سوالات کنکور تجربی 1401

اگر داوطلب شرکت در کنکور تحربی هستید، اطلاع از منابع کنکور تجربی، رشته‌های بدون کنکور تجربی ۱۴۰۱ و ضرایب کنکور تجربی می‎‌تواند به شما کمک کند. همچنین اگر علاقمندید که بدانید رتبه‌‌ی برتر کنکور سراسری تجربی در سال گذشته از چه روش‌هایی برای کسب موفقیت استفاده کرده‌ است، می‌توانید در وبلاگ تراز از نحوه‌ی مطالعه و درصدهای نفر اول کنکور تجربی 1400 آگاه شوید.

اطلاعات دفترچه‌‌های اختصاصی کنکور تجربی 1401
دفترچه دروس تعداد سوالات زمان پاسخگویی
دفترچه‌ اختصاصی شماره 2 ریاضی 30 سوال 50 دقیقه
زیست‌شناسی 50 سوال 40 دقیقه
دفترچه‌ اختصاصی شماره 3 فیزیک 30 سوال 37 دقیقه
شیمی 35 سوال 37 دقیقه
زمین‌شناسی 20 سوال 16 دقیقه
دفترچه‌ اختصاصی شماره 4 دفترچه ویژه‌ی بهیاران 35 سوال 20 دقیقه

داوطلبان سهمیه‌ی بهیاری در گروه آزمایشی علوم تجربی یک دفترچه‌ی اضافی با یک پاسخنامه‌ی اختصاصی دریافت خواهند کرد. این دفترچه شامل ۳۵ سوال است و داوطلبان باید در ۲۰ دقیقه به این سوالات پاسخ بدهند.

در دفترچه‌ی اختصاصی اول گروه علوم تجربی، سوالات دروس ریاضی و زیست‌شناسی آمده است. این دفترچه حاوی ۸۰ سوال است و زمان پاسخگویی به آن ۹۰ دقیقه است. در دفترچه‌ی اختصاصی دوم، سوالات دروس فیزیک، شیمی و زمین‌شناسی آمده است. این دفترچه حاوی ۸۵ سوال است و داوطلبان ۹۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی به آن خواهند داشت.

جمع‌بندی

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری تجربی را دارند، برای برنامه ریزی بهتر، آشنایی با نحوه‌ی طراحی سوالات آزمون و شناخت نقط قوت و ضعف خود، باید سوالات کنکور سال‌های گذشته را ارزیابی و تحلیل کنند. بهره‌گیری از سوالات مختلف در سطوح گوناگون، روند حفظ مطالب درسی را در مغز، بهبود می‌بخشد. نمی‌توان نقش نمونه سوال در افزایش سطح یادگیری را نادیده گرفت. تراز با معرفی اپلیکیشن آموزشی هم‌درس شرایطی را فراهم کرده است که دانش‌آموزان سراسر کشور بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، به مجموعه‌ی بی‌نظیری از سوالات، همراه با پاسخنامه‌ی تشریحی، رفع اشکال هوشمند و دفتر برنامه‌ریزی دست پیدا کنند.

در این مقاله دفترچه‌ی سوالات و پاسخنامه‌ی کنکور سراسری تجربی سال 1401 برای بهره‌گیری داوطلبان شرکت در کنکور سراسری ارائه شده است. استفاده از این سوالات و شبیه‌سازی کنکور، می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا با سابقه‌ی ذهنی و آگاهی بالاتری در این آزمون سرنوشت‌ساز شرکت کنند.

سوالات متداول

تعداد سوالات دفترچه بهیاری گروه آزمایشی تجربی چگونه است؟

دفترچه سوالات بهیاری دارای 50 سوال است که داوطلبان در مدت زمان 30 دقیقه باید به سوالات پاسخ دهند.

مواد امتحانی دفترچه اختصاصی کنکور سراسری تجربی چیست؟

مواد امتحانی دفترچه سوالات اختصاصی آزمون سراسری تجربی شامل زمین شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک، شیمی است.

دانلود سوالات تستی مناسب برای شرکت در کنکور تجربی 1402 از چه طریقی ممکن است؟

تراز با معرفی اپلیکیشن آموزشی هم‌درس شرایطی را فراهم کرده است که دانش‌آموزان سراسر کشور بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، به مجموعه‌ی بی‌نظیری از سوالات، همراه با پاسخنامه‌ی تشریحی، رفع اشکال هوشمند و دفتر برنامه‌ریزی دست پیدا کنند.

میانگین امتیاز 4.8 / 5. جمع امتیاز 4

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا