مدیریت کلاس و مدرسه

مزایا و معایب نرم افزارهای تحت وب

نرم افزارها انواع متفاوتی دارند که باتوجه به پیشرفت اینترنت،  استفاده از این نرم افزارها محبوبیت زیادی کسب کرده‌ است. نرم افزار تحت وب این امکان را به شاغلین می‌دهد که صرف نظر از مکان، وظایف خود را انجام دهند تا بهره‌وری بالاتری داشته باشند. نرم افزارهای تحت وب نوع خاصی از نرم افزارهای کلاینت و سرور هستند که نسبت به نرم افزارهای ویندوزی و اندرویدی از قابلیت‌های بیشتری برخوردارند.

از جمله برتری‌ نرم افزارهای تحت وب نسبت به نرم افزارهای ویندوزی، عملکرد بهتر و سرعت بالاتر است. از دیگر ویژگی‌های برتری نرم افزارهای تحت اینترنت، استفاده بر روی شبکه اطلاعاتی در بستر اینترنت و اینترانت است. ما در ادامه این مقاله به توضیح مزایا و معایب نرم افزارهای تحت وب (Web Base) می‌پردازیم.

مزایا و معایب نرم افزارهای تحت وب
مزایا و معایب نرم افزارهای تحت وب

نرم افزارهای تحت وب چیست؟

نرم افزارهای تحت وب برنامه‌هایی هستند که ارتباط بهتری میان مشاغل و مشتریان آنها ایجاد می‌کند. این برنامه ها که ازجمله‌ی برنامه‌های مشتری-سرور هستند، از مرورگر برای انجام عملکردهای خاص استفاده می‌کند. همچنین نرم افزارهای تحت وب قابل اعتماد هستند.
این نرم افزارها را می‌توان توسعه داد تا افراد برای خرید آنلاین، همکاری کارکنان در پروژه‌ها و… به راحتی از این دسته نرم افزار تحت وب استفاده کنند. کاربران از طریق مرورگرهایی مثل (گوگل کروم، فایرفاکس، اکسپلورر) می‌توانند به این نرم افزارها دسترسی داشته باشند.

مزایای نرم افزارهای تحت وب

به دلیل کارایی بالای نرم افزارهای تحت وب، شرکت‌ها در تلاش برای استفاده بیشتر از نرم افزارهای تحت وب هستند. نرم افزارهای تحت وب مزایای زیادی دارند که در زیر به صورت مختصر ارائه شده است.

  • هزینه:
    نرم افزارهای تحت وب برای تولید نباز به هزینه زیادی نیاز ندارند، زیرا یک نسخه‌ی واحد برای تمام سیستم عامل‌ها کارایی دارد. علاوه بر این آزمایش نرم افزارهای تحت وب (web base) روی سیستم عامل‌ها نیز هزینه‌ی چندانی ندارد.
  • به‌ روز رسانی:
    یک نرم افزار تحت وب چون مستقیماً به سایت مرتبط است به صورت خودکار به روزرسانی می‌شود.
  • پشتیبانی:
    به شرط داشتن مرورگر android و MACOS این نرم افزارها تمام سیستم عامل‌ها را پشتیبانی می‌کنند. همچنین نرم افزارهای تحت وب به صورت روزانه پشتیبانی (Back Up) می‌گیرد با این تفاوت که نسبت به نرم افزارهای دیگر بدون نیاز به فلش یا ابزار دیگری این پشتیبانی صورت می‌گیرد.
  • امنیت:
    نرم افزارهای تحت وب نسبت به ویندوز امنیت بیشتری دارد. معمولاً امنیت توسط شرکت سرویس دهنده تضمین می‌شود.
  • یکپارچگی:
    یکپارچگی در لغت به معنی سازگاری و ایمنی کل داده‌ها است. به دلیل وجود اطلاعات گسترده در نرم افزارهای تحت وب، یکپارچه سازی صورت گرفته تا کاربران دسترسی راحت‌تری داشته باشند. به دلیل تجمیع تمام اطلاعات توصیه می‌کنیم رمز عبور نرم افزارهای تحت وب را به خاطر داشته باشید.
  • دسترسی:
    دسترسی آسان در هر زمان و مکان از مهمترین مزایای نرم افزارهای تحت وب است که به راحتی در هر ساعت از شبانه روز و در هر مکانی تنها با دسترسی به اینترنت می‌توان از این نرم افزارها بهره گرفت.
  • سرعت:
    بدلیل دسترسی آسان به نرم افزارهای تحت وب، سرعت این نوع نرم افزار نسبت به ویندوز به طور قابل توجه‌ای افزایش دارد.

مزایا و معایب نرم افزار تحت وب

مزایا و معایب نرم افزار تحت وب

معایب نرم افزارهای تحت وب

نرم افزار‌های تحت وب بسیار پرطرفدار هستند اما دلیل بر بی نقصی این برنامه‌ها نیست. در زیر به تعدادی از این عیوب به طور مختصر پرداخته‌ایم.

  • مسائل وب:
    چون نرم افزارهای تحت وب مستقیماً به وب سایت متصل هستند اگر مشکلی در وب سایت ایجاد شود نرم افزار نیز از دسترس خارج می‌شود.
  • وابستگی به اینترنت:
    برای اتصال به نرم افزار تحت وب دسترسی به اینترنت اجباری است در صورتی‌که بسیاری از نقاط جهان هنوز به اینترنت دسترسی ندارند.

سامانه تحت وب تراز

سامانه تراز یک نرم افزار تحت وب آموزشی است که کلاس‌ آنلاین دانش‌آموزان و دبیران را برگزار می‌کند، تراز همچنین تکالیف آنلاین را به شکلی عالی سازماندهی می‌کند، آزمون‌ آنلاین مدارس را برگزار می‌کند و در پایان نتایج را به دبیران و والدین اطلاع رسانی می‌کند و در قالب کارنامه به افراد ارائه می‌دهد.

تراز شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌ها است از جمله دسترسی آسان، کنترل و نظارت در کلاس‌ها، ضبط و آرشیو کلاس‌های آنلاین، یکپارچه سازی و قابل استفاده بودن در دستگاه‌های مختلف است. شما به راحتی می‌توانید از این نرم افزار در جهت آموزش در هر حوزه‌ای اقدام به ثبت‌نام کنید و پس از گذراندن مراحل مورد نیاز ثبت‌نام انجام نشد.

جمع بندی

مجموعه‌ای از ویژگی‌ها (مزایا ومعایب) نرم افزارهای تحت وب هسته‌ی برنامه‌های تحت وب را تشکیل می‌دهند که ما در این مقاله به طور مختصر به آن پرداخته‌ایم، و همچنین دریافتیم که نرم افزارهای تحت وب به ما کمک می‌کنند تا وظایف درون شرکت را ساده‌تر کرده و رسیدن به هدف را نیز برای ما راحت‌تر می‌کند. به عبارتی دیگر با استفاده از نرم افزارهای تحت وب می‌توانیم بهره‌وری، کارایی و سرعت را افزایش دهیم.

سوالات متداول

به روز رسانی نرم افزارهای تحت وب به چه صورت است؟

نرم افزارهای تحت وب به صورت خودکار به روز رسانی را انجام می‌دهند زیرا نرم افزارهای تحت وب مستقیماً به وب سایت متصل است و اگر میان وب سایت و نرم افزار تطابق وجود نداشته باشد مشکل ساز می‌شود.

تفاوت وب با اینترنت در چیست؟

وب جزئی از اینترنت است، اگر اینترنت نباشد وب هم درکار نیست و اگر اینترنت باشد و وب نباشد دنیای بدون وب خواهیم داشت. دو مفهوم با ماهیت متفاوت اما وابسته به هم هستند.

پشتیبانی نرم افزارهای تحت وب به چه شکل است؟

پشتیبانی نرم افزارهای تحت وب به صورت خودکار و بدون نیاز به تجهیزات اضافه انجام می‌شود.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا