مقالات آموزشی

7روش کمک به دانش آموزان با تغییر سبک معلمان

همواره تعدادی از دانش آموزان هستند که با توجه به مشکلاتی که دارند نمی‌توانند به درستی به وظایف خود عمل کنند، معلمان باید با روش‌هایی که در اختیار دارند به طوری وضعیت دانش آموزان را مدیریت کنند تا دانش آموز از درس‌های خود عقب نماند و همینطور در انتهای سال تحصیلی به موفقیت‌های جالبی دست پیدا کند. روش‌های مختلفی برای حل مشکل دانش آموزان وجود دارد که در ادامه به هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم.

 

7روش کمک به دانش آموزان با تغییر سبک معلمان
7روش کمک به دانش آموزان با تغییر سبک معلمان

روش‌های کمک به دانش آموزان توسط معلم

اغلب معلمان از وضعیت کلی دانش آموزان خود باخبر هستند و تلاش می‌کنند تا نیازهای آن‌ها را برطرف کنند. در ادامه روش‌هایی برای کمک به دانش آموزان بیان کرده‌ایم، با ما همراه باشید.

تغییر شیوه تدریس

ممکن است دانش آموزان با روش معمول معلم برای تدریس مباحث را متوجه نشوند، بنابراین توصیه می‌کنیم تا معلمان سبک آموزش خود را تغییر دهند. اغلب اوقات مطالب اضافی در تدریس معلم بسیار است یا گاهی اوقات به دلایل متعدد سرعت کلاس بسیار کند می‌شود که در این مواقع مدرس باید سبک تدریس را تغییر دهد و به طور کلی شرایط کلاس را مدیریت کند.

شکستن مباحث به مباحث قابل درک‌تر

اغلب ممکن است معلمان به‌دلیل وجود موضاعات طولانی قادر به تدریس یک باره آن‌ها نباشند، که می‌توانند از روش شکستن به قطعات کوچکتر استفاده کنند، یعنی اگر موضوع ما طولانی باشد بهتر است به مطالب قابل درک تبدیل کنیم تا دانش آموزان به راحتی قادر به فهم آن‌ها باشند. معلمان بین دانش آموزی که از قبل می‌داند و آنچه به تنهایی نمی‌تواند انجام دهد پل ایجاد می‌کند، به این روش داربست می‌گویند.

بیشتر بخوانید:

استفاده از فایل‌های گرافیکی

در این روش معلمان با استفاده از تصاویر و فیلم‌های گرافیکی یادگیری را برای دانش آموز جذاب می‌کنند. برای دانش آموزان کوچک‌تر پیشنهاد می‌کنیم از بازی برای آموزش آن‎‌ها استفاده کنید. زمانی که از این روش برای تدریس استفاده کنید دانش آموز ترغیب به یادگیری می‌شود.

عبارت‌های خاص

برخی از عبارات هستند که در ذهن دانش آموز حک می‌شود، از این عبارات برای تدریس مباحث درسی استفاده می‌شود، این روش به دانش آموزان کمک می‌کند تا به راحتی مطالب در حافظه دانش آموز باقی بماند. کد گذاری در تمام درس‌ها امکان پذیر است. معلم کلماتی به عنوان کد (یادآوری) برای موضوعات درس انتخاب می‌کند و دانش آموز با بهره‌گیری از این کلمات مططالب درسی در خاطر او می‌ماند.

استفاده از حواس 5گانه

از روش‌های خلاقانه برای تدریس است که به دانش آموز استفاده از تمام حواس خود را آموزش می‌دهد تا با تمرکز کامل به تدریس معلم نوجه کنند. هر دانش آموز روحیه متفاوتی با دیگر هم‌کلاسی‌های خود دارد بنابراین باید برای تدریس به دانش آموزان به خوبی آ‌ن‌ها را بشناسید.

آموزش استقامت به دانش آموزان

به دانش آموزان آموزش بدهید زمانی که شرایط برای آن‌ها سخت شد همچنان قوی بمانند، به آن‌ها آموزش دهید از راهبردهایی برای حل مشکلات خود استفاده کنند. شما به عنوان معلم می‌توانید راهبردهای مختلفی برای دانش آموزان روی دیوار کلاس قرار دهید تا به راحتی بتوانند از لیست استفاده کنند.

تشویق دانش آموزان

معلمان می‌توانند دانش آموزان را تشویق کنند تا برای ادامه تحصیل مشتاق شوند، برای مثال می‌توانند به دانش آموزان بگویند زمانی که به چیزی فکر می‌کنند قطعا توانایی انجام آن‌ را نیز خواهند داشت. هنگامی که شما دانش آموزی را تشویق می‌کنید، او نسبت به شما احساس بهتری خواهد داشت و رابطه صمیمی میان یکدیگر خواهید داشت.

تشویق دانش آموزان
تشویق دانش آموزان

معلمان با روش‌های بیان شده می‌توانند ارتباط بهتری میان یکدیگر برقرار کنند، همچنین دانش آموزان به یادگیری علاقه‌مند خواهند شد، تا در نهایت ارتباط بهتری با کلاس برقرار کنند. سامانه تراز به عنوان یک نرم افزار مدیریت آموزش به شما کمک می‌کند تا کارهای آموزشی خود را سریع‌تر و ساده‌تر انجام دهید و به طور کلی آموزش خود را هدفمندتر دنبال کنید.

سوالات متداول

چرا معلمان باید به روش‌های مختلفی تدریس کنند؟

هر یک از دانش آموزان روحیه متفاوتی با دیگر همکلاسی خود دارند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که تدریس باید با روش‌های متفاوت باشد تا یادگیری تمام دانش آموزان به خوبی انجام شود.

استفاده از عبارت‌های خاص چگونه به یادگیری دانش آموزان کمک می‌کند؟

آموزش دانش آموزان باید به طوری صورت بگیرد تا پس از گذشت زمان همچنان درخاطر آ‌ن‌ها باشد، بنابراین با روش استفاده از عبارت‌های خاص یادگیری مطالب برای دانش آموزان آسا‌ن‌تر می‌شود و مدت زمان بیشتری در حافظه بچه‌ها خواهد ماند.

فایل‌های گرافیکی در آموزش شامل چه مواردی است؟

فایل‌های گرافیکی شامل تصاویر و ویدئوهایی است که برگزار کننده کلاس برای تدریس بهتر و تنوع در آموزش استفاده می‌کند.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا