راهنمای ثبت نام کنکور

کنکور خارج از کشور چیست؟ ثبت نام کنکور خارج از کشور ۱۴۰۱

در این مقاله به یکی از سوالات متداول داوطلبان پیرامون، کنکور خارج از کشور ۱۴۰۱ پاسخ داده ایم. کنکور خارج از کشور همزمان با کنکور سراسری داخل کشور در تعدادی از کشور ها برگزار خواهد شد. افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ایران را دارند ولی در کشورهای خارجی سکونت دارند، می توانند با مراجعه به سایت سنجش در زمان ثبت نام کنکور سراسری، فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

باتوجه به آنکه ممکن است عده ای از داوطلبان از شرایط و نحوه برگزاری کنکور خارج از کشور آگاهی نداشته باشند، در این مقاله راهنمای ثبت نام و شرکت در کنکور خارج از کشور به صورت کامل شرح داده شده است.

کنکور خارج از کشور
کنکور خارج از کشور

کنکور خارج از کشور چیست؟

کنکور خارج از کشور چیست؟ داوطلبانی که در خارج از ایران سکونت دارند و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ایران را دارند، در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1401 می توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. متقاضیان توجه داشته باشند، فقط داوطلبانی که دارای اقامت قانونی جمهوری اسلامی ایران باشند، شرایط ثبت نام و شرکت در کنکور خارج از کشور را دارند.

کنکور خارج از کشور برای 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، زبان، هنر و انسانی برگزار خواهد شد و داوطلبان باید همانند کنکور داخل کشور به دو دفترچه سوال عمومی و اختصاصی پاسخ دهند.

کنکور خارج از کشور ممکن است هرساله در کشورهای مختلفی برگزار شود. در سال های گذشته این کنکور در کشوهای آلمان، لبنان، ترکیه، کویت، پاکستان، امارات متحده عربی و قطر برگزار شده است.

زمان ثبت نام کنکور خارج از کشور 1401

زمان ثبت نام کنکور خارج از کشور 1401، همزمان با ثبت نام کنکور سراسری داخل کشور در بهمن ماه می باشد. متقاضیان لازم است در تاریخ تعیین شده با مراجعه به سایت سنجش و دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و آگاهی از شرایط و مدارک ثبت نام کنکور، فرآیند نام نویسی خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. زمان دقیق ثبت نام کنکور خارج از کشور ۱۴۰۱، متعاقبا اعلام خواهد شد.

شرایط کنکور خارج از کشور

شرایط کنکور خارج از کشور 1401 به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان در ادامه بیان شده است. متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط زیر با مراجعه به سایت سنجش در زمان مقرر می توانند نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند.

  • متقاضیان لازم است مقیم جمهوری اسلامی ایران باشند و اقامت قانونی داشته باشند.
  • پذیرفته شدگان موظف به رعایت قوانین و مقررات دانشگاه همانند داوطلبان ایرانی می باشند.
  • داوطلبان اتباع، مجاز به انتخاب رشته در مناطق غیرمجاز تردد و اسکان اتباع غیر ایرانی نمی باشند.
  • داوطلبان اتباع برای پذیرش در دوره های با آزمون و بدون آزمون باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم از مدارس جمهوری اسلامی ایران یا مدارس بین المللی داخل ایران باشند.
مدارک ثبت نام کنکور خارج از کشور
مدارک ثبت نام کنکور خارج از کشور

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون خارج از کشور

به همراه داشتن یکی از مدارک زیر برای ثبت نام کنکور الزامی است:

☑️گذرنامه دارای حداقل شش ماه مجوز اقامت.

☑️دفترچه پناهندگی سياسی صادره از سوی نيروی انتظامی جمهوری اسلامی

☑️كارت هویت ويژه اتباع غيرايرانی دارای اعتبار در همان سال

☑️آخرین کارت آمایش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

ثبت نام کنکور خارج از کشور

ثبت نام کنکور خارج از کشور به صورت غیرحضوری و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. کلیه متقاضیان واجد شرایط با مراجعه به سایت سنجش و تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری می توانند ثبت نام خود را انجام دهند. کلیه مراحل ثبت نام، بارگذاری مدارک، تکمیل فرم ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور منحصرا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می شود.

مراحل ثبت نام آزمون خارج از کشور:

✔️در زمان تعیین شده به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

✔️بر روی گزینه سراسری کلیک نموده و لینک“ثبت نام کنکور سراسری 1401” را انتخاب کنید.

✔️هزینه ثبت نام را پرداخت کنید و شماره سریال اعتباری را دریافت نمایید.

✔️وارد سامانه ثبت نام شده و اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کنید.

✔️پس از اتمام ثبت نام، کد 13 رقمی اتباع خارجی را دریافت نمایید.

کنکور خارج از کشور کی برگزار میشود؟
کنکور خارج از کشور کی برگزار میشود؟

کنکور خارج از کشور چه زمانی برگزار میشود؟

کنکور خارج از کشور چه زمانی برگزار میشود؟ زمان برگزاری کنکور سراسری خارج از کشور 1401، همزمان با زمان برگزاری کنکور سراسری داخل کشور می باشد. کنکور سراسری داخل کشور هرساله در تیرماه برگزار می شود. پیش بینی می شود امسال نیز آزمون سراسری در تیرماه برگزار گردد. زمان دقیق برگزاری کنکور خارج از کشور هریک از گروه های آزمایشی به زودی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری کنکور خارج از کشور 1401

نتایج کنکور خارج از کشور

اعلام نتایج کنکور خارج از کشور به صورت اینترنتی و در طی دو مرحله انجام می شود. پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند با رعایت ضوابط می توانند فرآیند انتخاب رشته خود را از طریق سایت سنجش انجام دهند. چند هفته پس از انجام انتخاب رشته، کارنامه نهایی منتشر خواهد شد و پذیرفته شدگان می توانند با مراجعه به دانشگاه محل قبولی ثبت نام خود را انجام دهند.

جمع بندی

کنکور خارج از کشور، زیرمجموعه ای از کنکور سراسری است که برای متقاضیان خارج از کشور که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ایران را دارند، برگزار می شود. زمان ثبت نام و برگزاری کنکور خارج از کشور 1401 همزمان با کنکور داخل کشور می باشد. متقاضیان لازم است برای تکمیل فرم ثبت نام و مشاهده نتایج اولیه و نهایی کنکور به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند.


سوالات متداول

کنکور خارج از کشور برای چه کسانی است؟

متقاضیانی که در خارج از کشور سکونت دارند ولی می خواهند در دانشگاه های ایران ادامه تحصیل دهند، می توانند در کنکور خارج از کشور ثبت نام و شرکت نمایند.

سایت ثبت نام کنکور سراسری خارج از کشور چیست؟

ثبت نام کنکور خارج از کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org انجام می شود.

کنکور خارج از کشور چه زمانی برگزار می شود؟

کنکور خارج از کشور 1401 همزمان با کنکور سراسری داخل کشور در تیرماه برگزار می شود.

میانگین امتیاز 3 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. چجوری واسه تحصیل در کره جنوبی میشه اقدام کرد؟ با رتبه برتر شدن میشه بورسیه کره گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا