اسکای روم Skyroom

7 ویژگی نرم افزار اسکای روم

اسکای روم نرم افزاری برای برگزاری جلسات مجازی می‌باشد و کاربران می‌توانند کلاس و یا جلسات خود را در اسکای روم برگزار کنند. با وجه به اینکه skyroom محدودیتی در برگزاری جلسات ندارد، شما می‌توانید وبینار، ویدئو کنفرانس و دوره‌های آموزشی خود را در این محیط برگزار کنید. برای اطلاعات بیشتر از ویژگی های نرم افزار اسکای روم تا انتهای مقاله با تراز همراه باشید.

7 ویژگی نرم افزار اسکای روم
7 ویژگی نرم افزار اسکای روم

امکانات نرم افزار اسکای روم

با استفاده از اسکای روم می‌توانید با برگزاری کلاس‌های خود به صورت مجازی هر لحظه با مخاطبان در ارتباط باشید. در ادامه به توضیح هر یک از امکانات اسکای روم پرداخته‌ایم:

1. امکان ارتباط تصویری و صوتی

اسکای روم بستری برای برقراری ارتباط دو طرفه صوتی و تصویری می‌باشد، بدون محدودیت مکانی در هر لحظه امکان ارتباط دو طرفه میان کاربران وجود دارد. از طریق این نرم افزار دانش آموز و معلم می‌توانند با یکدیگر ملاقات مجازی داشته باشند و به صورت زنده در کلاس تدریس کنند و با با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

2. اشتراک گذاری صفحه نمایش و فایل

اسکای روم این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا به راحتی علاوه بر اشتراک گذاری صفحه نمایش بتوانند فایل‌های خود را نیز با دانش آموزان به اشتراک بگذارند، همچنین معلم می‌تواند اجازه دانلود فایل اشتراکی را به دانش آموزان بدهد تا در صورت نیاز در دسترس کاربران قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

3. نمایش واضح اسلاید‌ها در نرم افزار اسکای روم

در اسکای روم محدودیتی در اشتراک گذاری فایل وجود ندارد، شما می‌توانید فایل با فرمت power point و یا pdf را به صورت اسلاید نمایش بگذارید. توجه کنید که اسکای روم به کاربران دسترسی برای تغییر اندازه اسلاید‌ها و یادداشت کردن روی اسلاید را فراهم می‌کند. برای مثال می‌توانید مطالب مهم درس را از طریق امکانات اسکای روم علامت گذاری کنید.

4. مدیریت پیام کاربران در اسکای روم

کاربران امکان ارتباط از طریق ارسال پیام از طریق skyroom را دارند، اگر پیامی به اشتباه در اسکای روم ارسال کنند برای اصلاح پیام اشتباه ممکن است چندین پیام پی در پی ارسال کنند که منجر به سردرگمی کاربران شود، اما اسکای روم امکان ویرایش پیام ارسالی را برای دانش آموزان فراهم کرده است.

وجود اسکرول بار کمک می‌کند که سوال یا پاسخ دانش آموزان پیام‌های قدیمی را تحت تاثیر قرار ندهند. به همین دلیل در بخش پیام‌ها، امکان پین کردن پیام در اسکای روم قرار دارد و همچنین برگزار کننده جلسه امکان حذف پیام‌ کاربران را در این قسمت دارد و آسان‌تر مدیریت می‌کند.

امکان بسیار قابل توجه که در نرم افزار اسکای روم وجود دارد قابلیت دانلود تمام پیام‌های کاربران به صورت یک فایل متنی است، ممکن است گفتگو مهمی در قسمت چت بیان شده باشد که این ویژگی در نرم افزار اسکای روم بسیار مهم است.

5. تخته مجازی در SkyRoom

کاربری که در اسکای روم کلاس مجازی برگزار می‌کند، به تخته مجازی دسترسی داشته و به راحتی با استفاده از قلم و امکانات جانبی تخته می‌تواند تدریس کند. زمانی که تخته مجازی پر شود می‌توان تخته دیگری را انتخاب کرد.

همه‌ی کاربران در کلاس آنلاین به محتوای جلسات مجازی دسترسی داشته و همین طور اجازه دانلود تخته مجازی را نیز فراهم می‌کند، این قابلیت در اسکای روم به دانش آموزان کمک می‌کند تا نگران یادداشت برداری نباشند و فقط به مطالب گوش دهند.

تخته مجازی در Sky Room 
تخته مجازی در Sky Room

6. نمایش واضح تصویر در موبایل

کامل نبودن تصویر و ویدئو در وب سایت و وبینار از مشکلات بزرگ کاربران است که نرم افزار اسکای روم این مشکل را حل کرده است. تعدادی از کاربران عقیده دارند که مهمترین ویژگی skroom، نمایش درست مطالب در گوشی موبایل است.

7. پشتیبانی از فرمت‌های مختلف در اسکای روم

اشتراک گذاری فایل در اسکای روم بدون محدودیت انجام می‌شود. فایل‌های مورد قبول برای اشتراک گذاری با مخاطبان شما zip, pdf, pptx, ppt ,  odp , png , jpg , jpeg ,gif می‌باشد. اشتراک گذاری فایل‌ها از طریق دسکتاپ و یا کپی کردن لینک اینترنتی صورت می‌گیرد.

در مطالب گفته شده شما با امکانات اسکای روم به طور کامل آشنا شدید. سامانه تراز یک سامانه مدیریت آموزش است که کارهای آموزشی مدارس را هدفمندتر می‌کند. شما می‌توانید دو هفته به صورت رایگان از تمام امکانات تراز در پلتفرم اسکای روم استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

سامانه مدیریت آموزش تراز

سوالات متداول

امکان اضافه کردن یا پاک کردن تخته مجازی در اسکای روم وجود دارد؟

بله. زمانی که امکان اضافه کردن مطلب در تخته مجازی وجود نداشته باشد، می‌توانید تخته دیگری اضافه کنید یا مطالب روی تخته را پاک کنید و مجدد روی همان تخته مجازی یادداشت کنید.

اشتراک گذاری فایل در اسکای روم با چه فرمت هایی انجام میشود؟

اسکای روم اشتراک گذاری فایل با هر فرمتی را فراهم می‌کند. skyroom اشتراک گذاری با فرمت‌های zip, pdf, pptx, ppt ,  odp , png , jpg , jpeg ,gif را پشتیبانی می‌کند.

محدودیت در حضور کاربران در کلاس آنلاین اسکای روم وجود دارد؟

خیر. اسکای روم هیچ گونه محدودیتی در تعداد حضور کاربران در کلاس مجازی ندارد، اما ممکن است زمانی که تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس با وبکم فعال منجر به کاهش سرعت سرور شود.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا