راهنمای ثبت نام کنکور

مدارک لازم برای انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

داوطلبان لازم است پس از تهیه اطلاعات و مدارک لازم برای انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور در زمان مقرر، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون سراسری اقدام نمایند. اطلاعات از مدارک لازم برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد سبب تسریع روند انتخاب رشته می شود و داوطلبان می توانند در مهلت تعیین شده انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

متقاضیان باید برای انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری به سایت سنجش و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد به جز چهار رشته‌ی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دام‌پزشکی، به سایت azmoon.org مراجعه کنند.

مدارک لازم برای انتخاب رشته کنکور سراسری
مدارک لازم برای انتخاب رشته کنکور سراسری

مدارک لازم برای انتخاب رشته کنکور 1402

مدارک لازم برای انتخاب رشته کنکور 1402 کدام است؟ پس از ثبت نام کنکور و اعلام نتایج اولیه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، لازم است در بازه زمانی تعیین شده به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و انتخاب رشته‌ی خود را انجام دهند. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده اند، لازم است در مهلت مقرر به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کنند.

تهیه مدارک لازم جهت انتخاب رشته آزمون سراسری و آزاد به تسهیل روند انتخاب رشته داوطلبان کمک می‌کند لذا توصیه می‌شود در ابتدا با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته، آگاهی لازم در رابطه با اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب رشته را داشته باشید.

همه متقاضیان در یک فرم و حداکثر تا 150 رشته محل، اعم از رشته های با آزمون و رشته های بدون آزمون (صرفا براساس سوابق تحصیلی) می توانند انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

مدارک مورد نیاز برای انتخاب رشته

مدارک مورد نیاز برای انتخاب رشته 1402 در ادامه بیان شده است. داوطلبان پس از دریافت نتایج اولیه و تحلیل کارنامه کنکور، باید در بازه زمانی تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کنند. در ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود کرده و دقت مطالعه کنید. مدارک و اطلاعات لازم جهت ورود به سیستم انتخاب رشته سنجش به صورت زیر است:

✔️ کدملی یا شماره‌ی فراگیر

✔️ رمز عبور سامانه جامع آزمون سراسری (درصورت فراموشی رمز عبور، از گزینه‌ی فراموشی رمز عبور استفاده کنید تا رمز به شماه‌ی همراهی که پیشتر در هنگام ثبت نام کنکور ارائه داده بودید، ارسال شود.)

هر داوطلب پس از ورود به صفحه‌ی اول سامانه جامع آزمون سراسری، با درج كدملی/شمار فراگير، رمز عبور و كد امنيتی، وارد حساب كاربری مخصوص به خود در اين سامانه مي‌شود.

داوطلب پس از ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، می‌تواند كارنامه‌ی علمی اوليه و كارنامه‌ی ملاك انتخاب رشته‌ی خود را مشاهد كند.

مدارک لازم برای انتخاب رشته بدون آزمون

انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، با آزمون و بدون آزمون (صرفا براساس سوابق تحصیلی) به صورت همزمان با انتخاب رشته با آزمون سراسری انجام می‌شود. داوطلبان باید در ابتدا دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری را دانلود و بررسی کرده سپس با مراجعه به سایت سنجش انتخاب رشته بدون کنکور سراسری را انجام دهند.

☑ دفترچه‌های انتخاب رشته در گروه‌های آزمایشی مختلف برای داوطلبان شرکت کننده در کنکور که متقاضی انتخاب رشته صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی هم هستند با متقاضیات انتخاب رشته بر اساس نتیجه‌ی کنکور، یکی است. برای دانلود و دریافت این دفترچه‌ها این مقاله را بخوانید: «دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 + لینک دانلود»

☑ اگر قصد ثبت‌نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی هستید، حتما این دفترچه را مطالعه کنید: «دفترچه ملاك عمل راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری 1402»

متقاضیانی که در نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده ولی در جلسه‌ی آزمون غایب بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است ندارند و می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی جامع آزمون سراسری نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته‌محل از رشته‌های بدون آزمون اقدام کنند.

چنانچه متقاضي در مرحله‌ی انتخاب رشته آزمون سراسري سال 1402 اقدام به تکميل فرم انتخاب رشته نمايد و مجدداً در پذيرش رشته‌های صرفاً با سوابق تحصيلی (بدون آزمون) هم ثبت نام و انتخاب رشته کند، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی وی باطل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 
مدارک لازم برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد
مدارک لازم برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مدارک لازم برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبان با تهیه اطلاعات و مدارک لازم برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 می توانند فرآیند انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام دهند. داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را دارند، باید در زمان تعیین شده به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. انتخاب رشته دانشگاه آزاد، رشته های تحصیلی پزشکی از طریق سایت سنجش و انتخاب رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می شود.

داوطلبان برای ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد لازم است به کد دسترسی انتخاب رشته آزاد و کدملی (یا کد پیگیری اتباع) دسترسی داشته باشند. (کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری در سایت سنجش درج شده است.)

براساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد، متقاضیان مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل می باشند.

جمع بندی

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، برای ورود به سیستم انتخاب رشته سراسری باید به اطلاعاتی از قبیل کد ملی/ شماره فراگیر و رمز عبور سامانه دسترسی داشته باشند تا بتوانند وارد سامانه‌ی انتخاب رشته شوند. انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا و از طریق سایت azmoon.org انجام می‌شود. متقاضیان برای ورود به سیستم انتخاب رشته آزاد باید به کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته آزاد، دسترسی داشته باشند.

در صورت هرگونه ابهام در رابطه با مدارک انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد می توانید سوالات خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.


سوالات متداول

مدارک لازم جهت انتخاب رشته کنکور سراسری کدام است؟

داوطلبان برای ورود به سامانه انتخاب رشته باید به مدارک و اطلاعاتی از قبیل کد ملی یا شماره فراگیر و رمز عبور سامانه ثبت نام دسترسی داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای انتخاب رشته بدون کنکور سراسری چیست؟

باتوجه به آنکه انتخاب رشته های با آزمون و بدون آزمون سراسری به صورت همزمان انجام می شود، داوطلبان با در اختیار داشتن شماره سریال ثبت نام، شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

اطلاعات لازم برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته های با آزمون کدام است؟

ورود به سیستم انتخاب رشته دانشگاه آزاد (رشته های با آزمون)، نیازمند کدملی و کد دسترسی انتخاب رشته می باشد.

میانگین امتیاز 3 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا