بیگ بلو باتن BigBlueButton

حضور و غیاب در بیگ بلو باتن (BBB) + آموزش تصویری

حضور و غیاب در بیگ بلو باتن چطور انجام میشود و برای انجام آن چه کارهایی باید انجام داد؟ در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه انجام حضور و غیاب در بیگ بلو باتن بصورت تصویری توضیحاتی ارائه کنیم.

یکی از چالش های آموزش مجازی و کلاس های آنلاین؛ مشخص نبودن وضعیت حضور و غیاب و تاخیر دانش آموزان، است. از طرفی کنترل و نظارت حضور و غیاب کلیه دانش آموزان مدرسه برای کادرآموزشی و دبیران، اندکی سخت و زمانبر می‌باشد. با استفاده از سیستم حضور و غیاب در بیگ بلو باتن در سامانه مدیریت مدارس تراز، می‌توانید ساعت ورود و خروج دانش آموزان و همچنین تعداد هر ورود و خروج دانش آموز را به صورت دقیق بررسی نمایید.

حضور و غیاب در بیگ بلو باتن (BBB) + آموزش تصویری
حضور و غیاب در بیگ بلو باتن (BBB) + آموزش تصویری

حضور و غیاب دانش آموزان در بیگ بلوباتن

بیگ بلو باتن از جمله نرم افزارهای پرطرفدار، برای برگزاری کلاس‌های آنلاین می‌باشد که خدمات و امکانات گوناگونی را برای کاربران خود فراهم آورده است. نرم افزار بیگ بلو باتن، محیط کاربری ساده ای دارد و کاربران بدون نیاز به آموزش تخصصی می‌توانند از آن استفاده نمایند و کلاس های آنلاین خود را برگزار نمایند. یکی از مشکلاتی که معلمان در آموزش مجازی با آن روبرو بودند، کنترل و نظارت بر حضور و تاخیر دانش آموزان هنگام ورود به کلاس بود.

نرم افزار bigbluebutton امکانی را فراهم نموده تا معلمان بتوانند پس از برگزاری کلاس، لیست دانش آموزان حاضر، دانش آموزان غایب و دانش آموزانی که با تاخیر وارد کلاس شده اند را به صورت دقیق مشاهده و بررسی نمایند. سامانه مدیریت آموزش تراز، امکانی را فراهم نموده تا کاربران بتوانند کلاس های آنلاین خود را در نرم افزار بیگ بلو باتن برگزار نمایند. چند دقیقه پس از برگزاری کلاس، لیست حضور و غیاب دانش آموزان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری کار با بیگ بلو باتن

نحوه حضور و غیاب در بیگ بلو باتن

نحوه حضور و غیاب در بیگ بلو باتن چگونه است؟ یکی از نرم افزارهایی که برای برگزاری کلاس استفاده می‌شود و امکانات فراوانی را نیز برای کاربران فراهم آورده است، نرم افزار بیگ بلوباتن می‌باشد. سامانه مدیریت آمورش تراز امکان برگزاری کلاس آنلاین را در نرم افزار بیگ بلوباتن برای مدارس و موسسات آموزشی فراهم آورده است. برای مشاهده و بررسی وضعیت حضور و غیاب دانش آموزان، 5 دقیقه پس از برگزاری کلاس، می‌توانید از قسمت “حضور و غیاب”، وضعیت حضور دانش آموزان را بررسی نمایید.

از امکانات استفاده از نرم افزار بیگ بلو باتن در سامانه تراز، می‌توان به دسترسی سریع به لیست ورود دانش آموزان، ساعت دقیق و تاریخ اولین ورود اشاره کرد. در ضمن امکان صدور کارنامه حضور و غیاب نیز برای دانش آموزان وجود دارد. سامانه تراز این امکان را برای کاربران فراهم آورده است که می توانند علاوه بر برگزاری کلاس های مجازی در بیگ بلوباتن، لیست حضور و غیاب دانش آموزان را نیز بررسی نمایند. نحوه مشاهده لیست حضور و غیاب دانش آموزان در bigbluebutton:

پس از شروع و برگزاری کلاس آنلاین، بر روی گزینه “حاضرین” کلیک کنید.

در صفحه بازشده، لیست دانش آموزان، وضعیت هر دانش آموز، تعداد ورود، تاریخ و ساعت اولین ورود برای شما نمایش داده می‌شود:

(امکان صدور کارنامه و دریافت خروجی اکسل، از لیست حضور و غیاب دانش آموزان وجود دارد.)

نحوه حضور و غیاب در بیگ بلو باتن
نحوه حضور و غیاب در بیگ بلو باتن

سامانه تراز، این امکان را فراهم آورده که می‌توانید تا دوهفته به صورت رایگان، از کلیه خدمات سامانه از جمله برگزاری کلاس در بیگ بلو باتن و  نرم افزار حضور و غیاب خودکار، استفاده نمایید. از امکانات نرم افزار حضور و غیاب تراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاهده لیست حضور و غیاب دانش آموزان 5 دقیقه پس از برگزاری کلاس
  • بررسی تاریخ و ساعت دقیق اولین ورود هریک از دانش آموزان
  • مشاهده تعداد ورود و خروج هر دانش آموز
  • مشاهده وضعیت حضور هر دانش آموز به صورت کلی (دانش آموز در کلاس حاضر است یا خارج شده)
  • امکان صدور کارنامه حضور و غیاب
  • صدور کارنامه حضور و غیاب برای هر درس یا کلیه دروس
  • امکان دریافت گزارش از حاضری ها و غیبت ها
  • صدور کارنامه حضور و غیاب برای هر درس، هر کلاس و هر دانش آموز
بیشتر بخوانید: 10 امکان فوق العاده بیگ بلو باتن برای برگزاری کلاس آنلاین

سامانه حضور و غیاب BigBlueButton

در صورتیکه منحصرا از نرم افزار بیگ بلو باتن برای برگزاری کلاس های آنلاین خود استفاده می کنید، از طریق دو روش زیر، می توانید از سامانه گزارش گیری حضور و غیاب بیگ بلو باتن، استفاده نمایید:

  1. می‌توانید بازه زمانی شروع و پایان تعیین نموده تا سیستم به صورت اتوماتیک، فهرستی از کلاس‌های برگزار شده در این بازه را برای شما نمایش دهد.
  2. در روش دیگر می‌توانید، نام دانش آموز و بازه زمانی موردنظر را وارد نمایید، تا سیستم کلاس هایی که این دانش آموز در آن شرکت داشته است را نمایش دهد.

در نهایت می‌توانید از لیست حضور و غیاب دانش آموزان فایل اکسل تهیه نمایید.

در صورت هرگونه ابهام در رابطه با سامانه حضور و غیاب بیگ بلو باتن، می‌توانید با پشتیبانی تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

021-91017523 | 021-91017423

 

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 4

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا