مدیریت کلاس و مدرسهمقالات آموزشی

8 دلیل برای نیاز دانش آموزان به فناوری در کلاس های درس

امروزه تاثیر فناوری در آموزش دانش آموزان بسیار پر رنگ تر شده و بسیاری از مدارس برای افزایش و بهبود کیفیت یادگیری دانش آموزان از فناوری استفاده می کند. در مدارس هوشمند برای تدریس به دانش آموزان از ابزارهای دیجیتالی نظیر، لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می کنند.

علیرغم پیشرفت های بزرگ در حوزه آموزش، هنوز هنجارهایی وجود دارند که مانعی در ارتباط کلاس درس و فناوری هستند. زمان نیاز است تا از شر آن هنجارهای منسوخ خلاص شویم و کلاس های درس خود را با آخرین امکانات فناوری اطلاعات پیوند دهیم. در این مقاله 8 دلیل برای نیاز دانش آموزان به فناوری در کلاس های درس ارائه داده شده است.

8 دلیل برای نیاز دانش آموزان به فناوری در کلاس های درس
8 دلیل برای نیاز دانش آموزان به فناوری در کلاس های درس

چرا دانش آموزان در کلاس درس به فناوری نیاز دارند؟

نقش و تاثیر فناوری را در آموزش و یادگیری دانش آموزان نمی توان انکار کرد. فناوری که برای پشتیبانی از آموزش و یادگیری استفاده می‌شود، با بهره گیری از ابزارهای دیجیتال، فرآیند یادگیری را برای دانش آموزان موثرتر و جذاب تر می کند و در نهایت انگیزه دانش آموزان را نیز افزایش می دهد.

به طور کلی، فرصت های یادگیری آنلاین و استفاده از منابع آموزشی باز و سایر فناوری ها می تواند با افزایش سرعت یادگیری، بهره وری آموزشی را نیز افزایش دهد. در ادامه 8 دلیل برای نیاز دانش آموزان به فناوری در کلاس های درس ارائه شده است:

بیشتر بخوانید:

تاثیر فناوری در آموزش دانش آموزان

هوشمند سازی مدرسه و تاثیرات آن در افزایش کیفیت یادگیری

به اطلاعات روز دسترسی دارند

دسترسی به فناوری الکترونیک به دانش آموزان کمک می کند تا به جدیدترین و به روزترین اطلاعات موجود دسترسی پیدا کنند. ارتباط فناوری با کلاس درس مانند این است که به دانش آموزان اجازه دهید در دریای عمیق دانش فرو بروند. همه ما می دانیم که هیچ کتاب درسی یا برنامه درسی را نمی توان با دانش موجود در اینترنت در مورد آن موضوع خاص مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید:

10 مهارتی که معلمان مدرن به آن نیاز دارند

15 راهکار جهت افزایش اثر بخشی کلاس مجازی

فناوری منجر به برقراری ارتباط بهتر با معلم می شود

هر دانش آموزی سبک یادگیری منحصر به فردی دارد. برخی آهسته و برخی سریع هستند. هر پنج انگشت دست برابر نیست. ادغام فناوری در کلاس درس، در صورت استفاده مؤثر، به معلمان کمک می کند تا با دانش آموزان خود ارتباط برقرار کنند و متناسب با نیازها و توانمندی های هر دانش آموز خدمات آموزشی را ارائه دهند. سامانه تراز TARAZ.ORG امکانی را فراهم آورده که معلمان می توانند به راحتی با دانش آموزان ارتباط صوتی و تصویری برقرار نموده و کلاس های مجازی خود را برگزار کنند.

فناوری یادگیری را سرگرم کننده تر می کند

دانش آموزان فناوری را ترجیح می دهند زیرا معتقدند که یادگیری را جذاب تر و سرگرم کننده تر می کند. آنها به خصوص لپ تاپ و تبلت را دوست دارند. موضوعاتی که دانش‌آموزان آن‌ها را چالش‌برانگیز یا کسل‌کننده می‌دانند، می‌توانند با درس‌های مجازی، از طریق ویدیو یا عکس جذاب تر شوند.

فناوری یادگیری را سرگرم کننده تر می کند
فناوری یادگیری را سرگرم کننده تر می کند

یادگیری دانش آموزان موثرتر می شود

همکاری و تعامل دو رکن کلیدی یک محیط یادگیری موثر در کلاس درس است. هر چه دانش آموز بیشتر با معلمان خود تعامل داشته باشد، بیشتر می تواند بیاموزد. استفاده از فناوری در کلاس به دانش آموزان گزینه بهتری برای برقراری ارتباط با معلمان خود می دهد و اکوسیستم یادگیری بهتری را در مدارس ایجاد می کند.

مطالعه برای دانش آموزان جذاب تر می شود

تقریبا هیچ داتش آموزی با شنیدن کلمه “مطالعه” هیجان زده نمی شود. دانش آموزان باور ندارند که مطالعه می تواند یک فعالیت سرگرم کننده باشد. بسیاری از دانش آموزان حتی احساس اجبار می کنند. درگیر نگه داشتن دانش آموزان در مطالعه در عصر تلفن های هوشمند و اینترنت احتمالا یکی از بزرگترین چالش های پیش روی معلمان امروزی است. ادغام فناوری در کلاس به دانش آموزان کمک می کند تا درگیر بمانند.

بیشتر بخوانید: 6 نکته برای درگیر نگه داشتن دانش آموزان در کلاس

دانش آموزان می توانند از کتاب های الکترونیکی استفاده کنند

بسیاری از دانش آموزان به دلایل مختلفی از جمله هزینه، سهولت دسترسی و سازگاری با محیط زیست، نسخه های دیجیتالی کتاب های درسی را به جای نسخه های چاپی سنتی خریداری می کنند. کتاب های الکترونیکی معمولا از طریق دستگاه شخصی دانش آموز، مانند نوت بوک، تبلت یا تلفن همراه قابل دسترسی هستند و دانش آموزان می توانند در هرزمان و مکانی، به محتوای کتاب های درسی خود دسترسی داشته باشند.

به ارتباط دانش آموزان با دنیای واقعی کمک می کند

فناوری به مربیان اجازه می دهد تا موانع فیزیکی کلاس را حذف کنند و به دانش آموزان راهی برای ارتباط برنامه درسی با دنیای واقعی ارائه دهند. از این رو دانش آموزان می توانند مطالب درسی را به صورت ملموس و عینی یاد بگیرند تا بهتر در ذهنشان تثبیت شود.

فناوری دانش آموزان را خلاق تر می کند

دانش آموزانی که علاقه مند به یادگیری در مورد هنر، موسیقی، ویدئو و تقریبا هر چیز دیگری هستند، می توانند به منابع زیادی دسترسی پیدا کنند. هر تلاش خلاقانه ای که دانش آموز را فرا می خواند می تواند توسط فناوری پشتیبانی شود. تبلت ها این قابلیت را دارند که از طرح های دانش آموزان عکس بگیرند. نرم‌افزار ویرایش به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد عکس‌ها را زنده کنند و آنها را با روش‌های خلاقانه دستکاری کنند.

افق دانش آموز و دانش معلم می تواند با اتصال فناوری به کلاس های درس فراتر از محدودیت های سنتی باشد. این یک گام اساسی برای یک سیستم آموزشی پیشرفته است. به طورکلی، فناوری درگیری کلی، بهره وری و خلاقیت دانش آموز را افزایش می دهد. علاوه بر این، آنها را برای فرصت های شغلی آینده در همان زمان آماده می کند.

سوالات متداول

به چه دلایلی دانش آموزان به فناوری نیاز دارند؟

آماده شدن برای آینده، ارتباط بهتر با معلم، دسترسی به اطلاعات به روز و گسترده، افزایش مشارکت و تعامل دانش آموزان، افزایش تجربه یادگیری، افزایش انگیزه دانش آموزان برای مطالعه.

مزایای استفاده از فناوری در کلاس درس چیست؟

دانش آموزان با استفاده از فناوری، به اطلاعات گسترده ای دسترسی دارند و می توانند دانش خود را بروز کنند. همچنین تعامل و همکاری بین دانش آموزان و معلمان افزایش می یابد و در نتیجه موجب بهبود کیفیت یادگیری خواهد شد.

فناوری چگونه به افزایش یادگیری و انگیزه دانش آموزان کمک می کند؟

فناوری، با بهره گیری از ابزارهای دیجیتال، فرآیند یادگیری را برای دانش آموزان موثرتر و جذاب تر می کند و در نهایت انگیزه دانش آموزان را نیز افزایش می دهد.

میانگین امتیاز 4.3 / 5. جمع امتیاز 6

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا