بدون کنکورکنکور انسانی

رشته های بدون کنکور انسانی ۱۴۰۱ (لیست رشته های بدون کنکور)

داوطلبان کنکور سراسری به دو صورت می‌توانند از دانشگاه‌های معتبر کشور پذیرش دریافت کنند، روش اول از طریق آزمون (کنکور) و روش دوم بدون آزمون و تنها از طریق سوابق تحصیلی است. به عبارت دیگر داوطلبان گروه انسانی می‌توانند بدون شرکت در کنکور و تنها براساس سوابق تحصیلی ادامه تحصیل بدهند. ما در ادامه برای آگاهی داوطلبان از رشته‌های بدون آزمون، تعدادی از این رشته‌ها را در جدول زیر آورده‌ایم.

رشته‌ های بدون کنکور انسانی 1401
رشته‌ های بدون کنکور انسانی 1401

متقاضيان ثبت‌نام در رشته‌هايي كه پذیرش آن‌ها در آزمون سراسری مهرماه سال 1401 صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي (معدل كتبي ديپلم) صورت می‌گيرد، می‌توانند از طريق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور  از روز سه­‌شنبه (18 مرداد 1401) تا روز يکشنبه (6 شهریور 1401) برای ثبت‌‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید: «زمان ثبت‌ نام در رشته‌ های بدون کنکور 1401».

برای دانلود دفترچه‌ راهنمای ثبت نام رشته های تحصیلی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 1401، اینجا کلیک کنید. برای مشاهده‌ی اصلاحات جدید و جدول رشته محل‌های جدید نیز اینجا را کلیک کنید.

تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون کنکور (بهمن 1401)

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول كدرشته محل‌های مربوط به پذيرش بر اساس سوابق تحصيلی سراسری بهمن ماه سال 1401 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را از اینجا دانلود کنید.

متقاضيان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرايط مندرج در دفترچه‌ی راهنمای مربوطه، برای ثبت‌نام در روزهای چهارشنبه مورخ 1401/09/30 تا شنبه مورخ 1401/10/10 به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام و تكميل فرم انتخاب رشته (حداكثر 100 كدرشته) به روش اينترنتی، اقدام کنند.

رشته‌های بدون کنکور انسانی 1401

داوطلبان برای شرکت در دانشگاه می‌توانند به دو صورت بدون آزمون و یا صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر کشور برای قبولی در رشته مورد نظر اقدام کنند. با گسترش دانشگاه‌های کشور امکان تحصیل بدون شرکت در کنکور فراهم شده است، در این روش درخواست داوطلبان براساس معدل، رشته و دانشگاهی که انتخاب کرده‌اند، بررسی می‌شود و نتیجه از طریق سایت سازمان سنجش به داوطلبان اعلام می‌شود.
همواره داوطلبانی هستند که فرصت مطالعه برای کنکور را در اختیار نداشتند، برای این افراد، ورورد به دانشگاه تنها از طریق رشته‌های بدون آزمون امکان پذیر است، بنابراین می‌توانند با مراجعه به دفترچه ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و ثبت کد رشته مربوطه اقدام کنند. ممکن است رشته‌ی دلخواه داوطلب در این جدول موجود باشد، پس نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارد. در ادامه آخرین لیست از رشته‌های بدون کنکور انسانی بیان شده است.

رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی گروه آزمایشی انسانی مقطع کارشناسی
زبان و ادبیات ترکی آذری برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون
فلسفه و کلام اسلامی مشاوره
ادیان و عرفان تاریخ
تاریخ و تمدن ملل اسلامی جامعه شناسی
علوم قرآن و حدیث جغرافیا
علوم ورزشی حسابداری
علوم تربیتی روزنامه نگاری
علوم سیاسی زبان و ادبیات عربی
روابط عمومی زبان و ادبیات فارسی
روانشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی
اقتصاد مدیریت امور بانکی
حقوق مدیریت امور گمرکی
فقه و مبانی حقوق اسلامی مدیریت دولتی
مددکاری اجتماعی مدیریت صنعتی
گردشگری مدیریت بازرگانی
مدیریت فرهنگی و هنری مدیریت بیمه
رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی گروه آزمایشی انسانی مقطع کاردانی  
کاردانی امور بانکی کاردانی مدیریت صنعتی کاربردی کاردانی علوم قضایی
کاردانی حسابداری کاردانی امور مالی و مالیاتی کاردانی حرفه‌ای گردشگری
کاردانی مدیریت بازرگانی کاردانی بیمه کاردانی خدمات اداری

برای اطلاعات بیشتر از نحوه ثبت نام بدون آزمون رشته‌ انسانی روی لینک زیر کلیک کنید:

لیست رشته‌های بدون کنکور سال 1401

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

نکات انتخاب رشته‌های بدون کنکور

شرایطی برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور وجود دارد که در تمام گروه‌ها مشترک می‌باشد. در ادامه به سه مورد از این قوانین در این شرایط می‌پردازیم.

  • داوطلبان نظام جدید که هنوز دیپلم خود را دریافت نکرده‌اند پس ازدریافت دیپلم و مشخص شدن معدل کتبی نسبت به ویرایش اطلاعات ثبتنام در سایت سنجش مراجعه کنند.
  • ثبت‌نام داوطلبان براساس معدل دیپلم آ‌ن‌ها انجام می‌شود، بنابراین باید در ثبت درست معدل دقت کافی داشته باشند زیرا اگر معدل اشتباه درج شود از پذیرش آن‌ها در خودداری خواهد شد.
  • افرادی که دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کارودانش نظام قدیم هنرستان دارند، اما مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی ندارند از ثبت‌نام محروم هستند.
  • ثبت‌نام و انتخاب رشته و اعلام نتایج فقط از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می‌شود.
  • داوطلبان می‌توانند با هر معدلی در دانشگاه مورد نظر ثبت‌نام کنند با شرط اینکه هیچ درسی را مردود نشده باشند.
  • داوطلب با توجه به معدل کتبی و نوع دیپلم نسبت به رشته بدون کنکور و دانشگاه انتخاب شده مورد بررسی قرار می‌گیرد، و نتیجه اعلام خواهد شد.
  • داوطلبان واجد شرایط برای ثبت‌نام رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه می‌توانند برای ترم مرداد یا بهمن ثبت‌نام انجام دهند.
  • داوطلبان باید لیست رشته‌های بدون کنکور و دانشگاه‌‌ها را با دقت مطالعه کنند تا بهترین انتخاب را انجام دهند.
  • برخلاف تصور داوطلبان دوره روزانه پردیس خودگردان هم رشته‌های بدون کنکور را شامل می‌شود، اما تحصیل در آن رایگان نیست.
  • داوطلبانی که امسال دوره روزانه قبول شده باشند، سال بعد مجاز به انتخاب دوره روزانه نمی‌باشند.
  • پذیرش سالانه دانشجو با روش رشته‌های بدون کنکور نشان می‌دهد که بیش از 100 دانشگاه دولتی و 300 دانشگاه غیردولتی با این روش دانشجو پذیرش می‌کند.
  • تاثیر سوابق تحصیلی در انتخاب رشته بدون کنکور براساس نوع دیپلم و گروه تحصیلی مشخص می‌شود.

داوطلبان با هر معدلی می‌توانند برای انتخاب رشته بدون کنکور ثبت‌نام کنند، نکته مهم این است که نباید هیچ درسی را مردود شده باشند. ثبت‌نام بدون کنکور براساس معدل کتبی دیپلم با گروه تحصیلی و نوع دیپلم معین می‌شود. داوطلبان با هر رشته تحصیلی برای انتخاب رشته بدون کنکور می‌توانند بدون محدودیت ثبت‌نام انجام دهند، به عبارت دیگر داوطلبانی که دیپلم انسانی دارند قادر به شرکت در رشته‌های بدون آزمون در گروه‌های دیگر مانند تجربی یا ریاضی هستند.
داوطلبان باید پس از انتخاب رشته‌های بدون کنکور، حتما دانشگاه و شهر آن را از دفترچه بررسی کنند تا ظرفیت کافی برای ثبتنام در دانشگاه مورد نظر وجود داشته باشد.

سایر رشته و دانشگاه بدون کنکور

رشته‌ های بدون کنکور زبان 1401

رشته‌ های بدون کنکور هنر 1401

رشته‌ های بدون کنکور ریاضی 1401

رشته‌ های بدون کنکور تجربی 1401

رشته‌ های بدون کنکور انسانی 1401

رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401

رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

سوالات متداول

آیا رشته‌های بدون کنکور نسبت به سال گذشته تغییر می‌کنند؟

سازمان سنجش هر سال تعدادی از رشته‌های هر گروه را به عنوان رشته بدون آزمون در دفترچه بیان می‌کند، که اغلب این رشته‌ها تغییری ندارند و همان رشته‌های سال گذشته هستند.

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور گروه انسانی از چه سایتی منتشر می‌شود؟

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته‌های بدون کنکور 1401 چه زمانی است؟

مهلت ثبت نام از روز سه­‌شنبه (18 مرداد 1401) تا روز يکشنبه (6 شهریور 1401) است

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

17 دیدگاه

    1. سلام. میتونین در پذیرش بدون کنکور رشته های گروه انسانی شرکت کنید، بدون کنکور در رشته حقوق در دوره روزانه پذیرش صورت نمیگیره.

    1. سلام. شما می‌توانید در پذیرش بدون کنکور رشته‌های گروه انسانی شرکت کنید. دقت کنید که در دوره روزانه بدون کنکور رشته حقوق پذیرش صورت نمی‌گیرد.

  1. سلام من دیپلم انسانی دارم، میتونم با سوابق تحصیلی، رشته روانشناسی تو دانشگاه دولتی پذیرش بشم؟

    1. سلام. دوست عزیز برای اطلاع از رشته و محل‌های پذیرش بدون کنکور، دفترچه ثبت نام کنکور سراسری و انتخاب رشته را چک کنید.

    1. سلام دوست عزیز شما می‌توانید با مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، در رشته‌های بدون کنکور، رشته مورد علاقه و دانشگاه خود را انتخاب نمایید.

    1. سلام خیر. با توجه به دفترچه راهنما ثبت نام کنکور، رشته‌های بدون کنکور در دو مقطع کارشناسی و کاردانی ارائه می‌شوند.

    2. سلام، من امسال ایشالا تازه دیپلم میگیرم یعنی سال آخرم، بعدش میتونم رشته بدون کنکور ثبت نام کنم؟
      بعد دوره کاردانی و کارشناسی یعنی چی چه دوره‌ای میشه؟

      1. سلام دوست عزیز، شما بعد از اتمام پایه‎‌ی دوازدهم امکان ثبت نام در رشته های بدون کنکور را دارید. در پاسخ به سوال دوم شما، دوره ی کاردانی همان فوق دیپلم است و دروه ی کارشناسی به معنای لیسانس است.

  2. سلام ببخشید من با معدل ۱۵/۴۰ کتبی دیپلم تجربی و مدرک پیش دانشگاهی میتونم رشته روانشناسی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ازاد های اصفهان رو قبول شم ؟یا پیام نور هاشون رو ؟ اگر اطلاع دارید ازاددهای بدون کنکور اصفهان مثل نجف اباد و خوراشگان و مبارکه و خمینی شهر بر اساس چه رنج معدلی دانشجو روانشناسی میگیرند ممنون میشم کمکم کنید ،سپاس از سایت خوبتون.

    1. سلام دوست عزیز، هر ساله دانشگاه‌هایی که ذکر کردید، بر اساس اولویت (هرچه معدل بالاتر باشد، در اولویت بالاتری قرار دارید) بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند. بنابراین قبولی شما منوط به معدل دیگر افرادی است که خواهان تحصیل در این رشته و دانشگاه‌ها هستند. براساس آنچه در سال‌های گذشته رخ داده است، احتمال قبولی شما در یکی از دانشگاه‌هایی که ذکر کردید، بالا است. موفق باشید.

  3. ببخشید منظورتون از یکی از دانشگاه هایی که ذکر کردم کدوم دانشگاه ؟ سپاس گزارم از این که وقتتون رو گذاشتین

    1. سلام مجدد دوست عزیز، مقصود این بود که با توجه به نتایج سال‌های گذشته شما احتمال زیاد آزاد یا پیام نور پذیرفته می شوید.

  4. سلام وقتتون بخیر.
    من دیپلم فنی و حرفه ای رشته حسابداری دارم و معدل دیپلمم 19.10 هستش. می خواستم بدونم که می تونم برای رشته حسابداری دانشگاه تهران بصورت بدون کنکور اقدام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا