بدون کنکورکنکور هنر

رشته‌ های بدون کنکور هنر 1401 (لیست رشته های بدون کنکور هنر)

داوطلبانی که علاقمند به رشته هنر هستند، برای انتخاب این رشته می‌توانند با شرکت در آزمون سراسری کنکور وارد دانشگاه شوند، اما همواره داوطلبانی وجود دارند که بنا به دلایلی نتوانستند در کنکور شرکت کنند، این افراد می‌توانند برای رشته‌های بدون کنکور ثبت‌نام کنند تا بتوانند ادامه تحصیل دهند.
داوطلبان علاوه بر ثبت‌نام در رشته‌ دلخواه، باید از واحدهای دانشگاهی ارائه دهنده نیز مطلع باشند تا انتخاب‌های خود را به ترتیب اولویت‌بندی کرده و بهترین رشته و دانشگاه‌ها را براساس شرایط خود انتخاب کنند. در ادامه چند مورد از رشته‌های بدون کنکور را در جدول لیست کرده‌ایم.

رشته‌ های بدون کنکور هنر 1401
رشته‌ های بدون کنکور هنر 1401

رشته های بدون کنکور هنر

در سال‌های اخیر تعدادی از رشته‌ها در مقاطع مختلف در دانشگاه های بدون کنکور و تنها از طریق سوابق تحصیلی ارائه شده است که مورد استقبال داوطلبان قرار گرفته است. رشته‌های بدون آزمون هنر شامل رشته‌های متنوعی است، که در جدول زیر به طور کامل لیست شده‌اند. توصیه می‌کنیم قبل از شروع انتخاب رشته درمورد هر رشته اطلاعاتی کسب کنید تا انتخاب رشته مطمئنی داشته باشید.
رشته‌های برتر در هر گروه آزمایشی همچنان از طریق کنکور سراسری ارائه می‌شوند. از مزایای ثبت‌نام بدون کنکور در رشته‌های بدون آزمون 1400 این است که بدون توجه به مدرک می‌توان ثبت‌نام انجام داد، یعنی اگر داوطلبی دیپلم ریاضی داشته باشد اما برای شرکت در رشته‌های بدون کنکور می‌تواند هر رشته دیگری را نیز انتخاب کند.

برای اطلاع از جزئیات نحوه‌ی انتخاب رشته‌های دانشگاهی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مقاله‌ی «زمان ثبت‌ نام در رشته‌ های بدون کنکور 1401» را مطالعه کنید. برای دانلود دفترچه‌ راهنمای ثبت نام رشته های تحصیلی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی 1401، اینجا کلیک کنید. برای مشاهده‌ی اصلاحات جدید و جدول رشته محل‌های جدید نیز اینجا را کلیک کنید.

تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون کنکور (بهمن 1401)

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول كدرشته محل‌های مربوط به پذيرش بر اساس سوابق تحصيلی سراسری بهمن ماه سال 1401 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را از اینجا دانلود کنید.

متقاضيان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرايط مندرج در دفترچه‌ی راهنمای مربوطه، برای ثبت‌نام در روزهای چهارشنبه مورخ 1401/09/30 تا شنبه مورخ 1401/10/10 به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام و تكميل فرم انتخاب رشته (حداكثر 100 كدرشته) به روش اينترنتی، اقدام کنند.

📌 یکی از دوره‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها پردیس خودگردان است، که در قبال تحصیل، هزینه زیادی دریافت می‌کنند. قبل از ثبت‌نام در دانشگاه دوره پردیس خودگردان ابتدا از مقدار شهریه رشته مورد نظر خود مطلع شوید.

رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی گروه آزمایشی هنر مقطع کارشناسی
طراحی صنعتی مرمت بناهای تاریخی
طراحی و ساخت طلا و جواهر نقاشی
فرش طراحی پارچه
مرمت آثار تاریخی کتابت و نگارگری
نقاشی ایرانی طراحی لباس
هنر اسلامی سینما
ارتباط تصویری نوازندگی موسیقی ایرانی
صنایع دستی تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
عکاسی بازیگری
نوازندگی موسیقی جهانی هنرهای صناعی
ادبیات نمایشی طراحی صحنه
نمایش عروسکی تولید سیما
کارگردانی تلویزیون باستان‌ شناسی
مجسمه سازی آهنگسازی
رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی گروه آزمایشی هنر مقطع کاردانی
کاردانی هنرهای تجسمی گرافیک کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی
کاردانی انیمیشن کاردانی هنر سفالگری
کاردانی طراحی پوشاک کاردانی باستان شناسی
دانلود رایگان اپلیکیشن هم‌درس
دانلود رایگان اپلیکیشن هم‌درس

نکاتی مهم در ثبت‌نام داوطلبان

داوطلبان برای ثبت‌نام باید نکات زیر را رعایت کنند.

📌 داوطلبانی که هم در رشته‌‌های با آزمون قبول شده‌ است و هم در رشته‌های بدون کنکور پذیرش شده‌ است، باید یکی از دو رشته‌ را انتخاب کند زیرا هر فرد تنها مجاز به ادامه تحصیل در یک رشته است.

📌 داوطلبانی که امسال نوبت روزانه قبول شده‌باشد، در سال آینده مجاز به انتخاب دوره‌های روزانه نمی‌باشد.

📌 ابتدا دفترچه ثبت‌نام را کامل مطالعه کنید و سعی کنید بی اطلاع از داوطلب ثبت‌نام در کنکور انجام ندهید. داوطلبان در انتخاب رشته بدون کنکور با هر رشته تحصیلی بدون محدودیت می‌توانند ثبت‌نام انجام دهند، به عبارت دیگر داوطلبانی که دیپلم هنر دارند قادر به شرکت در رشته‌های بدون آزمون در گروه‌های دیگر مانند انسانی یا تجربی و یا دیگر رشته‌ها هستند.

📌 انتخاب دانشجو برای رشته‌های بدون کنکور دانشگا‌ه‌ها فقط براساس معدل انجام می‌شود.

📌 داوطلب از سایر رشته‌های گروه‌های آزمایشی دیگر نیز می‌تواند انتخاب رشته نماید.

📌 انتخاب از طرف دانشگاه طبق دو فاکتور انجام می‌شود، ضریب‌هایی براساس نوع دیپلم و رشته داوطلب تعیین شده است که پس از مقایسه با شرایط داوطلب، انتخاب از طرف دانشگاه صورت می‌گیرد. داوطلبان با هرمعدلی می‌توانند ثبت‌نام کنند، در صورتی که در هیچ درسی مردود نشده باشند.

📌 داوطلبانی که در دوره‌های روزانه پذیرفته‌ شده‌اند، در سال آتی نمی‌توانند دوره‌های روزانه را انتخاب کنند.

📌 قبل از ثبت نهایی اطلاعات، مجدد از درج صحیح معدل خود اطمینان حاصل کنید، زیرا در صورت اشتباه بودن اجازه ثبت‌نام نخواهید داشت.

📌 ثبت‌نام و انتخاب رشته فقط از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org در زمان مشخص انجام می‌شود.

📌 دقت کنید که ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه‌ آزاد اسلامی در مقاطع کارشناسی و کاردانی با تفکیک پیوسته و ناپیوسته بودن در دو نیمسال مهر و بهمن صورت می‌گیرد.

📌 داوطلبان رشته بدون کنکور گروه آزمایشی هنر با توجه به سابقه تحصیلات خود می‌توانند بدون کنکور در رشته مورد نظر ادامه تحصیل دهند.

سایر رشته/دانشگاه های بدون کنکور

رشته‌ های بدون کنکور زبان 1401

رشته‌ های بدون کنکور هنر 1401

رشته‌ های بدون کنکور ریاضی 1401

رشته‌ های بدون کنکور تجربی 1401

رشته‌ های بدون کنکور انسانی 1401

رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401

رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

📌 داوطلبانی که تمایل به ادامه تحصیل در رشته‌های عالی گروه هنر دارند، باید معدل بالایی کسب کرده‌ باشند تا بتوانند از یک دانشگاه خوب پذیرش دریافت کنند.

📌 داوطلبان برای اطلاعات بیشتر از رشته‌ها و دانشگاه‌های ارائه دهنده باید به طور کامل دفترچه ثبتنام که در سایت سنجش موجود می‌باشد را مطالعه نمایند.

📌 دانشگاه‌های پردیس خودگردان دارای دوره شبانه بدون کنکور هستند که برای تحصیل در این دانشگاه‌ها باید هزینه پرداخت کنید.

📌 رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری این امکان را برای داوطلبان ایجاد می‌کنند تا بتوانند بدون شرکت در کنکور در دانشگاه محل دلخواه تحصیل کنند.

📌 رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های سراسری هرسال از تنوع بیشتری برخوردار می‌شوند.

📌 داوطلب پس از قبولی در رشته‌ بدون کنکور باید ابتدا در آزمون عملی پذیرفته شود تا بتواند در دانشگاه حضور پیدا کند. آزمون عملی مطابق با رشته داوطلب می‌باشد.

📌 ورود بدون کنکور در دانشگاه ‌ها فقط از طریق مدرک دیپلم و ثبت‌نام مهر می‌باشد.

چه رشته‌هایی از گروه آزمایشی هنر بدون کنکور می‌باشد؟

سازمان سنجش هرسال رشته‌هایی برای داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام بدون کنکور هستند ارائه می‌دهد

دفترچه ثبت‌نام بدون کنکور رشته هنر از چه سایتی منتشر می‌شود؟

دفترچه ثبت‌نام بدون کنکور تمام رشته‌ها قبل از برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد

لیست رشته‌های بدون آزمون هنر چه زمانی منتشر می‌شود؟

معمولا لیست رشته‌ها هر سال تغییری نمی‌کند، اما برای اطمینان بیشتر بهمن ماه که دفترچه منتشر می‌شود لیست رشته‌های بدون کنکور را بررسی کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. سلام. من با معدل ۱۹/۲۰ از شهرستان، میتونم دانشگاه های تهران قبول بشم برای هنر ؟

    1. سلام. دوست عزیز شما میتونید در پذیرش بدون کنکور رشته های گروه هنر شرکت کنید، البته قبولی شما به معدل سایر متقاضیان رشته / محل های مورد نظر شما بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا