بدون کنکورکنکور

زمان ثبت‌ نام در رشته‌ های بدون کنکور 1402

سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعيه‌ای درباره‌ی اعلام تاريخ ثبت نام و انتخاب رشته در رشته‌ های بدون کنکور آزمون سراسری سال 1402 منتشر کرده است.  پذيرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصيلی است. متقاضيان ثبت‌نام در رشته‌هايي كه پذیرش آن‌ها در آزمون سراسری 1402 صرفاً بر اساس سوابق تحصيلی (معدل كتبی ديپلم) صورت می‌گيرد، می‌توانند از طريق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور  از روز سه­‌شنبه (31 مرداد 1402) تا روز شنبه (4 شهریور 1402) برای ثبت‌‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

سازمان سنجش همچنین به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبانی که به دلیل عدم دریافت کد 19 رقمی موفق به ثبت‌نام در پذیرش این دوره‌ها نشده‌اند، زمان ثبت‌نام در پذیرش این دوره‌ها تا روز پنجشنبه به تاریخ 1402/06/09 تمدید کرد و متقاضیان می‌توانند تا تاریخ اعلام شده به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

زمان ثبت‌ نام در رشته‌های بدون کنکور
زمان ثبت‌ نام در رشته‌ های بدون کنکور

زمان انتشار دفترچه راهنمای رشته های بدون کنکور 1402

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش بدون آزمون از روز یکشنبه به تاریخ ۲۹ مرداد روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته در حداکثر ۱۵۰ کدرشته‌محل به روش اینترنتی، اقدام کنند.

دفترچه‌های انتخاب رشته در گروه‌های آزمایشی مختلف برای داوطلبان شرکت کننده در کنکور که متقاضی انتخاب رشته صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی هم هستند با متقاضیات انتخاب رشته بر اساس نتیجه‌ی کنکور، یکی است. برای دانلود و دریافت این دفترچه‌ها این مقاله را بخوانید: «دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 + لینک دانلود»

☑ اگر قصد ثبت‌نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی هستید، حتما این دفترچه را مطالعه کنید: «دفترچه ملاك عمل راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری 1402»

متقاضیانی که در نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کرده ولی در جلسه‌ی آزمون غایب بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است ندارند و می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی جامع آزمون سراسری نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته‌محل از رشته‌های بدون آزمون اقدام کنند.

چنانچه متقاضي در مرحله‌ی انتخاب رشته آزمون سراسري سال 1402 اقدام به تکميل فرم انتخاب رشته نمايد و مجدداً در پذيرش رشته‌های صرفاً با سوابق تحصيلی (بدون آزمون) هم ثبت نام و انتخاب رشته کند، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی وی باطل خواهد شد.

مراحل ثبت نام برای پذیرفته شدن در رشته‌‌های بدون آزمون 1402

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته و ادامه‌ی تحصیل در رشته‌های بدون آزمون را دارند، باید مراحل زیر را طی کنند:

  1. مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش كشور
  2. دريافت دفترچه‌ی راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته از طريق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان و مطالعه‌ی آن
  3. تهيه‌ی فايل عكس اسكن شده‌ی داوطلب بر اساس توضيحات مندرج در دفترچه‌ی راهنمای ثبت‌نام
  4. دریافت کد 19 رقمی سابقه‌ی تحصيلی، با مراجعه به پنجره‌ی واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir
  5. ثبت‌نام و انتخاب رشته از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان در زمان مقرر 1402/05/31 تا  1402/06/04
  6. پرداخت هزینه‌ی ثبت‌نام از طریق سامانه‌ی ثبت نام در آزمون
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

نکات مهم در ثبت‌ نام و انتخاب رشته‌‌های بدون کنکور 1402

☑ اخذ ديپلم حداكثر تا تاريخ 1402/06/31 و يا داشتن مدرك كاردانی (فوق ديپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و كاردانی پيوسته‌ی آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای نظام جديد 3-3-6 برای متقاضيان الزامی است.

☑ دارندگان ديپلم فنی‌و‌حرفه‌ای و كاردانش نظام قديم هنرستان كه فاقد مدرك پيش دانشگاهی و يا مدرك كاردانی هستند حق ثبت نام و شركت در اين مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته برابر ضوابط با آنان رفتار خواهد شد.

☑ نظر به اينكه گزينش دانشجو در اين مرحله بر اساس سوابق تحصيل (معدل كتبی ديپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا كليه‌ی متقاضيان (ديپلمه‌های نظام آموزشی 3-3-6، نظام سالی واحدی يا ترمی واحدی، نظام قديم چهارساله‌ی دبيرستان و همچنين ديپلمه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و كاردانش نظام قديم هنرستان كه دارای مدرک پيش‌دانشگاهی و يا كاردانی هستند) باید معدل كل و يا معدل كتبی خود را به‌صورت صحيح در تقاضانامه‌ی ثبت‌نام درج کنند.

متقاضيان توجه داشته باشند در صورت مغايرت معدل كل و يا معدل كتبی واقعی با معدل كل و يا معدل كتبی اعلام شده در تقاضانامه‌ی ثبت‌نامی، از ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان ممانعت به‌عمل آمده و قبولی آن‌ها لغو خواهد شد.

تذکر: متقاضيان ديپلم فنی‌و‌حرفه‌ای و يا كاردانش نظام آموزشی جديد 3-3-6 و ديپلمه‌هاي فنی‌و‌حرفه‌ای و كاردانش نظام قديم هنرستان كه دارای مدرک پيش‌دانشگاهی و يا كاردانی بوده و فاقد معدل كتبی ديپلم هستند، باید معدل كل ديپلم متوسطه خود را عيناً در تقاضانامه‌ی ثبت‌نام درج کنند.

☑ نحوه ارسال درخواست یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور:

در صورت لزوم مي‌توانید سؤال يا سؤالات خود را از طریق سامانه‌ی پاسخگويي اينترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://request.sanjesh.org، یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 در ميان بگذارید.

جمع‌بندی

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌نام برای گرفتن پذیرش در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها در آزمون سراسری 1402  فقط بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، از طریق سایت این سازمان از روز سه­‌شنبه (31 مرداد 1402) آغاز و روز پنجشنبه (9 شهریور 1402) پایان می‌پذیرد.‌ دفترچه‌ی راهنمای ثبت‌نام و جدول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش در رشته‌های بدون کنکور از تاریخ 29 مردادماه 1402 در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

متقاضیان می‌توانند حداکثر ۱۵۰ کدرشته انتخاب کنند و متقاضیانی که در آزمون سراسری سال 1402 ثبت‌نام کرده و غایب جلسه‌ی آزمون بوده‌اند نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند.


سوالات متداول

دفترچه راهنمای رشته های بدون کنکور 1402 چه زمانی منتشر می‌ شود؟

بر اساس اعلام سازمان سنجش، دفترچه‌ی راهنمای ثبت‌نام و جدول كد رشته محل‌های مربوط به پذيرش در رشته‌های بدون کنکور، از 29 مرداد 1402، در درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان قرار خواهد گرفت.

آیا غایب‌های جلسه‌ی کنکور 1402 باید برای انتخاب رشته‌های بدون آزمون دوباره ثبت‌نام کنند؟

متقاضیانی که در کنکور 1402 ثبت‌نام کرده بودند ولی در جلسه‌ی آزمون غایب بوده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد برای پذیرفته شدن در رشته‌های بدون کنکور ندارند. این متقاضیان می‌توانند با توجه به دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته‌ی کنکور با مراجعه به لينک مربوط به انتخاب رشته‌ی کنکور 1402، حداکثر تعداد 150 کدرشته محل از رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی در هر گروه آزمایشی که تمایل دارند را انتخاب و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

متقاضیان دریافت پذیرش در رشته‌های بدون کنکور 1402 حداکثر چند رشته می‌توانند انتخاب کنند؟

حداكثر 150 كدرشته

میانگین امتیاز 4.7 / 5. جمع امتیاز 3

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا