تیزهوشان ششم به هفتم

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم + سوالات و پاسخنامه آزمون 1403-1402

دانش‌آموزانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون تیزهوشان ششم را دارند، با بررسی منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم می‌توانند با نحوه‌ی طراحی سوالات آشنا شده و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای مطالعه داشته باشند. در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم هیچ سوالی از کتاب‌های درسی مطرح نمی‌شود و محتوای آزمون شامل سوالات هوش، استعداد و خلاقیت است.

داوطلبان برای موفقیت در آزمون تیزهوشان پایه‌ی هفتم می‌توانند با تهیه‌ی کتاب‌های کمک آموزشی متنوع و حل سوالات بیشتر، با شیوه‌ی طراحی سوالات تستی آشنا شده و به یک شناخت کلی برسند.

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم
منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم (+ دانلود سوالات 1403-1402)

سوالات آزمون تیزهوشان ششم از کتاب‌های درسی مطرح نمی‌شود و هدف سنجش هوش و استعداد دانش‌آموزان است. داوطلبان می‌توانند با بررسی منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و همچنین آزمون‌های برگزار شده در سال‌های گذشته، با نحوه‌ی طراحی سوالات تستی آشنا شوند. به منظور تسهیل دسترسی داوطلبان، لینک دانلود سوالات تیزهوشان ششم به هفتم در جدول زیر قرار داده شده است:

لینک دانلود سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم  + پاسخنامه 
دفترچه شماره 1 آزمون تیزهوشان هفتم 1403-1402
دفترچه شماره 2 آزمون تیزهوشان هفتم 1403-1402
کلید آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1403-1402
دفترچه شماره 1 آزمون تیزهوشان هفتم 1402-1401
دفترچه شماره 2 آزمون تیزهوشان هفتم 1402-1401
کلید آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1402-1401
دانلود سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401-1400
کلید آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1401-1400

درباره‌ی زمان، شرایط و نحوه‌ی ثبت در نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم برای ورود به سال تحصیلی 1403-1402، این مقاله را مطالعه کنید: «ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1403-1402».

منابع پیشنهادی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در ادامه فهرست شده است.

کتاب هوش ششم سری iQ هوش فرازمینی ET پنجم و ششم گامی تا فرزانگان هوش کمپلکس پنجم و ششم مهروماه
هوش ششم سری آی کیو هوش فرازمینی ET پنجم و ششم گامی تا فرزانگان هوش کمپلکس پنجم و ششم مهروماه
جامع هوش نیترو پویش اندیشه خوارزمی بانک سوال هوش و استعداد تحلیلی ششم مرشد مبتکران هوش و خلاقیت ریاضی ششم دبستان مرشد مبتکران
جامع هوش نیترو پویش اندیشه خوارزمی بانک سوال هوش و استعداد تحلیلی ششم مرشد مبتکران هوش و خلاقیت ریاضی ششم دبستان مرشد مبتکران
20 ازمون شبیه ساز تیزهوشان ششم انتشارات مرشد مبتکران هوش و استعداد تحلیلی ششم ابتدایی اندیشمند کتاب هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی ششم تا نهم انتشارات کاهه
20 ازمون شبیه ساز تیزهوشان ششم انتشارات مرشد مبتکران هوش و استعداد تحلیلی ششم ابتدایی اندیشمند کتاب هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی ششم تا نهم انتشارات کاهه
آزمون تفکر و پژوهش ششم دبستان تیزهوشان خیلی سبز آموزش هوش استعداد غیرکلامی 9 × 9 انتشارات مهروماه هوش مالتیپل ششم به هفتم خیلی سبز
آزمون تفکر و پژوهش ششم دبستان تیزهوشان خیلی سبز آموزش هوش استعداد غیرکلامی 9 × 9 انتشارات مهروماه هوش مالتیپل ششم به هفتم خیلی سبز

یکی از راه های قبولی در آزمون تیزهوشان، بررسی منابع مختلف و آشنایی با نحوه‌ی طراحی سوالات است. سوالات تیزهوشان ششم از کتاب های درسی مطرح نمی‌شود بنابراین نمی‌توان منبع دقیقی برای مطالعه‌ی دانش‌آموزان معرفی کرد. منابع بیان شده پیشنهادی بوده و داوطلبان می‌توانند با بررسی تست‌های مختلف یک دید کلی از سوالات آزمون داشته باشند.

والدین توجه داشته باشند، برای بهینه‌سازی عملکرد، بیشتر بچه‌ها باید تست هوش را در ساعات صبح انجام دهند. خستگی ذهنی احتمالاً عملکرد کودک را کاهش می‌دهد. بسته به سن فرزند شما و سبک آزمون، تست هوش معمولاً بین 1.5 تا 3 ساعت طول می‌کشد. به طور معمول، کودکان کوچک‌تر به زمان کمتری برای آزمون نیاز دارند. بسیاری از کودکان (مخصوصاً کوچکترها) باید بین بخش‌های مختلف آزمون، استراحت کنند.

برای آگاهی بیشتر توصیه می‌شود والدین به مقاله‌ی چگونه فرزندم را برای آزمون تیزهوشان آماده کنم؟ مراجعه و نکات بیان شده را مطالعه کنند.

سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم چگونه است؟

نحوه‌ی طراحی و تعداد سوال‌های آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در سال‌های مختلف متفاوت بوده و نمی‌توان عدد دقیقی برای آن بیان کرد، اما سال گذشته 120 سوال در قالب دو دفترچه به داوطلبان ارائه شده است و دانش‌آموزان صد دقیقه برای پاسخگویی به سوالات زمان داشته‌اند. بهترین روش برای تسلط و موفقیت در آزمون تیزهوشان ششم، تست زنی، حل تمرین و بررسی منابع پیشنهادی تیزهوشان ششم به هفتم است.

به صورت کلی، سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل استعداد تحلیلی، شکل‌های هندسی، عبارت‌های کلامی، درک منطقی و روابط ریاضی می‌شود.

توجه داشته باشید، آزمون تیزهوشان پایه‌ی ششم به هفتم نمره منفی دارد. به ازای هر پاسخ صحیح سه نمره‌ی مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 نمره‌ی منفی برای داوطلب درنظر گرفته می‌شود. در صورتیکه داوطلب بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، 1 نمره منفی برای او درنظر گرفته می‌شود.

همچنین بخوانید: چگونه فرزند خود را برای آزمون و ارزشیابی آماده کنیم؟

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

جمع بندی

سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از کتاب‌های درسی دانش آموزان مطرح نمی‌شود و محتوای آن سنجش هوش، استعداد و خلاقیت داوطلبان است از این رو ممکن است دانش‌آموزان دچار سردرگمی شوند. برای آشنایی با شیوه‌ی طراحی سوالات استعداد تحلیلی، توصیه می‌شود داوطلبان به بررسی آزمون‌های برگزار شده در سال‌های گذشته و همچنین منابع پیشنهادی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بپردازند.

در صورت بروز هرگونه ابهام درباره‌ی منابع آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم، می‌توانید سوالات خود را در قسمت کامنت مطرح کنید.

سوال های متداول

آیا سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از کتاب‌های درسی است؟

خیر. محتوای سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هوش، استعداد و خلاقیت است و سوالی از کتاب‌های درسی مطرح نخواهد شد. در این مقاله لینک دانلود سوالات آزمون تیزهوشان ورودی پایه هفتم ارائه شده است.

تعداد سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم چقدر است؟

تعداد و نحوه‌ی طراحی سوالات آزمون تیزهوشان پایه‌ی ششم در هر سال متفاوت بوده است، اما سال گذشته تعداد 120 سوال در دو دفترچه به دانش‌آموزان ارائه شده است که باید ظرف 100 دقیقه به سوالات پاسخ می‌دادند.

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم نمره منفی دارد؟

بله. به ازای هر پاسخ صحیح 3 نمره‌ی مثبت و به ازای هر پاسخ غلط 1 نمره‌ی منفی برای داوطلب اعمال می‌شود.

میانگین امتیاز 4.4 / 5. جمع امتیاز 7

هنوز امتیازی ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا