روش تست زنی

3 نکته کلیدی برای موفقیت در آزمون آنلاین

برای برخی از دانش آموزان، شرکت در آزمون آنلاین یک تجربه جدید و تا حدودی گیج کننده است. آنها از مهارت ها و استراتژی هایی که آنها را قادر می سازد بهترین عملکرد خود را داشته باشند، مطمئن نیستند و به همین دلیل دچار اضطراب و نگرانی می شوند. آماده شدن برای امتحانات پایان ترم می تواند برای هر دانش آموزی استرس زا باشد اما در ادامه، راهبردهای اثبات شده ای ارائه شده تا به شما کمک کند، سخت ترین امتحانات را با آرامش و اطمینان پشت سر بگذارید.

3 نکته کلیدی برای موفقیت در آزمون آنلاین
3 نکته کلیدی برای موفقیت در آزمون آنلاین

3 نکته برای موفقیت دانش آموزان در آزمون آنلاین

با مجازی شدن آموزش و شیوع ویروس کرونا، کلاس ها و امتحانات دانش آموزان به صورت آنلاین برگزار می شد که این مسئله تجربه جدیدی برای دانش آموزان محسوب می شد. بسیاری از دانش آموزان آگاهی لازم در رابطه با نحوه شرکت در آزمون های آنلاین را نداشتند و به همین دلیل نمی توانستند نمره خوبی کسب کنند. برخی از دانش آموزان هم نمی توانستند زمان را مدیریت کنند و به کلیه سوالات پاسخ دهند.

در این مقاله 3 نکته کاربردی برای موفقیت دانش آموزان در آزمون آنلاین ارائه شده تا به دانش آموزان کمک کند چالش های آزمون آنلاین را پشت سر بگذارند و بدون استرس در آزمون های خود شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: مزایای نرم افزار آزمون آنلاین

1- قبل از آزمون : آماده شوید

نکات مهم برای آمادگی قبل از آزمون:

  • قوانین آزمون را بدانید: قبل از آزمون لازم است به این سوالات پاسخ دهید: آیا آزمون در تاریخ و زمان خاصی برگزار می شود یا می توانید به صورت شناور در آزمون شرکت کنید؟ چقدر برای تکمیل آزمون فرصت دارید؟ آیا می توانید آزمون را در خانه انجام دهید یا باید امتحان را در یک مکان خاص بدهید؟
  • فرمت آزمون را بشناسید: بدانید سوالات آزمون چگونه طراحی می شود . چند گزینه ای، تکمیلی، پاسخ کوتاه،تشریحی. یا ترکیبی از انواع مختلف.
  • کامپیوتر خود را بررسی کنید: از هر دستگاهی اعم از لپ تاپ، گوشی، کامپیوتر یا تبلت که برای شرکت در آزمون استفاده می کنید،  قبل از امتحان مطمئن شوید که تمام سخت افزار و نرم افزار صحیح را دارد. برای شرکت در آزمون در مکانی قرار بگیرید که سرعت اینترنت مناسب باشد.

حداقل 24 ساعت قبل از شروع آزمون:

    • هر نرم افزاری که نیاز دارید را نصب کنید.
    • مرورگر خود را به روز کنید. اگر وب سایت مرورگر خاصی را توصیه نمی کند، از گوگل کروم استفاده کنید.

30 دقیقه قبل از شروع آزمون:

      • رایانه خود را روشن کنید و اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.
      • پنجره‌ها و برنامه‌هایی را که نیاز ندارید ببندید، اعلان ها را خاموش کنید، از سایر اعضای خانواده‌تان بخواهید استفاده از اینترنت را در این مدت محدود کنند.
  • همه چیزهایی را که برای شرکت در آزمون نیاز دارید جمع آوری کنید: 
  •  کتاب های درسی، یادداشت ها، ماشین حساب و غیره.
  • کاغذ  چرک نوییس و خودکار/مداد در دسترس داشته باشید.
  • برای خود یک لیوان آب یا یک میان وعده تهیه کنید.
  • مطالب کلاس را مطالعه کنید: قبل از شرکت در آزمون مطالب درسی یا مطالب خلاصه شده را مرور و بررسی کنید.
  • یک مکان آرام برای شرکت در آزمون انتخاب کنید: یک مکان آرام با حداقل حواس پرتی را برای شرکت در آزمون انتخاب کنید.

در طول آزمون آنلاین : تمرکز داشته باشید

2- در طول آزمون آنلاین : تمرکز داشته باشید

در طول آزمون آنلاین و هنگام پاسخگویی به سوالات، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • به زمان توجه داشته باشید: آلارم ها را تنظیم کنید تا زمانی که 30، 15 یا 5 دقیقه به پایان آزمون باقی مانده است را به شما یادآوری کنند.
  • در صورت اجازه معلم، پاسخ های خود را ذخیره کنید: اگر در طول آزمون سیستم شما خاموش شد یا اینترنت تان قطع شد، این مورد می تواند به شما کمک کند.
  • قبل از ارسال پاسخ های خود را بررسی کنید: قبل از تایید و ارسال پاسخ حتما یکبار پاسخ های خود را بررسی کنید. (ممکن است امکان بازگشت به سوال های قبلی را نداشته باشید.)
    1. به هر سوالی جواب دادی؟
    2. آیا به تمام قسمت های هر سوال پاسخ دادید؟
    3. تایید ارسال، تا زمانی که متوجه نشدید ارسال شما پذیرفته شده است، مرورگر خود را نبندید یا صفحه را بازخوانی نکنید.
  • صفحه آزمون را ترک نکنید: در صورتیکه مجاز به جست و جو در وب سایت ها هستید از مرورگر دیگری برای سرچ استفاده کنید و صفحه آزمون را هرگز ترک نکنید.
  • از مشکلات فنی پیش آمده نترسید: در صورت بروز مشکل، با مسئول مربوطه تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سامانه تراز، با به حداقل رساندن مشکلاتی که ممکن است حین برگزاری آزمون برای دانش آموزان پیش بیاید، شرایط شرکت در یک آزمون بدون استرس و راحت را برای دانش آموزان فراهم آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: سامانه آموزش آنلاین چگونه به مدارس و دانش آموزان کمک میکند؟

بعد از آزمون آنلاین : ارزیابی و مرور

3- بعد از آزمون آنلاین : ارزیابی و مرور

  • سوالات آزمون را بررسی کنید: چه سوالاتی برای شما گیج کننده بود؟ آیا مجبور بودید از سوالی بگذرید؟ کدام سوالات برای شما سخت بود؟ در کدام مباحث تسلط کافی داشتید؟ به یادداشت‌ها و خلاصه های خود بازگردید و ببینید آیا می‌توانید پاسخ سؤالاتی را که شما را به چالش می‌کشد بیابید.
  • نمره خود را بررسی کنید در برخی موارد، ممکن است بتوانید بلافاصله نمره خود را مشاهده کنید. با این حال، امتحانات با پاسخ های کتبی مدت بیشتری طول می کشد تا معلم نمره شما را ارسال کند، بنابراین برای اطلاع از نمره خود کمی زمان بگذارید. پس از دریافت نمره نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و برای بهبود آن برنامه ریزی نمایید.

سامانه تصحیح آزمون تراز، امکانی را فراهم کرده تا معلمان بتوانند بلافاصله پس از برگزاری امتحانات نمرات را به صورت آنلاین برای دانش آموزان ارسال کنند.

  • برای پیشرفت در امتحانات بعدی برنامه ریزی کنید. آیا روش مطالعه شما صحیح بود؟ آیا زمان کافی برای مطالعه دروس داشتید؟ نتایج حاصل را یادداشت کنید و برای آزمون های بعدی آنها را در نظر داشته باشید.

سوالات متداول

برای موفقیت در آزمون آنلاین چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

قبل از برگزاری آزمون آماده سازی های لازم را انجام دهید، در حین برگزاری آزمون آرامش و تمرکز داشته باشید و بعد از برگزاری آزمون، سوالات را تحلیل و بررسی نموده و برای پیشرفت و تقویت نقاط ضعف خود برنامه ریزی کنید.

در صورت بروز مشکلات فنی حین برگزاری آزمون چگونه عمل کنیم؟

در صورت بروز مشکل، با معلم خود تماس بگیرید و مشکل و هرگونه پیام خطایی را که ممکن است دریافت کرده باشید، توضیح دهید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

برای موفقیت و کسب نمره خوب در آزمون آنلاین چگونه برنامه ریزی کنیم؟

آمادگی قبل از آزمون، تمرکز در طول آزمون، ارزیابی و مرور بعد از آزمون… همچنین نکات لازم برای موفقیت در آزمون های آنلاین به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا