راهنمای ثبت نام کنکور

اشتباه در ثبت نام کنکور 1402 (اشتباه ثبت معدل + نحوه ویرایش)

اشتباه در ثبت نام کنکور 1402، یکی از مواردی است که ممکن است داوطلبان هنگام ثبت نام کنکور سراسری و درج اطلاعات در فرم ثبت نام کنکور، با آن مواجه شوند. باتوجه به آنکه درج صحیح کلیه اطلاعات از جمله معدل کتبی دیپلم، کد نظام وظیفه، معدل نهایی و … برای سازمان سنجش اهمیت زیادی دارد، لازم است متقاضیان با مراجعه به سایت سنجش در بازه های زمانی تعیین شده، نسبت به تصحیح اطلاعات ثبت نام خود اقدام کنند.

اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری
اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری

اشتباه در ثبت نام کنکور 1402

راهنمای رفع اشتباه در ثبت نام کنکور 1402 به صورت کامل در این مقاله ارائه داده شده است. داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری را دارند، لازم است با مراجعه به سایت سنجش در زمان مقرر، برای تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند. برخی از داوطلبان ممکن است در درج اطلاعات خود دچار اشتباه شوند و اطلاعات خود را به درستی وارد نکنند. این دسته از متقاضیان لازم است با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سنجش برای ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور اقدام کنند.

از آنجایی که درج اطلاعات صحیح در فرم ثبت نام اهمیت زیادی دارد و درج اطلاعات نادرست سبب لغو قبولی داوطلب می‌شود، لازم است متقاضیان اطلاعات ثبت نامی خود را در نهایت دقت وارد کنند. اما در صورتیکه دچار اشتباه شدید، می توانید با در اختیار داشتن شماره پیگیری و شماره پرونده به سایت سنجش مراجعه کرده و اطلاعات خود را ویرایش کنید.

(در صورت فراموشی اطلاعات به مقاله، دریافت شماره داوطلبی و شماره پیگیری کنکور مراجعه کنید.)

ویرایش اطلاعات در بازه های زمانی مشخص و از طریق سایت سازمان سنجش کشور به صورت غیر حضوری انجام می شود.
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

اطلاعات اشتباه در ثبت نام آزمون سراسری

اطلاعات اشتباه در ثبت نام آزمون سراسری شامل چه مواردی می شود؟ داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسری باید با مراجعه به سایت سنجش فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل نمایند و اطلاعات خواسته شده را به دقت درج کنند. فرم ثبت نام کنکور شامل اطلاعات زیر می باشد که ممکن است داوطلبان در درج آنها دچار اشتباه شوند. اشتباهات رایج در تکمیل فرم ثبت نام کنکور به صورت زیر است:

✔️اشتباه در درج اطلاعات تحصیلی

اطلاعات تحصیلی که لازم است داوطلبان در فرم ثبت نام کنکور درج کنند شامل معدل کتبی دیپلم، معدل نهایی، تاریخ اخذ مدرک دیپلم، درج کد سوابق تحصیلی دیپلم، کد عنوان دیپلم و … می باشد. در صورتیکه هریک از اطلاعات تحصیلی خود را اشتباه وارد کرده اید، لازم است در زمان مقرر با مراجعه به سایت سنجش برای ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید.

اگر معدل را در ثبت نام کنکور اشتباه بزنیم چه میشود؟ اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور یکی از اشتباهات رایج است، همچنین اگر دانش آموز پایه دوازدهم هستید و معدل کتبی شما هنوز مشخص نشده است، در بازه زمانی تعیین شده می توانید با مراجعه به سایت سنجش معدل واقعی خود را درج کنید و فرم ثبت نام را ویرایش نمایید.

✔️اشتباه در درج اطلاعات فردی و شناسنامه ای 

داوطلبان ممکن است در وارد کردن اطلاعات فردی از جمله، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره سریال و سری شناسنامه و کد ملی دچار اشتباه شوند. اگر داوطلبی اطلاعات فردی یا شناسنامه ای خود را به نادرستی در فرم ثبت نام وارد کرده است باید با به همراه داشتن اطلاعات لازم به سایت sanjesh.org مراجعه نموده و اطلاعات خود را تصحیح کند.

اگر کد نظام وظیفه را به درستی وارد نکنید ثبت نام شما با مشکل روبرو خواهد شد. در صورت اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام آزمون سراسری، لازم است در زمان ثبت نام یا زمان مجدد ثبت نام کنکور به سایت سنجش مراجعه کنید و وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنید.

✔️اشتباه در بارگذاری عکس

بارگذاری عکس داوطلب یکی از موارد مهم هنگام ثبت نام است. برخی از داوطلبان که برای ثبت نام کنکور به کافی نت مراجعه می کنند ممکن است به اشتباه عکس داوطلب دیگری را برایشان بارگذاری کنند. در زمان ثبت نام کنکور سراسری حتما در بارگذاری و ارسال عکس خود دقت داشته باشید و در صورت ارسال عکس اشتباه نسبت به ویرایش اقدام نمایید.

زمان ویرایش اطلاعات اشتباه در ثبت نام کنکور
زمان ویرایش اطلاعات اشتباه در ثبت نام کنکور

زمان ویرایش اطلاعات اشتباه در ثبت نام کنکور 1402

زمان ویرایش اطلاعات اشتباه در ثبت نام کنکور 1402، در طی اطلاعیه ای توسط سایت سنجش مشخص می شود. سازمان سنجش هر ساله 4 بازه زمانی را برای اصلاح اشتباهات کنکور سراسری مشخص می کند.

✔️ویرایش اطلاعات اشتباه در زمان ثبت نام کنکور : در بازه زمانی تعیین شده برای ثبت نام، داوطلبان می توانند مجددا به سایت سنجش مراجعه کرده و اطلاعات خود را تصحیح کنند.

✔️ویرایش اطلاعات اشتباه در بازه تمدید ثبت نام: پس از اتمام زمان ثبت نام، سازمان سنجش 2 تا 3 روز مهلت ثبت نام کنکور سراسری را تمدید می کند که جاماندگان می توانند فرآیند نام نویسی خود را انجام دهند و داوطلبانی که در کنکور ثبت نام کرده اند، در صورت نیاز اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنند.

✔️ویرایش اطلاعات اشتباه در بازه تمدید مجدد: سازمان سنجش معمولا در اسفندماه زمانی را برای ثبت نام مجدد و ویرایش اطلاعات اشتباه در نظر گرفته است.

✔️ویرایش اطلاعات اشتباه در زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون: پس از انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در اطلاعات لازم است نسبت به تصحیح اطلاعات اقدام نمایند. بیشتر اطلاعات از بخش “ویرایش اطلاعات” در سایت سنجش قابل ویرایش است. داوطلبان برای ویرایش برخی از اطلاعات باید به باجه های رفع نقص سنجش مراجعه نمایند.

تصحیح اطلاعات در زمان توزیع کارت ورود به جلسه، آخرین مهلت ویرایش اطلاعات اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله‌ی «کارت ورود به جلسه کنکور 1402 [نحوه دریافت و رفع نقص کارت شرکت در آزمون]» را مطالعه کنید.

جمع بندی

درج صحیح اطلاعات در فرم ثبت نام سایت سنجش اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتیکه داوطلبی، اطلاعات ثبت نامی (معدل کل، معدل دیپلم، کد نظام وظیفه، کد ملی و …) را به اشتباه وارد کرده باشد؛ لازم است در مهلت مقرر به در اختیار داشتن کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی به سایت sanjesh.org مراجعه نموده و اطلاعات درج شده را ویرایش و تصحیح کنند.

تنها سایت ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری برای کلیه گروه های آزمایشی، سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org است. (کلیه مراحل ویرایش به صورت اینترنتی است لذا از مراجعه حضوری به سازمان سنجش برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی، خودداری کنید.)


سوالات متداول

اگر معدل را در ثبت نام کنکور سراسری اشتباه بزنیم چگونه ویرایش کنیم؟

برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی از جمله معدل نهایی یا معدل دیپلم، لازم است در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه کنید و اطلاعات خود را تصحیح کنید.

سایت ویرایش اطلاعات اشتباه در ثبت نام کنکور چیست؟

ویرایش اطلاعات اشتباه ثبت نام کنکور به صورت غیر حضوری و از طریق سایت سازمان سنجش کشور امکانپذیر است.

چند بار امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور وجود دارد؟

داوطلبان در هر بازه زمانی به تعداد محدود امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی را دارند.

میانگین امتیاز 4.5 / 5. جمع امتیاز 4

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

123 دیدگاه

      1. سلام من موقع انتخاب رشته گزینه معدل کل دیپلم خودش برام زده بود و گفته‌ بود اگر صحت دارد تایید کنید و منم تایید کردم الان در سایت مدیو دیدم فهمیدم معدل مل دیپلمم فرق میکنه با اونی که خودش گذاشته بود الان من باید ویرایش کنم یا نع؟

        1. سلام دوست عزیز، درنهایت سوابق تحصیلی شما همان چیزی لحاظ می‌شه که در سایت مدیو ثبت شده. اگر معدلی که به شما نشون داده شد رو خودتون قبلاًَ به سامانه دادید که اصلاحش کنید.

    1. سلام من معدل کتبی رو اشتباه وارد کردم و الان هم پیام نور قبول شدم چکار کنم

    1. سازمان سنجش بازه های زمانی مختلفی را برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور در نظر می گیرد که می توانید با استفاده از شماره پیگیری 16 رقمی به سایت سنجش مراجعه کرده و اطلاعات خود را ویرایش کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید به مقاله ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری مراجعه کنید.

    2. من امسال ترمیم معدل زدم و چند تا نمرم افزایش نمره داشت اما الان که میخام انتخاب رشته کنم معدلم همون معدل قبلی هست کاری میشه کرد؟

      1. سلام دوست عزیز، آیا در سایت my.medu هم معدل و نمرات شما همین ثبت شده؟ اگر ترمیم معدل شما اعمال نشده، به اداره‌ی آموزش و پرورش رجوع کنید

    1. داوطلبان در بازه های زمانی مختلف که معمولا در بهمن ماه و اسفند می باشد، می توانند با مراجعه به سایت سنجش اطلاعات خود را ویرایش کنند.

      1. سلام. من معدل رو اشتباه وارد کردم زنان دریافت کارت ورود به جلسه و دیگر هم امکان ویرایش وجود ندارد
        مشکلی در پذیرش دانشگاه نخواهد بود؟؟؟

    1. سلام. پس از انتشار کارت ورود به جلسه آزمون با ورود به سایت سنجش، قسمت ویرایش اطلاعات می توانید اطلاعات خود را تصحیح کنید.

      1. سلام من موقع انتخاب رشته معدلمو اشتباهی زیاد وارد کردم و ویرایش هم مهلت ندادن و همونجوری مونده و الان من تو رشته مهندسی پزشکی قبول شدم آیا این اشتباه وارد کردن معدل باعث باطلی قبولی من در دانشگاه خواهد شد؟
        البته اینم بگم حدود 10 روز قبل در سایت sanjesh.org سازمان سنجش برام یه معدلی نشون دادن که معدل کتبی اصلی بود و منم تاییدش کردم

        1. سلام دوست عزیز، سازمان سنجش در حال حاضر متصل به سایت آموزش و پرورشه و سوابق تحصیلی از طریق آموزش و پرورش در اختیار سنجش قرار می گیره و بنابراین مشکلی نیست.

  1. ببخشید اگه عکسمونو اشتباه بارگذاری کرده باشیم در فرم کنکور چطوری میتونیم ویرایش کنیم؟

    1. سلام، شما در زمان تعیین شده برای ویرایش اطلاعات طبق آموزش مقاله می‌توانید عمل نمایید.

    1. سلام آخرین مهلت ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری همزمان با انتشار کارت ورود به جلسه می‌باشد.

  2. من کد ثوابق تحصیلیمو توی ثبت نام اولیه اشتباه زدم ولی بعدش ویرایش کردم. مشکلی پیش میاد؟؟؟؟

      1. سلام من کد نظام وظیفه رو ۵ زدم بعد توی تأیید نهایی هم همون کد ۵ رو زده بود بعد که رفتم پرینت بگیرم نوشته بود کد ۴ مشخصات کد ۴ رو نوشته بود درحالی که باید ۵ میشد این چه مشکلیه برای همه هست یا فقط برای منه

  3. من از ثبت نام جا موندم، میتونم در زمان دریافت کارت ورود به جلسه اطلاعاتمو ثبت کنم؟

    1. سلام . شما می تونید در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری با مراجعه به سایت سنجش ثبت نام کنید.

  4. سلام، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون چطوری می‌تونم اطلاعاتمو ویرایش کنم؟

    1. سلام. هنگام ورود به سایت سنجش و دریافت کارت ورود به جلسه، می توانید از قسمت “ویرایش اطلاعات” برای تصحیح اقدام کنید.

    2. سلام من کد محل اخذ مدرکمو اشتباه زدم کارت ورود به جلسه اومده دیدم باید چیکار کنم ؟

      1. سلام دوست عزیز برای اطلاع از قوانین رفع نقص کارت لطفا این مقاله را مطالعه کنید: «کارت ورود به جلسه کنکور 1402 [نحوه دریافت و رفع نقص کارت شرکت در آزمون]» اگر باز هم موفق نشدید، از طریق سامانه‌ی پاسخگویی اینترنتی به نشانی /https://request.sanjesh.org اقدام کنید یا سوال خود را در ساعات اداری با شماره‌ی تلفن 42163 با پیش شماره‌ی 021، که سازمان سنجش اعلام کرده، در میون بذارید.

  5. سلام من موقع ثبت نام کنکور تیک دانشگاه فرهنگیانو نزدم یعنی دیگه نمیتونم برم؟ توروخدا جواب بدید

    1. در زمان ثبت نام کنکور سراسری نیازی به اعلام علاقمندی به دانشگاه فرهنگیان نمی‌باشد.

  6. سلام من هنگام ثبت‌نام از سایت پریدم بیرون و کد رهگیری بهم داده نشد.ثبت نهایی هم زدم ولی برام کد نیومد چیکار کنم
    ؟ و اینکه من دوازدهم هستم و معدل دیپلم و کتبی و نهایی ندارم. چیو باید بزنم؟

    1. سلام، مجدد باید وارد سایت بشید و کد پیگیری رو دریافت کنید. از طریق سیستم پاسخگویی سنجش هم میتونید اقدام کنید. آخرین معدل تحصیلی خود را وارد کنید و در زمان معین برای تکمیل فرم ثبت نام، میتونید معدل کتبی خود را ویرایش نمایید.

      1. سلام دوست عزیز، خیر مشکلی ندارد. معدل پایه‌ی یازدهم هیچ تاثیری در کنکور ندارد.

    1. سلام، دوست عزیز مشکلی نیست، در زمان ویرایش فرم ثبت نام، اطلاعات را به درستی و با دقت ثبت کنید.

  7. سلام من دیپلم مجدد در رشته انسانی درمنطقه دیگر دارم
    (دیپلم قبلیم فنی منطقه ۲) برای گرفتن دیپلم باید درامتحان نهایی دوازدهم شرکت کنیم فقط الان نمیدونم کد منطقه یازدهم کدوم لحاظ کنم ؟

    1. سلام کد منطقه یازدهم را بر اساس رشته‌ای که می‌خواهید در آن امتحان‌های نهایی سال دوازدهم را بدهید، وارد کنید.

  8. سلام من میتونم زمان دریافت کارت ورود به جلسه‌ام ، از کنکور تجربی به کنکور ریاضی تغییر بدم؟ لطفا جواب بدید

  9. یه سوالی داشتم که نگرانم کرده بود
    کد نظام وظیفه منو اشتباه زده بودن توی کارت ورود به جلسه در حالی که من برای تعویضش اقدام کرده بودم و به جای ۹ ، ۳ زده بودن ، میخاستم بدونم اگه جواب کنکور بیاد ایا تاثیری داره توی انتخاب رشتم و ممکنه نزاره انتخاب رشته کنم ، چون زمان تعوضیم تموم شده

    1. سلام دوست عزیز، آیا زمانی که اعلام شده بود مغایرت اطلاعات کارت رو پیگیری کنید، شما اقدامی کردید؟ اگر بله، مشکلی پیش نمیاد. اگر هم اقدامی نکرده باشید، باز هم معمولاً این مورد تاثیر خاصی روی انتخاب رشته نداره.

  10. سلام. من الان تو برگه ثبت نام کنکورم دیدم. معدل کل دیپلم رو همون معدل یازدهم رو زده. ولی کتبی نهایی خالیه در صورتی که اونموقع من دیپلم نگرفته بودم. مشکلی پیش نمیاد.

    1. سلام دوست عزیز، مشکلی پیش نمیاد، اما شما باید معدل جدید کتبی خودتون رو دستی وارد می‌کردید.

  11. سلام وقتتون بخیر یک ماهه خدمتم تمام شده متوجه شدم کد نظام وظیفه اشتباه وارد کردم مشکلی پیش نمیاد؟ مهلت ثبت نام هم که دیگه نیست

  12. من در اطلاعات فردی کنکور سراسری اشتباهی به جای معدل کتبی دیپلم معدل کل رو وارد کردم الان هم که نمی تونم ویرایش کنم ایا تو ثبت نام تو دانشگاه مشکلی ایجاد میشه یا نخه

  13. سلام وقت بخیر
    هنگام انتخاب رشته معاونین مدرسه گفتند ک معدل کتبی من ۱۷.۷۵ هستش.منم وارد کردم
    الان بعد گرفتن گواهی موقت فهمیدم ۱۷.۲۵ هست .
    ایا در طول تحصیل دانشگاه به مشکل میخورم یا حتی در ثبت نام؟

      1. سلام من کنکور بر اساس سوابق بودم الان قبول شدم رفتم ثبت نام کنم میگن معدلت متفاوت هست آیا امکانش هست رد بشه دانشگاهم؟

        1. سلام دوست عزیز، بستگی داره چقدر متفاوت باشه. البته کد سوابق تحصیلی اطلاعات واقعی تحصیل شما رو از سایت آموزش و پرورش به سازمان سنجش منتقل کرده و خوداظهاری شما نباید ثبت شده باشه.

    1. سلام دوست عزیز، در حال حاضر فقط معدل نهایی دوازدهم ملاک است و معمولآً مشکلی ایجاد نمی‌شود.

  14. سلام من موقع ثبت‌نام کد نظام وظیفه رو اشتباه وارد کردم ولی شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام رو دریافت کردم و ثبت نام انجام شد الانم مهلت ویرایش تموم شده. مشکلی از نظر نظام وظیفه ندارم واسه شرکت در ازمون و تحصیل در دانشگاه فقط کد اشتباهه
    مشکلی پیش میاد یا نه؟

  15. سلام من در موقع انتخاب رشته ۱۴۰۱ چون یکی از درسام هنوز پاس نشده بود معدل نهایی که مدرسه گفت ۱۵/۳۴در انتخاب رشته وارد کردم بعد از پاس شدن امتحانم در شهریور معدل نهایی من ۱۵/۰۱شد حالا دانشگاه آزاد با آزمون ثبت نام کردم و در حال تحصیلم ولی همش نگرانم که قبولیم رو لغو نکنن به خاطر اون معدل چون رییس سازمان سنجش گفته بود معدل اشتباه باعث لغو قبولی میشه در ضمن من سوابق تحصیلیم درست بود و اون رو تایید کرده بودم خیلی نگرانم لطفا پاسخ من رو بدهید ممنون

    1. سلام دوست عزیز، نگران نباشید، هیچ مشکلی برای ادامه‌ی تحصیل شما وجود ندارد.

      1. سلام خانم موسوی ممنون ازپاسختون پس این معدل در سنجش ثبت نمیشه و در اینده موقعی که مدرک دانشگاهیم بخواد صادر بشه به مشکلی بر نخواهم خورد باز هم سپاسگزارم

        1. سلام دوست عزیز، نه مشکلی پیش نمیاد چون سوابق تحصیلی شما از طریق آموزش و پرورش اعلام می شود.

  16. سلام من کد دانش آموزیم رو فقط یکی از اعدادشو اشتباه وارد کردم موقع ثبت نام ؛ الان هم امکان ویرایش وجود نداره ، میخام بدونم مشکلی پیش میاد یا نه ، چیکار باید بکنم ؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز، معمولاً مشکلی پیش نمیاد، با این حال می‌توانید سوال یا درخواست خود را از طریق سامانه‌ی پاسخگویی اینترنتی به نشانی /https://request.sanjesh.org به این سازمان ارسال کنید. ضمناً داوطلبان در صورت لزوم می‌توانند سوال یا سوالات خود را در ساعات اداری با شماره‌ی تلفن 42163 با پیش شماره‌ی 021، در میان بگذارند.

  17. سلام من معدلم درست وارد کردم حتی پرینت ثبت نام دارم ولی روی کارت ورود به جلسه معدلم سه نمره بالاتر درج کردن چکار باید کرد؟؟؟ میتونم اصلاح نکنم و بعد بهشون بگم اینم پرینت ثبت نام منه خودتون اشتباه کردید ؟؟؟

        1. سلام دوست عزیز، زمان ویرایش اطلاعات تعیین خواهد شد، در این موعد این مورد را اصلاح کنید

  18. سلام وقت بخیر
    من کد نظام وظیفم‌رو اشتباه وارد کردم
    دیشب کارت ورود به جلسه ارشد اومد داخل سایت قسمت ویرایش معدل و نام دانشگاه و… رو میشه ویرایش کرد ولی برای کد نظام وظیفه ویرایشی نیست.
    چیکار باید بکنم؟

    1. سلام دوست عزیز، از طریق سامانه‌ی پاسخگویی اینترنتی به نشانی /https://request.sanjesh.org سوال خودتون رو برای سازمان سنجش ارسال کنید. ضمناً در صورت لزوم می‌تونید سوال خودتون رو توی ساعات اداری با شماره‌ی تلفن 42163 با پیش شماره‌ی 021، مطرح کنید.

  19. سلام وقت بخیر
    اگر شهریور چندتا درس باقی مانده رو پاس کنیم چطوری باید معدلو ویرایش کنیم؟؟ مگه شرط قبولی پاس شدن تا ۳۱ شهریور نبود؟

    1. سلام دوست عزیز، معدلی که اکنون در دست دارید را وارد کنید. درنهایت با ترمیم معدل یا عوض شدن معدل با توجه به کد سوابق تحصیلی که به سامانه ارائه می‌دهید، معدل تصحیح خواهد شد.

  20. چرا پس از وارد کردن معدل دیپلم و معدل کتبی نهایی و تکمیل اطلاعات برای ورود به مرحله بعد به من میگه مقادیر معدل دیپلم و کتبی نهایی را وارد کنید در حالی که من وارد کردم ولی این خطا رو میده و به مرحله بعد نمیره لطفا راهنمایی کنید😕😕😕

    1. سلام دوست عزیز، شما باید معدل را با اعشار وارد کنید. مثلا اگر معدل شما 19 کامل هم هست، باید بنویسید 19 ممیز دو صفر

    1. سلام دوست عزیز، در راهنمای ثبت نام اینطور آومده: «در صورتی كه بخواهيد هر قسمت از مطالب فرم ثبت نام خود را كه قابل ويرايش می‌باشد، تصحيح كنيد، از تاريخ
      15/1/1402 تا تاريخ 21/1/1402، می‌توانيد با ورود به صفحه‌ی كاربری خود اين كار را انجام دهيد.»

        1. سلام دوست عزیز، در راهنمای ثبت نام اینطور آومده: «در صورتی كه بخواهيد هر قسمت از مطالب فرم ثبت نام خود را كه قابل ويرايش می‌باشد، تصحيح كنيد، از تاريخ
          15/1/1402 تا تاريخ 21/1/1402، می‌توانيد با ورود به صفحه‌ی كاربری خود اين كار را انجام دهيد.» اما گویا هنوز امکان ویرایش نیست، از طریق سامانه‌ی پاسخگویی اینترنتی به نشانی /https://request.sanjesh.org سوال خودتون رو برای سازمان سنجش ارسال کنید.

  21. سلام خسته نباشید من شماره همراه رو اشتباه دادم و برای ثبت نام کنکور تیر ماه باید این شماره رو داشته باشیم وه این شماره کاملا مسدود شده باید برای ثبت نام کنکور چکار کنم الان ؟!

    1. سلام دوست عزیز، در راهنمای ثبت نام اینطور آومده: «در صورتی كه بخواهيد هر قسمت از مطالب فرم ثبت نام خود را كه قابل ويرايش می‌باشد، تصحيح كنيد، از تاريخ
      15/1/1402 تا تاريخ 21/1/1402، می‌توانيد با ورود به صفحه‌ی كاربری خود اين كار را انجام دهيد.» .

        1. سلام دوست عزیز، از طریق سامانه‌ی پاسخگویی اینترنتی به نشانی /https://request.sanjesh.org سوال خودتون رو برای سازمان سنجش ارسال کنید. ضمناً در صورت لزوم می‌تونید سوال خودتون رو توی ساعات اداری با شماره‌ی تلفن 42163 با پیش شماره‌ی 021، مطرح کنید.

  22. سلام خسته نباشید
    ببخشید من چون پایه دوزادهم هستم
    بخش معدل دیپلم و معدل کتبی نهایی رو هنگام ثبت نام خالی گذاشتم ، خالی بودنش تا زمانی که کارت ورود به جلسه رو دریافت کنیم مشکلی که ندارد؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز، بدون وارد کردن معدل، ثبت نام شما تکمیل شد و کد رهگیری دریافت کردید؟ در نهایت باید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور برای ویرایش معدل در سایت سنجش اقدام کنید.

  23. سلام من در رشته گرافیک فارغ التحصیل شدم و امسال مجدد کنکور میدم و اقدام کردم برای تغییر رشته و دیپلم مجدد ولی در سایت کد سوابق تحصیلی دیپلمم رو گذاشته از مدرسه بزرگسالان که ثبت نام کردم پرسیدم و گفتند نمرات انسانی و سوابق آن در همون کد ثبت میشه ایا مشکلی بوجود نمیاد .؟ و درست هست ؟

    1. سلام دوست عزیز برای اطلاع دقیق از این موضوع می‌تونید به اداره‌ی آموزش و پرورش منطقه‌ی محل تحصیل خودتون مراجعه کنید و اطمینان حاصل کنید.

      1. سلام وقت بخیر
        من توی انتخاب رشته اون معدلی که سایت خودش گذاشته بود رو تایید کردم
        الان متوجه شدم معدلم دو نمره کمتر از اون معدل تایید شده ست
        چیکار میتونم بکنم؟
        البته تراز سوابق تحصیلیم که از طریق مدیو به سنجش اعلام شده

        1. سلام دوست عزیز، با توجه به کد سوابق تحصیلی، سازمان سنجش اطلاعات صحیح را در اختیار دارد و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

  24. سلام منطقه تحصیلی من در کارنامه کنکور اشتباه درج شده اگه ویرایش نکنم چه اتفاقی میفته؟

    1. سلام دوست عزیز، منطقه ی تحصیلی شما بر اساس سیستم سوابق تحصیلی در کارنامه ثبت می شه. باید با سازمان سنجش آموزش کشور تماس بگیرید.

  25. سلام وقتتون بخیر
    زمان ثبت نام کنکور سال اخذ دیپلمم را به جای 400 ,
    402 وارد کردم. بقیه موارد مثل کد سوابق و … کاملا درست هستند.
    ایا در ادامه مثلا زمان ثبت نام دانشگاه و … برام مشکلی پیش میاد؟
    با تشکر از شما

    1. سلام دوست عزیز، سوابق تحصیلی شما از طریق کد سوابق تحصیلی ثبت شده و معمولاً در این موارد مشکلی پیش نمی‌آید نگران نباشید.

  26. سلام اگه تاریخ اخذ دیپلم رو اشتباه بزنیم باعث لغو قبولی میشه؟
    میلاد من خرداد دیپلم گرفتم اما زده باشم شهریور

    1. سلام دوست عزیز، مشکلی نیست. سوابق تحصیلی بر اساس اعلام سایت آموزش و پرورش اعمال می‌شه.

  27. سلام ببخشید من تو زمان انتخاب رشته از سایت مای مدیو معدلم با اختلاف دو نمره بالاتر بود و باهاش انتخاب رشته کردم وقتی گواهی موقتم اومد فهمیدم و به سازمان سنجش تیکت زدم و به من یه کد رهگیری داد اسکرین شات اون کارنامه اشتباهمم دارم و میخوام با آزمون دانشگاه آزاد شرکت کنم آیا ممکنه من لغو پذیرش بخورم و محروم بشم؟ تروخدا کمکم کنین

    1. سلام دوست عزیز، سوابق تحصیلی شما با کدی که از سایت مدیو به سازمان سنجش ارائه می‌شود، به شکل صحیح و درست ارائه شده است. نگران نباشید. مشکلی ایجاد نمی‌شود.

  28. با سلام
    من سال پیش برای اولین بار دانشگاه قبول شدم و شهریه پرداز هم قبول شدم و دو ترم مرخصی گرفتم و هنوز انصراف ندادم و الان میخوام انصراف بدم
    به اشتباه زمان ثبت نام وضعیت اشتغال به تحصیل رو هیچکدام زدم
    آیا در ادامه مشکلی برای من بوجود میاد؟
    با تشکر از شما

  29. سلام ,هنگام انتخاب رشته ی معدل کتبی داده بود ک من تاثیدش کردم بعدا ک تو گواهی تحصیلیم معدلمو دیدم فرق داشتن باهم البت من ترمیم معدل هم داشتم ,الان باید چیکار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز، با توجه به کد سوابق تحصیلی، سازمان سنجش اطلاعات صحیح را در اختیار دارد و مشکلی ایجاد نمی‌شود.

  30. سلام
    من امروز دیدم برام پیام اومده که معدل کتبی دیبلم وباید برم ببینم ولی هنگام انتخاب رشته من معدلمو نداشتم الان که معدلی که خودم تایید کردم با معدل اصلی مغایرت داره چی میشه باید چی کار کنم یعنی نمیتونم برم دانشگاه
    خواهش میکنم کمک کنید

    1. سلام دوست عزیز، با توجه به اضافه شدن کد سوابق تحصیلی به روند انتخاب رشته، سازمان سنجش از طریق آموزش و پرورش نمرات و معدل اصلی شما رو در اختیار داره و در این مورد نگرانی نداشته باشید. ملاک سابقه‌‎ی تحصیلی شما در سایت آموزش و پرورش خواهد بود، نه خوداظهاری شما.

      1. سلام وقتتون بخیر
        من معدل کتبی نهایی رو اشتباه وارد کردم و امکان ویرایش هم نیست تو روند ثبت نام من مشکلی پیش خواهد اومد ؟ممنون میشم جواب بدین

        1. سلام دوست عزیز، خیر مشکلی پیش نمیاد چون اطلاعات رو سنجش از طریق سایت آموزش و پرورش (کد سوابق تحصیلی) دریافت می‌کنه. نگران نباشید.

  31. سلام
    توی کارنامه انتخاب رشته که نگاه کردم معدل نهایی و معدل کلی دیپلم یکی ثبت شده
    ولی تو سامانه ساهت من درست ثبتشون کردم
    والان هم امکان ویرایش نیست
    الان باید چیکار کنم واسه اون ثبت اشتباه؟

    1. سلام دوست عزیز، با توجه به اتصال سامانه‌ی آموزش و پرورش به سامانه‌ی کنکور سراسری، اطلاعات مستقیم از طریق آموزش و پرورش به سازمان سنجش منتقل می‌شود، در این مورد نگرانی نداشته باشید.

    2. حدودا ۲۴ شهریور ی پیامکی هم اومده بود واسه مشاهده معدلا ولی من نرفتم تاییدش کنم نمیدونستم که ضروریه چون مطمعن بودم معدلامو درست ثبت کردم
      توی سامانه ساهت ولی ثبت وتاییدش کردم قبلا
      این مشکلی ایجاد نمیکنه ؟

  32. من شهریور یک درس باید پاس میکردم برای دانشگاه آزاد و پیام نور معدل شهریور مو زدم. الان دیپلمم اومده معدل کلم چند صدم جابه جا شوده من الان چیکار کنم؟ دانشگاه آزاد اجازه میده بخونم یا لغو میشم؟معدل کلم بود ۱۶.۱۳ الان دیپلم گرفتم شده ۱۵.۹۵ چیکار کنم دانشگاه آزاد اجازه بده درس بخونم 😭

      1. من پیام نور قبول شدم مشکلی پس نداره؟ نمیخواد براشون توضیح بدم. خود سنجش برام ویرایش زده یعنی؟

  33. سلام من دانشگاه آزاد تهران قبول شدم اما چون معدل کل دیپلمم را نمیدونستم معدل پایه دوازدهم را زدم الان که دیپلم را گرفتم ۱۲ صدم کمتر از اون چیزی که تو سایت دانشگاه آزاد ثبت کردم شده یعنی ۱۷،۳۶ شده ۱۷،۲۴ آیا پذیرش من لغو میشه
    دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی هم بوده ثبت نامم

  34. سلام لطفاً با دقت بخونید. من شهریور درسی رو باید پاس میکردم. برای همین قبول شدم مشاوره هم گرفتم راهنمایم میکرد. معدلو طبق ریز نمرات سایت که مدرسه برام گرفت زدم. و اخر شهریور قبول شودم. به من گفتن کد سابق تحصیلی داری. سنجش خودش ویرایش میزنه. موقع انتخاب رشته هم کد سوابق گرفتم ـ معدل کتبی من بالا رفته ولی معدل کل من ۱۸ صدم پایین اومده. ولی دانشگاه به من گفت مغایرت میخوره. که اصلاحیه بفرستیم.
    من الان چیکار کنم قبل نتیجه های دانشگاه دیپلم من اومده. سازمان سنجش برام پیامک مغایرت نفرستاده. توروخدا کمکم کنید نمیخوام لغو بشم

    1. سلام دوست عزیز، تا حالا پیش نیومده که برای 18 صدم، قبولی کسی لغو بشه نگران نباشید و با آموزش دانشگاه در ارتباط باشید.

      1. ببخشید من ۳ امتحان شهریور دادم دیدم دفترچه اومده نوشته قبول بشید می تونید برید دانشگاه ثبت نام کردم کد سوابق هم گرفتم ولی برای پیام نور ارومیه رفتم دیدم معدلم تغییر نکرده با اینکه قبول شدم معدل اومده بالا

        1. سلام دوست عزیز، با آموزش و پرورش منطقه‌ی محل تحصیل خود تماس بگیرید.

          1. یعنی باید از طریق کد سوابق تحصیلی معدل منو به سازمان سنجش میدادن؟ اخه دیگه وقتش گذشته من ثبت نام شودم دانشگاه هم میرم. اگه راهی میدونید که کمک کنه میشه بگین

          2. سلام دوست عزیز، به اداره‌ی آموزش و پرورش منطقه‌ی محل تحصیلتون مراجعه کنید.

  35. فارغ التحصیلان رشته پرستاری که تا ۱۴۰۳/۶/۳۱ معافیت دارن کد نظام وظیفه اشون چه عددیه؟

  36. سلام من موقع ثبت نام عکسم اشتباه شد و وقتی ثبت نامم نهایی شد و پرینتش رو گرفتم دیدم عکسم اشتباه شده! ولی بعد عکس جدیدم رو دادم و ویرایشش کرد الان تو سایت عکس عوض شده اما فرم ثبت نام رو که پرینت میگیرم با همون عکس قبلی چاپ میشه چکار کنم که بتونم این عکس جدیدم تو پرینت فرم ثبت نام بیاد نمیدونم چکار کنم و حالا چی میشه؟؟لطفا کمکم کنید

    1. سلام دوست عزیز، با توجه به اینکه ویرایش صورت گرفته مشکلی نیست. برای کسب اطمینان می تونید از طریق سیستم پاسخگویی آنلاین بپرسید یا با شماره‌ای که در بخش «تماس با ما» ی سایت سازمان سنجش قرار داده شده است، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا