ترازروش مطالعه و یادگیری دروسمقالات آموزشی

هم درس! هم بازی! هم جایزه! | با هم‌درس رقابت کن و جایزه ببر!

با استفاده از اپلیکیشن «هم‌درس» به‌عنوان یک سرویس یادگیری جامع و مبتنی بر تمرین، امکانات متعددی پیش روی شما قرار می‌گیرد. استفاده از سیستم برنامه‌ریزی، شرکت در آزمون‌های متعددِ سطح‌بندی شده، مرور منظم مطالب درسی، رفع اشکال هوشمند، ساخت و استفاده از فلش‌‌کارت و شرکت در لیگ‌های رقابتی، تنها بخشی از این امکانات هستند.

اپلیکیشن ‌هم‌درس در تازه‌ترین به‌روز‌رسانی خود، کمد جوایز بخش رقابتی را معرفی کرده است. هم‌درس در فضای رقابتی خود، امکاناتی در اختیار  کاربران قرار داده است تا با دوستانشان یا کاربران دیگر در رقابت‌ها و چالش‌های دو نفره شرکت کنند. کاربران در این بخش ضمن دریافت جوایز متعدد و بالا بردن سطح علمی خود، باعث تشویق یکدیگر به یادگیری مهارت‌ها و مفاهیم جدید می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با نحوه‌ی دریافت جوایز هم‌درس با ما همراه باشید.

هم درس! هم بازی! هم جایزه!

معرفی کمد جوایز اپلیکیشن هم‌درس

هر دانش‌آموزی برای افزایش سطح یادگیری خود، به امکاناتی نیاز دارد که به موجب آن‌ها نیازهای فردی خود را در یادگیری پوشش دهد. هم‌درس، یک سرویس جامع برای دستیابی به یک تجربه‌ی یادگیری شخصی‌سازی شده است. این برنامه ضمن ارائه‌ی بانک گسترده‌‌ی محتوای آموزشی خود، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی مانع از تکرار اشتباهات کاربران می‌شود و برای افزایش انگیزه‌ی دانش‌آموز بخش‌‌های رقابتی متنوعی ایجاد کرده است.

با ورود به بخش رقابت اپلیکیشن هم‌درس و انتخاب مبحث در هر یک از کتاب‌های درسی، دو امکان پیش روی کاربر قرار می‌‎گیرد. او هم می‌تواند با دوستان خودش رقابت کند و هم می‌تواند با انتخاب گزینه‌ی رقابت جدید با یکی از هم‌پایه‌ای‌هایش که تقریباً هم‌سطح با اوست به رقابت بپردازد. رقابت شامل پنج سوال با درجات سختی متفاوت است و سوال‌های سخت‌تر امتیاز بالاتری دارند، بنابراین برنده بر اساس امتیاز بالاتر تعیین می‌شود، نه تعداد پاسخ صحیح.

با شرکت در هر رقابت دو نفره و کسب پیروزی، هر کاربر تعدادی الماس به دست می‌آورد. با همین الماس‌ها می‌توان بلیط‌های ورود به لیگ‌های رقابتی را خریداری کرد و درنهایت در رقابت با کاربران فعال و درس‌خوان، جوایز کمد هم‌درس را به دست‌آورد.

معرفی کمد جوایز اپلیکیشن هم‌درس
معرفی کمد جوایز اپلیکیشن هم‌درس

نحوه‌ی ورود به لیگ‌های جایزه‌دار هم‌درس

با ورود به بخش رقابت اپلیکیشن هم‌درس، شرکت در هر رقابت و کسب پیروزی، الماس کسب خواهید کرد. با این الماس‌ها می‌توانید بلیط‌های ورود و شرکت در لیگ‌های هم‌درس را بخرید.

در بخش رقابت هم‌درس، دو مدل لیگ تعریف شده است. لیگ رایگان بلیط ورودی ندارد، اما جایزه‌ی کسب موفقیت در آن، دریافت بلیط‌های لیگ‌‎های جایزه‌دار است. در این لیگ‌های جایزه‌دار به صورت آنلاین با هم‌پایه‌های خود رقابت خواهید کرد. هر کاربری که در این لیگ‌ها به سوالات بیشتری پاسخ بدهد، امتیاز بیشتری کسب خواهد کرد. کاربران بر اساس همین امتیازها رتبه‌بندی می‌شوند و با پایان یافتن زمان هر لیگ، رتبه‌های برتر، جوایز خود را دریافت خواهند کرد. ساعت هوشمند، هندزفری بلوتوثی و تلسکوپ حرفه‌ای، تعدادی از هدایای اولین دوره‌ی لیگ‎‌های جایزه‌دار هم‌درس هستند. 

دانلود اپلیکیشن آموزشی هم‌درس
دانلود اپلیکیشن آموزشی هم‌درس

اپلیکیشن هم‌درس چیست؟

هم‌درس یک اپلیکیشن هوشمند است که سطح یادگیری شما را تحلیل و ارزیابی می‌کند. هنگام استفاده از این نرم افزار شما با آزمون‌های درسی بی‌شماری روبرو می‌شوید که درس به درس و بر اساس پایه‌ی تحصیلی و رشته‌ی شما طبقه‌بندی شده‌اند. سوالات درسی اپلیکیشن هم‌درس همچنین بر اساس هر مبحث درسی تفکیک شده‌اند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا تمرین خود را بر مباحثی که در آن‌ها ضعف بیشتری دارید، متمرکز کنید.

علاوه بر موارد مذکور، اپلیکیشن هم‌درس سوالات و آزمون‌های خود را بر اساس سطح‌بندی از بسیار ساده تا بسیار دشوار یا المپیاد تقسیم‌بندی‌ کرده است. هم‌درس بر اساس میزان پاسخگویی صحیح به سوالات، رشد شما در سطوح مختلف را اندازه‌گیری می‌کند. ثبت زمان مطالعه، شرکت در لیگ‌های رقابتی، رفع اشکال هوشمند و برگزاری آزمون‌های تعیین سطح از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن هم‌درس هستند.

در هم‌درس شما به پاسخنامه‌ی تشریحی تمام سوال‌ها دسترسی دارید. این پاسخنامه‌های تشریحی روند رفع اشکال و یادگیری مباحثی که هنوز در آن‌ها ضعف دارید و ثبت اطلاعات در حافظه‌ی بلندمدت را تسهیل می‌کنند. در بخش فلش کارت هم‌درس هم می‌توانید فلش کارت‌های مورد نظر خود را ایجاد کنید و یا از فلش‌کارت‌هایی که دیگران ایجاد کرده‌اند، از طریق بخش ویترین فلش‌کارت و یا جست‌و‌جو استفاده کنید.

لیگ رقابتی اپلیکیشن هم‌درس
لیگ رقابتی اپلیکیشن هم‌درس

توسعه‌ اپلیکیشن هم‌درس بر اساس پژوهش‌‌های علمی

به همان ‌شکلی که نوازندگان پس از یادگیری، با مداومت، سازهای خود را تمرین می‌کنند یا ورزشکاران، برای حفظ مهارت‌های ورزشی خود، همواره به تمرین می‌پردازند، یادگیری مؤثر هم منوط به تمرین و خودآزمایی است. روانشناسان حوزه‌ی آموزش معتقدند که اگر می‌خواهید اطلاعاتی را به خاطر بسپارید، بهترین کاری که می‌توانید انجام بدهید، تمرین کردن است.

در یک مطالعه در سال 2013، دانش‌آموزان داوطلب طی چند هفته در آزمون‌های سنجشی و تمرینی شرکت کردند. در آزمون نهایی، نمره‌ی این دانش‌آموزان در مقایسه با آن‌هایی که به شیوه‌ی معمول درس خوانده و فقط آزمون نهایی داده بودند، رشد قابل‌توجهی داشت. [منبع]

چند سال پیش از این تحقیق، پژوهش دیگری انجام شده بود که در آن از داوطلبین خواسته شد تا مطالبی را مطالعه کنند و سپس در آزمون‌ شرکت کنند. یک گروه فقط در یک آزمون شرکت کردند، اما گروه دیگر در چندین آزمون با وقفه‌های کوتاه چند دقیقه‌ای شرکت کردند. درنهایت مشخص شد گروه دوم، یک هفته پس از برگزاری آزمون، مطالب را بهتر از گروه اول به خاطر می‌آوردند. [منبع]

تیم تحقیقاتی تراز نتایج مجموعه‌ای از تحقیقات بین‌المللی و معتبر در حوزه‌ی آموزش را جمع‌آوری کرده است. در این مقاله به دو نمونه‌ از این پژوهش‌ها اشاره شد. توسعه‌ی سرویس‌های آموزشی مبتنی بر تمرین ‌هم‌درس بر این اساس صورت گرفته است. ما در تراز سعی بر آن داریم که با بهره‌گیری از امکانات موجود در حوزه‌ی فناوری، تحولی بنیادین در میزان دسترسی دانش‌آموزان سراسر کشور به منابع درسی و روش‌های صحیح مطالعه و ارتقاء تحصیلی آن‌ها ایجاد کنیم.

جمع‌بندی

اپلیکیشن آموزشی هم‌درس به‌عنوان یک سرویس مبتنی بر تمرین به تازگی و در تازه‌ترین بروزرسانی خود، «کمد جوایز» را به بخش رقابتی این اپلیکیشن هوشمند افزوده است. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند با شرکت در رقابت‌های دونفره و کسب امتیاز و الماس، بلیط ورود به لیگ‌های جایزه‌دار را تهیه کرده و با دوستان هم‌پایه‌ای خود برای کسب این جوایز رقابت کنند.

«هم‌درس» سرویس آموزش مبتنی بر تمرین سامانه‌ی مدیریت آموزشی تراز است. این اپلیکیشن هوشمند سطح یادگیری دانش‌آموزان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. هم‌درس با بهره‌گیری از سوالات بی‌شماری که اطلاعات تمام مباحث درسی را دربرمی‌گیرند و بر اساس سطح دشواری دسته‌بندی شده‌اند، نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان را تشخیص می‌دهد. سیستم هوشمند برنامه‌ریزی و مرور درسی، امکانات ساخت و استفاده از فلش‌کارت، شرکت در چالش‌ها رفاقتی برای افزایش مطالعه‌ی دانش‌آموزان و دریافت گزارش‌های متنوع از نحوه‌ی مطالعه و پیشرفت درسی، تنها بخشی از امکانات اپلیکیشن هم‌درس هستند.


سوال‌های متداول

چطور می‌توان در لیگ‌های جایزه‌ دار اپلیکیشن هم‌درس شرکت کرد و جایزه برد؟

با شرکت در هر رقابت دو نفره و کسب پیروزی، هر کاربر تعدادی الماس به دست می‌آورد. با همین الماس‌ها می‌توان بلیط‌های ورود به لیگ‌های رقابتی را خریداری کرد و درنهایت در رقابت با کاربران فعال و درس‌خوان، جوایز کمد هم‌درس را به دست‌آورد.

اپلیکیشن هم‌درس چیست و چه کاربردی برای دانش‌آموزان دارد؟

هر دانش‌آموزی برای ارتقا سطح یادگیری خود، نیازمند امکاناتی است که به موجب آن‌ها نیازهای فردی خود را در یادگیری پوشش دهد و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد. هم‌درس، یک سرویس جامع برای دستیابی به یک تجربه‌ی یادگیری شخصی‌سازی شده است. این برنامه ضمن ارائه‌ی هزاران سوال و پاسخنامه‌ی تشریحی، دفتر برنامه‌ریزی و امکان ساخت و مطالعه‌ی فلش‌کارت، با بهره‌گیری از هوش مصنوعی علاوه بر شناسایی نقاط ضعف هر کاربر، با ارائه‌ی تمرینات مرتبط، مانع از تکرار اشتباهات آن‌ها می‌شود.

اپلیکیشن هم درس برای دانش ‌آموزان چه پایه‌هایی کاربرد دارد؟

در حال حاضر دانش‌آموزان دو مقطع متوسطه‌ی اول و دوم می‌توانند از اپلیکیشن هم‌درس به عنوان سرویس آموزش مبتنی بر تمرین تراز، استفاده کنند.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 5

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا