نمونه دولتی نهم به دهم

شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1402

مدارس نمونه دولتی از مدارسی هستند که شرایط خاصی برای پذیرش دارند و دانش‌آموزان برای ثبت نام و ادامه تحصیل در این مدارس باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی مشخصی باشند. اگر قصد ثبت نام و شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی را دارید، توصیه می‌شود، ضوابط ثبت نام مدارس نمونه دولتی را به دقت بررسی کنید زیرا در صورت نداشتن شرایط لازم، قبولی شما لغو می‌شود.

دانش‌آموزان پایه نهم در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1402 می‌توانند در زمان مقرر (15 تا 30 فروردین ماه 1402) به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و فرآیند نام‌نویسی را به صورت اینترنتی انجام دهند. قابل ذکر است که جاماندگان روز یکشنبه (10 اردیبهشت 1402) تا ساعت 24 فرصت دارند برای ثبت نام در آزمون اقدام کنند. شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1402، براساس آخرین تغییرات دفترچه راهنمای ثبت نام مدارس نمونه دولتی، در این مقاله ارائه داده شده است.

شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم
شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1402

آگاهی از شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1402 اولین موضوعی است که متقاضیان باید به آن توجه داشته باشند. مدارس نمونه دولتی به دلیل کیفیت بالای آموزش و شهریه مناسب‌تر نسبت به مدارس غیرانتفاعی، همواره مورد توجه دانش‌آموزان و والدین بوده است. علاقه‌مندان به ادامه‌ی تحصیل در مدارس نمونه دولتی، می‌توانند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی از طریق سایت استان مربوطه انجام دهند.

شرایط آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در مقطع نهم به دهم به قرار زیر است:

✔️ کلیه دانش‌آموزان پایه نهم مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم هستند.

✔️ دانش‌آموزان باید دارای تابعیت ایرانی باشند.

✔️ ملاک ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم، کسب حداقل معدل 17 در ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم است. (معدل نمرات خرداد بدون اعمال نمرات تکوینی)

✔️ رقابت علمی در آزمون مدارس نمونه دولتی، صرفاً میان دانش‌آموزان همان منطقه، ناحیه و شهرستان خواهد بود.

✔️ هریک از متقاضیان می‌توانند فقط یک واحد آموزشی و یک رشته‌ی تحصیلی از شاخه نظری (تجربی، ریاضی و انسانی) را انتخاب کنند.

✔️ دانش‌آموزان عشایری به دلیل کوچ رو بودن، در هر منطقه‌ای در سطح استان مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای مقطع نهم به دهم هستند.

✔️ هر داوطلب فقط می‌تواند یک دبیرستان در آزمون ورودی نمونه دولتی دهم انتخاب کند.

✔️ هر متقاضی فقط می‌تواند یک هنرستان از شاخه فنی و حرفه‌ای انتخاب کند.

اگر دانش‌آموزی بدون داشتن شرایط شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی، در این آزمون شرکت کند، قبولی وی درنهایت لغو خواهد شد.
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی برای دانش‌آموزان خارج از کشور

دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس خارج از کشور که متقاضی ادامه‌ی تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند، باید در زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی، با مراجعه به سایت مدارس نمونه دولتی استان مربوطه، نام‌نویسی خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند. متقاضیان خارج از کشور باید توجه داشته باشند که آزمون مجزا و جداگانه‌ای برای این دانش‌آموزان برگزار نخواهد شد.

ضرورت دارد که این دسته از دانش‌آموزان در زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان موردنظر، در جلسه‌ی آزمون حضور یابند.

ظرفیت و شرایط پذیرش مدارس نمونه دولتی در مقطع دهم

ظرفیت و شرایط پذیرش مدارس نمونه دولتی در مقطع دهم 1402، براساس آخرین تغییرات دفترچه ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم در ادامه بیان شده است.

✔️ پذیرش نهایی دانش‌آموزان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای رشته‌های تحصیلی تجربی، ریاضی، انسانی و شاخه فنی و حرفه‌ای، منوط به دارا بودن شرایط انتخاب رشته براساس شیوه نامه هدایت تحصیلی، در خردادماه خواهد بود. (در صورت نداشتن شرایط ثبت نام در رشته تحصیلی موردنظر، قبولی داوطلب در آزمون نمونه دولتی ملغی اعلام می‌شود.)

✔️ پذیرش دانش‌آموزان در آزمون ورودی نهم به دهم بر اساس میانگین نمره‌ی کل آزمون ورودی و معدل نوبت دوم پایه نهم، به نسبت مساوی خواهد بود. (50 درصد نمره‌ی آزمون ورودی – 50 درصد معدل ارزشیابی پایانی نوبت دوم)

✔️ شرط محاسبه 50 درصد معدل پایه نهم، کسب حداقل معدل 17 در ارزشیابی نوبت دوم پایه تحصیلی نهم (معدل نمرات خرداد بدون اعمال نمرات تکوینی) است.

✔️ 10 درصد از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی، به دانش‌آموزان شاهد تعلق دارد.

✔️ دانش‌آموزانی که متقاضی استفاده از سهمیه‌ی شاهد در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند، باید حداقل 70 درصد از نمره‌ی کل آخرین فرد پذیرفته شده را کسب کرده باشند.

✔️ ملاک تعیین سهمیه شهری و روستایی در آزمون مدارس نمونه دولتی، محل استقرار دبیرستان دوره اول متوسطه داوطلب است.

✔️ جابجایی دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی در محدوده‌ی یک شهرستان در سال اول پذیرش، ممنوع است.

✔️ دانش‌آموزانی که پس از قبولی در آزمون، متقاضی ثبت نام در مدارس نمونه دولتی سایر شهرستان‌ها و استان‌ها هستند، در صورت قبولی در مدرسه شهرستان مبدا و وجود ظرفیت خالی در مدرسه شهرستان مقصد، با کسب موافقت از اداره‌ی آموزش و پرورش استان مقصد، مجاز به انتقال و ثبت نام در مدارس نمونه دولتی شهرستان یا استان دیگر هستند.

جمع بندی

باتوجه به آنکه مدارس نمونه دولتی از جمله مدارسی به حساب می‌آیند که شرایط پذیرش خاص دارند، دانش‌آموزان برای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی این مدارس در مقطع نهم به دهم، باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی مشخصی باشند. شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی به صورت کامل در این مقاله بیان شد. در صورت هرگونه ابهام می توانید سوالات خود را در قسمت کامنت مطرح کنید.


سوالات متداول

شرط معدل برای ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در مقطع نهم به دهم چیست؟

ملاک ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، کسب حداقل معدل 17 در ارزشیابی پایانی نوبت دوم نهم است.

شرایط استفاده از سهمیه‌ی شاهد در آزمون مدارس نمونه دولتی چیست؟

داوطلبانی که شرایط استفاده از سهمیه‌ی شاهد را در مدارس نمونه دولتی دارند، باید حداقل 70 درصد نمره‌ی کل آخرین فرد پذیرفته شده را کسب کنند.

شرایط جابجایی دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی چگونه است؟

جابجایی دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی در محدوده‌ی یک شهرستان، در سال اول پذیرش، ممنوع است.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 3

هنوز امتیازی ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا