روش مطالعه دروس کنکورکنکور هنر

روش مطالعه و درصدهای رتبه یک کنکور هنر 1400

اواسط تابستان سال جاری نتایج کنکور سال 1400 اعلام و مشخص شد سید سپهر فرندی، دانش‌آموز رشته‌ی ریاضی دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی شهر زنجان، در میان  125 هزار و 121 داوطلب رشته‌ی هنر در کنکور سراسری، رتبه‌ی 1 را کسب کرده‌ است. در این مقاله، مجموعه‌ی اطلاعاتی شامل نحوه‌ی مطالعه، درصدها و توصیه‌های رتبه‌ی اول کنکور هنر 1400 ارائه شده است.

تحقیقات نشان داده است که بررسی فرآیندی که منجر به موفقیت دانش‌آموزان برتر می‌شود، ضمن ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان دیگر، از میزان خطاهای آن‎‌ها در به کار گیری روش‌های مطالعه می‌کاهد. بنابراین دانش‌آموزانی که خود را برای کنکور 1401 یا سال‌های بعد از آن آماده می‌کنند، می‌توانند با مطالعه‌ی این مقاله، از فرآیند موفقیت رتبه 1 کنکور هنر 1400 الهام بگیرند.

روش مطالعه و درصدهای رتبه یک کنکور هنر 1400

روش مطالعه رتبه یک کنکور هنر 1400

سید سپهر فرندی در مصاحبه‌هایی که پس از اعلام نتایج کنکور 1400 داشته، اعلام کرده است که آمادگی برای کنکور را از پایه‌ی یازدهم آغاز کرده و به صورت جدی از تابستان سال 1399 مطالعه‌ی خود را به 8 ساعت و درنهایت به 12 یا 13 ساعت رسانده است.

این رتبه‌ی برتر کنکور هنر معتقد است که کنکوری بودن به معنای حذف بخش‌هایی از زندگی نیست بلکه به معنی مدیریت زمان است. وی با بیان اینکه زمان‌هایی را به تفریح و ورزش اختصاص داده است، تأکید کرد کسب موفقیت در آزمون سرنوشت‌ساز کنکور با مطالعه‌ی یک ماهه یا دو ماهه پیش از آزمون، امکان‌پذیر نیست.

سپهر فرندی که با کسب معدل 19.37 در پایه‌ی دوازدهم از مقطع متوسطه‌ی دوره‌ی دوم فارغ التحصیل شده است، درباره‌ی مهارت‌های علمی برای مطالعه هوشمند کنکور می‌گوید: «کنکوری بودن یک پروسه‌ی طولانی است و یکی دو ماهه امکان‌پذیر نیست، باید کم کم مطالعه کرده، تجربه کسب کنید و عادت بکنید برنامه را شخصی‌سازی کرده و نتیجه بگیرید.»

سبک مطالعه‌ 40 دقیقه‌ای رتبه 1 کنکور هنر

فرندی روش خاص مطالعاتی خود را روش «40 دقیقه‌ای» می‌نامد و در توضیح آن می‌گوید اول درسنامه‌ها را با دقت می‌خوانده و سپس مطالب را به دقت اسکن می‌کرده است.

این رتبه‌ی برتر کنکور هنر، پس از این مرحله به سراغ تست زدن می‌رفته، در حین انجام این کار ایرادات خود را درک کرده و  بعد از اتمام تست‌ها، دوباره برای رفع اشکالات خود به سراغ درسنامه می‌رفته و در نهایت تست جدید می‌زده است.

رتبه 1 کنکور هنر 1400، برای هر فرآیند مطالعاتی خود، 40 دقیقه زمان اختصاص می‌داده و بعد تا شروع فرآیند مطالعه‌ی مبحث بعدی، 5 الی 6 دقیقه به خود استراحت می‌داده است.

تنوع و تعادل در برنامه‌ مطالعاتی رتبه یک هنر

فرندی با اشاره به اهمیت تنوع در برنامه‌ریزی درسی، می‌گوید برنامه‌ریزی وی به نحوی بود که روزی 6 درس یا حتی 7 درس در برنامه‌ی مطالعاتی خود گنجانده بود و تعادل مطالعاتی میان دروس حل کردنی و حفظ کردنی را هم در برنامه‌ی خود رعایت کرده بود.

در بسیاری از موارد، مخلوط کردن مباحث درسی در تمرین‌ها و خودآزمایی‌ها به افزایش فهم شما کمک می‌کند. فقط روی یک موضوع تمرکز نکنید و مفاهیم مختلف را با هم تمرین کنید. روانشناسان به این روش «تمرین بهم پیوسته» می‌گویند. اگر یک مبحث یا درس را بارها و بارها تمرین کنید، توجه شما کاهش می‌یابد زیرا می‌دانید قرار است چه اتفاقی بیافتد و درس برای شما تازگی ندارد.

سید سپهر فرندی، رتبه یک کنکور رشته هنر 1400
سید سپهر فرندی، رتبه یک کنکور رشته هنر 1400

توصیه‌های رتبه یک کنکور هنر برای داوطلبین کنکور 1401

به گفته‌ی رتبه 1 کنکور هنر 1400، نباید به دلیل افت تراز در آزمون‌های آزمایشی ناامید شد، بلکه باید این شکست‌ها را مقدمه‌ی موفقیت‌های پیروزی‌های بزرگ‌تر تلقی کرده و با پایبندی به برنامه‌ی مطالعاتی، به نتیجه‌ی دلخواه رسید.

در ادامه برخی از توصیه‌های رتبه‌ی یک کنکور هنر خطاب به دانش‌آموزانی که قصد شرکت در کنکورهای آتی رشته‌ی هنر را دارند، ذکر شده است:

فضای کنکور را در آزمون‌ها شبیه‌سازی کنید

فرندی می‌گوید آرامش در جلسه‌ی کنکور به او در پاسخ دادن به سوالات کمک کرده است و بنابراین به داوطلبان کنکور توصیه کرده است برای حفظ آرامش در کنکور، فضای آن را در هنگام شرکت در آزمون‌های آزمایشی، شبیه‌سازی کنند.

بازسازی فضای جلسه‌ی آزمون حتی در هنگام مطالعه و اینکه بدانیم کجا درس بخوانیم؟ می‌تواند اثرگذار باشد. اصطلاحی با عنوان «یادگیری وابسته به زمینه» در روان‌شناسی آموزش وجود دارد که بر اساس آن، در جایی که برای اولین بار مطلبی را یاد گرفته‌اید، آن را بهتر به خاطر خواهید آورد.

برنامه‌ شخصی بریزید و به آن پایبند باشید

رتبه‌ی برتر کنکور هنر 1400 می‌گوید رشته‌ی هنر بسیار گسترده است و کنکور هنر منابع بیشماری دارد، بنابراین شخصی‌سازی برنامه‌های راهبردی مطالعه و ملزم بودن به اجرای کامل برنامه، تاثیر به سزایی در پیشرفت دارد.

به گفته‌ی فرندی منابع کنکور هنر حفظیات بسیار زیادی دارد و لازم است که این مباحث چندین و چند بار مرور و مطالعه شوند.

بر اساس مطالعات، بسیاری از دانش‌آموزان مهارت‌های مطالعاتی را می‌دانند، اما اغلب زمانی که قصد دارند آن‌ها را عملی کنند، برنامه‌ریزی نمی‌کنند. حتی زمانی که دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌کنند، ممکن است به آن پایبند نباشند، بنابراین در سال‌های منتهی به کنکور، مطالعه باید به اولویت فرد مبدل شود.

از تکنیک‌های مدیریت زمان در کنکور استفاده کنید

رتبه اول کنکور هنر 1400 می‌گوید همواره در پاسخگویی به آزمون‌ها ترتیب دفترچه را رعایت می‌کرده و ترتیب را به هم نمی زده است و در جلسه‌ی آزمون کنکور نیز به همین شکل عمل کرده است.

وی با تأکید بر مدیریت زمان در تست زنی، اعلام کرد که از این تکنیک‌ها در آزمون استفاده کرده و همین امر موجب شده است که حدود 10 دقیقه زمان اضافی داشته باشد و در مرور مجدد سوالات، به تعداد زیادی از تست‌ها پاسخ داده است.

به گفته‌ی فرندی سوالات درس ادبیات در کنکور هنر 1400 سخت بودند، اما وی روحیه و آرامش خودم را حفظ کرده و به سراغ درس بعدی رفته است. این رتبه‌ی برتر کنکور پس از پاسخ‌دهی راحت و خوب به درس‌های بعدی در بازگشت مجدد به ادبیات موفق شده که به تعداد زیادی از سوالات پاسخ دهد.

رشته‌ی هنر بسیار گسترده است و کنکور هنر منابع بیشماری دارد
رشته‌ی هنر بسیار گسترده است و کنکور هنر منابع بسیاری دارد.

درصدهای رتبه یک کنکور هنر 1400

اگر به درصدهای کسب شده توسط سید سپهر فرندی در کنکور 1400 که در ذیل آمده است دقت کنید، متوجه خواهید شد که گاهی سوالات برخی از دروس در آزمون کنکور به قدری دشوار طرح شده‌اند که حتی نفر اول این رقابت هم موفق به کسب 100 درصد امتیاز همه‌ی دروس نمی‌شود.

توجه به این نکته از این جهت اهمیت دارد که دانش‌آموزان پرتلاشی که خود را برای کسب رتبه‌های خوب در کنکور آماده می‌کنند، هنگام مواجهه با سوالات بسیار سخت یک درس خاص در کنکور، دچار اضطراب شدید شده و درنهایت مدیریت زمان را به کلی از دست می‌دهند.

درصدهایی که سید سپهر فرندی، نفر یک کنکور رشته‌ی هنر در سال 1400، در کنکور سراسری کسب کرده است، در جداول زیر فهرست شده‎‌اند:

درصدهای سید سپهر فرندی، رتبه 1 کنکور رشته‌ی هنر 1400
عنوان درس درصد
درک عمومی هنر 35
خلاقیت تصویری 25
درک عمومی ریاضی و فیزیک 75
خلاقیت نمایشی 30
ترسیم فنی 63
خلاقیت موسیقی 83
خواص مواد 25
ادبیات فارسی 51
عربی 76
زبان انگلیسی 91
معارف اسلامی 100

نتیجه گیری

بهره‌گیری از تجربیات افرادی که قبل از شما مراحلی که اکنون درگیر آن هستید را از سر گذرانده‌اند، می‌تواند نقش مثبتی در روند پیشرفت شما داشته باشد.

داشتن یک الگوی مثبت به ما الهام می‌دهد که چگونه به کار ادامه دهیم. وقتی انگیزه‌ی شما پایین آمده است یا اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید، فکر کردن به مبارزات و موفقیت‌های افرادی که پیش از شما این مسیر را طی کرده‌اند، الهام‌بخش شما خواهد بود تا سخت تلاش کنید، همانطور که آن‌ها برای رسیدن به موفقیت تلاش کرده‌اند.

اگر علاقمندید که بدانید رتبه‌های برتر کنکور سراسری چگونه از روش‌های مطالعه‌ی مؤثر برای موفقیت استفاده کرده‌اند، می‌توانید در وبلاگ تراز از نحوه‌ی مطالعه و درصدهای رتبه یک کنکور انسانی 1400، نفر اول کنکور تجربی 1400 و نفر اول کنکور ریاضی 1400 نیز آگاه شوید.

در این مقاله تجربیات و توصیه‌های سید سپهر فرندی، رتبه‌ی یک کنکور هنر 1400، به اختصار بیان شد تا دانش‌آموزان کنکوری ضمن بررسی این نکات، با اعتماد به نفس بیشتری در کنکور سراسری شرکت کنند.

سوال‌های متداول

رتبه اول رشته هنر در کنکور سراسری سال 1400 چه رشته‌ای را برای ادامه‌ تحصیل در دانشگاه انتخاب کرده است؟

سید سپهر فرندی، رتبه 1 کنکور هنر 1400، که علاقمند به موسیقی است و آهنگسازی را دنبال می‌کند، رشته‌ی نوازندگی موسیقی جهانی در دانشگاه تهران را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب کرده است.

معدل دوازدهم رتبه اول کنکور هنر 1400 چند بوده و در چه مدرسه‌ای تحصیل می‌کرده است؟

سپهر فرندی که با کسب معدل 19.37 در پایه‌ی دوازدهم از مقطع متوسطه‌ی دوره‌ی دوم فارغ التحصیل شده، دانش‌آموز رشته‌ی ریاضی دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی در شهر زنجان بوده است.

سید سپهر فرندی، رتبه یک هنر، چه درصدهایی در کنکور سراسری 1400 کسب کرده است؟

درک عمومی هنر 35 درصد، خلاقیت تصویری 25 درصد، درک عمومی ریاضی و فیزیک 75 درصد، خلاقیت نمایشی 30 درصد، ترسیم فنی 63 درصد، خلاقیت موسیقی 83 درصد، خواص مواد 25 درصد، ادبیات فارسی 51 درصد، عربی 76 درصد، زبان انگلیسی 91 درصد، دینی 100 درصد.

میانگین امتیاز 4.4 / 5. جمع امتیاز 8

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. سلام دوست عزیز، رتبه اول کنکور هنر 1400 فقط درس معارف اسلامی (دین و زندگی) را صد زده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا