راهنمای ثبت نام کنکور

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش و بنیاد شهید (aja.ir و isaar.ir)

نحوه دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش و سپاه همواره یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان برای ثبت نام کنکور سراسری بوده است. از سهمیه های موثر در ثبت نام کنکور سراسری می توان به سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی ایثارگران اشاره کرد. داوطلبان مشمول اعمال سهمیه ایثارگران و سهمیه رزمندگان برای تکمیل فرم ثبت نام لازم است به سایت ارگان مربوطه مراجعه کرده و کد پیگیری 12 رقمی سهمیه را دریافت کنند.

راهنمای دریافت کد 12 رقمی ایثارگری سپاه از سایت ایثار و کد 12 رقمی ایثارگری سهمیه ارتش از سایت آجا به صورت تصویری در این مقاله بیان شده است.

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری (آموزش تصویری نحوه دریافت)
دریافت کد 12 رقمی ایثارگری (آموزش تصویری نحوه دریافت)

کد ۱۲ رقمی ایثارگری برای کنکور

داوطلبانی که براساس دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ، شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری را دارند، باید نسبت به دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش و سپاه به صورت اینترنتی اقدام نمایند. از سهمیه های موثر در کنکور سراسری 1401، می توان به سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی ایثارگران ، سهمیه رزمندگان، سهمیه خانواده شهدا و … اشاره کرد.

سهمیه رزمندگان : رزمندگانی که از تاریخ 1359/06/31 الی 1367/06/31 حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در جبهه حضور داشته اند. متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان “آجا” لازم است برای دریافت کد پیگیری 12 رقمی سهمیه رزمندگان به سایت aja.ir مراجعه نمایند و پس از دریافت کد رهگیری 12 رقمی آن را در فرم تقاضانامه ثبت نام درج نمایند.

نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه های مقاومت بسیج، مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی شوند.

فرزندان و همسران جانبازان زیر 25 درصد، رزمندگانی که حداقل 6 ماه سابقه داوطلبان در جبهه دارند، مشمول اعمال سهیمه 5 درصدی در کنکور سراسری خواهند بود. داوطلبان ایثارگر با هر درصد جانبازی، همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان شهید، مشمول سهمیه 25 درصدی ایثارگران خواهند شد.

داوطلبانی که دارای شرایط فوق می باشند، برای دریافت کد ایثارگری جهت ثبت نام کنکور سراسری باید به سایت ارگان مربوطه مراجعه نموده و کد 12 رقمی سهمیه را به صورت اینترنتی دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید:

دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور 1401

کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1401

راهنمای دریافت کد دانش آموزی

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری بنیاد شهید isaar.ir (سپاه)

نشانی سایت دریافت کد 12 رقمی ایثارگری بنیاد شهید ، isaar.ir می باشد. داوطلبانی که شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری سپاه را دارند برای دریافت کد 12 رقمی ایثارگری باید به سایت خدمات الکترونیک ایثار مراجعه نمایند و کد مذکور را از سایت ایثار دریافت کنند. (برای مطالعه کامل اینجا را کلیک کنید)

براساس دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401 ، متقاضیان سهمیه ایثارگران، علاوه بر سهمیه ایثارگران همانند سایر متقاضیان در سهمیه منطقه خود نیز گزینش می شوندو سهمیه مناطق آنها در کارنامه نتایج عملی درج می گردد.

کد 12 رقمی سهمیه ایثارگری برای هر آزمون و در هر سال متفاوت می باشد.

مراحل دریافت کد 12 رقمی ایثارگری سپاه به صورت زیر است:

?به سایت ایثار به نشانی isaar.ir مراجعه کنید و سپس گزینه “خدمات پر کاربرد” را از منوی سمت چپ انتخاب کنید:

مراجعه به سایت isaar.ir و دریافت کد ایثارگری

?از بخش خدمات الکترونیکی عمومی، گزینه “استعلام ایثارگر یا وابسته” را انتخاب کنید:

استعلام ایثارگر یا وابسته

?برای استعلام کد 12 رقمی ایثارگری سپاه، کد ملی شخص موردنظر را در قسمت زیر درج کنید:

استعلام کد 12 رقمی ایثارگری سپاه
استعلام کد 12 رقمی ایثارگری سپاه

جهت ورود به سامانه دریافت کد ایثارگری سپاهاینجا” را کلیک کنید.

***داوطلبانی که یکبار از سهمیه خود در دوره های روزانه استفاده کرده اند، دیگر شرایط استفاده از این سهمیه را در کنکور سراسری نخواهند داشت.

دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش aja.ir

آن دسته از داوطلبانی که باید کد 12 رقمی ایثارگری خود را برای ثبت نام کنکور سراسری از سایت ارتش دریافت کنند، لازم است به سایت آجا به نشانی aja.ir مراجعه کنند. پس از ورود به سامانه آجا و درج اطلاعات خواسته شده می توانید کد مذکور را به صورت اینترنتی دریافت نمایید. (برای مطالعه کامل اینجا را کلیک کنید)

مراحل دریافت کد رهگیری ایثارگران (کد رهگیری پایوران و کد رهگیری وظیفه) ارتش به تفکیک در ادامه بیان شده است:

دریافت کد ایثارگری ارتش (کد رهگیری پایوران):

این سامانه صرفا پاسخگوی ایثارگران محترمی است که دارای کارت ایثار بوده و دارای 6 ماه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی در بازه زمانی 1359/06/31 تا 1367/05/29می باشند.

?به سایت آجا به نشانی aja.ir مراجعه کنید و از طریق منوی سمت راست گزینه کد رهگیری ایثارگران – کد رهگیری پایوران را انتخاب نمایید:

کد رهگیری ایثارگران - کد رهگیری پایوران

?برای دریافت کد رهگیری یکی از فیلدهای زیر را کامل کنید:

  • کد ملی
  • شماره کارگزینی
  • شماره کارت

دریافت کد رهگیری پایوران

دریافت کد ایثارگری ارتش (کد رهگیری وظیفه):

?پس از مراجعه به سایت آجا از منوی سمت راست گزینه کد رهگیری ایثارگران – کد رهگیری وظیفه را انتخاب کنید:

کد رهگیری ایثارگران - کد رهگیری وظیفه
کد رهگیری ایثارگران – کد رهگیری وظیفه

 

?برای دریافت کد رهگیری کارکنان وظیفه، کد ملی خود را به صورت کامل و بدون خط تیره وارد کنید:

دریافت کد رهگیری کارکنان وظیفه
دریافت کد رهگیری کارکنان وظیفه

 

جهت ورود به سایت آجا ارتش “اینجا” کلیک کنید.

یکی از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری، برای داوطلبانی که می خواهند از سهمیه ایثارگری استفاده نمایند، کد رهگیری 12 رقمی می باشد. داوطلبان برای دریافت کد رهگیری سپاه باید به سایت ایثار و برای دریافت کد رهگیری ارتش باید به سایت آجا مراجعه نمایند. (دریافت کد پیگیری سهمیه ایثارگری الزامی است.)

متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران لازم است پس از دریافت کد 12 رقمی آن را در فرم ثبت نام اینترنتی درج نمایند. دریافت کد به صورت اینترنتی و از طریق سایت های مذکور امکانپذیر است. لذا از مراجعه حضوری برای دریافت کد 12 رقمی ایثارگری خودداری فرمایید.


سوالات متداول

چگونه کد 12 رقمی ایثارگری را دریافت کنیم؟

داوطلبان برای دریافت کد ایثارگری ارتش باید به سایت آجا و برای دریافت کد ایثارگری سپاه باید به سایت ایثار مراجعه کنند. راهنمای دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه در این مقاله بیان شده است.

نحوه دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش برای فرزندان چگونه است؟

متقاضیان برای دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارش لازم است به سایت aja.ir مراجعه نمایند.

برای دریافت کد 12 رقمی ایثارگری بنیاد شهید به چه سایتی مراجعه کنیم؟

نشانی سایت دریافت کد ایثارگری بنیاد شهید isaar.ir می باشد.

میانگین امتیاز 3.3 / 5. جمع امتیاز 6

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

27 دیدگاه

    1. سلام خیر. داوطلبان در هر مقطع فقط یکبار می توانند از سهمیه ایثارگران استفاده کنند.

  1. سلام من پارسال از سهمیه 5 درصد استفاده کردم، ولی انتخاب رشته نکردم. امسال میتونم دوباره از سهمیه‌ام استفاده کنم؟

    1. سلام امکان استفاده از سهمیه ایثارگران در هر مقطع تنها یکبار وجود دارد.

    1. سلام
      دوست عزیز نیازی به دریافت کد 12 رقمی نیست، فقط توجه کنید در زمان تکمیل فرم تقاضانامه بخش سهمیه را پر کنید.

      1. درود من پدرم سرباز ارتش بوده که تو جنگ شرکت کرده و ایثارگر هستش باید کد پایور انتخاب کنم یا وظیفه؟؟؟؟؟

  2. سلام منو خواهرم دوقلوییم و هردو میخوایم در کنکور انسانی شرکت کنیم. باید هرکدوم جداگانه کد 12 رقمی ایثارگری رو دریافت کنیم؟

    1. با عرض سلام احتراما بنده بازنشسته هستم در* سال ۱۳۶۱بمدت سه ماه ،نوزده در طریق بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منطقه جنوب اعزام شدم کار ایثارگر سپاه پاسداران را دارم* و در خدمت *سربازی سالهای ۱۳۶۳،۱۳۶۴ از طریق ارتش نیروی زمینی لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه در منطقه جنگی سرپل ذهاب ،قصرشیرین *بمدت ۶۶۲ روز در منطقه جنگی بود* کارت ایثارگر قدیمی همراه با کد رهگیری ارتش را دارم و بیش از یک سال هست برای کارت ایثارگر هوشمند ثبت نام کرده ام در نزدیکی ها پرسیدم در مرحله تمام هست میفرستیم *حالا که دو سال منطقه جنگی دارم *و همچنین برادر شهید هستم دیکر مراحل جطوری هست لطفا راهنمایی فرمائید و *کد ۱۲ رقمی نیروی زمینی ارتش حمهوری اسلامی ۳۳۲۸۰۰۴۹۳۴۵۳ هستد*

  3. سلام من ی بار از سهمیه 5 درصد استفاده کردمو دانشگاه روزانه قبول شدم دوباره میتونم استفاده کنم؟

  4. سلام وقتتون بخیر چجوری باید کد رایانه ایی بنیاد رو برای فرزند جانباز بگیریم؟

    1. سلام دوست عزیز، با مراجعه به سایت isaar.ir می‌توانید کد جانبازی را دریافت نمایید. لینک ورود به سامانه بنیاد شهید و امور ایثارگران در مقاله ارائه شده است.

    1. سلام دوست عزیز، با توجه به اینکه سهمیه 25 درصدی ارتش و سپاه داریم، از طریق مراجعه به سایت مربوطه می‌توانید کد 12 رقمی ایثارگران را دریافت نمایید.

    2. به من گفتن برای دریافت کد 12 رقمی ایثارگران باید برم سپاه رفتم به دلایلی نبودن حالا از این روشی که گفتین ثبت نام کنم درست هست؟ 9م

  5. سلام وقتتون بخیر.من سال ۹۷ از سهمیه برای کنکور سراسری استفاده کردم و روزانه قبول شدم اما در پرتال دانشجوییم نوع سهمیه آزاد قید شده.امسال لیسانس میگیرم. دوباره میتونم از سهمیه ۵ درصد استفاده کنم برای کنکور مجدد سراسری؟

    1. سلام اگر سهمیه شما اعمال نشده است می‌توانید استفاده کنید و با توجه به اینکه آزاد مورد پذیرش قرار گرفته ای، پس شما شرایط استفاده از سهمیه 5 درصدی را همچنان دارید.

  6. سلام خسته نباشید
    من به سایت مربوط به سپاه مراجعه میکنم کاملا مطابق عکس ها و بعد از وارد کردن کد ملی فقط درصد جانبازی را نشان میدهد مشکل کجاست؟
    ایا امکانش هست الان فقط تیک سهمیه رو در ثبت نام بزنم و بعدا کد پیگیری ایثارگری رو پیدا و وارد کنم؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام دوست عزیز، اگر می‌خواهید از سهمیه‌ی جانبازی استفاده کنید فقط تیک سهمیه کافی است. اگر بعدا به کد ایثارگری دسترسی پیدا کردید امکان ارائه ی حضوری آن به سازمان سنجش نیز وجود دارد.

  7. سلام خسته نباشید
    من به سایت مربوط به سپاه مراجعه میکنم کاملا مطابق عکس ها و بعد از وارد کردن کد ملی فقط درصد جانبازی را نشان میدهد مشکل کجاست؟ ممکنه راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز، مشکلی وجود ندارد. برای استفاده از سهمیه ایثارگران 25% سپاه نیازی به کد ندارید.

  8. سلام خدا قوت
    یکسال پیش جهت تکمیل پرونده کارت هوشمند اقدام و آخرین مرحله که اسکن بودش هم امضا کردم اما پس از گذشت یکسال هنوز از صدور آن خبری نیست
    استدعا دارم تا در خصوص کارت اینجانب مساعدت فرمائید
    قبلا از همکاری شما سپاسمندم.با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا