راهنمای ثبت نام کنکور

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401

راهنمای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 به همراه شرایط و مدارک ثبت نام به صورت کامل در این مقاله بیان شده است. ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد به صورت همزمان با ثبت نام کنکور سراسری انجام می شود و زمان جداگانه ای برای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد درنظر گرفته نشده است. داوطلبانی که قصد ثبت نام و تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی را دارند لازم است در زمان مقرر با مراجعه به سایت سنجش نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند.

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد
ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

زمان ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ همزمان با ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری می باشد. ثبت نام کنکور سراسری هرساله در بهمن ماه آغاز می شود داوطلبان واجد شرایط لازم است با مراجعه به سایت سنجش در زمان تعیین شده نام نویسی خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. پیش بینی می شود زمان ثبت نام کنکور سراسری و آزاد از 17 بهمن ماه 1400 آغاز شود.

زمان دقیق ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401، از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام کنکور آزاد

داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در کنکور دانشگاه آزاد را دارند، لازم است نسبت به دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور اقدام نمایند و پس از آگاهی از شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام، به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند. (داوطلبان توجه داشته باشند، برای کنکور دانشگاه سراسری و آزاد، یک دفترچه تحت عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری صادر می گردد.)

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد:

✔️اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی.

✔️عدم احراز عناد به جمهوری اسلامی

✔️نداشتن عضویت در سازمان های غیر قانونی و فراماسونری

✔️عدم احراز فساد اخلاقی

✔️عدم اعتیاد به مواد مخدر

✔️نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه (برای داوطلبان آقا)

✔️نداشتن هرگونه تعهد خدمت به ارگان يا دستگاه های اجرايی، تعهدات سهميه بومی و يا سهميه مناطق محروم

✔️دریافت مدرک تحصیلی تا تاریخ 31 شهریور 1401

✔️دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی زیر برای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد:

  • داشتن گواهینامه پیش دانشگاهی
  • داشتن دیپلم نظام جدید
  • داشتن دیپلم نظام قدیم (چهارساله)
  • داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم)

همچنین بخوانید: رفع محرومیت کنکور 1401 (شرایط انواع رفع محرومیت کامل!)

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد
مدارک لازم برای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

داوطلبان لازم است نسبت به تهیه مدارک لازم برای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد اقدام نموده تا در زمان ثبت نام با مشکلی روبرو نشوند. مدارک و اطلاعات لازم برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری به صورت زیر است:

مدارک ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401
شناسنامه و کارت ملی و فایل عکس اسکن شده شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده از سایت سنجش کد سوابق تحصیلی دیپلم یا کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی (دریافت از سامانه سوابق تحصیلی دیپ کد) کد منطقه و کد پستی محل سکونت
کد نظام وظیفه (داوطلبان آقا) معدل کتبی و معدل کل دیپلم

کد عنوان دیپلم (کد رشته دیپلم)

کد 12 رقمی ایثارگر بنیاد شهید و ارتش و سهمیه رزمندگان کد 13 رقمی اتباع

نحوه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401

نحوه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org می باشد. داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد لازم است با تهیه مدارک لازم با مراجعه به سایت سنجش نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور اقدام نمایند.

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد (رشته های پزشکی و غیر پزشکی) از طریق سایت سنجش و به صورت اینترنتی انجام می شود. انتخاب رشته های پزشکی از طریق سایت سنجش و انتخاب رشته غیرپزشکی دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام می شود.

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد:

به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید و گزینه “ثبت نام کنکور سراسری 1401” را انتخاب کنید:

مراجعه به سایت سنجش و ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

از طریق منوی سمت راست، گزینه “خرید سریال ثبت نام” را انتخاب کنید:

هزینه ثبت نام کنکور سراسری و هزینه ثبت نام کنکور آزاد یکسان بوده و از طریق سایت سنجش قابل پرداخت است.

خرید سریال ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

نوع سریال ثبت نام را براساس گروه آزمایشی انتخاب کنید:

خرید سریال ثبت نام کنکور آزاد

اطلاعات خواسته شده (نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه) را درج کنید و سپس درگاه پرداخت را انتخاب کنید:

اطلاعات کارت را وارد نموده و هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد را به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عضو شبکه شتاب بانکی پرداخت کنید:

پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه آزاد
پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه آزاد

هزینه ثبت نام کنکور آزاد

پس از پرداخت هزینه شماره سریال ثبت نام در اختیار شما قرار داده می شود که برای ورود به صفحه ثبت نام لازم است آن را یادداشت کنید.

پس از دریافت شماره سریال ثبت نام به صفحه اصلی بازگشته و شماره سریال 12 رقمی را در محل خواسته شده درج کنید:

درج شماره سریال ثبت نام کنکور آزاد
درج شماره سریال ثبت نام کنکور آزاد

پس از مراجعه به سایت ثبت نام، فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری را به دقت تکمیل نمایید و اطلاعات خواسته شده را درج کنید.

برای ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری می توانید در بازه های زمانی تعیین شده به سایت سنجش مراجعه نمایید.ورود به سامانه ویرایش اطلاعات ثبت نامی، نیازمند دسترسی به شماره پرونده و کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام کنکور می باشد. (در صورت فراموشی شماره پیگیری، به مقاله دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور مراجعه نمایید.)

تمامی مراحل ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد، پرداخت هزینه ثبت نام کنکور آزاد، ویرایش اطلاعات ثبت نامی، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و مشاهده کارنامه کنکور منحصرا از طرق سایت sanjesh.org انجام می شود. پس اعلام نتایج اولیه در صورتیکه داوطلبان رتبه و نمره لازم را کسب کرده باشند، می توانند در دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت sanjesh.org و همچنین سایت azmoon.org انجام می شود.انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و انتخاب رشته های غیرپزشکی آزاد از طریق سایت azmoon.org انجام می شود.

جمع بندی

ثبت نام آزمون دانشگاه آزاد همزمان با کنکور سراسری و از طریق سایت سنجش انجام می شود. متقاضیان لازم است در زمان مقرر به سایت سنجش مراجعه نموده و ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. انتخابِ رشته غیرپزشکی از طریق سایت دانشگاه آزاد و انتخابِ رشته های پزشکی آزاد از طریق سایت سنجش و همزمان با انتخاب رشته سراسری انجام می شود.

دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور نیز اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد باید در بازه زمانی اعلام شده به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند. (رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد)


سوالات متداول

سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد چیست؟

کلیه مراحل ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد چگونه است؟

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می شود.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد چیست؟

دارا بودن یکی از مدارک زیر برای ثبت نام کنکور آزاد ضروری است: داشتن گواهینامه پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید یا دیپلم نظام قدیم یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم)

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. اين شرايط ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامي بيشتر براي رشته هاي پزشكي و علوم پايه بيشتر هستند و بكار مي روندبه احتمال قوي تر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا