راهنمای ثبت نام کنکور

رفع محرومیت کنکور 1401 (شرایط انواع رفع محرومیت کامل!)

در این مقاله شرایط رفع محرومیت کنکور سراسری به صورت کامل ارائه داده شده است. شرکت در کنکور شرایط و ضوابط خاصی دارد که داوطلبان لازم است قبل از ثبت نام کنکور از آن آگاه یابند. یکی از دغدغه های متقاضیان برای ثبت نام کنکور سراسری، شرایط شرکت مجدد در آزمون سراسری و رفع محرومیت می باشد. داوطلبانی که قصد شرکت مجدد در آزمون سراسری را دارند، ملزم به رعایت یکسری شرایط می باشند. برای آگاهی از شرایط رفع محرومیت کنکور دانشجویان روزانه، داوطلبان مشمول خدمت و … با ما همراه باشید.

رفع محرومیت کنکور
رفع محرومیت کنکور

رفع محرومیت از کنکور

داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری را دارند باید دارای یکسری شرایط برای ثبت نام باشند. براساس دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، برخی از موارد از جمله مشکلات نظام وظیفه برای آقایان، عدم گذراندن طرح نیروی انسانی اجباری رشته های علوم پزشکی، افراد دارای تعهد خدمت به ارگان و …. سبب محرومیت داوطلبان از ثبت نام کنکور می شود. شرایط و نحوه درخواست رفع محرومیت از کنکور در ادامه بیان شده است.

کلیه مراحل ثبت درخواست رفع محرومیت از آزمون سراسری، به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود و به درخواست های حضوری داوطلبان پاسخی داده نخواهد شد. زمان مراجعه به سایت سنجش و درخواست رفع محرومیت از کنکور هرساله از طریق سایت sanjesh.org منتشر می گردد. متقاضیان برای ورود به سایت سنجش و ثبت درخواست خود مبنی بر رفع محرومیت از کنکور لازم است در سیستم پاسخگویی سنجش ثبت نام کنند.

ورود به سیستم پاسخگویی سنجش نیازمند پست الکترونیکی، نام کاربری و رمزعبور می باشد. پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری اطلاعات مذکور برای شما ارسال می گردد.

شرایط رفع محرومیت کنکور

شرایط رفع محرومیت کنکور برای داوطلبان دوره روزانه، داوطلبان منع نظام وظیفه و داوطلبانی که موظف به اتمام طرح خدمت می باشند و قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند، به شرح زیر است.

متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری توجه داشته باشند، دانشجویان دوره روزانه ، فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی مشمول طرح خدمت، داوطلبان مشمول خدمت نظام وظیفه و و افراد دارای تعهد خدمت به ارگان ها شرایط ثبت نام در کنکور سراسری را ندارند. افراد مذکور در صورتیکه قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند، باید نسبت به رفع محرومیت اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید : شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1401

شرایط رفع محرومیت کنکور برای دانشجویان روزانه

دانشجویانی که در دوره تحصیلی روزانه مشغول به ادامه تحصیل می باشند و قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری را دارند، برای ثبت نام در کنکور باید در تاریخ مقرر نسبت به انصراف از تحصیل اقدام نمایند.

آن دسته از داوطلبانی که در دوره روزانه پذیرفته شده اند و قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند لازم است برای ثبت درخواست رفع محرومیت از کنکور، در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایند.

نکته: دانشجویان دوره غیرروزانه (پیام نور، شبانه، غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد، مجازی، خودگردان و شهریه پرداز) همزمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف می توانند در کنکور سراسری ثبت نام کنند و در صورت قبولی در دانشگاه، انصراف خود را قطعی نمایند.(به شرط نداشتن منع نظام وظیفه)
نکته مهم: داوطلبانی که در کنکور سراسری سال گذشته شرکت کرده اند و در دوره های روزانه پذیرفته شده اند، (چه در دانشگاه ثبت نام کرده باشند و چه در دانشگاه ثبت نام نکرده باشند) در صورت انصراف می توانند در کنکور ثبت نام کنند اما فقط شرایط انتخاب رشته دوره های غیرروزانه را دارند. به عبارتی از انتخاب رشته های دوره روزانه محروم می باشند.

شرایط رفع محرومیت داوطلبان مشمول خدمت

فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی علوم پزشکی اگر طرح اجباری خود را گذرانده باشند، می توانند در مقطع دکتری دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی ادامه تحصیل دهند. سال های گذشته به افرادی که دوره طرح نیروی انسانی خود را نگذرانده بودند، اجازه داده می شد تا پس از فارغ التحصیلی طرح خود را به پایان برسانند. برای آگاهی از آخرین تغییرات باید منتظر انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401 باشیم.

نکته: فارغ التحصیلان رشته های بهداشت دهان، تكنسین سلامت دهان، پرستاری دندانپزشكی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی مشمول قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان نمی باشند.

شرایط رفع محرومیت کنکور داوطلبان منع نظام وظیفه

داوطلبان مشمول نظام وظیفه در صورتی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند، باید در زمان مقرر دفترچه اعزام به خدمت را تکمیل نموده و همزمان در کنکور شرکت کنند. در صورت قبولی در کنکور از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.

در این مقاله توضیحاتی در رابطه با شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری ارائه داده شد. متقاضیان لازم است برای ثبت درخواست رفع محرومیت در زمان مقرر به سایت سنجش مراجعه نموده و درخواست خود را به صورت الکترونیکی ثبت نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند، آن دسته از دانشجویانی که انصراف می دهند، دیگر حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبلی خود را ندارند.

بیشتر بخوانید : کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1401

سوالات متداول

شرایط رفع محرومیت کنکور برای داوطلبان منع نظام وظیفه چگونه است؟

رفع محرومیت از کنکور برای داوطلبان منع نظام وظیفه تنها برای افرادی قابل بررسی است که در مقاطع کارشناسی، کاردانی و یا دکتری عمومی تحصیل نکرده باشند ولی قبل از اعلام نتایج کنکور سراسری 1401، مشمول خدمت سربازی می شوند.

درخواست رفع محرومیت چگونه است؟

درخواست رفع محرومیت فقط از طریق سایت سازمان سنجش امکانپذیر است.

شرایط رفع محرومیت از کنکور برای دانشجویان غیر روزانه چگونه است؟

دانشجویان دوره غیرروزانه در صورت نداشتن منع نظام وظیفه می توانند در کنکور سراسری ثبت نام کنند و در صورت قبولی از دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا