راهنمای ثبت نام کنکور

راهنمای کارنامه کنکور ۱۴۰۱

پس از اعلام نتایج اولیه و دریافت کارنامه کنکور ۱۴۰۱ داوطلبان بخش های مختلفی را در کارنامه خود مشاهده می کنند. کارنامه اولیه کنکور سراسری، شامل اطلاعات گوناگونی از جمله رتبه در سهمیه، تراز، مشخصات فردی داوطلب، میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم، اعلام علاقه مندی براساس تقاضانامه و… می‌باشد. برای آگاهی بیشتر متقاضیان، در این مقاله به توضیحات کارنامه کنکور سراسری پرداخته ایم تا داوطلبان بتوانند با اطلاعات بیشتر، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

راهنمای کارنامه کنکور سراسری
راهنمای کارنامه کنکور سراسری

کارنامه کنکور 1401

کارنامه کنکور 1401 اطلاعات مختلفی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. پس از ثبت نام کنکور، شرکت در آزمون و اعلام نتایج اولیه، داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور و درج اطلاعات خواسته شده، می توانند کارنامه اولیه خود را دریافت کنند. اطلاعات کارنامه، هم نتیجه عملکرد شما را در کنکور سراسری مشخص می کند و هم موقعیت شما را در مقایسه با سایر شرکت کنندگان مشخص می کند.

از بخش های مختلف کارنامه اولیه کنکور، می توان به اطلاعات ثبت نامی و آزمونی، اعلام علاقه مندی براساس تقاضانامه، وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف هریک از گروه های آزمایشی، وضعیت نمره و رتبه، نمرات خام و رتبه در سهمیه اشاره کرد. هرچه در رابطه با کارنامه تان اطلاعات بیشتری داشته باشید، در انتخاب رشته خود موفق تر خواهید بود.

کارنامه کنکور سراسری بخش های مختلفی دارد که در ادامه به صورت کامل با همه اطلاعات و کاربردهای آن آشنا خواهیم شد.

توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری

توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱، برای هر بخش یا ردیف کارنامه به صورت تصویری در این مقاله بیان شده است. داوطلبان برای دریافت کارنامه اولیه کنکور باید در زمان مقرر به سایت سنجش مراجعه نموده و کارنامه کنکور خود را دریافت کنند. آشنایی با بخش های مختلف کارنامه کنکور، به انتخاب رشته دقیق تر داوطلبان کمک بسیاری خواهد کرد.

توضیحات کارنامه اولیه کنکور سراسری

راهنمای کارنامه کنکور سراسری 1401:

✔️ردیف 1 کارنامه کنکور سراسری: در صورت داشتن هرگونه سوال یا مشکل در رابطه با کارنامه کنکور می توانید سوال خود را  تا تاریخ مقرر به سایت سنجش اطلاع دهید. (برای اینکار به سیستم پاسخگویی سنجش مراجعه کنید.)

✔️ردیف 2 کارنامه کنکور: در این بخش باتوجه به وضعیت هر متقاضی، توضیحاتی ارائه شده است.

ردیف 1 و 2 کارنامه کنکور

✔️ردیف 3 و 4 کارنامه کنکور: بند سوم و چهارم کارنامه اولیه کنکور، شامل اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی شماست که در زمان ثبت نام کنکور سراسری، به سایت سنجش اعلام کرده اید. در این قسمت سهمیه نهایی شما که براساس آن گزینش می شوید هم قرار گرفته است. (سهمیه های کنکور سراسری)

ردیف 3 و 4 کارنامه کنکور

✔️ردیف 5 کارنامه کنکور : در ردیف 5 کارنامه آزمون سراسری، استان، ناحیه و قطب بومی داوطلب مشخص شده است.

(احتمال قبولی شما در رشته های بومی بیشتر از رشته های غیر بومی است.)

ردیف 5 کارنامه کنکور

✔️ردیف 6 کارنامه کنکور : وضعیت پذیرش رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی.

ردیف 6 کارنامه کنکور

✔️ردیف 7 کارنامه کنکور : اعلام علاقه مندی

*داوطلبانی می توانند از مجموعه رشته های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی انتخاب کنند، که در ردیف زیر آن کلمه “بلی” نوشته شده باشد.

ردیف 7 کارنامه کنکور

✔️ردیف 8 کارنامه کنکور : اطلاع از مجاز بودن انتخاب ها برای رشته های با آزمون

این ردیف نشان می دهد، طبق نتایج آزمون، شما از چه دوره های تحصیلی می توانید انتخاب رشته کنید.

ردیف 8 کارنامه کنکور

✔️ردیف 9 کارنامه کنکور : وضعیت اعمال سوابق تحصیلی

ردیف 9 کارنامه کنکور

✔️ردیف 10 کارنامه کنکور : وضعیت رتبه و نمره کل

در این ردیف می توانید وضعیت رتبه در منطقه یا سهمیه نهایی، رتبه کشوری (بدون سهمیه) و نمره کل نهایی خود را در هر زیرگروه مشاهده کنید. (داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند، برای هر گروه آزمایشی جدولی جداگانه دارند.

رتبه اصلی کنکور کدومه؟ مهم ترین معیار شما برای انتخاب رشته، رتبه در سهمیه و زیرگروه های مقابل آن است. احتمال قبولی شما در زیرگروهی که رتبه بهتری دارید، بیشتر است.

ردیف 10 کارنامه کنکور

✔️ردیف 11 کارنامه کنکور : نمره های خام درس های امتحانی

در این بخش نمره خام (نمره درصدی) درس های امتحانی خود را مشاهده می کنید. این نمرات ملاک عمل برای محاسبه نمرات کل نهایی هر متقاضی در هر زیرگروه می باشد.

ردیف 11 کارنامه کنکور

✔️ردیف 12 کارنامه کنکور : رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز در دوره های مختلف

☑️ماکزیمم نمره کل زیرگروه ها: بالاترین نمره کل شما در بین زیرگروه ها.

☑️رتبه کل در منطقه : این رتبه نشان می دهد در میان داوطلبانی که با یکدیگر در یک سهمیه قرار دارید نفر چندم هستید.

☑️آخرین رتبه مجاز در سهمیه نهایی (دوره های روزانه و نوبت دوم) : این رتبه مربوط به آخرین متقاضی است که می تواند در سهمیه شما انتخاب رشته کند. (در صورتیکه رتبه شما بیشتر از رتبه آخرین نفر باشد، شما نمی توانید در دوره های روزانه و نوبت دوم انتخاب رشته کنید.)

☑️رتبه کشوری (بدون اعمال سهمیه) : این رتبه فقط جهت اطلاع به داوطلب داده می شود و شما برای انتخاب رشته باید صرفا به رتبه در سهمیه و زیرگروه های آن توجه داشته باشید.

ردیف 12 کارنامه کنکور

✔️ردیف 13 کارنامه کنکور : برای داوطلبان علاقه مند به استفاده از سیستم انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش می باشد.

✔️ردیف 14 کارنامه کنکور : کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی (داوطلبانی که علاقه مند به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشند با استفاده از این کد می توانند به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نموده و انتخاب رشته خود را به صورت مجازی انجام دهند.)

ردیف 13 و 14 کارنامه کنکور

جمع بندی

کارنامه آزمون سراسری اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. بررسی قسمت های مختلف کارنامه کنکور، به انتخاب رشته بهتر داوطلبان کمک بسیاری خواهد کرد. مهم ترین رتبه در کارنامه کنکور برای انتخاب رشته، رتبه در سهمیه و زیرگروه های آن می باشد. توصیه می شود رتبه خود را در هر زیرگروه به دقت بررسی نموده و سپس فرآیند انتخاب رشته خود را انجام دهید.


سوالات متداول

برای دریافت کارنامه کنکور به چه سایتی مراجعه کنیم؟

داوطلبان برای دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری لازم است در زمان مقرر به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.

در کارنامه کنکور رتبه اصلی کدام است؟

مهم ترین رتبه و ملاک انتخاب رشته داوطلبان، رتبه در سهمیه و زیرگروه های مقابل آن می باشد.

سایت اعتراض به کارنامه کنکور چیست؟

داوطلبان در صورت داشتن هرگونه اعتراض به کارنامه اولیه خود با مراجعه به سیستم پاسخگویی سنجش می توانند درخواست خود را ثبت کنند.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا