راهنمای ثبت نام کنکور

ثبت نام کنکور سراسری 1402 l آموزش نحوه ثبت نام کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری 1402 در دو نوبت صورت می‌گیرد چرا که کنکور 1402 همراه با تغییراتی اساسی خواهد بود که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به دو مرحله‌ای بودن آزمون اشاره کرد. بنابراین ثبت‌ نام برای نوبت اول کنکور 1402 از تاریخ 8 تا 18 آبان ماه 1401 صورت می‌گیرد (ثبت‌نام نوبت اول از ساعت 8 صبح لغایت 17 روز یکشنبه 22 آبان 1401 تمدید شد). ثبت نام برای نوبت دوم کنکور 1402 نیز از تاریخ 15 تا 24 فروردین ماه 1402 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.

متقاضیان هریک از گروه‌های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی، با آگاهی از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری می‌توانند به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. کلیه مراحل ثبت نام، تکمیل فرم و درج اطلاعات خواسته شده صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش امکانپذیر است. نوبت اول کنکور 1402 در روزهای پنجشنبه و جمعه (29 و 30  دی ماه 1401) و نوبت دوم کنکور سراسری 1402 در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (14 و 15 تیر ماه 1402) برگزار خواهد شد.

صفر تا صد نحوه ثبت نام کنکور سراسری، نحوه برگزاری کنکور سراسری و انتخاب رشته کنکور به صورت کامل در این مقاله آموزشی ارائه داده شده است.

نحوه ثبت نام کنکور سراسری (شرایط + مدارک لازم)
نحوه ثبت نام کنکور سراسری (شرایط + مدارک لازم)

فهرست مطالب :

ثبت نام کنکور سراسری 1402

ثبت نام کنکور سراسری هریک از پنج گروه آزمایشی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش است. متقاضیان باید پیش از ثبت نام، دفترچه‌ی راهنمای ثبت نام کنکور سراسری را دانلود کرده و از کلیه شرایط، ضوابط، مدارک، نحوه ثبت نام، سهمیه های آزمون سراسری و … آگاهی یابند. پس از اعلام زمان ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان فرصت دارند تا پایان مهلت ثبت نام، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام کنکور اقدام کنند. توصیه می‌شود ثبت نام خود را در زمان مقرر انجام دهید و به روزهای پایانی موکول نکنید.

کنکور سراسری 1402 با تغییراتی همراه خواهد بود. از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توان به، تأثیر قطعی 40 درصدی سوابق تحصیلی، دو مرحله‌ای شدن کنکور و همچنین حذف دروس عمومی از دفترچه‌ی سوالات اشاره کرد. بنابراین ثبت نام برای شرکت در نوبت اول کنکور سراسری 1402 از 8 آبان ماه 1401 آغاز می‌شود و این نوبت از کنکور در روزهای پایانی دی ماه سال 1401 برگزار می‌شود. ثبت‌ نام برای شرکت در نوبت دو کنکور 1402 نیز از نیمه‌ی فروردین ماه سال 1402 آغاز می‌شود و نوبت دوم کنکور نیمه‌ی تیر ماه 1402 برگزار خواهد شد.

توجه داشته باشید، تنها سایت رسمی برای ثبت نام کنکور، سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org است. پرداخت هزینه‌ی ثبت نام کنکور سراسری، صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه سایت سنجش امکانپذیر است. (در پرداخت هزینه ثبت نام دقت داشته باشید، هزینه پرداخت شده قابل بازگشت نخواهد بود.) ثبت نام آزمون سراسری صرفاً به صورت اینترنتی است لذا از مراجعه حضوری به سازمان سنجش برای ثبت نام خودداری کنید.

زمان ثبت نام کنکور سراسری

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 برای دو نوبت و دو بازه‌ی مختلف اعلام شده است. ثبت‌ نام برای نوبت اول کنکور 1402 از تاریخ 8 تا 18 آبان ماه 1401 انجام می‌گیرد (ثبت‌نام نوبت اول از ساعت 8 صبح لغایت 17 روز یکشنبه 22 آبان 1401 تمدید شد). ثبت نام برای نوبت دوم کنکور 1402 نیز از تاریخ 15 تا 24 فروردین ماه 1402 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.

متقاضیان هریک از گروه‌های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی، با آگاهی از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری می‌توانند به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. کلیه مراحل ثبت نام، تکمیل فرم و درج اطلاعات خواسته شده صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش امکانپذیر است. نوبت اول کنکور 1402 در روزهای پنجشنبه و جمعه (29 و 30  دی ماه 1401) و نوبت دوم کنکور سراسری 1402 در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (14 و 15 تیر ماه 1402) برگزار خواهد شد.

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری

دفترچه ثبت نام کنکور 1402، همزمان با شروع فرآیند ثبت نام از طریق سایت سنجش منتشر می‌شود. داوطلبان باید برای آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت نام، تاثیر سهمیه‌ها در کنکور، شرایط عمومی و اختصاصی و … دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری را دانلود و به دقت مطالعه کنند.

برای دریافت دفترچه‌ی راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1402 (نوبت اول)، اینجا کلیک کنید.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری

شرایط ثبت نام کنکور سراسری چیست؟ کلیه داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون سراسری ثبت نام و شرکت کنند باید داراری شرایط عمومی و اختصاصی مشخصی برای ثبت نام باشند. شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری برای کلیه گروه‌های آزمایشی یکسان است. در ادامه شرایط ثبت‌نام براساس دفترچه‌ی ثبت‌نام کنکور 1402 ارائه داده شده است:

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری:

الف) عدم احراز عناد (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران.
تبصره – درصورتيكه داوطلب سابقاً با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، بايد تغيير نظر او احراز شود.
ب) نداشتن سابقه‌ی عضويت خود و وابستگان آن‌ها در سازمان‌های غيرقانونی و فراماسونری.
ج) عدم احراز فساد اخلاقی.
د) عدم اعتياد به مواد مخدر.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری:

الف) داشتن يا دريافت گواهينامه‌ی دوره‌ی پيش‌دانشگاهی (نظام سالی واحدي يا ترمی واحدی) و يا ديپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 (اعم از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و يا كاردانش) حداكثر تا تاريخ 1402/6/31 و یا دیپلم دوره‌ی چهارساله‌ی متوسطه‌ی نظام قديم آموزش متوسطه و يا داشتن مدرک كاردانی (فوق‌ديپلم).

ب) پذيرفته‌شدگان دوره‌ی روزانه‌ی آزمون سراسری سال 1401 می‌توانند در آزمون سراسری سال 1402 ثبت‌نام و شركت کنند. ضمناً داوطلبان مذكور و نيز دانشجويان در حال تحصيل در دوره‌ی روزانه و غير روزانه (نوبت دوم «شبانه»، دانشگاه آزاد اسلامی، مجازی، شهريه‌پرداز و پرديس خودگردان، پيام نور و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي غيردولتی غيرانتفاعی) همه‌ی مقاطع تحصيلی اعم از كاردانی (پيوسته و ناپيوسته)، كارشناسی (پيوسته و ناپيوسته)، كارشناسي ارشد (پيوسته و ناپيوسته) و دكتری عمومی يا تخصصی، برای شركت در آزمون سراسری سال 1402 به شرط نداشتن مشكل نظام‌وظيفه (برای برادران) می‌توانند هم زمان با تحصيل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصيل برای شركت در آزمون سراسری سال 1402 ثبت‌نام کنند و در صورت قبولی، بايد از رشته‌ی قبلی خود انصراف داده و فرم انصراف قطعی از رشته‌ی قبلی را به دانشگاه جديد محل تحصيل خود ارائه دهند. لازم به توضيح است كه اين دسته از داوطلبان حق بازگشت و ادامه‌ی تحصيل در رشته محل قبولی قبلی خود را ندارند و همچنين دانشجويان شاغل به تحصيل مقطع كاردانی (فوق‌ديپلم) كه حداكثر تا تاریخ 1402/6/31 فارغ‌التحصيل می‌شوند، براي ثبت‌نام و شركت در اين آزمون نياز به انصراف ندارند.

ج) دانش‌آموختگان مقطع كارشناسی در صورت شركت مجدد در آزمون سراسری و قبولی با رعايت شرايط ذيل اين بند می‌توانند ادامه‌ی تحصيل دهند.

1- فارغ‌التحصيلان رشته‌های تحصيلی مورد نياز وزارت بهداشت (مشمولين خدمات اجباری قانون خدمت پزشكان و پیراپزشکان) در مقطع كارشناسی كه بايد حداكثر تا تاريخ 1402/6/31 و یا 1402/11/30 (در صورت قبولی در رشته‌هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم تحصیلی 1403-1402 آغاز می‌شود) خدمات خود را شروع نکرده باشند، چنانچه در مقطع دكتری عمومی پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی پذيرش شوند، می‌توانند خدمات موضوع اين قانون را پس از اتمام تحصيل با مقطع جديد به انجام برسانند. بديهی است در صورت انجام قسمتی از خدمات موضوع قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان، موظف به انجام مابقی خدمات پس از فراغت از تحصيل در مقطع جديد هستند

2- نداشتن هرگونه تعهد خدمت به ارگان يا دستگاه‌های اجرايی، تعهدات سهميه بومی و يا سهميه مناطق محروم.

3- نداشتن ممنوعيت تحصيل از نظر سازمان نظام وظيفه.

د) دانش آموختگان مقاطع كارشناسی ارشد ناپيوسته و پيوسته تمامی رشته‌های تحصيلی و دكتری عمومی پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی و دكتری حرفه‌ای دامپزشكی متقاضی تحصيل مجدد، می‌توانند با رعايت شرايط زير از طريق قبولی در آزمون سراسری در مقطع دكتری عمومی رشته‌های پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی تحصيل کنند و محدوديتی در انتخاب دوره‌های مختلف (روزانه و شهريه پرداز) ندارند.

1- انجام خدمات موضوع قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان براي مشمولين اين قانون الزامی است.

2- دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان يا دستگاه‌های اجرايی و عدم دارا بودن تعهدات سهميه بومی و يا سهميه مناطق محروم.

3- نداشتن ممنوعيت تحصيل از نظر سازمان نظام وظيفه.

ه) انجام خدمات موضوع قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان براي فارغ التحصيلان رشته‌های مورد نياز وزارت بهداشت الزامی است.

شرایط رفع محرومیت کنکور

داوطلبانی که متقاضی ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری هستند باید توجه داشته باشند که دانشجویان دوره‌ی روزانه، فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی مشمول طرح خدمت، داوطلبان مشمول خدمت نظام وظیفه و و افراد دارای تعهد خدمت به ارگان‌ها، شرایط ثبت نام در کنکور را ندارند. این دسته از افراد در صورتیکه قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند، باید نسبت به رفع محرومیت اقدام کنند.

شرایط کنکور مجدد

دانشجویان دوره روزانه، دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها، دانشجویان انصرافی، دانشجویان دانشگاه آزاد، داوطلبان مشمول نظام وظیفه و فارغ التحصیلانی که مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده اند، در صورتی که قصد ثبت نام و شرکت مجدد در کنکور سراسری را داشته باشند، ملزم به رعایت یکسری شرایط خواهند بود. در غیراینصورت شرایط شرکت در آزمون سراسری را ندارند.

شرایط معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها

داوطلبان آقا، پس از وارد شدن به سن 19 سالگی (18 سالگی تمام)، در صورتی که قصد ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را دارند، باید برای دریافت برگه معافیت تحصیلی اقدام کنند. در ضمن، معافیت تحصیلی برای هر مقطع تحصیلی فقط یک بار صادر می‌شود.

مدارک ثبت نام کنکور سراسری
مدارک ثبت نام کنکور سراسری

مدارک ثبت نام کنکور سراسری

متقاضیان باید قبل از ثبت نام کنکور، نسبت به تهیه کلیه مدارک ثبت نام کنکور سراسری اقدام کنند. داوطلبان توجه داشته باشند برای ثبت نام آزمون سراسری، به همراه داشتن یکی از مدارک ذیل شامل گواهینامه دوره پیش دانشگاهی، دیپلم نظام جدید، دیپلم چهارساله نظام قدیم یا مدرک فوق دیپلم الزامی است. سایر مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری (کلیه گروه های آزمایشی) به صورت زیر است:

داوطلبان برای تکمیل فرم ثبت نام به اطلاعاتی از قبیل کدمنطقه، کد دانش آموزی و … نیز نیاز دارند. راهنمای دریافت هریک از کد های لازم برای ثبت نام کنکور سراسری، در جدول زیر بیان شده است.

مدارک ثبت نام کنکور
عنوان توضیحات
شناسنامه و کارت ملی
شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده (به تعداد هر گروه آزمایشی که قصد شرکت در آن را دارید، لازم است یک کارت اعتباری مجزا خریداری کنید.) دریافت از سایت سازمان سنجش
کد سوابق تحصیلی دیپلم یا سوابق پیش دانشگاهی دریافت از سامانه dipcode.medu.ir (سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم)
کد دانش آموزی (شماره ای 8 تا 11 رقمی) دریافت از دبیرستان محل تحصیل یا کارنامه سال دوازدهم (دریافت کد دانش آموزی با کد ملی)
کد منطقه و کد پستی دریافت کد منطقه از سایت سنجش
کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا دریافت از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری بخش مقررات وظیفه عمومی
معدل کتبی و معدل کتبی دیپلم دریافت از طریق آخرین مدرک تحصیلی
کد منطقه آموزش و پرورش دریافت کد از سایت سنجش
کد سهمیه ایثارگری سپاه (12 رقمی) دریافت از  سایت isaar.ir
کد سهمیه ایثارگری ارتش دریافت از سایت aja.ir
کد استان (2 رقمی) دریافت از سایت سنجش
کد محل اشتغال (2 رقمی) دریافت از سایت سنجش
کد اتباع خارجی (13 رقمی) دریافت از سایت سنجش
فایل عکس اسکن شده

مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه

داوطلبان مرد برای ثبت نام آزمون سراسری و ادامه تحصیل، لازم است وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نموده و مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه را تهیه نمایند. ارائه مدارک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه الزامی است و لازم است داوطلبان مرد هنگام ثبت نام وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند.

کد سوابق تحصیلی دیپلم

یکی از اطلاعاتی که برای ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری لازم است، کد سوابق تحصیلی دیپلم است که داوطلبان قبل از ثبت نام با مراجعه به سایت سوابق تحصیلی باید این کد را دریافت کنند.

نحوه دریافت کد سابقه تحصیلی برای کنکور 1402

(1) ورود به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانی https://my.medu.ir

✔️ دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم و فارغ‌التحصیلان دی‌ماه ۱۴۰۱ و بعد از آن، با انتخاب نقش «دانش‌آموز» و با درج کد ملی و شماره‌ی سریال شناسنامه برای دانش‌آموزان ایرانی و کد دانش‌آموزی و تاریخ تولد برای اتباع سایر کشورها، وارد درگاه فوق شوند و بر اساس بند (۲) اقدام کنند.

✔️ سایر متقاضیان ایرانی و اتباع (اعم از فارغ‌التحصیلان شهریور ۱۴۰۱ و قبل از آن/ طلاب/ فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدارس بین‌الملل/ دارندگان مدرک معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی و …)، پس از مراجعه به درگاه فوق، با انتخاب نقش «والدین و سایر» وارد درگاه شوند و بر اساس بند (۲) اقدام کنند.

🟣 تذکر: مشمولین بند‌های فوق در صورتیکه فاقد سیمکارت شخصی باشند، می‌توانند با اظهار این موضوع در درگاه خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش ثبت‌نام کنند و سپس بر اساس بند (۲) اقدام کنند. توجه شود این گروه باید نام کاربری و کلمه‌ی عبور درگاه را برای مراجعات بعدی نگهداری کنند.

(2) دریافت کد سابقه تحصیلی

✔️ تمام متقاضیان پس از ورود به درگاه فوق، گزینه‌ی «سوابق تحصیلی» را انتخاب و مشخصات هویتی خود را مشاهده و پس از تائید، اطلاعات تحصیلی را  ثبت و کد سابقه‌ی تحصیلی (کد ۱۹ رقمی) را دریافت کنند.

🟣 تبصره: در صورتی که متقاضیان در مشخصات هویتی خود مغایرتی مشاهده کردند، گزینه‌ی «عدم تائید و استعلام از ثبت احوال/ وزارت کشور» را انتخاب کنند. متقاضی با انتخاب این گزینه (بین ساعت ۸ صبح الی ۲۴ شب) و زدن دکمه‌ی بررسی پاسخ ثبت احوال، مشخصات هویتی خود را مشاهده و سپس به شرح بند (۲) اقدام کنند.

🟣 توجه: استعلام از سامانه‌ی ثبت احوال ممکن است دقایقی زمان‌گیر باشد.

کد دانش آموزی

یکی از اطلاعات لازم برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از سایت دیپ کد، کد دانش آموزی است که در بالای کارنامه‌ی دبیرستان درج شده است. افرادی که کد دانش آموزی خود را فراموش کرده‌اند یا به کارنامه دسترسی ندارند، می‌توانند برای دریافت کد دانش آموزی با کدملی از سایت سنجش اقدام کنند.

کد منطقه

کد منطقه از دیگر اطلاعات لازم برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از سایت دیپ کد است. داوطلبان باید برای دریافت کد منطقه به سایت سنجش مراجعه کرده و کد مذکور را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

کد عنوان دیپلم

کد عنوان دیپلم یا کد رشته دیپلم، یک عدد دو رقمی است که در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور به تفکیک هریک از رشته ها درج شده است. کد عنوان دیپلم هریک از رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، زبان، هنر و … بایکدیگر متفاوت است و لازم است مطابق گروه آزمایشی خود کد مذکور را در فرم ثبت نام وارد کنید.

کد نظام وظیفه

دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری و درج آن در فرم ثبت نام کنکور سراسری الزامی است. داوطلبان مرد، در صورتیکه قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کرده و از نظر مقررات وظیفه عمومی منعی برای ثبت نام در آزمون سراسری نداشته باشند. داوطلبان باید برای دریافت کد نظام وظیفه به دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور مراجعه کنند.

کد 13 رقمی اتباع

داوطلبان غیرایرانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری را دارند، باید کد 13 رقمی اتباع خارجی را به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش دریافت نمایند. درج کد اختصاصی اتباع در فرم ثبت نام کنکور سراسری الزامی است. کد مذکور منحصرا به صورت اینترنتی قابل دریافت می باشد.

بیشتر بخوانید:

لازم است بخوانید: رشته ها و مناطق ممنوعه برای داوطلبان اتباع غير ايرانی در کنکور 1401

کد محل تولد

یکی از اطلاعات لازم برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور، کد محل تولد است. داوطلبانی که به کد بخش محل تولد دسترسی ندارند، باید به سایت سنجش مراجعه کرده و کد مذکور را به صورت اینترنتی دریافت کنند. لازم به ذکر است، کد مذکور هم به صورت اینترنتی از سایت سنجش و هم از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام (جدول شماره 7) قابل دریافت است.

سهمیه های کنکور

طبق آخرین تغییرات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، سهمیه‌های موثر در کنکور عبارتند از: سهمیه ایثارگران، سهمیه مناطق (منطقه یک، دو و سه)، سهمیه بهیاری، سهمیه خانواده شهدا و سهمیه رزمندگان. داوطلبانی که شرایط استفاده از سهمیه های 5 درصد و 25 درصدی ایثارگری را دارند، باید کد سهمیه ایثارگری را دریافت نموده و در فرم ثبت نام اینترنتی درج کنند.

سهمیه مناطق

از میان سهمیه های کنکور، سهمیه مناطق، پرجمعیت‌ترین سهمیه آزمون سراسری است و داوطلبان کلیه گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، زبان و هنر، براساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دبیرستان یا هنرستان، جزء یکی از سهمیه های منطقه 1، منطقه 2 یا منطقه 3 محسوب می شوند.

برای آکاهی از فهرست سهمیه‌ی تمام مناطق به تفکیک، مقاله‌ی «سهمیه مناطق در کنکور» را بخوانید و مقاله‌ی «کدام سهمیه مناطق بهتر است؟» را برای درک تفاوت این سهمیه‌ها مطالعه کنید.

سهمیه مناطق سیل زده

آن دسته از داوطلبانی که در یکی از شهرها یا بخش‌های درگیر بلایای طبیعی باشند، می‌توانند از سهمیه مناطق سیل زده در کنکور استفاده کنند. توجه داشته باشید، دوره تحصیلی در کلیه رشته‌های مناطق درگیر بلایای طبیعی (سیل و زلزله)، همانند دوره‌ی روزانه به صورت رایگان است.

سهمیه بهیاری

5 درصد از ظرفیت هریک از رشته محل های رشته پرستاری، به بهیاران واجد شرایط اختصاص دارد. سهمیه بهیاران فقط جهت ورود به رشته پرستاری است و فقط شامل دوره روزانه (به جز رشته‌ محل‌های مخصوص مناطق محروم، بلایای طبیعی و دارای تعهد خدمت) می باشد و تنها به داوطلبان کنکور سراسری تجربی تعلق می گیرد.

سهمیه خانواده شهدا

خانواده شهدا شامل، پدر، مادر، خواهر و برادر شهید است. خانواده شهدا برای استفاده از سهمیه شاهد باید ردیف مربوطه را فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور تکمیل کنند. و در صورت تایید نهایی توسط بنیاد شهید، در سهمیه خانواده شهدا گزینش می‌شوند. خانواده شهدا نیازی به دریافت کد سهمیه ایثارگری ندارند.

سهمیه رزمندگان

5 درصد از ظرفیت پذیرش هر رشته محل به سهمیه رزمندگان اختصاص دارد. داوطلبانی که واجد شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری می باشند، لازم کد 12 رقمی سهمیه را دریافت کرده و در فرم ثبت نام آزمون سراسری درج کنند.

سهمیه ایثارگران

براساس دفترچه ثبت نام، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن‌ها و جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر مشمول سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری می باشند که لازم است برای دریافت کد ایثارگری اقدام نمایند. سهمیه ایثارگری به دو دسته سهمیه 5 درصدی و 25 درصدی ایثارگری تقسیم می شود. دریافت کد 12 رقمی سهمیه ایثارگری الزامی است.

دریافت کد 12 رقمی ایثارگر ارتش و بنیاد شهید

داوطلبانی که شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری و سهمیه رزمندگان را دارند، برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور باید به سایت ارگان مربوطه مراجعه کرده و کد پیگیری 12 رقمی سهمیه را دریافت کنند و در قسمت مربوطه درج کنند.

سایت ثبت نام کنکور سراسری sanjesh.org

همانطور که در ابتدای مقاله بیان شد، ثبت نام آزمون سراسری منحصرا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. متقاضیان هریک از گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان برای تکمیل مراحل ثبت نام، تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی، بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور، باید در زمان تعیین شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. ثبت نام در کلیه دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد و … به صورت همزمان و از طریق سایت سنجش است.

راهنمای ثبت نام کنکور سراسری

داوطلبان پس از آگاهی از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام، باید نسبت به تهیه مدارک مذکور اقدام کنند. سپس در زمان اعلام شده به سایت سنجش مراجعه کرده و ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. کلیه مراحل ثبت نام به شرح زیر است:

توصیه می شود داوطلبان برای جلوگیری از اشتباه در ابتدا فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری را دانلود نموده و اطلاعات خود را در آن درج کنند.

  • در ابتدا به سایت سنجش مراجعه کرده و بر روی گزینه سراسری کلیک کنید.
  • پس از ورود به صفحه سراسری، لینک “ثبت نام کنکور سراسری 1402” را انتخاب کنید.
  • سپس نظام تحصیلی خود را انتخاب کنید و شماره سریال 12 رقمی خریداری شده را در درج کنید.
  • باتوجه به نظام آموزشی که در مرحله قبل انتخاب کرده‌اید، اطلاعات زیر را تکمیل کنید. در صورتیکه مشمول اعمال سوابق تحصیلی می‌شوید، کد سوابق دیپلم (که از سایت دیپ کد) دریافت کرده‌اید را وارد کنید.
  • در گام بعدی، عکس خود را باتوجه به توضیحات و نکات بیان شده بارگذاری کنید:
  • سپس فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری را تکمیل کرده و اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کنید.

ثبت نام کنکور سراسری از طریق کافی نت

اگر برای ثبت نام کنکور سراسری به کافی نت مراجعه می کنید، قبل از تایید نهایی حتما اطلاعات و عکس خود را چک کنید و این کار را به فرد دیگری واگذار نکنید. پس از تکمیل ثبت نام حتما، کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی را دریافت کنید. دریافت کدهای مذکور برای داوطلب الزامی است. لازم است اطلاعات کارت های اعتباری را تا پایان آزمون نزد خود نگهداری کنید.

هزینه ثبت نام کنکور سراسری

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش امکان پذیر است. داوطلبان پس از پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت شماره سریال 12 رقمی، می‌توانند به سایت اصلی ثبت نام مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی سنجش اقدام نمایند. در صورتیکه قصد شرکت در 2 گروه آزمایشی را دارید، باید دو کارت اعتباری مجزا خریداری کنید.

 فرم ثبت نام کنکور سراسری
فرم ثبت نام کنکور سراسری

فرم ثبت نام کنکور سراسری

داوطلبان پس از پرداخت هزینه و دریافت شماره سریال 12 رقمی ثبت نام، باید با به همراه داشتن، اطلاعات فردی و شناسنامه‌ای، مدارک ثبت نام و همچنین کدهای لازم برای تکمیل فرم به سایت سنجش مراجعه کنند و فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی سنجش را تکمیل کنند. فرم تقاضانامه سنجش دارای 54 ردیف است که متقاضیان باید به دقت اطلاعات خواسته شده را در آن درج کنند.

نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام کنکور سراسری

نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام کنکور سراسری به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان در ادامه بیان شده است. هنگام درج اطلاعات خواسته شده دقت کنید و اطلاعات را به صورت کامل وارد کنید. (امکان ویرایش برخی از اطلاعات از جمله تغییر گروه آزمایشی وجود ندارد.)

مراحل تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری در سایت سنجش
ردیف 1، 2 و 3 فرم ثبت نام کنکور : درج نام خانوادگی، نام، نام پدر (به صورت کامل و مطابق شناسنامه)
ردیف 4 : مشخص نمودن جنسیت داوطلب
ردیف 5: درج شماره شناسنامه (بدون خط تیره، نقطه و ممیز)
ردیف 6: شماره سری و سریال شناسنامه
ردیف 7: درج تاریخ تولد (روز، ماه، سال)
ردیف 8: درج شماره ملی 10 رقمی (بدون ممیز یا خط)
ردیف 9: کد بخش محل تولد (در دفترچه ثبت نام کنکور درج شده است.)
ردیف 10: محل انتخاب کشور برای اتباع خارجی و محل درج کد پیگیری 13 رقمی اتباع خارجی
ردیف 11: شماره تلفن همراه
ردیف 12: شماره تلفن ثابت
ردیف 13: کد پستی (10 رقمی)
ردیف 14: نشانی محل سکونت، اسان، کد بخش، شهر، ادامه‌ی نشانی کامل پستی (شامل خیابان، کوچه، پلاک و …)
ردیف 15: منطقه شهرداری
ردیف 16: نشانی پست الکترونیکی (E-mail)
ردیف 17: کد نظام وظیفه
ردیف 18: کد سوابق تحصیلی دیپلم
ردیف 19: کد سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی
ردیف 20: انتخاب اینکه دانش‌آموز یا فارغ‌التحصیل نظام آموزشی سالی واحد یا ترمی واحدی، قدیم، جدید 3-3-6 یا سطح یک حوزه‌ی علمیه هستید
ردیف 21: کد منطقه یا ناحیه‌ی دریافت مدرک دیپلم
ردیف 22: کد دانش‌آموزی مقطع دیپلم
ردیف 23:  کد عنوان مدرک دیپلم
ردیف 24: تاریخ دریافت مدرک دیپلم
ردیف 25:  معدل کل دیپلم
ردیف 26: معدل کتبی نهایی دیپلم
ردیف 27: کد منطقه یا ناحیه دریافت مدرک پیش‌دانشگاهی
ردیف 28: کد دانش‌آموزی دوره‌ی پیش‌دانشگاهی
ردیف 29: کد عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی
ردیف 30: تاریخ دریافت مدرک پیش‌دانشگاهی
ردیف 31: معدل کل مقطع پیش‌دانشگاهی برای داوططلبان نظامی سالی-واحدی یا ترمی-واحدی/ معدل پایه‌ی یازدهم برای داوطلبان نظامی آموزشی جدید 3-3-6
ردیف 32: کد بخش محل دریافت مدرک سال دوم دبیرستان برای داوطلبان نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی / دو سال قبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم / پایه‌ی دهم برای داوطلبان نظام آموزشی جدید 3-3-6
ردیف 33: کد بخش محل دریافت مدرک دیپلم (سوم دبیرستان) برای داوطلبان نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی / سال قبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم /  پایه‌ی یازدهم برای داوطلبان نظام آموزشی جدید 3-3-6
ردیف 34: کد بخش محل دریافت مدرک دوره‌ی پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی / دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم / پایه‌ی دوازدهم برای داوطلبان نظام آموزشی جدید 3-3-6 / سال اول دبیرستان برای داوطلبان دارنده‌ی مدرک کاردانی که فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی هستند (دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای یا کاردانش نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی
ردیف 35: انتخاب گروه آزمایشی از بین علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر / داوطلبانی که دیپلم علوم و معارف اسلامی هستند در این بند منابع آزمون خود را انتخاب می‌کنند. همچنین بهیاران محل خدمت خود را مشخص می‌کنند.
ردیف 36: اعلام علاقه به شرکت در گروه آزمایشی هنر
ردیف 37: اعلام علاقه به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی
ردیف 38: زبان خارجی که امتحان خواهید داد. (ویژه‌ی سوالات اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی)
ردیف 39: اعلام علاقه به شرکت در گزینش رشته‌های تخصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر (ع)
ردیف 40: اعلام علاقمندی به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی امام صادق (ع)
ردیف 41: اعلام سهمیه‌ی پذیرش (مناطق، خانواده شهدا، جانبازی، فرزند جانباز، همسر جانباز، آزاده، فرزند آزاده، همسر آزاده، فرزند شهید و مفقودالاثر و …)
ردیف 42: کد پیگیری 12 رقمی (برای داوطلبان استفاده از سهمیه)
ردیف 43: مدت حضور داوطلبانه فرد رزمنده در جبهه به ماه (اعمال و درج سهمیه رزمندگان و ایثارگران و یا خانواده‌ی شهدا بر روی کارت شرکت در آزمون، منوط به تأیید سهمیه از سوی ارگان‌های ذیربط خواهد بود.)
ردیف 44: تعیین معلولیت (بر اساس شدت معلولیتی که سازمان بهزیستی تأیید خواهد کرد، خدمات و تسهیلات لازم ارائه خواهد شد. همچنین داوطلبان نابینا در این ردیف باید علاقمندی خود را به دریافت دفترچه‌ی سوالات خط بریل اعلام کنند.)
ردیف 45: اعلام چپ دستی
ردیف 46: کد محل اشتغال کارکنان رسمی و پیمانی
ردیف 47: وضعیت اشتغال به تحصیل در آموزش عالی
ردیف 48: وضعیت فارغ‌التحصیلی در آموزش عالی
ردیف 49: معدل کل دوره‌ی کاردانی (در صورت فارغ‌التحصیلی)
ردیف 50: کد استان و کد بخش برای تعیین حوزه‌ی امتحانی
ردیف 51: اعلام ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 1401 (سال گذشته)

پس از درج اطلاعات خواسته شده و تکمیل فرم ثبت نام، کد 16 رقمی ثبت نام را دریافت کنید. (کد 16 رقمی دریافت شده را یادداشت کرده و تا پایان برگزاری کنکور سراسری به همراه خود داشته باشید.)

اشتباه در ثبت نام کنکور

از اشتباهات رایج در ثبت نام کنکور می‌توان به اشتباه وارد کردن اطلاعات تحصیلی، اشتباه در درج معدل و کد نظام وظیفه و سوابق تحصیلی و … اشاره کرد. سازمان سنجش امکانی را فراهم کرده تا داوطلبان بتوانند با استفاده از شماره پیگیری خود، وارد صفحه ثبت نام شده و اطلاعات خود را به صورت اینترنتی تصحیح کنند.

دانلود پاسخنامه خام کنکور سراسری

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری

داوطلبانی که هنگام ثبت نام و درج اطلاعات در فرم ثبت نام کنکور دچار اشتباه شده‌اند، می‌توانند در بازه‌های زمانی مختلف که توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود، با به همراه داشتن اطلاعات لازم، نسبت به ویرایش و تصحیح فرم ثبت نام کنکور سراسری اقدام کنند. ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور سراسری منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش است.

امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی از طریق کد 16 رقمی ثبت نام و سایت سنجش برای داوطلبان وجود دارد.

زمان برگزاری کنکور سراسری

نوبت اول کنکور 1402 در روزهای پنجشنبه و جمعه (29 و 30  دی ماه 1401) و نوبت دوم کنکور سراسری 1402 در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (14 و 15 تیر ماه 1402) برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری کنکور خارج از کشور

زمان برگزاری کنکور خارج از کشور هریک از گروه های آزمایشی همزمان با زمان برگزاری کنکور سراسری داخل کشور است.

انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می‌شود. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، پس از اعلام نتایج اولیه و دریافت کارنامه کنکور می‌توانند فرآیند انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام دهند. انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری از طریق سایت سنجش و انتخابِ رشته‌های تحصیلی غیر پزشکی آزاد، از طریق سایت azmoon.org انجام می‌شود.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌توانند تا 150 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته اینترنتی سنجش وارد کنند. در انتخاب رشته، حتما علاقه و اولویت را در نظر بگیرید.

مدارک لازم برای انتخاب رشته کنکور

تهیه مدارک لازم برای انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد به تسهیل روند انتخاب رشته داوطلبان کمک می‌کند لذا توصیه می‌شود در ابتدا با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته، آگاهی لازم در رابطه با اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب رشته را داشته باشید. برای ورود به سامانه انتخاب رشته باید به اطلاعاتی از جمله شماره سریال 12 رقمی، شماره شناسنامه، شماره پرونده، کد رهگیری ثبت نام و کدملی دسترسی داشته باشید.

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، داوطلبان به مدت یک هفته فرصت دارند، رشته های انتخابی خود را به ترتیب اولویت به سازمان سنجش اعلام کنند. مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 در طی اطلاعیه‌ای از طریق پایگاه اطلاع رسانی سنجش اعلام می‌شود.

ویرایش انتخاب رشته کنکور

داوطلبان پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته و دریافت کد انتخاب رشته، تا پایان مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته فرصت دارند، با مراجعه به سایت سنجش اطلاعات درج شده را ویرایش کنند. پس از اتمام زمان انتخاب رشته، امکان حذف، جابجایی یا تصحیح فرم انتخاب رشته وجود ندارد. داوطلبان تا5 نوبت می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند.

راهنمای کارنامه کنکور

کارنامه کنکور سراسری شامل بخش‌های گوناگونی است و اطلاعات مختلفی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. بخش‌های مختلف کارنامه کنکور شامل، اطلاعات ثبت نامی و آزمونی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، درصد دروس عمومی و اختصاصی و … است.

تحلیل کارنامه کنکور سراسری

داوطلبان باید کارنامه‌ی کنکور را به دقت بررسی و تحلیل کنند تا انتخاب رشته‌ی دقیق‌تری انجام دهند. مهم‌ترین رتبه و معیار اصلی انتخاب رشته، رتبه در سهمیه و زیرگروه های مقابل آن است. داوطلبان با بررسی رتبه خود در هر زیرگروه می‌توانند انتخاب رشته دقیق‌تری داشته و شانس خود را نیز برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود افزایش دهند.

رتبه در سهمیه

رتبه اصلی و ملاک انتخاب رشته سراسری، رتبه در سهمیه است.

تراز کنکور

یکی از قسمت‌های کارنامه‌ی اولیه کنکور، تراز و نمره کل است که نشان‌دهنده‌ی سطح علمی داوطلبان در مقایسه با یکدیگر است. رتبه ترتیب میان داوطلبان را در کنکور سراسری نشان می‌دهد، اما تراز سطح علمی داوطلبان را مشخص می‌کند.

تغییر رشته با کارنامه سبز

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور، از رشته و دانشگاه قبولی خود رضایت ندارند، در صورت دارا بودن شرایط لازم، می توانند نسبت به تغییر رشته با کارنامه سبز اقدام کنند. از شرایط مهم تغییر رشته با کارنامه محرمانه، کسب رتبه و نمره قبولی بهتر، از آخرین نفر پذیرفته شده در همان رشته محل است.

سوالات پرتکرار ثبت نام کنکور سراسری

سوالات پرتکرار داوطلبان برای ثبت نام کنکور

سوال پاسخ
ثبت نام کنکور سراسری از چه زمانی آغاز می شود؟  ثبت نام کنکور سراسری 1402 در دو نوبت صورت می‌گیرد. اولین مرحله در آبان ماه 1401 و نوبت دوم در فروردین 1402
سایت ثبت نام کنکور سراسری چیست؟ ثبت نام کنکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.
کد دانش آموزی را برای ثبت نام کنکور از کجا دریافت کنیم؟ کد دانش آموزی در بالای کارنامه سال دوازدهم درج شده است.
کد پیگیری ثبت نام کنکور سراسری چیست؟ پس از انجام مراحل ثبت نام، سیستم یک کد پیگیری 16 رقمی به شما می‌دهد.
آیا امکان ویرایش اطلاعات کنکور وجود دارد؟ بله. داوطلبان پس از ثبت نام می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش و درج کد رهگیری 16 رقمی اطلاعات خود را ویرایش کنند.
آیا امکان تغییر گروه آزمایشی وجود دارد؟ خیر. پس از انتخاب گروه آزمایشی امکان تغییر وجود ندارد.
امکان انتخاب دو گروه آزمایشی اصلی برای ثبت نام کنکور وجود دارد؟ خیر. داوطلبان فقط می توانند یک گروه آزمایشی اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی) را انتخاب کنند.
شماره سریال اعتباری کنکور سراسری چیست؟ شماره سریال یک کد 12 رقمی است که پس از پرداخت هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی در سایت سنجش، یه متقاضی داده می شود.

سوالات متداول

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام کنکور سراسری چیست؟

به همراه داشتن یکی از مدارک ذیل شامل گواهینامه دوره پیش دانشگاهی، دیپلم نظام جدید، دیپلم چهارساله نظام قدیم یا مدرک فوق دیپلم الزامی است.

کد سوابق تحصیلی دیپلم را چگونه دریافت کنیم؟

داوطلبان برای دریافت کد سوابق دیپلم یا کد سوابق پیش دانشگاهی باید به سایت دیپ کد مراجعه نمایند و کد سوابق تحصیلی خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

کد منطقه ثبت نام کنکور سراسری همان کد بخش است؟

خیر. کد منطقه یا کد ناحیه آموزش و پرورش با کد بخش متفاوت است.

میانگین امتیاز 4.9 / 5. جمع امتیاز 10

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

14 دیدگاه

    1. با سلام. طبق آخرین اخبار منتشر شده، ثبت نام کنکور 1401 از 10 بهمن آغاز میشود و تا تاریخ 17 بهمن 1400 ادامه دارد.

    1. سلام، دانش آموزان برای دریافت کد پیگیری 12 رقمی سهمیه ایثارگری لازم است به سایت ارگان مربوطه مراجعه کرده و کد پیگیری را دریافت کنند.

  1. سلام
    دانش آموزان سالجاری معدل کتبی ، معدل کل و تاریخ دریافت دیپلم رو چی وارد بکنن؟

    1. سلام، معدل و تاریخ دریافت دیپلم را به صورت تقریبی وارد کنید، در زمان معین برای ویرایش فرم ثبت نام، اطلاعات دقیق را ثبت خواهید کرد.

  2. سلام
    اگر کد سوابق دیپلم اشتباهی تایید شده باشد امکان اصلاح وحود دارد (در سالی واحدی) پیش دانشگاهی درست است دیپلم کلا مغایرت دارد

    1. دوست عزیز، ممکن است سوابق تحصیلی شما اشتباه درج شده باشد. با مراجعه به آموزش و پرورش یا مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کردید، می‌توانید اقدام به اصلاح آن کنید.

  3. سلام من اخه یازدهمی هستم میخواستم امسال ثبت نام کنم فقط برای اینکه ازمایشی باشه ایا میتونم اخه تو ویدیو گفتین دیپلم میخواین بخاطر همون و اینکه سال قبل یکی از یازدهمیا ثبت نام کرده بود به نظرتون امسال میتونم شرکت کنم؟

    1. دوست گرامی، شما به عنوان دانش‌آموز پایه‌ی یازدهم امکان ثبت نام در کنکور و شرکت در این آزمون را ندارید. در ابتدای فرآیند ثبت نام، سایت سنجش از شما کد سوابق تحصیلی را می‌خواهد و اگر چنین کدی نداشته باشید، امکان ثبت نام وجود ندارد. آموزش و پرورش این کد را به دانش‌آموزان پایه‌ی دوازدهم می‌دهد.

  4. سلام سامانه سنجش موقع ثبت نام نوشته سامانه ثبت احوال در دسترس نیست میشه راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا