راهنمای ثبت نام کنکور

مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه

داوطلبان آقا برای ثبت نام کنکور سراسری و ادامه تحصیل، لازم است وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نموده و مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها را تهیه نمایند.
متقاضیان لازم است از کلیه شرایط و ضوابط وظیفه عمومی برای شرکت در کنکور سراسری و ثبت نام دانشگاه مطلع باشند. داوطلبان آقا برای مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه، لازم است بعد از قبولی در دانشگاه، مدرکی را تحت عنوان مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام در دانشگاه دریافت کنند و به دانشگاه موردنظر تحویل دهند.

مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه
مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه

مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها

ارائه مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها، برای متقاضیان مرد الزامی است. براساس دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور 1401، داوطلبان مرد لازم است در زمان پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت نام)، در کنکور سراسری 1401، یکی از شرایط ارائه شده در این مقاله را داشته باشند و کد مربوط را (کد نظام وظیفه) در فرم ثبت نام کنکور درج نمایند.

کلیه پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1400 ملزم می باشند، جهت دریافت مجوز ثبت نام در دانشگاه، از طریق دفاتر پلیس 10+ شهرستان محل قبولی دانشگاه نسبت به دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند. در غیراینصورت، از ادامه تحصیل آنها ممانعت به عمل خواهد آمد.

مدارک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه

به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان آقا، مدارک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه به صورت کامل در ادامه ارائه داده شده است. به همراه داشتن یکی از مدارک زیر جهت ثبت نام در دانشگاه ها برای داوطلبان آقا الزامی است:

✔️دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند.

✔️دارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند.

✔️برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت. (این دسته از داوطلبان در صورت قبولی، باید مجوز لازم جهت ثبت نام در دانشگاه را از معاونت وظیفه عمومی محل استقرار دانشگاه دریافت نمایند.)

✔️ارائه مدرکی مبنی بر اتمام تحصیل در سنوات مجاز.

✔️ارائه مدرکی مبنی بر نداشتن غیبت برای داوطلبانی که قبل از 18 سالگی مدرک خود را اخذ کرده اند.

✔️ارائه مدرکی مبنی بر عدم غیبت، برای داوطلبانی که قبل از 17 سالگی موفق به اخذ مدرک تحصیلی خود شده اند.

✔️ارائه گواهی یا کارت پایان خدمت برای کارکنان وظیفه ای که دوره خدمت آنها تا تاریخ 1401/06/31 به پایان می رسد.

✔️ارائه گواهی اشتغال به خدمت برای کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح.

?مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و درصورت شرکت در کنکور سراسری و قبولی، معافیت تحصیلی برای آنها صادر نشده و دانشگاه ها مجوز ثبت نام این افراد را ندارند.

مدارک لازم جهت دریافت معافیت تحصیلی
مدارک لازم جهت دریافت معافیت تحصیلی

مدارک لازم جهت دریافت معافیت تحصیلی

مدارک لازم جهت دریافت معافیت تحصیلی کدام است؟ حداکثر زمان معافیت تحصیلی داوطلبان تا سن 20 سالگی (تمام) می باشد. فارغ التحصیلانی که مدرک دیپلم خود را اخذ کرده اند، حداکثر یکسال زمان دارند تا در یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ثبت نام کنند و تا زمانی که مشغول به تحصیل می باشند، (در صورتیکه غیبت غیرموجه نداشته باشند) از معافیت تحصیلی برخوردار می باشند.

داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون سراسری را دارند باید حتما نسبت به دریافت معافیت تحصیلی از دفاتر پلیس 10+ اقدام کنند و در صورت قبولی و پذیرش در دانشگاه، با مراجعه به معاونت وظیفه عمومی در محل دانشگاه مجوز ثبت نام را دریافت نمایند.

معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یکبار صادر می شود و فارغ التحصیلان هر مقطع، مجاز به تحصیل مجدد در همان مقطع نمی باشند.

پاسخنامه خالی کنکور سراسری

مدارک لازم برای دریافت معافیت تحصیلی:

  • چند قطعه عکس 4*3 (پشت نویسی شده و تمام رخ)
  • کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه
  • کپی کارنامه و اطلاعات قبولی در کنکور سراسری
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • تکمیل و تحویل برگه درخواست معافیت تحصیلی
  • برگه انصراف (برای دانشجویان انصرافی)
همچنین بخوانید: معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها 1401

سنوات مجاز تحصیل برای مشمولان در هریک از مقاطع به صورت زیر است:

✔️کاردانی : 2/5 سال

✔️کارشناسی پیوسته : 5 سال

✔️کارشناسی ارشد پیوسته : 6 سال

✔️دکترای پیوسته : 8 سال

جمع بندی

داوطلبان آقا با آگاهی از شرایط و ضوابط وظیفه عمومی باید نسبت به ثبت نام در دانشگاه ها اقدام نمایند. شرایط و مدارک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه و مدارک مورد نیاز برای گرفتن معافیت تحصیلی در این مقاله ارائه شد. کلیه پذیرفته شدگان کنکور لازم است جهت دریافت مجوز ثبت نام در دانشگاه، از طریق دفاتر پلیس 10+ شهرستان محل قبولی دانشگاه نسبت به دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند. در غیراینصورت، از ادامه تحصیل آنها ممانعت به عمل خواهد آمد.


سوالات متداول

مدرک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه چیست؟

داوطلبان آقا لازم است در زمان قبولی قطعی و ثبت نام در دانشگاه، دارای یکسری مدارک از جمله، کارت پایان خدمت، کارت معافیت دائم و ... باشند. مدارک نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه ها به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

سنوات مجاز تحصیل برای مشمولان مقطع کارشناسی چند سال است؟

سنوات مجاز تحصیل برای مشمولان در مقطع کارشناسی پیوسته 5 سال می باشد.

مدارک لازم برای گرفتن معافیت تحصیلی چیست؟

چند قطعه عکس 4*3 پست نویسی شده، کپی و اصل شناسنامه مشمول، فرم درخواست معافیت تحصیلی، آخرین مدرک تحصیلی، کپی کارنامه قبولی در کنکور

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا