راهنمای ثبت نام کنکور

کد عنوان دیپلم کنکور 1402 l کد عنوان دیپلم تجربی،انسانی،ریاضی

یکی از اطلاعاتی که برای ثبت نام کنکور سراسری لازم است، کد عنوان دیپلم یا کد رشته دیپلم است. کلیه داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری را دارند، باید در زمان مقرر برای دریافت کد رشته دپیلم اقدام کنند و در زمان ثبت نام کنکور سراسری، کد مذکور را در فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور درج کنند. دریافت و درج کد رشته دیپلم در فرم ثبت نام اینترنتی سنجش، الزامی است. در این مقاله راهنمای دریافت و کد رشته دیپلم هریک از گروه‌های آزمایشی به تفکیک قرار داده شده است.

کد عنوان دیپلم کنکور 1402
کد عنوان دیپلم کنکور 1402

کد عنوان دیپلم چیست؟

کد عنوان دیپلم چیست؟ هریک از داوطلبان گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، زبان و هنر که قصد ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را دارند، پیش از زمان ثبت نام کنکور سراسری، باید اطلاعات کافی در رابطه با مدارک ثبت نام کنکور سراسری، شرایط ثبت نام کنکور، نحوه ثبت نام کنکور  کسب کنند و در زمان مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

یکی از اطلاعات لازم برای تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، کد عنوان دیپلم یا کد رشته دیپلم می باشد.کد عنوان دیپلم رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، زبان، هنر و … بایکدیگر متفاوت است و لازم است مطابق گروه آزمایشی خود کد عنوان دیپلم را در فرم ثبت نام درج کنید.

کد عنوان دیپلم کنکور سراسری از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور قابل مشاهده و دریافت است. به منظور تسهیل دسترسی داوطلبان کد رشته دیپلم در این مقاله قرار داده شده است.

کد عنوان دیپلم یا کد رشته تحصیلی دیپلم مختص هر رشته و هریک از گروه های آزمایشی است و با کد سوابق تحصیلی متفاوت است. متقاضیان برای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور لازم است به سایت دیپ کد مراجعه کرده و کد مربوطه را دریافت کنند.

 

کد رشته دیپلم را چگونه پیدا کنیم
کد رشته دیپلم را چگونه پیدا کنیم

دریافت کد رشته دیپلم

کد رشته دیپلم برای هر رشته در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور 1402 قرار داده شده است و داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 6 دفترچه ثبت نام با عنوان، «جدول گروه‌بندی عناوين ديپلم‌ها» می‌توانند کد عنوان دیپلم را دریافت کنند. لازم به ذکراست، کد رشته دیپلم برای ثبت نام کنکور براساس دفترچه ثبت نام در جدول زیر گردآوری شده است:

کد عنوان دیپلم برای ثبت نام کنکور سراسری 1401
کد رشته تحصیلی متوسطه (کد دیپلم) عنوان رشته تحصیلی متوسطه (عنوان دیپلم) توضیحات
10 کد رشته دیپلم ریاضی فیزیک دیپلم ریاضی، ریاضی فیزیک
11 کد رشته دیپلم علوم تجربی دیپلم طبیعی، علوم تجربی
12 کد رشته دیپلم ادبیات و علوم انسانی دیپلم فرهنگ و ادب، فرهنگ و معارف اسلامی، اقتصادی و اجتماعی، ادبیات و علوم انسانی
13 دارندگان مدرک کاردانی و یا پیش دانشگاهی که نوع دیپلم آنها فنی و حرفه ای یا کاردانش است. دارای مدرک دوره پیش دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، هنر و یا دارای مدرک کاردانی.
15 کد رشته دیپلم بهیاری دیپلم بهیاری نظام قدیم متوسطه، دیپلم کاردانش بهیاری، بهدار روستا
16 کد عنوان دیپلم ماشین آلات کشاورزی دیپلم ماشین های کشاورزی، کشاورزی ماشین آلات، ماشین آلات کشاورزی، مکانیک ماشین آلات کشاورزی، مکانیک ماشین های کشاورزی، مکانیک کشاورزی
17 مدیریت روستایی و کشاورزی، صنایع غذایی کشاورزی و کشاورزی عمومی دیپلم مدیریت روستایی و کشاورزی، مدیریت روستایی، مدیریت کشاورزی، آب و خاک، آب و خاک کشاورزی، آبیاری، آبیاری آبرسانی، آبیاری و آبرسانی، خاک و آبیاری، مکانیک آب و خاک، باغبانی، طراحی پارک و فضای سبز، طراحی فضای سبز، کشاورزی باغبانی، کشاورزی (باغبانی)، دامپروری، دامپروری و مرغداری، فرآورده های دامی، کشاورزی و دامپروری، خاک شناسی، حاصلخیزی خاک، زراعت، آبادانی و روستایی، کشاورزی زراعت، مدیریت سازمان های روستایی، صنایع غذایی کشاورزی، صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع روستایی، کشاورزی عمومی و کشاورزی
18 کد عنوان دیپلم علوم و معارف اسلامی دیپلم علوم و معارف اسلامی نظام سالی واحدی – ترمی واحدی و 6-3-3
20 سایر دیپلم ها
21 کد رشته دیپلم فنی و حرفه ای (نظام جدید) دیپلم فنی و حرفه ای
22 کد رشته دیپلم کار و دانش (نظام جدید) دیپلم کار و دانش
23 سطح یک حوزه

* منحصراً برای دارندگان ديپلم علوم و معارف اسلامی منابع درس امتحانی آزمون اختصاصی «زبان عربی» کتاب‌های «عربي، زبان قرآن 1، 2 و 3» و منابع درس امتحانی «تاریخ» کتاب‌های «تاریخ اسلام 1 و 2 و تاریخ 3 (ایران در دوره اسلامی)» در نظر گرفته می‌شود. داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی لازم است در بند 35 تقاضانامه  ثبت‌نامی مشخص نمایند که صرفاً به دفترچه‌ی سوالات تخصصی گروه علوم انسانی از «منابع دیپلم علوم انسانی» پاسخ می‌دهند یا به دفترچه‌ی سوالات گروه علوم انسانی (ویژه‌ی دارندگان دیپلم علوم و معارف اسلامی) که «منابع دو درس زبان عربی و تاریخ» که مربوط به دروس متوسطه‌ی دیپلم علوم و معارف اسلامی است، پاسخ می‌دهند.

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
جدول گروه‌بندی عناوین مدرک پیش‌دانشگاهی
کد عنوان مدرک پیش‌دانشگاهی
10 ریاضی فیزیک
11 علوم تجربی
12 ادبیات و علوم انسانی
14 هنری
18 علوم و معارف اسلامی

درج کد عنوان دیپلم

محل درج کد عنوان دیپلم در فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور سراسری است. دقت داشته باشید، کد عنوان دیپلم با کد دانش‌آموزی مقطع دیپلم و کد سوابق تحصیلی دیپلم متفاوت است. کد رشته دیپلم در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری درج شده است و هریک از متقاضیان متناسب با گروه آزمایشی خود لازم است کد رشته دیپلم را در فرم ثبت نام اینترنتی درج کنند.

داوطلبان باید قبل از ثبت نام کنکور سراسری مدارک و کد های لازم از جمله کد سوابق تحصیلی، کد دانش آموزی، کد عنوان دیپلم (کد رشته دیپلم)، کد نظام وظیفه و … را در دسترس داشته باشند. کد رشته دیپلم از طریق دفترچه ثبت نام کنکور قابل دریافت است. داوطلبان توجه داشته باشند کد عنوان دیپلم برای هریک از گروه‌ها و رشته‌های تحصیلی متفاوت است لذا لازم است براساس گروه آزمایشی، کد رشته دیپلم را از دفترچه استخراج کرده و در فرم ثبت نام درج کنید. (درج کد عنوان دیپلم برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری الزامی است.)


سوالات متداول

کد رشته دیپلم کجاست؟

کد رشته دیپلم برای ثبت نام کنکور سراسری در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است.

تفاوت کد عنوان دیپلم و کد سوابق دیپلم چیست؟

کد عنوان دیپلم یا کد رشته دیپلم برای هریک از گروه های آزمایشی متفاوت است و دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است. کد سوابق تحصیلی مربوط به نمرات و معدل داوطلب است که به صورت اینترنتی و از طریق سایت دیپ کد قابل دریافت است.

کد رشته دیپلم را کجا درج کنیم؟

محل درج کد رشته دیپلم در فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور سراسری است.

میانگین امتیاز 4.3 / 5. جمع امتیاز 4

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا