کنکور هنرمنابع کنکور

ضرایب کنکور هنر 1402

کنکور هنر یکی از گروه‌های آزمایشی فرعی (شناور) است که داوطلبان علاوه بر گروه آزمایشی اصلی، می‌توانند در این گروه آزمایشی نیز ثبت نام و شرکت کنند. براساس آخرین اخبار منتشر شده، کنکور سراسری 1402 با تغییراتی همراه خواهد بود. از مهم‌ترین تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توان به تاثیر قطعی 40 درصدی سوابق تحصیلی، دو مرحله‌ای شدن کنکور، حذف دروس عمومی از دفترچه‌ی سوالات و حذف زیر گروه‌ها و ضرایب مختص به آن‌ها از گروه‌های آزمایشی، اشاره کرد.

به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان گروه آزمایشی هنر، ضریب دروس برای شرکت در آزمون این گروه در کنکور سراسری 1402 در این مقاله گردآوری شده است.

ضرایب کنکور هنر
ضرایب کنکور هنر

ضرایب کنکور هنر ۱۴۰۱

همانطور که ذکر شد، دروس عمومی از آزمون سراسری 1402 حذف شده‌اند. البته با توجه به افزایش تاثیر سوابق تحصیلی، نمره‌ی نهایی داوطلبان در دروس عمومی به عنوان سابقه‌ی تحصیلی در نتیجه‌ی نهایی کنکور آن‌ها اثرگذار خواهد بود. سوالات آزمون سراسری مختص به دروس اختصاصی است، اما دیگر زیرگروه‌های هر رشته حذف شده‌اند. برای هر درس اختصاصی ضریبی درنظر گرفته شده است که این ضریب برای قبولی در هر کدام از رشته‌های دانشگاهی ثابت است.

عنوان و ضریب دروس آزمون اختصاصی (که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود) برای گروه‌ آزمایشی هنر به شرح زیر است:

گروه هنر:

  • درک عمومی هنر ضریب 12
  • درک عمومی ریاضی-فیزیک ضریب 5
  • خلاقیت تصویری و تجسمی ضریب 3

🔹 در هر نوبت آزمون اختصاصی (کنکور سراسری) برای هر داوطلب یک نمره‌ی کل آزمون اختصاصی حاصل از میانگین وزنی نمرات تراز شده‌ی دروس تخصصی وی در گروه آزمایشی‌ای که شرکت کرده است، ساخته می‌شود.

روش مطالعه دروس را هم ببینید:

آزمون عملی گروه آزمایشی هنر در کنکور 1402

در گروه آزمایشی هنر، آزمون عملی یکبار در سال برگزار می‌شود. هر داوطلب فقط امکان شرکت در حداکثر دو مجموعه آزمون عملی از مجموعه‌های ذیل را دارد. نمره‌ی آزمون عملی به عنوان درس تخصصی با ضریب 12 در نمره‌ی کل آزمون اختصاصی برای پذیرش رشته‌های مرتبط با آن رشته، محاسبه خواهد شد. فقط داوطلبانی می‌توانند رشته‌‎های دارای آزمون عملی را انتخاب کنند که در آزمون عملی آن مجموعه شرکت کرده باشند. سایر رشته‌های گروه هنر به جز موارد مندرج در جدول ذیل، آزمون عملی ندارد.

مجموعه عنوان رشته مجموعه عنوان رشته مجموعه عنوان رشته
2 نقاشی 3 طراحی صنعتی 9 آهنگسازی
ارتباط تصویری 4 ادبیات نمایشی 10 بازیگری
طراحی پارچه 5 مجسمه‌سازی 11 طراحی صحنه
طراحی لباس 6 نوازندگی موسیقی ایرانی 12 نمایش عروسکی
آموزش هنر 7 نوازندگی موسیقی جهانی 13 عکاسی
گرافیک 8 کتابت نگارگری 14 سینما
دانلود رایگان اپلیکیشن هم‌درس
دانلود رایگان اپلیکیشن هم‌درس

ضرایب سوابق تحصیلی دیپلم‌های نظام 3-3-6 در گروه‌ هنر

ضرایب نمرات دروسی که داوطلبان در سال دوازدهم کسب می‌کنند و به عنوان سابقه‌ی تحصیلی در کنکور 1402 اثرگذار است، به قرار زیر است. اگر شما در نظام سالی واحد/ترمی واحدی تحصیل کرده‌اید، برای کسب اطلاع از ضرایب سوابق تحصیلی خود به مقاله‌ی «جزئیات تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402» مراجعه کنید.

🔹 عمومی: فارسی (3): 21.63 / عربی، زبان قرآن (3) یا عربی 3 (زبان تخصصی رشته): 9.05 / تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن) یا اصول عقاید (3): 16.52 / زبان خارجی (3): 11.80 / سلامت و بهداشت: 3.44

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در گروه های آزمایشی زبان و هنر کنکور 1402

✅ سهم نمره‌ی کل سابقه‌ی تحصیلی پایه‌ی دوازدهم نظام 3-3-6 یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال 1402 به میزان 26 درصد با تاثیر قطعی و فقط شامل دروس عمومی سابقه‌ی تحصیلی است و مابقی به سهم نمره‌ی کل آزمون اختصاصی (کنکور) اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید و بدانید:

پذیرش دانشجو یک بار در سال انجام می‌شود

پذیرش دانشجو برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور یک بار در سال انجام می‌شود. اگر دوطلب در نوبت‌های مختلف آزمون در گروه‌های آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) مختلفی شرکت کرده است، فقط برای پذیرش یک گروه آزمایشی اصلی بعلاوه‌ی گروه‌های شناور هنر و زبان‌های خارجی (در صورت شرکت در آزمون اختصاصی این گروه‌ها) می‌تواند اقدام کند و باید قبل از پذیرش، گروه آزمایشی خود را اعلام کند.

جمع بندی

بر اساس آخرین اعلام سازمان سنجش آموزش کشور آزمون سراسری سال 1402 در دو نوبت برگزار می‌شود. زمان ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری از 8 تا 18 آبان ماه سال 1401 است و این آزمون صبح روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه سال 1401 در گروه آزمایشی علوم تجربی و بعدازظهر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و صبح روز جمعه ۳۰ دی ماه در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی و بعدازظهر در گروه آزمایشی هنر برگزار می‌شود.
ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری از ۱۵ تا ۲۱ فروردین  سال ۱۴۰۲ خواهد بود و این آزمون صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی و بعدازظهر همین روز در گروه آزمایشی هنر و صبح روز پنجشنبه ۱۵ تیر ماه سال ۱۴۰۲ در گروه آزمایشی علوم تجربی و بعدازظهر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.
براي پذیرش در سال 1402‌، نمره‌ی کل نهایی مربوط به گروه درخواستی داوطلب از ترکیب بیشترین نمره‌ی کل آزمون اختصاصی در نوبت‌های آزمون اختصاصی دارای اعتبار گروه درخواستی و نمره‌ی کل سابقه‌ی تحصیلی گروه درخواستی (میانگین وزنی نمرات تراز شده‌ی سابقه‌ی تحصیلی دروس عمومی و تخصصی) ساخته می‌شود.

سوالات متداول

سوابق تحصیلی در کنکور 1402 به چه میزان در گروه‎‌های آزمایشی زبان و هنر تاثیر دارد؟

سهم نمره‌ی کل سابقه‌ی تحصیلی پایه‌ی دوازدهم نظام 3-3-6 یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال 1402 به میزان 26 درصد با تاثیر قطعی و فقط شامل دروس عمومی سابقه‌ی تحصیلی است و مابقی به سهم نمره‌ی کل آزمون اختصاصی (کنکور) اضافه می‌شود.

کنکور هنر دارای چند زیرگروه است؟

ازجمله تغییرات کنکور سراسری در سال 1402 این موضوع است که زیرگروه‌ها حذف شده‌اند.

ضرایب دروس اختصاصی در کنکور هنر 1402 چگونه است؟

درک عمومی هنر ضریب 12، درک عمومی ریاضی-فیزیک ضریب 5 و خلاقیت تصویری و تجسمی ضریب 3.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تراز باید چند باشه
    ممنون از توضیحات کاملتون

    1. سلام، دوست عزیز حداقل ترازی که در کنکور هنر، مجاز به شرکت در پذیرش دانشگاه فرهنگیان میشود تراز 6500 است ، هر چه ترازی بالاتری در کنکور کسب کنید شانس دعوت به مصاحبه شما بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا