روش مطالعه دروس کنکورکنکورکنکور هنر

نحوه مطالعه و کارنامه نفر اول کنکور هنر 1401

نتایج کنکور 1401 مردادماه اعلام و مشخص شد کیاناز شاطریان، دانش‌آموز اهل شهر اصفهان، رتبه‎‌ی اول کنکور هنر را کسب کرده است. در این مقاله مجموعه‌ی اطلاعاتی شامل کارنامه، درصدها، نحوه‌ی مطالعه‌ و توصیه‌های نفر اول کنکور هنر 1401 ارائه شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که مدل‌سازی از نتیجه‌ی موفقیت‌آمیز تلاش‌های دانش‌آموزان شاخص و همچنین فهم فرآیندی که منجر به این موفقیت شده است، به دانش‌آموزان دیگر کمک می‌کند تا با انگیزه‌ی بیشتر و خطای کمتری به مسیر خود ادامه بدهند.

نحوه مطالعه و کارنامه نفر اول کنکور هنر 1401
نحوه مطالعه و کارنامه نفر اول کنکور هنر 1401

روش مطالعه‌ رتبه 1 کنکور هنر 1401

کیاناز شاطریان، نفر اول کنکور گروه هنر در سال 1401، در هنرستان هنرهای زیبای شهر اصفهان تحصیل کرده است. او در مصاحبه‌هایی که پس از اعلام نتایج کنکور با رسانه‌های مختلف، ازجمله خبرگزاری تسنیم، فارس، پانا، ایسکانیوز و باشگاه خبرنگاران جوان داشته، اعلام کرده است که روزانه به طور میانگین ۷ ساعت برای کنکور مطالعه می‌کرده است. البته میزان مطالعه‌ی او گاهی به حدود سیزده ساعت نیز در روز می‌رسیده است.

رتبه‌ی برتر کنکور هنر در ارتباط با روش مطالعه‌ی خود می‌گوید: «تکنیکی که فکر می‌کنم بیشترین کمک را به من کرد این بود که هیچ درسی را به مدت طولانی در روز نمی‌خواندم و اجازه نمی‌دادم که ذهنم خسته شود. حداکثر زمانی که به هر درس اختصاص می‌دادم یک ساعت و نیم بود و سعی می‌کردم بعد از آن درس دیگری را مطالعه کنم تا بتوانم زمان را تقسیم کنم و همه‌ی درصدها را با هم افزایش دهم.»

رتبه یک هنر در کنکور 1401 درباره‌ی نقش هنرستان محل تحصیلش در کسب موفقیت در کنکور، می‌گوید: «هنرستان هنرهای زیبا به دلیل آنکه فارغ‌التحصیلان رشته‌ی هنر در آن مشغول به تدریس هستند، اساتید و معلمان بسیار خوب و مسئولان دلسوزی دارد و سطح آموزشی مدرسه نیز بالا است. اگر چه مدرسه در موفقیتم تأثیر داشت و برای کسب رتبه خوب در کنکور، مدرسه تعیین‌کننده است، اما منابع رشته‌ی هنر بسیار گسترده است و داوطلب باید تلاش بسیاری داشته باشد.»

اگر مایل هستید درباره‌ی اهمیت اختصاص زمان‌هایی به استراحت در طول مطالعه‌ی درسی بیشتر بدانید، مطالعه‌ی مقاله‌ی «اهمیت و نحوه‌ استراحت در طول مطالعه درسی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر علاقمند هستید با روش‌های جدید و به روز مطالعه آشنا شوید، بد نیست مقالات «10 مهارت علمی برای مطالعه هوشمند کنکور» و «10 عادت دانش‌آموزان موفق» را بخوانید.

در ادامه مهم‌ترین نکات و توصیه‌های این نمونه‌ی موفق در عرصه‌ی کنکور گردآوری و ارائه شده است:

هنر رشته‌ای سخت، اما شیرین است

شاطریان که در آزمون‌های آزمایشی رتبه‌ی تک رقمی کسب می‌کرده، تصور نمی‌کرده است که رتبه‌ی یک کنکور سراسری را به دست بیاورد. به گفته‌ی رتبه‌ی یک کنکور هنر، حضور در جلسه‌ی کنکور برای وی بسیار استرس‌زا بوده است. اگر شما هم با اضطراب در جلسات آزمون دست و پنجه نرم می‌کنید، بد نیست مقاله‌ی «راه ‌های کاهش اضطراب امتحان در دانش ‌آموزان» را مطالعه کنید.

نفر اول کنکور هنر 1401 به دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌ی هنر توصیه کرده است که این رشته را راحت نگیرند. چون هنر رشته‌ای سخت، اما با مطالب شیرین و نیازمند تلاش و پشتکار است. به گفته‌ی شاطریان، اولین شرط ورود به این رشته، علاقه و پشتیبانی خانواده‌ها است.

وی درباره‌ی نقش حمایتی خانواده‌ی خود می‌گوید: «من چند انتخاب داشتم و از بین آن‌ها هنرستان انتخاب من بود. خانواده بیش‌ترین حمایت را از من داشت و اجازه دادند خودم انتخاب کنم. والدین فقط سعی کردند به من پیشنهاد بدهند و حتی کمک کردند تا بتوانم درباره هنر تحقیق کنم و با افرادی که در این رشته کار و تحصیل کرده‌اند گفت‌وگو داشته باشم. پدر و مادرم همیشه به من گفته‌اند که علاقه بسیار مهم‌تر از گرایش‌های تحصیلی است که جامعه و اطرافیان ممکن است دیکته کنند.»

این رتبه‌ی برتر کنکور هنر درباره‌ی عوامل موثر در موفقیت خود، می‌گوید: «اولین تاثیر در قبولی کنکور را مدیون خانواده هستم که تاثیر مهمی در قبولی دانش‌آموزان دارند. در کنار آن مدرسه، آموزش و معلمان نیز بسیار اهمیت دارند. من معلمان خوبی در هنرستان داشتم که بسیار تاثیرگذار بودند به ویژه معلم تاریخ و هنر بسیار پیگیر وضعیت تحصیلی من بود.»

کیاناز شاطریان، رتبه یک کنکور هنر 1401
کیاناز شاطریان، رتبه یک کنکور هنر 1401

بهره‌‌گیری از یک برنامه متعادل برای مطالعه

رتبه‌ی 1 کنکور هنر1401 درباره‌ی روش مطالعه‌ی خود برای کنکور می‌گوید: «برای تحصیل برنامه‌ریزی داشتم و این برنامه‌ریزی را از طریق مشاوره انجام دادم. بیشتر مطالعه‌ای که برای کنکور انجام دادم از کتاب‌های آموزش‌ و پرورش بود، زیرا منابع اصلی کنکور بود. در کنار آن هم از کتاب‌های کمک آموزشی و تست استفاده می‌کردم.»

شاطریان تاکید کرده است که در طول دوران مطالعه برای کنکور سعی کرده از یک برنامه‌ی متعادل پیروی کند. وی در این باره می‌گوید: «سعی کردم برنامه‌ی متعادلی داشته باشم که نه به خودم سخت بگیرم نه اینکه روزها را به آسانی از دست بدهم. در واقع برنامه‌ای که داشتم تعادل را برای مطالعه برقرار کرد.»

این رتبه‌‌ی برتر کنکور هنر درباره‌ی شیوه‌ی مطالعه‌ی دروس اختصاصی هنر گفته است: «برای دروس حفظی مثل خلاقیت نمایشی و خواص مواد که چالش بزرگی برای من بود، سعی کردم در زمان‌های کوتاه به مطالعه بپردازم. مثلاً به جای این‌که در هفته دوبار به مدت چندساعت مطالعه کنم، سعی کردم هر روز ۳۰ تا ۴۰ دقیقه برای این دروس وقت بگذارم تا مطالب در ذهنم بهتر جای بگیرد. از طرفی برای دروسی مثل درک عمومی ریاضی و فیزیک یا خلاقیت موسیقی که بیش‌تر فهمیدنی بودند و بار حفظی چندانی نداشتند، سعی کردم حل کردن سوال و تست‌زنی را جایگزین کنم.»

رتبه برتر کنکور هنر 1401 با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی دقیق برای مطالعه‌ی دروس کنکور، به داوطلبان کنکور توصیه کرده است که زمان مطالعه‌ی دروس را به‌درستی تقسیم کنند. اگر استفاده از روش‌های جدید مطالعه برای شما جالب توجه است، بد نیست مقاله‌ی «روش مطالعه sq5r [مراحل، مزایا و نحوه اجرا]» را مطالعه کنید.

نقش مهم تلاش و پشتکار در کسب موفقیت

شاطریان که اذعان کرده است برای بعضی از دروس از کلاس‌های خصوصی استفاده کرده، می‌گوید: «معتقدم همه چیز به تلاش دانش‌آموز برمی‌گردد و به اینکه چقدر دانش‌آموز می‌تواند پشتکار داشته باشد. من از خردادماه سال گذشته به‌طور جدی، مطالعه برای کنکور را آغاز کردم و در طول این مدت برنامه‌ریزی دقیقی برای مطالعه‌ی دروس داشتم.»

نفر اول کنکور هنر 1401 که تصمیم دارد در رشته‌ی نقاشی و مجسمه‌سازی در دانشگاه تهران ادامه‌ی تحصیل بدهد، در توصیه به داوطلبان کنکور سال آینده گفت: «از آنجا که کنکور سال آینده تغییراتی دارد، به دانش‌آموزان کنکوری توصیه می‌کنم که اگر به هنر علاقه دارند زمان را به درستی تقسیم کنند. در کنکور هنر تعداد دروس زیاد است و مهم‌ترین مساله برای دانش‌آموز این است که زمان و وقت مطالعه را به‌درستی تقسیم کنند و وقت را فقط برای دروسی که دوست دارند، نگذارند.» برای آشنایی با شیوه‌های مدیریت زمان در کنکور مقاله‌ی «11 راهکار برای مدیریت زمان در کنکور + (مدیریت زمان در تست زنی)» را مطالعه کنید.

اگر شما هم در حال برنامه‌ریزی برای کسب رتبه‌ی برتر در کنکور هستید، بد نیست با اپلیکیشن صددرصد رایگان هم‌درس آشنا شوید. این اپلیکیشن بدون پرداخت هزینه‌ای، ده‌ها هزار سوال سطح‌بندی شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. رفع اشکال هوشمند، پاسخنامه‌ی تشریحی، دفتر برنامه‌ریزی و لیگ‌های رقابتی از دیگر امکانات این اپلیکیشن رایگان هستند.

دانلود رایگان اپلیکیشن هم‌درس
دانلود رایگان اپلیکیشن هم‌درس

درصدهای رتبه یک کنکور هنر 1401

اگر به درصدهای کسب شده توسط کیاناز شاطریان در کنکور 1401 که در ذیل آمده است دقت کنید، متوجه خواهید شد که گاهی سوالات برخی از دروس در آزمون کنکور به قدری دشوار طرح شده‌اند که حتی نفر اول این رقابت هم موفق به کسب 100 درصد امتیاز همه‌ی دروس نمی‌شود. توجه به این نکته از این جهت اهمیت دارد که دانش‌آموزان پرتلاشی که خود را برای کسب رتبه‌های خوب در کنکور آماده می‌کنند، هنگام مواجهه با سوالات بسیار سخت یک درس خاص در کنکور، دچار اضطراب شدید شده و درنهایت مدیریت زمان را به کلی از دست می‌دهند.

درصدهایی که کیاناز شاطریان، نفر یک کنکور رشته‌ی هنر در سال 1401 در کنکور سراسری کسب کرده است، در جداول زیر فهرست شده‎‌اند:

درصدهای کیاناز شاطریان، رتبه 1 کنکور رشته‌ی هنر 1401
عنوان درس درصد
درک عمومی هنر 87
خلاقیت تصویری 38
درک عمومی ریاضی و فیزیک 31
خلاقیت نمایشی 70
ترسیم فنی 74
خلاقیت موسیقی 70
خواص مواد 75
ادبیات فارسی 80
عربی 80
زبان انگلیسی 94
معارف اسلامی 84

اگر داوطلب شرکت در کنکور هنر 1402 هستید، برای آشنایی با سوال‌های کنکور رشته‌ی هنر و بهره‌گیری از این نمونه‌ سوال‌ها برای تمرین بیشتر مقاله‌ی «سوالات کنکور هنر 1401 l پاسخنامه کنکور هنر 1401 (+ دانلود)» را مطالعه کنید و از فایل‌های موجود در آن بهره ببرید.

نتیجه‌گیری

بهره‌گیری از تجربیات شخصی که پیش از شما مراحلی که اکنون درگیر آن هستید را از سر گذرانده باشد، می‌تواند نقش مثبتی در روند پیشرفت شما داشته باشد. داشتن یک الگوی مثبت به ما الهام می‌دهد که چگونه به کار ادامه دهیم. وقتی انگیزه‌ی شما پایین آمده است یا اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید، فکر کردن به مبارزات و موفقیت‌های افرادی که پیش از شما این مسیر را طی کرده‌اند به شما الهام می‌بخشد که سخت تلاش کنید، همانطور که آن‌ها برای رسیدن به نردبان موفقیت تلاش کردند.

در این مقاله تجربیات و توصیه‌های کیاناز شاطریان، رتبه‌ی اول کنکور هنر 1401، به اختصار بیان شد تا دانش‌آموزان کنکوری ضمن بررسی این نکات، با اعتماد به نفس بیشتری در کنکور سراسری شرکت کنند.

اگر علاقمندید که بدانید رتبه‌های برتر کنکور سراسری چگونه از روش‌های مطالعه‌ی مؤثر برای موفقیت استفاده کرده‌اند، می‌توانید در وبلاگ تراز از نحوه‌ی مطالعه و درصدهای رتبه یک کنکور تجربی 1401، رتبه یک کنکور انسانی 1401، رتبه یک کنکور ریاضی 1401، رتبه یک کنکور تجربی 1400، رتبه یک کنکور انسانی 1400، نفر اول کنکور ریاضی 1400 و نفر اول کنکور هنر 1400 نیز آگاه شوید.


سوالات متداول

درصدهای نفر اول کنکور هنر 1401 در دروس مختلف چند بوده است؟

زبان و ادبیات فارسی ۸۰ درصد، عربی ۸۰ درصد، فرهنگ و معارف اسلامی ۸۴ درصد، زبان انگلیسی ۹۴ درصد، درک عمومی هنر ۸۷ درصد، درک عمومی ریاضی و فیزیک ۳۱ درصد، ترسیم فنی ۷۴ درصد، خلاقیت تصویری و تجسمی ۳۸ درصد، خلاقیت موسیقی و خلاقیت نمایشی هر کدام حدود ۷۰ درصد و خواص مواد ۷۵ درصد.

رتبه 1 کنکور هنر 1401 مطالعه برای کنکور را از چه زمانی آغاز کرده است؟

کیاناز شاطریان از خرداد ۱۴۰۰ به‌طور جدی برنامه‌ریزی و مطالعه برای کنکور هنر را آغاز کرده است. برنامه‌ی مطالعاتی‌ این رتبه‌ی برتر کشور به صورت هفتگی با کمک مشاور تحصیلی هماهنگ می‌شده است.

رتبه 1 کنکور هنر 1401 در چه مدرسه‌ای درس خوانده است؟

کیاناز شاطریان، رتبه اول کنکور هنر 1401، در هنرستان هنرهای زیبای دختران شهر اصفهان در رشته‌ی نقاشی تحصیل کرده است.

میانگین امتیاز 4.8 / 5. جمع امتیاز 6

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا